Şimdi Ara

2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB Multiair TCT vs 2014 Opel Astra 1.4T 140hp veya 2011 Opel Astra 1.6T 180hp

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
1.832
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar değerli otomobil severler ;

    Başlıkta da belirttiğim gibi bu iki aracı almayı düşünüyorum. Alfa Romeo konusunda daha bir yakın düşünüyorum. Fakat, aracı hiç test etmedim TCT şanzumanın bazı yabancı kaynaklı forumlarda yavaş kaldığını söylemişler ki şanzıman geçişleri olsun konforu olsun otomatik araçta takıntılı konum !

    Astra Sedan 1.4 Turbo 140hp kullandım ve çok memnun kaldım geçişlerden ve hızlanmasından, HB daha performanslıdır diye de düşünüyorum. Fakat, teknik verileri incelediğim de Alfa 7.6sn gibi bir sürede 0-100km gelirken, Opel 10.6 civarı bir hızlanma süresi sunuyor, ki bu süre 180hplik versiyonda 9 civarlarına düşüyor. Anlamadığım ağır kalan bu TCT nasıl böyle tepkileyebiliyor ? Kullanan varsa bu iki aracı görüşlerini ve deneyimlerini paylaşabilir mi ? Araçların hangisini alirsam aliyim erken satma gibi bir derdim yok, ticaret yapmak için değil tepe tepe kullanmak amacıyla alıyorum.

    Şimdiden teşekkürler.







  • Forumda hic alfa romeo gulietta kullanan yok mu nerde bu alfacılar aynı zamanda opelciler, nerdesiniz ?

    Biraz teknik bir tavsiye bekliyorum sizlerden.
  • Hocam saat ilerledi yarın cevap gelir mutlaka. Fabrika verilerinden çok kullanıcı deneyim ve verilerini incelemenizi tavsiye ederim
  • Astra k de 1.4 140 varmi bilmiyorum ama bir onceki kasada 1.4 140 bindim hb utanmadam bu motoru insigniaya bile koymuslardi galiba yanlisim varsa duzeltin ben sana olayi soyle ozet geceyim

    95 beygirlik evet DOKSANBEŞ linea motorlu alfa romeo mito 0-100se eger meselemiz astrayla kafa kafaya giriyor astranin alacagi her viraji daha hizli aliyor evet konfor yok evet segment farki var ama ben astra sahibi olsam 95 lik mitoya gecilince arabayi galeriye veririm.

    Guilettaya gelirsek guiletta hangi hiz olursa olsun farketmez astradan herturlu daha iyi hizlanir daha iyi viraj alir gercek surus yasatir ama bunlari soylememe bile gerek yok sanirsam veriler ortadayken

    Yaş gencse boyle hiz falan ben isikta kalkar milleti tokatlarim virajda sinirlari zorlarim isleri varsa guiletta alinir paşa paşa binilir 10-11 litrede yakar herseyi acik acik konusalim ic mekanida astraya gore geridedir benim gozumde guilettanin stoplari bile almak icin yeterli bi sebep

    Kisacasi yilda 10.000 km yapan emekli ogretmen olsam astrayi alirdim




  • Sanzimanin yavas kaldigi maldigi yok.arkadasimda 1.4tct var kromozomlariniza kadar tatmin eder sizi.astra,zaten giu ile konusulacak araba degil biri golfun oteki a3un rakibi.temiz giu bulabiliyorsaniz basin parayi alin.
    Astralarin aktarmasi zayif,gucu yere aktaramiyor mesele bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Sanzimanin yavas kaldigi maldigi yok.arkadasimda 1.4tct var kromozomlariniza kadar tatmin eder sizi.astra,zaten giu ile konusulacak araba degil biri golfun oteki a3un rakibi.temiz giu bulabiliyorsaniz basin parayi alin.
    Astralarin aktarmasi zayif,gucu yere aktaramiyor mesele bu.
    bende giu var astra kullanmadım ama julyet asktır, astra julyetin rakibi olamaz bence.
  • Ağır TCT'den kasıt şu, D modunda kullanmadığınız sürece erken değiştiriyor mesela normalde 4600-4700 de değiştirecekse 4200 de değiştiriyor. Bir de şöyle bir şey var vites düşüşleri yavaş mesela manuel moda aldınız düşür dediniz ama gerekli devire düşmeden sizi dinlemiyor biraz kam vitesi değiştiriyor, aynı şey yükseltme için de geçerli gerekli devire gelmeden vitesi büyütürseniz biraz bekletiyor ama yükseltme de bu daha az.





    Size tavsiyem bir test sürüşü yapmanız ve manuel moda alıp bu dediğimi denemeniz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Tct ile DSG'nin vites değişim hızı kaynağa güvenmesem de aşağıdaki bağlantıda aynı gözüküyor.

    en.m.wikipedia.org
    Shift time - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shift_time


    Tct ile ilgili detaylı kullanıcı yorumlarının olduğu bir link;



    Giulietta vites değişimi;
    *Normal mod
    https://youtu.be/2o2LK0CY5Qo

    *Dynamic mod
    https://youtu.be/qhq288SpEx8

    Golf 1.4 Tsi ACT dsg vites değişimi;
    https://youtu.be/GDnJYc8R3i4




    Otomatiğini kullanmadım ama manuel vitesli 1.4 140 hp Astra eski aracım olan 1.6 120 hp atmosferik Alfa 147 ile benzer performans sunuyordu.

    Kişisel yorumuma gelirsek; TCT gayet hızlı ve konforludur. Bana olumsuz gelen herhangi bir tarafı yok, aksine çok beğeniyorum. Test edip kendiniz değerlendirin, en sağlıklısı böyle olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kahraman202 -- 9 Eylül 2016; 10:33:59 >




  • Makyajlı kasa 2013 1.4 140 astra sahibiydim.
    11.000 km kullandım yakıt tan dolayı ve yılda 25.000 km yaptığım için sattım.
    Araç tatminkar diyebiliriz her açıdan.
    Performans olarak bir 140 beygirken ben anca kasayı taşıyor gibi algılayıp yazılım ve performans hava filtresi uygulamıştım. İşlemler sonucunda 165 beygir ve 250 tork olmuştu bunun ardından bir dizel gibi tork patlamaları olan ve her deviri dolu dolu gidebilen bir araç haline gelmişti.
    Sürüş olarak debriyajı yumuşacık ve direksiyonu da hisli gibi görebileceğimiz bir direksiyondur.
    Kullanımı rahat ve keyifli bir araçtır.
    Tek eksiği bana göre rüzgar sesidir bir de koltuk gıcırdamalarıdır.

    Alfa hakkında teknik özellikleri dışında bilgim yok içine bile oturmadım. Ama güzel yürüdüğünü söyleyebilirim bir de lpg biraz daha kusursuz diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bugrakutuk

    Makyajlı kasa 2013 1.4 140 astra sahibiydim.
    11.000 km kullandım yakıt tan dolayı ve yılda 25.000 km yaptığım için sattım.
    Araç tatminkar diyebiliriz her açıdan.
    Performans olarak bir 140 beygirken ben anca kasayı taşıyor gibi algılayıp yazılım ve performans hava filtresi uygulamıştım. İşlemler sonucunda 165 beygir ve 250 tork olmuştu bunun ardından bir dizel gibi tork patlamaları olan ve her deviri dolu dolu gidebilen bir araç haline gelmişti.
    Sürüş olarak debriyajı yumuşacık ve direksiyonu da hisli gibi görebileceğimiz bir direksiyondur.
    Kullanımı rahat ve keyifli bir araçtır.
    Tek eksiği bana göre rüzgar sesidir bir de koltuk gıcırdamalarıdır.

    Alfa hakkında teknik özellikleri dışında bilgim yok içine bile oturmadım. Ama güzel yürüdüğünü söyleyebilirim bir de lpg biraz daha kusursuz diye biliyorum.
    Önceki aracım Astra J 1.4T idi yakın arkadaşımda da Giu 1.4 170Hp var.

    Giu keskin direksiyonu ve keyifli motoru ile Astra dan daha heyecan verici bir araç, tüketim yüksek tork sunabilen motorunu gaza gelmeden kullandığınızda Astra ile benzer seviyede ancak yakıtı önemsemez DNA yı spor moda alırsanız araç çok daha farklı bir kimliğe bürünüyor.




  • Alfa ile neredeyse aynı ağırlıktakar ama Alfa 30hp ve 30nm daha fazla torka sahip, birde astra da 6 ileri tork konvektör oto olduğu için arada fark oluşuyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202

    Tct ile DSG'nin vites değişim hızı kaynağa güvenmesem de aşağıdaki bağlantıda aynı gözüküyor.

    en.m.wikipedia.org
    Shift time - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shift_time


    Tct ile ilgili detaylı kullanıcı yorumlarının olduğu bir link;



    Giulietta vites değişimi;
    *Normal mod
    https://youtu.be/2o2LK0CY5Qo

    *Dynamic mod
    https://youtu.be/qhq288SpEx8

    Golf 1.4 Tsi ACT dsg vites değişimi;
    https://youtu.be/GDnJYc8R3i4




    Otomatiğini kullanmadım ama manuel vitesli 1.4 140 hp Astra eski aracım olan 1.6 120 hp atmosferik Alfa 147 ile benzer performans sunuyordu.

    Kişisel yorumuma gelirsek; TCT gayet hızlı ve konforludur. Bana olumsuz gelen herhangi bir tarafı yok, aksine çok beğeniyorum. Test edip kendiniz değerlendirin, en sağlıklısı böyle olur.

    Bu yorum için çok teşekkür etmek istiyorum. Ayrıca, giulietta ve VW'nin geçişlerinin bazı üst segmentlerden çok daha hızlı olması beni oldukça şaşırttı. Ama dediğiniz gibi bir test edip bakmak lazım. Ayrıca, 2012leri 58-66 arası değişiyor temizini bulabilirsem alabilirim. Çoğu yorum beni astra'dan soğuttu diyebilirim tabi test edip görmek lazım alfayı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orktas

    Ağır TCT'den kasıt şu, D modunda kullanmadığınız sürece erken değiştiriyor mesela normalde 4600-4700 de değiştirecekse 4200 de değiştiriyor. Bir de şöyle bir şey var vites düşüşleri yavaş mesela manuel moda aldınız düşür dediniz ama gerekli devire düşmeden sizi dinlemiyor biraz kam vitesi değiştiriyor, aynı şey yükseltme için de geçerli gerekli devire gelmeden vitesi büyütürseniz biraz bekletiyor ama yükseltme de bu daha az.





    Size tavsiyem bir test sürüşü yapmanız ve manuel moda alıp bu dediğimi denemeniz.

    Bu durum çok sorun oluşturmayacaktır diye düşünüyorum. Benim tek sıkıntım geçişler arasında bazı tek kavramalı araçların (özellikle citroen grubunda) yığılmalar olmasıydı. Bu yığılmalar da sanki kağnı aracı çekmeye cabalarken çamurda patinaj hissi verdiğinden dolayı çok sinir bozucu. Bu saydığım modellerde bu yok anladığım kadarıyla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bugrakutuk

    Makyajlı kasa 2013 1.4 140 astra sahibiydim.
    11.000 km kullandım yakıt tan dolayı ve yılda 25.000 km yaptığım için sattım.
    Araç tatminkar diyebiliriz her açıdan.
    Performans olarak bir 140 beygirken ben anca kasayı taşıyor gibi algılayıp yazılım ve performans hava filtresi uygulamıştım. İşlemler sonucunda 165 beygir ve 250 tork olmuştu bunun ardından bir dizel gibi tork patlamaları olan ve her deviri dolu dolu gidebilen bir araç haline gelmişti.
    Sürüş olarak debriyajı yumuşacık ve direksiyonu da hisli gibi görebileceğimiz bir direksiyondur.
    Kullanımı rahat ve keyifli bir araçtır.
    Tek eksiği bana göre rüzgar sesidir bir de koltuk gıcırdamalarıdır.

    Alfa hakkında teknik özellikleri dışında bilgim yok içine bile oturmadım. Ama güzel yürüdüğünü söyleyebilirim bir de lpg biraz daha kusursuz diye biliyorum.

    1.4 TB Multiair motora lpg uygulaması konusunda sıkıntılar olduğunu duyuştum.




  • Ecynox E kullanıcısına yanıt
    120 liğine takılıyor diye biliyorum onu kastetmiş olabilir
  • Ecynox E kullanıcısına yanıt
    Astra dan hemen soğumayın; ben arada ben de kullanırım diye de yakın arkadaşıma Giu aldırmıştım ama Giu yu sevsem de Astra dan soğumamıştım aksi halde ben de Giu alırdım.


    Astra Giu ya göre daha sükun ve sessiz yol alan kullanımı rahat bir model, yani spor kullanım olmazsa olmazınız ise net olarak Giu, aksi taktirde Astra nın da sürüşü çok başarılıdır, biz Alfa yı aldıktan kısa süre sonra Ziebart a götürüp ses yalıtımı yaptırmıştık misal.


    Bence yorumlara göre karar vermeyin, 2 aracı da mutlaka deneyin ona göre karar verin.
  • Oncelikle 170hp alicam ona lpg konusunda sorun olur diyenler var.Şimdi kullanim kadar ekonomide önemli.Astradan soğumadım tabiki ayrıca yollarda eskisi kadar giulietta da gormuyorum. Dediğim gibi pek bilmedigim bir arac alfa ayrıca cok yanlama spor kullanım gibi beklentim yok. Fakat, tasarım olarak alfa birkac gömlek ötede bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ecynox

    Oncelikle 170hp alicam ona lpg konusunda sorun olur diyenler var.Şimdi kullanim kadar ekonomide önemli.Astradan soğumadım tabiki ayrıca yollarda eskisi kadar giulietta da gormuyorum. Dediğim gibi pek bilmedigim bir arac alfa ayrıca cok yanlama spor kullanım gibi beklentim yok. Fakat, tasarım olarak alfa birkac gömlek ötede bence.

    Giu -tam hatırlamamakla birlikte- Astra dan en az 100 kilo daha hafifken Opel in 140Hp 200Nm sine karşılık 170Hp 250Nm güce sahip, yani aracı sakin sürüp erken vites büyüttüğünüzde çok güzel biçimde sürüklüyor kasayı ve dediğim gibi sakin kullanımda aracın başta verdiği tasarım ve güç hissine karşılık gayet az bir yakıtla yetinebiliyor.

    Dediğim gibi araçları deneyin, ekonomik sürüşlerde de kaç litre yaktığına dikkat edin, belki de çok sevdiğiniz model için Lpg uygulamasından taviz verebilirsiniz.




  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Benim giu 1380 kg ;)

    Sakin sürüldüğünde sakin yaktığı da doğrudur..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202

    Benim giu 1380 kg ;)

    Sakin sürüldüğünde sakin yaktığı da doğrudur..
    2012 model 1.4 TCT 170lik Giulietta aldım 3 hafta kadar önce. Alacaksanız kesinlikle spor paket tavsiye ediyorum , aracın iç mekan kalitesini 2 gömlek üste taşıyor. Tasarım olarak , prestij olarak dikkat çekicilik olarak astra'dan daha üstün bir araç. Çok konforlu bir araç değil ancak inanılmaz zevkli sürüşü var.. Astra'nın sürüşü hakkında çok bilgim yok.

    Aracımla 250 km kadar yaptım şehiriçi. Sakin kullanıyorum ve bilgisayarda görünen tüketim ortalamam 8.3 LT şu an. Ortalama hız 26-28 km civarı. Sürekli rush hour saatlerinde dur kalk trafikteyseniz 9-10 ltlere çıkabilir ancak normal şehiriçi kullanımda yakıtı iyi gayet. TCT şanzımandan genel olarak memnunum. Vites geçişleri falan pek hissedilmiyor. İlk kalkışta 20 km hıza ulaştığında devir 3000 e çıkıyor, şanzıman vites atıyor o esnada, ondan sonra yağ gibi akıyor.. 20'ye kadarki hızda da zaten bişey hissetmiyorsunuz pek. Vites düşürürken çok ufak bir sarsıntı yapabiliyor bazen. Ona da 3-4 kere denk geldim. Rahatsız eden bir sarsıntı değil. Gayet yumuşak. Önceki aracımda da vardı. Kullanımımdan kaynaklı da olabilir.

    Olur da alırsanız bu güzelim motoru lpg ile mahvetmemenizi öneririm. Lpg'ye ihtiyaç duyacak kadar çok kullanıyorsanız zaten daha ekonomik bir araç alın derim. Önceki arabam lpg'liydi ve çekiş gücünden illallah etmiştim artık. Lpg takılan araçta motor sesi bile değişir. Bu aracın o kadar güzel bir motor sesi var ki, daha önce 2012 megane vardı bende, gideceğim yere bir an önce gitmek istiyordum, şimdi ise arabada daha fazla vakit geçirmek, o sesi daha çok duymak istiyorum.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.