Şimdi Ara

Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
349
Cevap
8
Favori
74.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Alfa Romeo Giulietta 1.4 multiair turbo 170 bg Distinctive TCT test sürüşü ve incelemesi:

    Arkadaşlar merhaba,

    Bugün Anılla buluşup Alfa Romeo bayiine gittik.

    Showroom ziyareti olarak başlayan günümüz sağlam test sürüşleri ile devam etti.

    Sırasıyla;

    1.4 multiair 170 bg Distinctive TCT,

    105 bg 1.6 dizel düz vites

    235 bg 1.8 Quadrifoglio Verde versiyonlarını test ettik.


    TCT şanzımanı daha detaylı inceleyebilmek için ilk test sürüşümden 3 gün sonra bir daha test ettim Jülyet’i.

    Buyrun detaylar:


    Önce test sürüşü yaptığımız Ankaranın tek Alfa Romeo ve Lancia bayii Akota ve bugün bize 3 aracı da test ettiren Fatih Bey'i test araçlarıyla birlikte aldığım foto:


     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.


    Hava ciddi soğuktu. :)

    Öğleden sonra 14:00 civarı gittiğimiz Akota'dan 16:30 civarı ayrıldık.

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.


    Bu da 1.4 170 bg'lik Distinctive donanımlı TCT çift kavrama şanzımanlı test aracı:

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.


    Jülyet'in burun tasarımını beğenmeyenler için gelsin:

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.


    Kapıyı özellikle açık bıraktım...

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.


    Bu pozu kaçırmayalım diye:
     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.

    Aracın arka koltuklar da çok hoş görünüyor:

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.


    Aracın ön kısmı da böyle görünüyor:

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.


    Araç 6. viteste 2.000 devirde 100 km.yapıyor.

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.

    Foto net çıkmamış ama 6. viteste 3.000 devirde 145 km gibi bir sürat yapıyor.

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.

    Aracın loş ışık altında gösterge ve iç ambiyans ışıklandırması şöyle:

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.


    Bu arada distinctive donanımdaki 170 bg'lik 1.4 multiair turbo benzinli TCT çift kavramalı bu test aracının sıfırının liste fiyatı 27.500 Euro + 1.000 TL.

    Kırmızı deri koltuklar 2000 euro karşılığında opsiyon olan Spor 1 paketine dahil.

    Bu ücrete şunlar dahil:

    - Deri koltuklar

    - Krom kaplı aynalar

    - Koyu renk dashboard paneli

    - Koyu renk farlar.2000 Euro opsiyon.


    Şimdi yazacağım izlenimler 1.4 multiair 170 bg Distinctive paket ve TCT şanzımanlı Jülyet için geçerlidir.


    Vakit buldukça test ettiğim(iz) diğer iki aracın da test foto ve izlenimlerini paylaşmaya çalışacağım.


    Önce araçla ilgili olumsuz bulduğum noktaları yazayım:

    1. Aracın hız sabitleme sisteminde cancel tuşu yok.

    Benim Bravoda da böyleydi ve önünüzde daha yavaş giden bir araca denkgeldiğinizde mecburen ya frene basarak ya da sistemi tamamen kapatarak devreden çıkartabiliyorsunuz.

    Oysa cancel tuşu olsa bu düğmeyle sistemi geçici olarak devre dışı bırakıp frene basmak zorunda kalmayabilirsiniz.


    Hız sabitlemeyi benim kadar aktif kullanmayanlar bu maddeyi gözardı edebilirler.


    2. Jülyet’in yol ve motor sesi yalıtımı C sınıfındaki diğer araçlara benzer gibi geldi bana.

    Geçen sene 5 ay kullandığım eski aracım Fiat Bravo’dan ya da şimdiki aracım Megane 3’den daha iyi değil yalıtımı.

    Ama gayet sportif olan motor ve egsoz sesini içeri alacak şekilde özellikle bu şekilde bırakılmış olduğunu düşünmeden de edemiyorum.


    Bu açıdan sportif bir arabada kabin içinde bir miktar motor ve egzoz sesi duyulmalıdır diyenler için belki de olumsuz bir durum değildir aslında.


    3. Araçta kapı içlerinin üst kısmında ve başka birkaç yerde daha kullanılmış olan plastiğin kalitesi çok iyi değil ama bunlar eski aracım Bravo gibi trim sesi üretmediklerinden çok da önemli değil.





    Bunlar da araçla ilgili olumlu noktalar:



    1. Her ne kadar geçirmiş olduğum ameliyattan dolayı yol tutuş limitlerini denemesem de Utku, Görkem, Anıl, ve Arda’ın gözlem ve tecrübelerine istinaden aracın yol tutuşunun çok iyi olduğunu söyleyebilirim.

    Araçta arkada tam bağımsız süspansiyon mevcut.

    DNA sürüş modu seçeneğinde D modunda elektronik diferansiyel kilidi de devreye giriyor.

    Bu da viraj ve slalom performansını ciddi anlamda arttıyordur.


    2. 1.4 turbo benzinli ve yılın en iyi motoru ödüllü güç ünitesi gerçekten çok başarılı.

    Performans taleplerine cevap vermede tereddüt etmeyen makine istenirse gaza az basılarak gayet de ekonomik olabilecek gibi.

    Bu aracı kullananların büyük bir çoğunlukla ve çoğu zaman gaza az basacağını düşünmediğimi de belirtmeden edemeyeceğim.

    Motor özelliklerini önceki maddede yazdığım D moduyla da değerlendirmek lazım tabii.


    3. Araçta mevcut TCT çift kavramalı şanzıman da kararlı ve seri geçişleriyle çok başarılı.

    Dur kalklarda neredeyse hiç kararsızlık yaşanmıyor.

    Benim dizel Megane’da düşük süratlerde böyle bir kararsızlık söz konusu.

    Gerçi benim arabam dizel olduğu için gücün üretilmesinde fark olacaktır muhtemelen ve en sağlıklı karşılaştırmayı dizel Jülyet’e TCT, ya da turbo benzinli bir Renault’a EDC gelirse – gelince yapmak lazım.


    Benim Megane'da olduğu gibi ayağımızı frenden kaldırınca araç ileri gidiyor.

    Çok çok önemli bir özellik bu.

    Yarı otomatiklerde ayağınızı frenden çekince araç ileri gitmiyor ve dur kalk trafikte çok sıkıntılı bir sürüş oluyor bu yüzden.

    Yarı otomatik şanzımanlı dualogic Bravo böyleydi mesela.



    Araçla ilgili diğer noktalar:


    Stop start sistemi güzel çalışıyor.

    Başka firmalarda araç hareketsizken stop edince hidrolik direksiyon desteğini keserken Jülyette kesmiyor(muş).

    İstenirse ayrı bir düğme aracılığıyla stop start iptal edilebiliyor.

    Arabadan elektrik çeken bir sistem açıksa stop start devreye girmiyor.

    Start stop sistemi devredeyken çektiğim bir foto:

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.


    Aracın kapıları siz yola çıkınca otomatik kilitleniyor.



    Bir de bu aracın en önemli özelliklerinden birisi olan DNA özelliğiyle de birkaç şey yazayım:

    N modunda ayağımızı gaza sabit olarak basarken sürüş modunu D’ye aldığımızda aracın motor devri ve sürati artmaya başlıyor biz gaza basış şiddetimizi değiştirmediğimiz halde.

    D modunda gaza daha az basılarak ilerlenebileceğinden istenirse ve özel bir çaba harcanırsa yakıt tüketimi düşürülebilir diye düşünüyorum.

    D modunda vites daha yüksek devirde değişiyor.

    Bu modda araçta meydana gelen diğer değişiklikleri daha sonra eklemeye çalışırım.


    DNA seçim düğmesi:

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.


    20 km kadar yer yer dip gazla sıkıştırarak kullanım sonucunda test tüketimi 9.2 lt çıktı.

     Alfa Giulietta (Jülyet) 1.4 multiair 170 bg TCT incelemesi - güncellendi.


    Umarım bir fikir verir arkadaşlar.


    Herkese selam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 2 Ocak 2012; 14:17:30 >







  • Beklemedeyiz. Umarım Tct şanzıman test etmişsinizdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merakla bekliyorum potansiyel bir Romeo olarak
  • masallah bu aralar hızınıza yetısemıyoruz :)
  • İşte forumcu otosever dediğin böyle olur maşallah maşallahhh
  • takip
  • takipteyiz haluk hocam.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Takip.

    Haluk abi, C sınıfında bir tek BMW 118i'yi test etmedin herhalde sen.

    Yakın bi zamanda test etmeyi düşünüyor musun?
  • tkp
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selcukakman

    Beklemedeyiz. Umarım Tct şanzıman test etmişsinizdir.

    Tct testi yaptık. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: selcukakman

    Beklemedeyiz. Umarım Tct şanzıman test etmişsinizdir.

    Tct testi yaptık. :)

    uuuu yeee :))
  • Bekliyoruz.
  • Bizi izlemeye devam edin.
  • tkp
  • güzel arac.
  • Merakla bekliyorum.
  • Yerimizi alalım ... Şu ALFA GIULIETTA'nın İç tasarımı hakkında yorum bekliyorum nedense ben pek beğenmiyorum ama
  • takipppp
  • Takip..
  • Deltayi hafta sinu test ettigimde buyulenmistim,yakin zamanda giu yuda test etmeye gitcem. Umarim test surusune fatih beyle cikmissinizdir :)
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.