Arkadaslar merhaba.1 Hafta kullanıp sıkıntı yasadıgım xpower gold klimamla ilgili tecrübeli arkadaslardan akıl rica edecegim.
klimayı yaz sonunda aldım.evim sıfırdı ve hazır tesisat oldugundan kendi borusu kullanılmadan montajı eylül sogutma tarafından yapıldı.1 hafta sonra ılık üflemeye basladı.Tekrar eylül sogutmayı aradım sorunu bildirdim.Gelip baktılar ölcüm yapıp gaz sorunu olmadıgını söylediler vakumlama yapıp tekrar gaz bastılar garanti kapsamında olmadıgı icin cihaz garantili olmasına ragmen 120 tl ücret aldılar.Bende zaten daha önceki montajda aynı vakum ve gaz basımı yapıldıgını yine sıkıntı olması halinde sahsi garanti vermelerini sitedim.6 ay icinde aynı sıkıntı olursa tamam dediler.
1 hafta sonra tekrar aynı sıkıntıyı yasadım.Bu kez sorunun tesisatta oldugunu ve yeni borusuyla tekrar montaj yapılması gerektigini söylediler.ücret olarak 100 tl artı boru benden olmasına ragmen metre bası 15 tl iscilik istediler.ister gecmis 120 tlyi burdan düselim isterseniz iade edelim baska yere yaptırın dediler.Bende cok güven vermediginden baska yetkili servislere telefonla konuyu anlatıp bilgi aldım.
2 servisi aradım yukardaki durumu anlattım. ikiside benzer seyler söylediler.Direk tesisatta sıkıntı oldugunu söylenemeycegini testler yapılması gerektigini söylediler.Ve bu testlerin ücrete tabi oldugnu belirttiler.Sıkıntı tesisatta cıkarsa ekstradan birde tesisat degistirmek icin para verecegim.
Hasılı kararsız kaldım servisin biri testler ve sorun tesisatta cıkarsa yeni boru takılması icin 350 tl fiyat verdi tahmini olarak. Aklımda yetkili olmayan bir teknik servise uygun fiyatla yaptırmak var siz ne dersiniz ? Ya sorun tesisatta degilse bosuna o kadar masraf ve ugras olacak.Bir yandan da 350 tl gibi bir para verilmez bu islemler icin diyorum ne yapacagımı bilemedim.
Arkadaşım klimanla ilgili olarak yapılan montaj hatası ve işçilik ayıplı mal statüsüne girdiğinden, bu konuda bir hakem heyetine başvuru yapıp bedel iadesi talep edebilirsin, klimanın motajı yapılırken bu testlerin yetkili bayi tarafından yapılması gerekmektedir. Yoksa sizin tarafınızdan yapılan tesisatta sorun varsa bunun servis tarafından tespit edilip kullanılmaması gerekirdi, Alta ilgili maddeyi yazıyorum
Ayıplı mal MADDE 8 – bent (3) Sözleşmeye konu olan malın, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde teslim edilmemesi veya montajının satıcı tarafından veya onun sorumluluğu altında gerçekleştirildiği durumlarda gereği gibi monte edilmemesi sözleşmeye aykırı ifa olarak değerlendirilir. Malın montajının tüketici tarafından yapılmasının öngörüldüğü hâllerde, montaj talimatındaki yanlışlık veya eksiklik nedeniyle montaj hatalı yapılmışsa, sözleşmeye aykırı ifa söz konusu olur.
mkanayranM
kullanıcısına yanıt
Yorum icin cok tesekürler.Müsteri hizmetlerini aradım ama sonuc alamadım.Evdeki tesisatın sorumlulugunun teknik serviste olmadıgını söylüyorlar. Suan hakem heyetine basvurmakda alternatiflerim arasında.Sonuc ne kadar zamana cıkıyor tahmini olarak ? Yaza kadar bekleyebilr aslında klima.Antalyada yasadıgımdan kıs cok sıkıntı olmuyor.
Hakem heyetleri ellerindeki dosyayı en geç 3 ay içerisinde sonuçlandırmak ve 5 gün içerisinde çıkan kararı tebliğ etmek zorundadırlar. Bundan dolayı kesinlikle ve kesinlikle kazanacağınız bir dava olarak olaya bakmanız ve yasal hakkınızı aramanızı tavsiye ederim, neticede satıcılar bizi yolunacak kaz gibi görüp kafalarına göre bir muamelede bulunmasınlar
mkanayranM
kullanıcısına yanıt
Bilgilendirme icin cok tesekürler.Simdi internetten baktım e-devletten online basvuru yapılabiliyor. Az önce tekrar aramıstım müsteri hizmetlerini bir dönüs yapsınlar eger ücretsiz teknik servis imkanı sunmayacaklarsa hemen basvuru yapacagım.