Arkadaşlar aracıma alaşım Jant takmayı düşünüyorum. Şuan üzerinde 185/65/14 Lastikler var ama ben 15 Jant yapmak istiyorum . . .
BU lastikleri 15 inç Janta takamayacağımız için lastikleri de değişcem.
15 JAnt taktığımda, hangi ebatta lastik takabiliyorum? Hangi lastikler uyum sağlar? Fiyat araştırması yapacağım için soruyorum.
15 Jant talktıktan sonra taban genişliğini 195 yada 205 yapmak benim elimde mi yoksa JAntı alırken ona göre mi alıyoruz?
Kendi soruma cevap vermek biraz garip oluyor fakat, işin aslını öğrendim. Yabancı forumlarda İngilizce olarak yaptığım araştırmalarda bu konuda bayaaa bir bilgi topladım, ve şunu farkettim; adamlar bilgi paylaşmayı seviyorlar, hiç üşenmeden cevap veriyorlar. . .
Bizim Brava'lara 15-16-17 inç ve hatta 18 inç. Jant rahatlıkla takılabiliyormuş. Tek bir püf noktası var, Jantın taban genişliği 7inç'i geçmeyecek.
Takacağımız lastiğin genişlik olarak ebatını da (yani 195 mi 215 mi kaç olacağını) taktığımız jantın taban genişliği belirliyormuş, Çapı değil. Ben taban genişliği 6,5 inç bir jant tercih edeceğim.
Özet olarak bu.
paylaşım için teşekkürler. yaz aylarında ben de değişim planlıyordum. mevcut 14" jantlar hem görünüm hem de konfor olarak bence yetersiz. lastik olarak da daha geniş bir lastik kullanılırsa yol tutuşu artar diye düşünüyorum ancak yakıt sarfiyatını da arttırır sanırım.
quote:
Orijinalden alıntı: sarslan724
paylaşım için teşekkürler. yaz aylarında ben de değişim planlıyordum. mevcut 14" jantlar hem görünüm hem de konfor olarak bence yetersiz. lastik olarak da daha geniş bir lastik kullanılırsa yol tutuşu artar diye düşünüyorum ancak yakıt sarfiyatını da arttırır sanırım.
Ben fazla bir büyütme yapmayacam. 15inç. yapacam sadece. Dört lastiği değiştirme durumum var, değiştirmşken jantları da değiştirecem...
Yalnız Jant ebatını büyütürseniz Konforunuz artmaz aksine çok azalır. Ben o yüzden 15 Jant takmayı düşünüyorum daha büyük Jantlar konforu çok kötü etkiliyor
Jant ebatlarını değiştirmenin(büyütme yönünde) yol tutuşundan ve görünümden başka hiçbir şeye yaramadığını düşünüyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli
Jant ebatlarını değiştirmenin(büyütme yönünde) yol tutuşundan ve görünümden başka hiçbir şeye yaramadığını düşünüyorum.
Öyle tabi dostum. Ben baya bir araştırdım, fazla büyütürsen, yol tutuşu azalıyor, fren mesafesi uzuyor, lastik yanakları azaldığı için darbe emmesi azalıyor, bütün titreşimi araca veriyor hatta lastiğin yanlardan hasar alma olasılığı artıyor vs. vs... daha aklıma gelmeyenler var.
Bir tek estetik olarak görüntü olarak katkısı var. Bir de ben Jant kapaklarım çok ses gıcırtı falan yapıyor diye kıllandım, ondan Alaşım Jant takayım gitsin diye düşünüyorum.
Ayrıca 14" ebatındaki Jantı 15" yapacağım için pek bir fark olamyacak aslında.
Şu tarzlarda bir jant düşünüyorum
quote:
Orijinalden alıntı: Bektas_86
quote:
Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli
Jant ebatlarını değiştirmenin(büyütme yönünde) yol tutuşundan ve görünümden başka hiçbir şeye yaramadığını düşünüyorum.
Öyle tabi dostum. Ben baya bir araştırdım, fazla büyütürsen, yol tutuşu azalıyor, fren mesafesi uzuyor, lastik yanakları azaldığı için darbe emmesi azalıyor, bütün titreşimi araca veriyor hatta lastiğin yanlardan hasar alma olasılığı artıyor vs. vs... daha aklıma gelmeyenler var.
Bir tek estetik olarak görüntü olarak katkısı var. Bir de ben Jant kapaklarım çok ses gıcırtı falan yapıyor diye kıllandım, ondan Alaşım Jant takayım gitsin diye düşünüyorum.
Ayrıca 14" ebatındaki Jantı 15" yapacağım için pek bir fark olamyacak aslında.
Zaten aracın kitapçığında 15 inch jantın takılabileceği yazıyordu yanılmıyorsam.Jant ve lastik abartılı şekilde büyüdükçe ön takımlara da olumsuz etkisi zaman içinde olacaktır.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme