Şimdi Ara

Aldığm araçta piston kırık olabilirmiş, dava açmalımıyım? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
1
Favori
2.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MaSaFeL M kullanıcısına yanıt

    Astra j ve piston kırma yazarsanız şikayetvarda bir sürü şikayet geliyor. Astra k daki motorla aynı değil ama o kadar olmasa da 140hp astra j deki motor da sıkıntılı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • wigioou kullanıcısına yanıt

    Pistonda değil de segmanlarda çatlak kırık olabilir. Kompresyon ya süpap yataklarından kaçar ya da segmanlardan. O yüzden direk sebep budur demek doğru değildir ama genellikle sebep segman kaçağıdır. Zaten süpapdan kaçıyor olsa genellikle egzozdan çiğ gaz atar ya da emme manifold basıncı düşer ve o silindir zengin karışım çalışır motor tipine bağlı olarak (atmosferik/turbo vs.).


    Evet o silindirin segmanlarından biri veya ikisi birden kırık olabilir ama tümden kırık değil, sadece küçük bir kesiti kırık olmalı ki %90 kompresyon çıkmış. O kırık segman zamanla daha da parçalanıp biyel kolu çıkmasına neden olabilir.


    Not: Satıcı eğer yağ kaçağından haberdar değilse bunu bilmeyebilir. Yani satıcıyı da direk suçlamamak lazım. Zaten satıcıyı mahkemeye verseniz, "ekspertiz yapıldı, motor ustasına gösterildi, benim bir kabahatim yok" diyecektir ve mahkeme de çok büyük bir ihtimalle onu haklı bulacaktır.





  • Başka bir usta görsün, hatta birkaç farklı usta baksın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Eksper davaya dahil edilse bile, ben motorun içine bakmıyorum diyecektir. Zaten anormal bir durum yoksa "dur bakayım pistonlar sağlam mı değil mi" demez kimse

  • Dava açıp gizli ayıptan zararını karşılayabilirsin. Mahkemeden bilirkişi atayıp tespit yaptırmayı talep et




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 4 Ekim 2024; 4:44:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • böyle bir arıza olsa motor arıza hata kodu verir. hatanın tarihi de muhtemelen sen almadan oncekı bir tarihtir. sildirdilerse bu kanıt olabilir mi bilmiyorum ama sildirmedilerse adamda olduguna dair kanttır.

  • geçmiş olsun k kasa astra dense çok gördüm duydum 150liklerin piston sorununu ama 1.4 turbo'da yada 1.6 na makinede ne duydum ne gördüm,

    motoru açmadan piston kırık ve 50 bin km çok tuhafıma gitti,gerçi 50 binde olan aracın yağ kaçağı olmasıda ayrı tartışma konusu,

    dava açılır bilirkişi gelir 3 sene 4 sene sürer cebinizden yaptıklarınızı faturalandırırsınız,paranızı alırsınız ama karşı tarafın üstünde bir şey yoksa zor.

    geçmiş olsun

  • Bazı Astra K'larda ne hata kodu ne birşey oluyordu. ana piston sağlam ama kompresyon segmanı kenarından hafifçe çatlıyor, Ecu'da o silindirin haritasını düzeltip devam ediyor, ara ara titreme, rolantide D'd beklerken ara ara devir düşmesi gibi belli ediyordu. teşhis edilmezse o parça kopup veya komple kırılıp anası ağlıyordu motorun. belki benzer bir durum başlangıcı olabilir ama sizin motor MPI düz motor, bunlarda neden oluyor benzer durum pek anlam bulamıyorum. ya Türkiye'deki benzine uyumsuzluk var ya da pistonları da kaliteli değil. veya ikisi birden.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Öyle ama "ben motorun çalışmasında anormal bir durum görmedim" de diyecektir. Çünkü görse raporuna eklemesi gerekirdi. Ayrıca motor ustasına da gösterilmiş. Yani satıcının eli mahkemede çok rahat bence.

  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Böyle bir durumda motor arıza uyarısı verir mi?

    Bence vermez.

    Silindirin içinde herhangi bir sensör yok. Sadece silindir bloğunda vuruntu sensörü var ama segman kırığı vuruntu ile ilgili semptom vermez (gerçi kompresyon farkı yüzünden titreşim artar ama vuruntu frekansıyla aynı olmayacağından sensör tetiklenmeyebilir). Böyle arızalar genellikle ECU tarafından bazı sensörlerden gelen anormal veriler yorumlanarak verilir Mesela yağ basınç ve yağ seviye sensörlerinden gelen veriler düşük yağ basıncı gösterirse, mesela egzozdaki O2 sensörü ve egzoz sıcaklık sensörü limitlerin dışında değerler döndürürse vb. ECU bunları alır ve bir hata uyarısı üretir. Ancak segmandaki kırık/çatlak çok küçükse ve yağ kaçağı da ihmal edilir miktardaysa bu uyarıların hiç biri tetiklenmeyebilir. Olsa olsa düşük yağ basıncı/seviyesi uyarısı çıkmış olabilir. %90 gibi aşırı düşük olmayan bir kompresyon çıktığına göre herhangi bir arıza uyarısı çıkma ihtimalini düşük buluyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 4 Ekim 2024; 15:14:49 >




  • Raporuna ne ekleyecek hocam? Motordan bir ses gelse atıyorum "aaa bu kesin piston" diye kaç kişi söyleyebilir? Sökülmeden anlaşılacak bir şey değil piston. He dersin ki anormal sesler var, anormal davranışlar söz konusu araçta. Eksper böyle bir şeye rastlasa veya usta zaten bunu söylerler. Eğer böyle bir şeye denk gelmemişlerse "dur motoru söküp bakalım piston sağlam mı değil mi" diye bir şey yok yani.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Motor yağ kaçırıyor, motor titreşimli çalışıyor, motordan ses geliyor gibi semptomları yazabilir. Tabii ki motoru açıp segman kırıkmış yazacak hali yok. Hiç bir şey yazmamışsa, satıcı açısından aracın sağlam olduğuna dair yasal karinedir bu. Sonuçta hiç bir oto ekspertiz ben motora bakmıyorum diyemez. Expertizlik mesleğinin hukuki tanımında motora bakmaz diye bir ibare yok. Dolayısıyla yargıç expertiz raporunu motor açısından da baz alacaktır. Expertiz işini düzgün yapmamışsa fatura satıcıya değil, expertize çıkar.

  • Piston kırık olsa o araç hareket edemez.
    Büyük ihtimal ustan kısaca bu araçtan kurtul demiş ben bu araçla uğraşamam sende iade etmenin yollarını arıyorsun.
    Arabada LPG varsa birde LPG yi adam gibi takmadılarsa uğraşır durursun. 2020 astra j de ne çektim. En son sattım kurtuldum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Piston kırıksa kompresyon testinde belli olur. Yalnız benim kafama takılan 50binde 2019 model arabada bırak yağ kaçağını yağ terlemesi bile olmaması gerekiyor, millet ne yaşıyor bu arabalarla anlamıyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cricet -- 4 Ekim 2024; 19:40:11 >
  • DH Anonim D kullanıcısına yanıt
    50 bin km de olduğuna emin misiniz?

    50 bin km de olan bir araçta yağ kaçağı olması zaten başlı başına problem.

    Ayrıca satıcı ile ilgili başlatacağınız hukuki süreçte kayıp olan sadece sizin paranız ve vaktiniz olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi THEVENİNTEORİ -- 4 Ekim 2024; 19:47:34 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Eksperler, eksper raporuna neyin dahil olup neyin dahil olmadığı yönünde bilgi veriyorlar işlem öncesi. Hatta eksper raporlarının da türleri var, standart, detaylı vb. şeklinde.

    Motorun yağ kaçırması contadan da olabilir, hemen her arabanın mutlaka bir yerinde yağ kaçağı vardır, özellikle de yaşı yüksek olan araçların.


    Eksper, eğer biz motora bakmıyoruz demişse işlem öncesi (raporda da motorla ilgili herhangi bir kısım yok ise) hiçbir sorumluluğu olmaz.


    Eksper sadece baktığı yerleri yazar. Kaportaya bakmıştır kaporta yazar, tekere bakmıştır teker yazar. Bakmadığı yerle ilgili bir şey yazmaz


    Ayrıca eksper raporu aracın sağlam olduğuna dair (motorun) bir belge değil. Motor içi gözükmeyen, muayene edilmesi mümkün olmayan parçalar içeriyor. Bu konuda bir örneği piston mesela. Bir sürü şey sayılabilir.


    Dava açtın, eksper pistona bakmamış mı diyeceksin davada?


    Bu arada konu sahibi konuyu anonimleştirmiş. Keşke eksper raporunu yükle diyebilseydik.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 5 Ekim 2024; 1:49:43 >




  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Hocam senin neyi savunduğunu anlayamadım. Arkadaş dava açarsa kazanır mı diyorsun?


    Yoksa kaybeder mi diyorsun?


    Kaybeder diyorsan ben de aynı şeyi savunuyorum. O zaman itirazın neye ben anlamadım.


    Oto eksperlerin faaliyet çerçevesi ve detayları yönetmelikle belirlenmiştir, oto eksperlerin keyfiyetine bırakılmamıştır. Dolayısıyla mahkeme oto eksperin ne söylediğine değil yönetmeliğe bakacaktır. Eksper yönetmeliğe aykırı bir kontrol yaptıysa eksper cezalandırılır, satıcı değil.


    Al incele bir yönetmeliği:

    TSE 13805 YÖNETMELİĞİ OTO EKSPER - ComTech Mühendislik (comtechmuhendislik.com.tr)

    Oto Ekspertiz yönetmeliği çıktı – Computest Oto Ekspertiz


    Bu da yönetmelikten bir alıntı:

    Alıntı

    metni:
    Taşıtın alt muayenesi: Motor, şanzıman ve diferansiyelin yağ kaçağı bakımından kontrolü, frenhortumları soğutma sistemi, egzoz sistemi, motor mahfazası ve marşbiyel.


    Gördüğün gibi eksper ben motora bakmıyorum diyemez. bakıp gördüğünü rapora yazmak zorunda. Yani yağ kaçağını yazmak zorunda. Yazmamışsa eksper işini düzgün yapmamış demektir, fatura ekspere çıkar, satıcıya değil.


    Ayrıca o senin standart ayrıntılı inceleme diye yazdığın şeyler, yönetmelikle belirlenmiş zorunlu ve opsiyonel ekipmanlarla yapılan işlemler. Yönetmeliğe göre örneğin dinamometre (motor) kontrolu zorunlu, fren hidrolik testi opsiyoneldir. Eksperler bunlara bakarak test seçenekleri oluşturuyorlar. Hiç bir eksper öyle keyfine göre ben şuraya bakmıyorum, şuraya bakıyorum diyemez. Yönetmelikte yazıyorsa bakmak zorundadır. Eksperler sadece boya kalınlığı ölçme ve değişen tespit yeri değildir.


    Arkadaş hem ekspertiz yaptırmış hem de motor ustasına gösterdikten sonra almış. Satıcı daha ne yapacaktı ki? "Araba 3 ay sende kalsın sorun çıkmazsa alırsın" mı diyecekti?


    Sonuçta neyi savunduğunu bilmiyorum, sadece yazdıklarıma anlamsızca itiraz edip duruyorsun. Neyi savunduğunu yaz da bilelim.





  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Evvela bir şeyi savunmak gibi bir amacım yok hiçbir zaman da olmadı. Attığın şeylerin hiçbirinde "motorun içine bakılacaktır" diye bir şey yok. Ben de diyorum ki motorun içinden dolayı eksperi kimse sorumlu tutamaz misal bu örnekte olduğu gibi piston meselesi.


    Yağ kaçağı olarak eksper raporuna yazıldığını zaten konu sahibi dile getirmiş. Yağ kaçağını görüp "piston bu" mu dersin yoksa ilk aklına "conta" mı gelir?


    Elbette conta gelir haklısın. Benim de aklıma conta gelir. Konu sahibi de contadan sanmıştır.


    Kimse tutup "yağ damlıyor kesin piston" demez. Ustalar da demez bunu söküp bakmadan da anlaşılmaz zaten eğer anormal bir ses, hareket vs yoksa


    Aynı şeyleri farklı dillerle söylüyoruz haliyle mevzu uzayıp gidiyor

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Ben hiç bir zaman motorun içine bakılacaktır demedim ki! Zaten böyle bir şeyin denebileceğini, tasavvur edebilmek bile başlı başına bir problem ama önemli/ciddi bir segman kırığının bazı belirtileri (yağ eksiltme/sızıntı, zayıf hızlanma, mavi duman vb.) vardır ve hem eksper hem de motor ustası bunları da bilmekle yükümlüdür.


    Motora ayrıca kompresyon testi de yapılmış. Bu işlem satın alınmadan önce mi sonra mı yapılmış bilmiyorum ama önce yapılmışsa yine alıcı açısından ciddi problem çünkü testte bir silindir kompresyonu %90 çıkmış. Test sonradan yapıldıysa bu da yine alıcının hatası. Yağ kaçağını gördükten sonra buna bir de kompresyon testi yaptırmak istiyorum demeliydi ve yaptırmalıydı. Yok almadan önce yapıldıysa bu test mahkemede hiç şansı kalmaz. Hakim: "yağ kaçağı olduğunu ve kompresyon testinde sorun olduğunu öğrendin, buna rağmen arabayı aldınsa sorumluluk senin" diyecektir.


    Ben olayı hukuk açısından ele aldım, burada satıcıyı suçlayacak kayda değer bir delil yok. Yağ kaçağının nereden olduğunu eksper ve motor ustası bilemiyorsa satıcı zaten bilemez. Raporda yağ kaçağından söz edilmesine rağmen alıcı otomobili satın almışsa, yargıç ne yapabilir ki?


    Söylediğim şu:


    Eksper ve motor ustası yağ kaçağını görmüş. Eksper raporuna yazmış, usta önemsememiş. Alıcı da ustaya güvenerek aracı almış. Burada satıcı hile yapmış mı? Hayır yapmamış. Aracının hem eksper hem motor ustası tarafından kontrol edilmesine izin vermiş, Belli ki ne ustayı ne de eksperi kendisi seçmiş. Daha ne yapsın satıcı?


    Yok eğer eksper yağ kaçağını raporuna yazmadıysa bu durumda eksper suçludur.


    Satıcı hile yapmakla suçlayabiliriz ancak bunu ispatlayamayız çünkü satıcı da motorunu açtırmadığı sürece segman kırığı olduğunu kesin olarak bilemezdi. Zaten motoru açtırmış olsa, açılmışken sorunlu segman değiştirilir, ortada sorun falan kalmazdı.


    Ben konu sahibine bu davayı açarsan eğer kazanma ihtimalin düşük diyorum çünkü bir şekilde satıcının hileli mal sattığının, hile yaptığının kanıtlanması gerek.


    Bir şeyi savunmadıysan yazdıklarımda neye itiraz ettiğini anlayamadım. Sorun motor açılmadan segman kırığı bilinemez diyorsan şartlı katılıyorum. Bilinemez ama olağan şüpheliler arasında sayılıp alıcıya söylenir.





  • Mevzu ne oldu? Araçda piston kırık mıymış son tahlilde?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.