Öncelikle aküden + ve - kutuptan arabada bulunan amfiye en az 2.5 mm lik kalın bi kablo çekmek şart, 2. aşama olarak amfi ile teyp arasındaki kablo bağlantısını tamamlamak,kablo genelde standart olarak satılıyor,amfi kablosu montaşı basittir, 3. aşama amfiye çekilen + kutuptan ince bir kablo ile otomatik anten bağlantısına arada bi düğme vasıtasıyla bağlantı gerçekleştirmek...
sorunlar: araç modeline göre aküden araç teybine kablo geçiş yerlerini bulmak?
sizden talep ettiğimde budur!
örnek: 206 pejoda debiryaj pedalının 10 cm üzerinde orjinal bi yer mevcut... fiesta araçta ise direksiyon kısmının fren ve gaz pdalı arası yaklaşık olarak 10 cm üzerinde bulunuyor...
:) pejo 207 araçta kablo giriş yeri bilen varmıdır? gerekiyorda :) ara tara bulamadım!
Megane II de sol iç kısımda sigortalığın arkası debriyaj hafif sol üstünde lastik tapa var onu kısmen delerek geçiriliyor kablo , ancak motor sesinde az da olsa içe artmaması için minicik delmeli , arka koltuk altında şaseleme için güzel yerlerde mevcut , direksiyon kumandası için sonradan takılan cd çalarlarda pek yapacak birşey olmuyor illa teyp parası kadar masraf istiyor...
4 kapıdaki 13 cm lik hoparlörler tesisat döşenip iş anfiye binince yeterli gelmiyor , ön kapı kolonları çok kolay değişmesine rağmen arka kapılar için iç kaplamanın komple inmesi gerekiyor ki 13 cm olduğu için ve konumlama hatasından dolayı arka kapı kolonlarının katkısını hissedemiyorsun ses arkada sönük kalıyor
ön kapılardakı yuvalarda çok aşagıda olması çapında küçük olmasından dolayı zayıf gelebiliyor
Bu sebeble arka pandizota oval koymak sesi zenginleştiriyor , darbe sacı oval hoparlor konumuna hiç engel teşkil etmemesi çok iyi sac kesmiyorsun neredeyse maket bıçagı ile kendin açabiliyorsun ve aklına sacı kestim arka zayıfladı diye bişey takılmıyor.
bagajdaki sub kutusundan çok net ses gelmiyor çünkü sedan hastalığı ve izolasyonun iyi olmasından dolayı bass ölüyor , oval koyduktan sonra iki oval kolon arasına plastik refleks borusunu delerek yerleştirince üzerine birde bayan siyah muz çorap gerince şık duruyor hemde bagaja sub kutusu görevi veriyorsun , ama hb araba gibi olmuyor tabii...
şimdilik aklıma gelen en belirgin şeyler bunlar , umarım konu dışına çıkmadım.... arabayla çok oynadım yap boz oldu , aslında kendin değil bu işi hergün yapan ustalara bir kere yaptırmakta fayda var kesinlikle
quote:
Orijinalden alıntı: ADAC
Megane II de sol iç kısımda sigortalığın arkası debriyaj hafif sol üstünde lastik tapa var onu kısmen delerek geçiriliyor kablo , ancak motor sesinde az da olsa içe artmaması için minicik delmeli , arka koltuk altında şaseleme için güzel yerlerde mevcut , direksiyon kumandası için sonradan takılan cd çalarlarda pek yapacak birşey olmuyor illa teyp parası kadar masraf istiyor...
4 kapıdaki 13 cm lik hoparlörler tesisat döşenip iş anfiye binince yeterli gelmiyor , ön kapı kolonları çok kolay değişmesine rağmen arka kapılar için iç kaplamanın komple inmesi gerekiyor ki 13 cm olduğu için ve konumlama hatasından dolayı arka kapı kolonlarının katkısını hissedemiyorsun ses arkada sönük kalıyor
ön kapılardakı yuvalarda çok aşagıda olması çapında küçük olmasından dolayı zayıf gelebiliyor
Bu sebeble arka pandizota oval koymak sesi zenginleştiriyor , darbe sacı oval hoparlor konumuna hiç engel teşkil etmemesi çok iyi sac kesmiyorsun neredeyse maket bıçagı ile kendin açabiliyorsun ve aklına sacı kestim arka zayıfladı diye bişey takılmıyor.
bagajdaki sub kutusundan çok net ses gelmiyor çünkü sedan hastalığı ve izolasyonun iyi olmasından dolayı bass ölüyor , oval koyduktan sonra iki oval kolon arasına plastik refleks borusunu delerek yerleştirince üzerine birde bayan siyah muz çorap gerince şık duruyor hemde bagaja sub kutusu görevi veriyorsun , ama hb araba gibi olmuyor tabii...
şimdilik aklıma gelen en belirgin şeyler bunlar , umarım konu dışına çıkmadım.... arabayla çok oynadım yap boz oldu , aslında kendin değil bu işi hergün yapan ustalara bir kere yaptırmakta fayda var kesinlikle
2004 Kangoo için, sigortalığın ordaki plastik yerin vidalarını çözerek çıkartıyorsun, ön konsolla motor arasındaki kabloların girdiği bir delik var bu delikte sağlam bi lastik var. bunu delmeye çalıştıysamda başaramadım. zaten kablo yumağı kalın ve delikte ona uygun. o lastiği delmek yerine kaportayla o lastik arasından geçirmeyi uygun gördüm. kabloyu ordan geçirdikten sonra sileceklerin olduğu bölüme giriyor. silecekleri söküp, ordaki delikli plastik kısımıda açarak kabloyu ordan motor bölümüne kadar çektim. plastik kısımdan içeri su girme ihtimali zayıf olsada ben orayı silikonla kapatmayi uygun gördüm, o sirada elimde silikon olmadığından kırmızı sıvı contayı bol miktarda sürdüm oraya kablonun etrafınada falan :) gayette güzel oldu:) test ettim su geçirmedi.. daha uygun bi yer baktım lasikn motor kısmında ses izolasyonu olduğu için o kısımlarıda delmek gerekebilirdi zaten içerden bakıncada delik falan bulamadık.. yapılabilecek en uygun yerin burası olduğuna karar verdik. - kablosunun arka emniyet kemerinin vidasını çözüp oraya sıkıştırarak aldık.
Hoparlör olayına gelince, aracın yuvaları 10cmlik. hem önler hemde arkalar aynı. Öndeki hoparlörlerin konumu güzel olduğu için sesi güzel alıyorsunuz. lakin arka hoparlörler arka koltukta oturan kişininde arkasında kaldığı için biraz sönük kaldığı bi gerçek. Arka pandizotu delmek istemeyenler için pandizot üzerine özel fiber kabinlerle oval hoparlör takınca ses daha bi dengeleşiyor. yukardad arkadasimizin megane arac icin anlattigi gibi. bagaja konulabilecek subwoofer in sesi içeriyede dışarıyada güzel bi şekilde gidiyor. plakayi sabitlemek şart :) Şunada değineyim aracın iç akustiği Lada samaradan daha kötü.
quote:
Orijinalden alıntı: ADAC
Megane II de sol iç kısımda sigortalığın arkası debriyaj hafif sol üstünde lastik tapa var onu kısmen delerek geçiriliyor kablo , ancak motor sesinde az da olsa içe artmaması için minicik delmeli , arka koltuk altında şaseleme için güzel yerlerde mevcut , direksiyon kumandası için sonradan takılan cd çalarlarda pek yapacak birşey olmuyor illa teyp parası kadar masraf istiyor...
4 kapıdaki 13 cm lik hoparlörler tesisat döşenip iş anfiye binince yeterli gelmiyor , ön kapı kolonları çok kolay değişmesine rağmen arka kapılar için iç kaplamanın komple inmesi gerekiyor ki 13 cm olduğu için ve konumlama hatasından dolayı arka kapı kolonlarının katkısını hissedemiyorsun ses arkada sönük kalıyor
ön kapılardakı yuvalarda çok aşagıda olması çapında küçük olmasından dolayı zayıf gelebiliyor
Bu sebeble arka pandizota oval koymak sesi zenginleştiriyor , darbe sacı oval hoparlor konumuna hiç engel teşkil etmemesi çok iyi sac kesmiyorsun neredeyse maket bıçagı ile kendin açabiliyorsun ve aklına sacı kestim arka zayıfladı diye bişey takılmıyor.
bagajdaki sub kutusundan çok net ses gelmiyor çünkü sedan hastalığı ve izolasyonun iyi olmasından dolayı bass ölüyor , oval koyduktan sonra iki oval kolon arasına plastik refleks borusunu delerek yerleştirince üzerine birde bayan siyah muz çorap gerince şık duruyor hemde bagaja sub kutusu görevi veriyorsun , ama hb araba gibi olmuyor tabii...
şimdilik aklıma gelen en belirgin şeyler bunlar , umarım konu dışına çıkmadım.... arabayla çok oynadım yap boz oldu , aslında kendin değil bu işi hergün yapan ustalara bir kere yaptırmakta fayda var kesinlikle
konu tamamiyle düşündüğüm şekilde ilerlemekte, emekleriniz için teşekkürler...
yardımda bulunacak herkese şimdiden teşekkürler, eminimki bu bilgiler bir çok kişiye yardımcı olacaktır...sonuçta bi çok yerde işin ehli olan insan bulmak zor...
saygılar...
quote:
Orjinalden alıntı: ADAC
Megane II de sol iç kısımda sigortalığın arkası debriyaj hafif sol üstünde lastik tapa var onu kısmen delerek geçiriliyor kablo , ancak motor sesinde az da olsa içe artmaması için minicik delmeli , arka koltuk altında şaseleme için güzel yerlerde mevcut , direksiyon kumandası için sonradan takılan cd çalarlarda pek yapacak birşey olmuyor illa teyp parası kadar masraf istiyor...
4 kapıdaki 13 cm lik hoparlörler tesisat döşenip iş anfiye binince yeterli gelmiyor , ön kapı kolonları çok kolay değişmesine rağmen arka kapılar için iç kaplamanın komple inmesi gerekiyor ki 13 cm olduğu için ve konumlama hatasından dolayı arka kapı kolonlarının katkısını hissedemiyorsun ses arkada sönük kalıyor
ön kapılardakı yuvalarda çok aşagıda olması çapında küçük olmasından dolayı zayıf gelebiliyor
Bu sebeble arka pandizota oval koymak sesi zenginleştiriyor , darbe sacı oval hoparlor konumuna hiç engel teşkil etmemesi çok iyi sac kesmiyorsun neredeyse maket bıçagı ile kendin açabiliyorsun ve aklına sacı kestim arka zayıfladı diye bişey takılmıyor.
bagajdaki sub kutusundan çok net ses gelmiyor çünkü sedan hastalığı ve izolasyonun iyi olmasından dolayı bass ölüyor , oval koyduktan sonra iki oval kolon arasına plastik refleks borusunu delerek yerleştirince üzerine birde bayan siyah muz çorap gerince şık duruyor hemde bagaja sub kutusu görevi veriyorsun , ama hb araba gibi olmuyor tabii...
şimdilik aklıma gelen en belirgin şeyler bunlar , umarım konu dışına çıkmadım.... arabayla çok oynadım yap boz oldu , aslında kendin değil bu işi hergün yapan ustalara bir kere yaptırmakta fayda var kesinlikle
Cidden 6x9 lar çok iyi bas veriyor benim trident teyple bile
quote:
Orijinalden alıntı: Alfa 155
Cidden 6x9 lar çok iyi bas veriyor benim trident teyple bile
dipnot: güç kabloları ses kabloalrından (RCAlardan ) mümkün oldugunca uzakta kalmalı aksi takdirde güç kablolarının yaratacagı manyetik alan rca lardan gecen ses sinyalinin kalitesni bozacaktır.
dipnot: güç kabloları ses kabloalrından (RCAlardan ) mümkün oldugunca uzakta kalmalı aksi takdirde güç kablolarının yaratacagı manyetik alan rca lardan gecen ses sinyalinin kalitesni bozacaktır.
Alıntıları Göster
Megane II gibi fazla elektronik modellerde sonradan takılan teyplerde anten üzerinden şase almak paraziti kesiyor .
Kia sportage de sonradan takılan double din cihazlarda çok hafif one fırlaklık oluyor çok az ama , cihazın double din ve köşelerinin tam 90 derece olmasından dolayı bende en azından gözüme battı . Araya konulan plastik adaptörde bile bazı kısımlar sanki pek oturmuyormuş gibi duruyor belki ustadan diyecem ama bende kurcaladım değil . böyle cihazlarda orjınal antenlere de fazla güvenmeyin tv konumunda . ( jvc en üst dvd tv model mesela )
caddy ve kardeşlerinde arkalarda kolon olmadığı için fader ayar yok , ancak teybe girilen 2 kolon ile omaj görünce ayarlarda otomatikman fader çıkıyor , anfi üzerinden girilen kolonlarda teyp ohm görmediği için açılmaz bu dediğim . caddy lere arkaya oval hoparlör atacak kardeşlerim oval genişliğinde 1,8 lik mdf sunta ile altlarını boydan boya destekleyip mümkün olduğunca da kolonları ayrık koyarlarsa 3 ayda arka pandizot sarkmaktan kurtulur .
sportage araçlarda xenon taktıracağınız ustayı iyi seçin xenon ampulu normalden bir parça uzun gelebiliyor far şapkası ile kesinlikle oynatmayın ( tecrübe ile sabit )
tesisat işini yapan kişinin yanından ayrılmayın bazıları konuşunca seni beni beğenmez , aracını cihazını küçümser , sonrada ön hoparlörleri takarken mıknatıs iri gelince içeriden yağmur siperliğini keser hoparlörü sığdırıp aracı ilk yağmurda içini sele teslim eder . ( tecrübe ile sabit )
caddy lerin ön far ampul değişimleri çok çok kolaydır 1 dk sürmez , ancak far çanağında ampul yuvası ve kabloları hassastır sakın 55 w üzeri ampul kullanmayın bu gün olmasa 3 ay sonra kavruk tesisatı alırsınız elinize pahalıda tutuyor namussuz hehe ( tecrübe ile sabit )
quote:
Orijinalden alıntı: ADAC
Megane II gibi fazla elektronik modellerde sonradan takılan teyplerde anten üzerinden şase almak paraziti kesiyor .
Kia sportage de sonradan takılan double din cihazlarda çok hafif one fırlaklık oluyor çok az ama , cihazın double din ve köşelerinin tam 90 derece olmasından dolayı bende en azından gözüme battı . Araya konulan plastik adaptörde bile bazı kısımlar sanki pek oturmuyormuş gibi duruyor belki ustadan diyecem ama bende kurcaladım değil . böyle cihazlarda orjınal antenlere de fazla güvenmeyin tv konumunda . ( jvc en üst dvd tv model mesela )
caddy ve kardeşlerinde arkalarda kolon olmadığı için fader ayar yok , ancak teybe girilen 2 kolon ile omaj görünce ayarlarda otomatikman fader çıkıyor , anfi üzerinden girilen kolonlarda teyp ohm görmediği için açılmaz bu dediğim . caddy lere arkaya oval hoparlör atacak kardeşlerim oval genişliğinde 1,8 lik mdf sunta ile altlarını boydan boya destekleyip mümkün olduğunca da kolonları ayrık koyarlarsa 3 ayda arka pandizot sarkmaktan kurtulur .
sportage araçlarda xenon taktıracağınız ustayı iyi seçin xenon ampulu normalden bir parça uzun gelebiliyor far şapkası ile kesinlikle oynatmayın ( tecrübe ile sabit )
tesisat işini yapan kişinin yanından ayrılmayın bazıları konuşunca seni beni beğenmez , aracını cihazını küçümser , sonrada ön hoparlörleri takarken mıknatıs iri gelince içeriden yağmur siperliğini keser hoparlörü sığdırıp aracı ilk yağmurda içini sele teslim eder . ( tecrübe ile sabit )
caddy lerin ön far ampul değişimleri çok çok kolaydır 1 dk sürmez , ancak far çanağında ampul yuvası ve kabloları hassastır sakın 55 w üzeri ampul kullanmayın bu gün olmasa 3 ay sonra kavruk tesisatı alırsınız elinize pahalıda tutuyor namussuz hehe ( tecrübe ile sabit )
Alıntıları Göster
arkadaşlar Kia Rio içinde kablo neresinden geçiyor bilen varsa yardımcı olabilirmisiniz afayı yicem
quote:
Orijinalden alıntı: orkundogrul
arkadaşlar Kia Rio içinde kablo neresinden geçiyor bilen varsa yardımcı olabilirmisiniz afayı yicem
Alıntıları Göster
arkadaşlar aracıma amfi bağlattırdım fakat adam amfiyi direk aküden besliyor yani teybi kapatsamda amfi sanırım aküden güç alıyor sizin dediğinz 3. aşamada olan işi bana açıklarmısınız
quote:
Orijinalden alıntı: _PunisheeR_
arkadaşlar aracıma amfi bağlattırdım fakat adam amfiyi direk aküden besliyor yani teybi kapatsamda amfi sanırım aküden güç alıyor sizin dediğinz 3. aşamada olan işi bana açıklarmısınız
Alıntıları Göster
audi 3 1997 model aracim icin sabahtan beri bi delik aradim akuden bagaja cekmek icin ama bulamadim bi yardimci olursaniz sevinirim...
quote:
Orijinalden alıntı: Halazli
audi 3 1997 model aracim icin sabahtan beri bi delik aradim akuden bagaja cekmek icin ama bulamadim bi yardimci olursaniz sevinirim...
Alıntıları Göster
arkadaşlar bende berlingo var orta kasa 2004 model onunda aküden bagaja geçiremedim kabloyu bi delik yada açacak yer bulamadım
quote:
Orijinalden alıntı: canser28
arkadaşlar bende berlingo var orta kasa 2004 model onunda aküden bagaja geçiremedim kabloyu bi delik yada açacak yer bulamadım
Alıntıları Göster
peki bu işlemi aküden içeriye opel insignia 2011 de nasıl yapılabilir sistemim döşeli tek eksik klan + kablosunu geçirmek
Clio 2 hb 2001 mdl icin Akuden amfiye ve teypden amfiye kablo yerlerini bilen varmi
Arkadaşlar konuyu hortlatıyorum ama fiat albea 2006 model araca aküden amfiye kabloyu nasıl , nereden çekebilirim? Bilgisi olan var mı?
quote:
Orijinalden alıntı: elektrosenol
Arkadaşlar konuyu hortlatıyorum ama fiat albea 2006 model araca aküden amfiye kabloyu nasıl , nereden çekebilirim? Bilgisi olan var mı?
bende biri hortlatsa da yazsam diye bakıyordum :) aynı sorun bende de var.yeni kasa line da adamlar boşluk bırakmamış. aynı soruyu değişiklik yaparak bende soruyorum.line a da aküden amfi kablosu nasıl çekilir yakınlarda albea olsa bakardım ama kendi aracımda bulamadım daha
Accent erada direksiyon milinin hemen yakınında siyah bir kapak var 8 ya da 10 anahtarla açılıyor emin değilim.Oradan geçirebilirsiniz kabloyu.
Yok mu linea da yapanlar
Ben bi yerler gordum ama cok dar gibi
Hocam ben buldum. Direksiyon bölmesinin sol alt kısmında ana sigortalara motordan gelen kalın kablolar var. Motor kapağını açtığınızda bu kablonun dışardaki kısmı gözüküyor. O kabloya paralel halde ucu uzun tornavidaya çekeceğim kabloyu bağladım ve ittirmek suretiyle diğer kabloların geçtiği kasnaktan geçirdim.
Ek olarak sonradan direksiyon çubuğunun (paspasın altında) olduğu yerde bir boşluk gördüm kablo buradan da geçirilebilinir.
quote:
Orijinalden alıntı: elektrosenol
Hocam ben buldum. Direksiyon bölmesinin sol alt kısmında ana sigortalara motordan gelen kalın kablolar var. Motor kapağını açtığınızda bu kablonun dışardaki kısmı gözüküyor. O kabloya paralel halde ucu uzun tornavidaya çekeceğim kabloyu bağladım ve ittirmek suretiyle diğer kabloların geçtiği kasnaktan geçirdim.
Ek olarak sonradan direksiyon çubuğunun (paspasın altında) olduğu yerde bir boşluk gördüm kablo buradan da geçirilebilinir.
linea araç için yazdınız sanırım.bir de yeni kasa eski kasa mı belki fark eder diye düşündüm.sol alt tarafa çok dikkatli bakamadım ama hala şüphelerim var :) en son kızıp kaputu geri kapattım.
HkkaptanH
kullanıcısına yanıt
Yok hocam albea araç için yazdım, 2006 model. Hemen hemen hepsinde yöntem aynıdır diye düşünüyorum. Albea , linea...