Şimdi Ara

albea 1.6 16 valf 2007 model aracımın ateşleme sorunuu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
215
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • valeo marka ateşleme bobininin 1 ve 4 nolu bobin çıkışlarından ateşleme yapıyor fakat 2 ve 3 nolu çıkışlarından ateşleme yapmıyor. ecudan ateşleme bobini soketine +12 elektrik geliyor.

    albea 1.6 16 valf 2007 model aracımın ateşleme sorunuu

    Buji ve kabloları yeni sıfır orjinal. Ateşleme bobini ise bir defa kullanılmış. Krank ve egzantrik sensörlerinden bunu yapar mı? Nasıl multimetre ile kontrol edilir? sorun nerede aranmalı?








  • Türlü modeller bulunmakta yardımcı olabilmek için özelliklerini bilmek şart.


    BU parçanın sol üstünde tırtıllı gibi görünen kısmı 4 ayrı bağlantı değil mi? BUnlar her bir bobinin ateşlemesi için tetikleme ucu mudur? Bu uçlar eğer ecuden kontrol ediliyorsa ateşleme yapmayan bobinlerde tetiklenmiyordur. Tetikleme bu uç geriliminin kesilmesi ile bobinin kıvılcım atması şeklinde olmalı.


    Kontrol etmek için krank anahtar ile döndürülürken ateşlemeyen bobinlerin tetik uçlarında ölçü aleti ile değişim gözlenir. değişim yoksa bobine tetik gelmiyordur. Ölçü aleti olmadan da bu tetik ucu diğer bobine takılıp o bobinde ateşleme yapıp yapmadığı kısa süre içerisinde denenir. Bu deneme buji sökülüp dışarıdayken de yapılabilir.


    Dikkatli olunuz. Benzinli sistemde tehlikeye sebep olmayınız.

  • Şimdi ecuden gelen 3 pinli soket var. Bu soketin ortasındaki pin daha kalın ve 12 volt elektrik geliyor. Diğer iki pinler ise ya gnd ya da tetik marşa basıldığında değişiyor. Buji kablolarının ucundan 1 ve 4 nolu bobin çıkışlarından zayıf elektirik geliyor şaseye değdirdiğimde.


    "Kontrol etmek için krank anahtar ile döndürülürken ateşlemeyen bobinlerin tetik uçlarında ölçü aleti ile değişim gözlenir."


    Bu dediğinizi marşa basarken mi yapmam lazım. yoksa kontağı açıp o esnada krank sensörünün civatasını gevşetip onu döndürerek aynı zamanda 2 ve 3 nolu bobin çıkışlarını mı multimetre ile ölçmem lazım? kaç ohm da ölçmem lazım?



    Krank sensörü veya eksantrik sensörü arızalı olsa nasıl tepki verir? 1 ve 4 nolu bobin çıkışlarına yüksek volt gelmez aynı zamanda 2 v 3 nolu bobin çıkışlarına da benim bildiğim. Ecu arızalı desem hiç elektirik vermez bobin soketine. Çünkü soket kısmındaki 3 pine de ecuden volt elektrik geliyor. Sadece 1 ve 4 nolu bobin çıkışlarında yüksek ateşleme oluyor.





  • ramazanxl41 R kullanıcısına yanıt

    BU toplu bobinin çalışma mantığını bilmediğimiz için genel konuşuyoruz. Oto parçası nihayetinde kendine özel nitelikleri var.


    marşa basarak da kontrol yapılabilir krank anahtar takılıp döndürülerek de. Eğer sensör mıknatıs duyarlılığıyla çalışıyorsa hariçten mıknatıs yaklaştırmak da denenebilir.


    Bobin uçlarını deneyebiliyorsanız bir diğer bobin ile uyumunu kontrol edin.


    Kıvılcm başka yerde oluşup zayıflıyor olabilir. Bobin hasarlı da olabilir.


    Toplam 4 adet bobinin farklı zamanlarda çakmasını sağlayan tetikleme nasıl bu parçada?

  • sağ olun sorun çözüldü ateşleme bobini değişince. Şimdi araba arada kendi kendine gaz veriyor. Gaz veriyorum çekiyorum ayağımı gazdan araba kendini 20000 gazda sabitliyor. Gaz kelebeği rölanti motoru veya potansiyometrede sorun var sanırım. Onun için ayrı forum açıcam müsait olunca.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2012 Polo 1.2 tdi egr arızası
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.