Şimdi Ara

Akü ve arıza ilişkisi hk

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
12.935
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Bitik veya bozuk akü arabanın diğer elektronik aksamlarının veya sensörlerinin arıza lambası yaktırmasına neden olabilir mi. Malum sensörler ve elektronik aksamlar hep voltaj giriş çıkışları ile çalışıyor. Nedeni bulunamayan veya çözülemeyen bazı arızalar sadece akü değişimi ile ortadan kalkabilir mi.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Akü ve Motor Arıza Lambası İlişkisi

    Akünün araçtaki elektrik sisteminde kritik bir rol oynadığı bir gerçektir. Akü bittiğinde, motorunuz çalışmayacaktır. Ancak aracınız çalışırken akünün bitmesinin motor arıza lambasının yanmasına neden olup olmayacağı konusunda yaygın bir yanlış anlama vardır.

    Akü Bitince Motor Arıza Lambası Yanar mı?

    Genel olarak, akü bittiğinde motor arıza lambası yanmaz. Motor arıza lambası, aracınızın motor kontrol modülünde (ECM) bir sorun olduğunu gösterir. Akü, ECM'ye güç sağlasa da, akü bittiğinde motor çalışmayı durduracağından ECM sorunları algılayamayacaktır.

    Akü Değişimi Sonrası Motor Arıza Lambası

    Bazı durumlarda, akü değiştirdikten sonra motor arıza lambası yanabilir. Bu, genellikle aşağıdakiler gibi geçici bir sorundan kaynaklanır:

    • Bağlantıların gevşek olması
    • Sensörlerin yeniden kalibre edilmesi gerekmesi
    • ECM'nin sıfırlanması

    Çoğu durumda, motor çalıştırıldıktan sonra arıza lambası söner. Ancak yanmaya devam ederse, bir mekanikten yardım almalısın.

    Aküden Kaynaklı Arızalar

    Zayıf veya arızalı bir akü, araçta başka arızalara neden olabilir:

    • Marş motoru arızası: Zayıf bir akü, marş motorunun motoru çalıştırmasını engelleyebilir.
    • Elektrikli bileşen arızası: Akü, farlar, sinyal lambaları ve silecekler gibi elektrikli bileşenlere güç sağlar. Zayıf bir akü, bu bileşenlerin düzgün çalışmamasına neden olabilir.
    • Bilgisayar sorunları: Akü, aracın bilgisayarlarına güç sağlar. Zayıf bir akü, bilgisayar sorunlarına ve arıza lambalarının yanmasına neden olabilir.

    Akü Takviye Sonrası Arıza Lambası

    Aküsüz kalırsan ve aracını takviye edersen, akü takviye sonrası arıza lambası yanabilir. Bu, takviye işlemi sırasında oluşan voltaj dalgalanmalarından kaynaklanabilir. Çoğu durumda, arıza lambası bir sürüş döngüsü tamamlandıktan sonra söner. Ancak yanmaya devam ederse, bir mekanikten yardım almalısın.

    Sonuç

    Genellikle, akü bittiğinde motor arıza lambası yanmaz. Ancak akü değişimi sonrası, aküden kaynaklı arızalar veya akü takviyesi nedeniyle arıza lambası yanabilir. Arıza lambası yanmaya devam ederse, aracını bir mekanik tarafından kontrol ettirmelisin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Voltajı azalan akü değilde araç şarj etmiyorsa bir çok değişik arıza vermeye başlar.Airbag,abs,motor gibi arıza ışıklarını yakar.Ya da tam tersi araç fazla şarj ediyordur yine aynı şekilde böyle arıza ışıklarını yakmaya başlayabilir.
  • Dediğin olabilir ama önce bir akü ölçülür. Servislerin multimetre ve ona benzer birkaç cihazları var ölçüp sonuçlara göre akü bitik mi vs anlıyorlar. Sağlam bir akün varsa fuzuli masraf yapmış olursun.
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    Benim yaklaşık bir aydır ford fiestamda gaz kelebeği arızası veriyordu. Kelebek temizleme yeniden sıfırlama falan nafile. Araba kafasına göre pat diye arızaya düşüp gaz yemiyor. En son çıkma bi kelebek taktık. Tam bu defa tamam derken bu defa araba marş basmadı. Tık edip durdu. Dedim acaba bu aküden mi oldu bunca arıza. Gittim bugün yeni akü aldım. Şimdilik bişey yok. Bundan sonra da olmazsa resmen şok olurum. Bi akü bu kadar arızaya sebep olabilir mi
  • mhknr kullanıcısına yanıt
    Akü Opel araçlarda aşırı fark ediyor, bütün sistemler değişik hassasiyetlerde çalışıyorlar. En ufak bi düşük voltajda hemen arıza kaydı düşüyor Ecu üzerine. Daha motorun işleyişine etki ettiğini görmedim ama arıza kaydı yapıyor sadece
  • healemdar H kullanıcısına yanıt
    Benim yaklaşık bir aydır çözemedim sorundan dolayı şüphe ettim. Kelebek arızası veriyor araba. Kelebek temizleme adaptasyon falan olmadı. Çıkma bi kelebek taktık ama bu defa akü bitti. Aynı zamanda yine eski arızayı verdi. Dedim olmazsa eski kelebeği geri takalım 300 lira verdim sonuçta madem tekrar yaptı belki akü zayıf diye yapıyordu. Boşuna kelebek değişmiş olmayayım. Zaten o şekilde pazarlık etmiştim tekrar arıza verirse iade edecektik kelebeği
  • Şase bağlantısı düşük olabilir güçlendirin. Çünkü düşük şase bağlantısı da arıza nedeni akü yeni olunca idare ediyor akü azalınca yetmiyor olabilir.
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    Düşük şase bağlantısı. Buna da elektrikçi mi bakıyor. Aynen böyle mi diyeyim.
  • mhknr kullanıcısına yanıt
    İşin ustası filan değilim ama ben sadece olasılık sundum. Böyle bir sorun var böyle de bir sorun var. Arada bağlantı olabilir diye.

    Elektrikçi bakar.
  • Bitik/ düzgün şarj almayan akü dediğiniz gibi arızalara sebep olabilir. Ancak çalışırken bazı hatalar almak aracın alternatör/dinamo arızasında da sorun olduğunu gösterir.

    Evdeki 2. aracımın kontak kapalı iken aküsü 12.6volt civarlarında oluyordu. Ancak arabayı kullanırken abs, akü ve el freni değişik kombinasyonlarda yanıyordu. Akabinde aracın çalışırken voltajını ölçünce 16.5a kadar çıktığını ve konjüktörün arızalı olduğunu öğrendik. Çıkma konjüktör ile değiştirdik sorun çözüldü...

    Akü bitikse zor marş alır oradan anlaşılır. Akü testi yaptırmak kolaydır bir akücüye gidip baktılır. Kutup başları yağlanmış veya gevşek de olabilir bunlar da sıkıntı çıkarabilir. Çok fazla olasılık var o yüzden İYİ bir elektrikçiye göstermek lazım...
  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Bende de sürekli gaz kelebeği arızası veriyor. Temizledik değiştik düzelmedi. Üstüne de akü arıza verince dedim acaba akü zayıftı ondan mı yaptı. Degistirdim aküyü. Öyle bir arıza ki araba hiç sorunsuz kullanılıyor ama bir bakıyorsun en olmadık zamanda arıza verip gaz yemiyor ve arıza lambası yakıp arıza moduna geçiyor.
  • Akü değiştirince bir daha tekrar ladımı ariza

  • Bitik şarj tutmayan akü. Çekişin düşük olmasına dolayısıyla fazla yakıta sebep olur
  • mhknr kullanıcısına yanıt

    Ford Fiesta çekisten düşme sorunu vardı 1 yıldır. Bugün akü bitince yazdıklarınızı okudum. Aküyü değiştirdim şuan çekiş iyi gibi. Sizin arabanın çekişi ne durumda aküden sonra herhangi bir çekiş sorunu yaşadınız mı?

  • sssss5 S kullanıcısına yanıt

    Akü zayıflığı, çeşitli elektronik arızalara sebep olabilir ama, çekiş düşüklüğü ile alakası olamaz. Araç hareket halindeyken zaten kendi elektriğini üretir ve kullanır.

  • tefennili kullanıcısına yanıt

    Yeni araçlarda alternatörlerin mıknatısı olmadığı için kendi elektromıknatısına kendisi enerji vermekte. Akü ömrünü tamamladığında alternatöre fazla yük bindiği için düşük devirlerde klima kompresörü gibi çekişten düşürecegini düşünmekteyim. Akü değişti arabanın çekici ve gaz verince motor devrinin yükselmesi normallesti. İlerleyen günlerde herhangi bir kasma performans düşüklüğü olursa yazarım

  • Ek olarak şunu yazmakta fayda var. Ömrünü tamamlamış aküde voltaj dalgalanması olabileceği için arabanın sensörlerinin yanlış değerler vermesi sonucu gaz yememe yada rölanti dalgalanması gibi şeylerde olabilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.