Şimdi Ara

Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi. (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
349
Cevap
8
Favori
74.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şayet Jülyet'in arkasında, alt tarafta şunlardan iki tane varsa, o araçtan da çekinin zira o da "4 yapraklı Yonca" versiyunun anlatıyor:


     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: hıdıır

    @Utku Fatih Bey'den öyle bir bahsetmişsiniz ki okurken kafamda J. Clarkson canlandı virajı power slide ile almalar falan :)

    Tiff Nedell benzetmesi daha dogru olur. Jeremy kim ki.

    İşte benim adamım, sevdiğimiz televizyon yapımcısı bile aynı, Saygı ve Sevgiler Utkucum


    Bu arada üçünüze de tekrar teşekkür ederim, paylaşımlar çok güzel



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZSARA -- 29 Aralık 2011; 9:57:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Şayet Jülyet'in arkasında, alt tarafta şunlardan iki tane varsa, o araçtan da çekinin zira o da "4 yapraklı Yonca" versiyunun anlatıyor:


     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.

    Tam olarak değil hocam, opsiyon olarak alınıp takılabiliyor da... Ya da sonradan alınabiliyor.
    Bu şekilde görünen dizeller de var

    Bu arada yukarıda arkadaş görüşlerini yazmış, bir ekleme/düzeltme yapayım;

    D modda aracın süspansiyonu sertleşmiyor.

    Araçta Spor Paket varsa süspansiyon zaten standarda göre daha sert.
    Yoksa yumuşak.

    Dynamic modda;
    - Direksiyon sertleşiyor
    - Çekiş kontrol sistemleri daha geç müdahale ediyor.
    - Q2 isimli elektronik diferansiyel kilidi devreye giriyor.
    - Tork 230Nm'den 250Nm'ye çıkıyor ve yanılmıyorsam bi parça daha düşük devirde veriyor bu maksimum torku.
    - Gaz tepkisi değişiyor, hassaslaşıyor.
    - Yol bilgisayarı ekranında Turbo (boost) göstergesi görüntüleniyor (Ayar menüsünden radyo gösteriminin kapatılmış olması gerekiyor).
    (Yolda insanı gaza getiren birşey )



    Bu arada aracın önünü ben de ilk gördüğümde sevmemiştim.
    Verdiğim Scirocco siparişini aylarca bekleyeceğimi anladıktan sonra, Alfa Bayisine gittiğimde önü biraz daha güzel geldi.
    Test edip almaya karar verdiğimde ise arabanın her tarafına aşık olmuştum
    Ön tarafa farklı açılardan bakmayı deneyin, bazen feci güzel görünüyor.
    Bazen önden arabayı seyrediyorum, karga, kartal burnu falan gibi, enteresan bir yapı var
    Kaputtan gelip "scudetto" denilen o ızgara ile birleşen çizgilere hasta oluyorum özellikle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 29 Aralık 2011; 10:16:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Şayet Jülyet'in arkasında, alt tarafta şunlardan iki tane varsa, o araçtan da çekinin zira o da "4 yapraklı Yonca" versiyunun anlatıyor:


     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.

    selam,

    yetkili serviste 1000 tl ye bu goruntu alınıyor.




  • Arkadaşlar o görüntü sonradan alınabiliyor fakat sonradan aldığınızda sadece görüntü olarak duruyor duman çıkmıyor yani bilginize. QV modelinde normal olarak çalışıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alemdare

    Arkadaşlar o görüntü sonradan alınabiliyor fakat sonradan aldığınızda sadece görüntü olarak duruyor duman çıkmıyor yani bilginize. QV modelinde normal olarak çalışıyor.

    Bir eksozcuda o da yapılıyor merak etmeyin, istendikten sonra sorun değil

    Elbette ki QV'de zaten son susturucu farklı...
  • araç muaynesinde problem oluyor geçmiyor yapmak istedikten sonra herşeyi yapabilirsiniz.
  • Haydaa, onu bilmiyordum, gerçekten mi?

    Ne anlıyorlar ki, ben bağlantı noktasından sonra boruyu değiştirsem kim bilecek orijinal olup olmadığını?

    Bildiğim, katalitilik konvertör çıkarılırsa geçmiyor olduğuydu.

    Enteresanmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: hıdıır

    @Utku Fatih Bey'den öyle bir bahsetmişsiniz ki okurken kafamda J. Clarkson canlandı virajı power slide ile almalar falan :)

    Tiff Nedell benzetmesi daha dogru olur. Jeremy kim ki.

    İşte benim adamım, sevdiğimiz televizyon yapımcısı bile aynı, Saygı ve Sevgiler Utkucum


    Bu arada üçünüze de tekrar teşekkür ederim, paylaşımlar çok güzel

    Abi gel birakalim su hondayi gecelim alfaya keyfimiz yerine gelsin ya bu hondadan bize hayir yok gibi artik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: hıdıır

    @Utku Fatih Bey'den öyle bir bahsetmişsiniz ki okurken kafamda J. Clarkson canlandı virajı power slide ile almalar falan :)

    Tiff Nedell benzetmesi daha dogru olur. Jeremy kim ki.

    İşte benim adamım, sevdiğimiz televizyon yapımcısı bile aynı, Saygı ve Sevgiler Utkucum


    Bu arada üçünüze de tekrar teşekkür ederim, paylaşımlar çok güzel

    Abi gel birakalim su hondayi gecelim alfaya keyfimiz yerine gelsin ya bu hondadan bize hayir yok gibi artik

    Hayatta karşılaştıklarıyla ilgili kesin (kat-i) kararları olan bir adamımdır, kesinlikle ön yargısız ama kesinlikle kararlı bir adam.

    Ben çıktığı günden beri Giunun ön tasarımını beğenmiyorum. Bu tasarım 159un ön tasarımı ile birleştirilecek ve güzel bir direksiyon ile donatılacaktı işte o zaman tamamdı.

    Alfaya geçme işi ise olabilir ama şahsen Alfanın bir bahar aşkı, geçici bir heves, Hondanın ise ölümsüz bir aşk, saygı duyulacak bir saplantı olduğunu düşünüyorum.

    Geçici durağımız olabilir belki ama bana şimdiye kadar hiçbir başka marka, bir Hondanın direksiyonundaki kadar zevk vermedi

    Soichiro Honda gibi hayaller kuruyorum FD6 kasa civic ve 1600 cc 160 HP VTI sandık motor hayalleri kuruyorum bu aralar




  • Abi artik hayalden oteye gidemiyoruz gibi baksana toyotadan bi farkimiz kalmiyor yavas yavas ruh falan gidiyor. Yeni type-r dan bahsedilirken turbo kelimesi telafuz ediliyor. Nsx'i canlandirma pesindeler sanirsam bole bi calisma var ama onumuzdeki 2-3 yil icin ayri bi hava bulmamiz lazim sanki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: hıdıır

    @Utku Fatih Bey'den öyle bir bahsetmişsiniz ki okurken kafamda J. Clarkson canlandı virajı power slide ile almalar falan :)

    Tiff Nedell benzetmesi daha dogru olur. Jeremy kim ki.

    İşte benim adamım, sevdiğimiz televizyon yapımcısı bile aynı, Saygı ve Sevgiler Utkucum


    Bu arada üçünüze de tekrar teşekkür ederim, paylaşımlar çok güzel

    Abi gel birakalim su hondayi gecelim alfaya keyfimiz yerine gelsin ya bu hondadan bize hayir yok gibi artik

    Geçin tabi Alfaya, Honda eski Honda değil. Bir de Jüleytin 4 yaprak yoncasında önde slip-diff var mı acep olsa tadından yenmez o virajlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Abi artik hayalden oteye gidemiyoruz gibi baksana toyotadan bi farkimiz kalmiyor yavas yavas ruh falan gidiyor. Yeni type-r dan bahsedilirken turbo kelimesi telafuz ediliyor. Nsx'i canlandirma pesindeler sanirsam bole bi calisma var ama onumuzdeki 2-3 yil icin ayri bi hava bulmamiz lazim sanki.



    Dedim ya geçici durağımız olabilir diye tilkinin dönüp dolaşacağı yer belli :))

    ama işin içinde KEYİF kelimesi geçiyorsa benim için iki marka var Honda ve BMW




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    Bunlar da Akota'da satılan Alfa aksesuarları. Alfa hayranı arkadaşlarınıza hediye alabilirsiniz.

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.




    bu aksesuarların fiyatlarıyla ilgili bilgin var mı hocam sormuşmuydun acep gittiğinde??




  • şu deneyimlerinizi ve resimleri ilk mesajda toplayında millet eziyet çekmesin...
  • mükemmel resimler ve inceleme emeği geçenlere teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhant2005

    şu deneyimlerinizi ve resimleri ilk mesajda toplayında millet eziyet çekmesin...

    Otomobil dergileride tum testleri yazilari tek bi sayfada toplasada bizde eziyet cekmesek ole degilmi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: North Korea

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    Herkes çok merak etti. Ben yazayım.


    Giulietta çook iyi bir araba. BMW 1 den sonra bu gelir. Sonra Audi darılmasın A3 gelir.

    Aynı özelliklerde a3 e fazladan 30-40 bin lira verenler gerizekalı diyorsun yani?

    Yo gerizekali demek haddime degil korelim.

    Ama 35 bin lira demek yuzde 50 fazla vermek demek bu da bana ters demek.

    A3 un Giulietta'dan hic bir fazlasi yok hatta eksigi var gozumde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Haydaa, onu bilmiyordum, gerçekten mi?

    Ne anlıyorlar ki, ben bağlantı noktasından sonra boruyu değiştirsem kim bilecek orijinal olup olmadığını?

    Bildiğim, katalitilik konvertör çıkarılırsa geçmiyor olduğuydu.

    Enteresanmış.

    sizin dediğinizde doğru fakat bunda katalitik konvertörü çıkaracak bir durum yok tuvturk de araçların standart donanım listeri olduğu için biliyorlar zaten aracın altına bakınca bariz belli oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Ben bir süre önce kullandığım Giulietta 1.4 TB Multiair TCT ile ilgili biraz bilgi vereyim o zaman.

    Ankara'ya yeni açılan Akota alfa yetkili bayisinin test sürüşlerine başladığı ilk gün test ettim aracı. Biraz fazla beklemek zorunda kaldım aracı test etmek için ama inanın ki değdi. Uzun zaman sonra ilk defa kullandığım bir araçta ciddi keyif aldım ve showroomdan ağzım kulaklarımda ayrıldım.

    Bekleme süresi fazla olduğu için bayide aracı uzun uzun, sindire sindire inceledim.

    -----------------

    Giu'nun kapıları çok tok bir sesle kapanıyor. Kapı sesine önem verenler için bu bir artı.

    Ön konsolda kullanılan malzeme büyük ölçüde yumuşak, kapılarda ise sert plastik tercih edilmiş. Aracın içindeki işçilik genel olarak tertemiz. İç mekan "kaliteli" hissi rahatlıkla veriyor. Genel kalite hissine uymayan tek şey ise basit gözüken direksiyon.

    Ön koltuk oturma pozisyonu, aracın spor 4 kapılı karakterine yakışır şekilde oldukça alçak. Spor hisse katkı yapan bu durum benim çok hoşuma gider ama sevmeyen de var. Bu karakterde bir otomobilin koltuk dolgusunun biraz daha sert olmasını tercih ederdim. Yan destekler taş gibi olsun isterdim ama değil maalesef. Yeterli ama istediğim gibi değil.

    Arka koltuklarda aldığım his ise ön koltuklardan çok farklı. Arka koltuk genişliği bir hot hatch'ten çok farklı değil. Sadece baş mesafesi daha yüksek ama diz mesafesi çok yetersiz. Sürücü koltuğunu kendime göre ayarladığımda hemen arkasındaki koltuğa oturmaya çok çabaladım ama sığamadım. Oturdum ve sıkıştım değil; sığamadım. Diğer tarafa oturdum ama orada da çok rahat ettiğim söylenemez. Arka kapı içlerindeki kol dayama yerlerinin genişliği çok az. Kolu oraya dikkatli bir şekilde koymazsak aşağı doğru kayabilir.

    Bagajı bu segmentteki hb bir otomobil için yeterli genişliği sunuyor diyebiliriz.

    Gelelim sürüş izlenimlerine.

    Öncelikle test aracının koltuklarındaki kırmızı deri koltuklardan bahsetmek istiyorum. Resmen görsel şölen.

    Bu araç 3 farklı sürüş ayarı sunuyor kullanıcısına. Bu sisteme Alfa'nın verdiği isim ise DNA. Dynamic-Normal-All Weather.

    Ben aracı Normal ve Dynamic modlarda kullandım.

    Normal modda son derece rahat ve kullancısını yormayacak bir otomobil Giu. Direksiyon yeterli yumuşaklıkta, park manevraları kolay, süspansiyonlar orta sertlikte, hemen hemen her şey ideal.

    Ama bir Dynamic mod var ki.. ne siz sorun, ne ben söyleyeyim. Araç resmen canavara dönüşüyor. Direksiyon taş gibi sertleşiyor, süspansiyonlar kazık moduna giriyor, TCT şanzımanlıda vitesler redline a yaklaşmadan yükselmiyor, esp'nin kontrolü azalıyor. İşte bu modda Giu resmen keyif veriyor, "ben italyanım" diye bağırıyor. Benim bugüne kadar C segmentinde en keyif alarak kullandığım otomobilde işte budur. (yeni bmw 1 hariç kullanmadığım kalmadı)

    Dynamic modda testimize başlıyoruz.

    Parkurda ilk turu bize yardımcı olan danışman atıyor ve ondan sonra sıra bize geliyor. Bana yardımcı olan danışman da Fatih bey olduğu için çok şanslıyım. Arabayı tam olarak tanımadığım için benim yapmaya cesaret edemeyeceğim şeyleri yaptı ve bugüne kadar ki en iyi test sürüşünü kendisiyle yaptım.

    Fatih bey arabaya inanılmaz hakimdi. Pilotajıyla beni resmen büyüledi.

    Eskişehir yoluna çıktıktan sonra 160-170 gibi hızlarda yolda zikzaklar çizdi ve araba inanılmaz güven vericiydi. Lastiklerden gelen sesi duyuyorduk ama araba o güveni bana verdi. Ümitköy köprüsünden tekrar eskişehir yoluna indiğimiz yoncada yüksek sayılacak bir süratte dıştan içe doğru manevralar yaparak bütün yoncayı kıç attırarak indi ve belkide testin en eğlenceli kısmı buydu. Araba ufacık bir kontrayla bile direk çizgisini buluyordu. Bayıldım.

    Parkur bitmek üzere ve biz bayiye gitmek için Eskişehir yolundan sağa ayrılan ve bayiye doğru gideceğimiz yola yaklaştık ama Fatih bey hala basıyor. İşte burada tırstım biraz. 140-150 gibi bir süratte, dönmemiz gereken yola da epey yaklaşmışken Fatih bey kazık fren yaptı ve bir kere daha beğenimi kazandı. En ufak bir şekilde direksiyonu titretmeden, çizgisini bozmadan çok güzel ve güvenli bir şekilde yavaşladı.

    Ve artık ben geçtim direksiyona.

    Fatih bey kadar vahşi davranmadım arabaya ama ilk defa kullandığım bir arabaya göre baya zorladım. Yine Dynamic modunda tabii ki.

    Bu sefer biraz yalıtıma da dikkat ettim.

    Bayiiden çıkarken bir yerde 50 metrelik falan henüz asfaltlanmamış ve baya bozuk bir yol var, süspansiyonları D modunda bile darbeyi fazla rahatsızlık vermeyecek şekilde emiyordu ve çalışma sesi içeriye çok az yansıyordu.

    TCT şanzımanın kalkışı da, 2. vitese geçişi de yeterince sarsıntısızdı. Bu yönüyle 7 ileri DSG'den de, EDC'den de iyi.

    Eskişehir yoluna çıkar çıkmaz gazı kökledim ve baya bir süre o şekilde kaldım. Kısaca özetlemek gerekirse "araba gidiyor abi" derdim ama biraz daha açayım. 200 km sürate kadar neredeyse soluksuz hızlanıyor ve siz ne kadar hızlandığınızı kestiremeden 200'e gelmiş oluyorsunuz. Aracın yüksek süratlerdeki hızlanma isteği bile muazzam. D modunda taş gibi sert olan direksiyon ile beraber bu yüksek süratlerde bile herhangi bir tedirginlik söz konusu değil. Güven hissi çok yüksek.

    100 kilometre süraten itibaren rüzgar sesi aracın içine girmeye başlıyor ve daha yüksek süratlerde rahatsız edici olabiliyor tabii ki. Motor ve yol sesi yalıtımı yeterli. Motor sesi yüksek devirlerde içeriden duyuluyor tabii ki ama ben motor sesini sevdim bu arabanın.

    Biraz öncebahsettiğim yoncayı bu sefer ben normal bir şekilde ama yüksek sayılabilecek bir süratte döndüm. Viraj girişinde 60 olan süratim, viraj çıkışında 100'e yakındı ve daha da yolu vardı. Burada da D modunda sertleşen direksiyonun geri bildirimleri çok başarılı. Yol tutuş hissini direksiyon size aynen aktarıyor ve limitleri kestirmenize yardımcı oluyor. Araba inanılmaz kendinden emin ve bu yüksek süratlerde bile yoncayı çok güvenli bir şekilde döndü.

    TCT şanzımandan biraz bahsedeyim.

    Biraz önce söylediğim gibi; kalkışları DSG gibi sarsıntılı değil, 2'ye geçişi de EDC kadar hisedilir değil. Bu iki şanzımandaki bu farklı 2 kusur TCT'de yok. Vitesleri devamlı redlineda değiştirmeme rağmen sarsıntı çok azdı ve kick downlar gayet hızlıydı. Bu şanzıman, bu motorla birlikte çok güzel çalışıyor. Motor şanzımanın, şanzıman da motorun hakkını veriyor. Ama ben bu arabayı alacak olsam manual tercih ederim.

    TCT, EDC ve 7 ileri DSG'den daha iyi.

    Testten sonra diz mesafesi, kapı içi falan umrumda olmadı. Bu araba bana verdiği zevkle bütün eksiklerini fazlasıyla kapattı.

    İşin sırrı Dynamic mode.

    Ben bu arabadan inanılmaz keyif aldım. Herkese kullanmasını tavsiye ederim ve yine ekleyeyim;

    BMW 1.18i kullanana kadar benim için C segmenti bitmiştir. Giulietta galiptir.

    ------------------

    Bunlar da Akota'da satılan Alfa aksesuarları. Alfa hayranı arkadaşlarınıza hediye alabilirsiniz.









    Bu da benim İtalyan aygırı



    Hızlı bir yazı oldu, yazım hatası falan varsa kusura bakmayın.
    quote:


    Eskişehir yoluna çıktıktan sonra 160-170 gibi hızlarda yolda zikzaklar çizdi ve araba inanılmaz güven vericiydi.

    İnceleme güzel elinize sağlık.Yalnız 160-170 hızla zikzak çizen biriyle test sürüşünden sağ dönmüşsün allah korumuş. Bence fatih beyle teste çıktığın için değil sağ döndüğün için şanslısın.




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.