Şimdi Ara

Alfa Romeo 164 Harikası

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
3.940
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir süredir bir 164 peşindeyim ama önce biraz araştırma yapıyım dedim ve yazıyı okuduğunuzda neden başlık da "harika" dediğimi anlayacaksınız

    Asya kıtasında 168 olarak satıldı
    1987 yılında üretime başladığında 2.5 Turbo dizel 117 hp ve 2.0 T.spark 148 hp seçenekleri vardı. İşte Hayranlık uyandıran bir nokta;2.0 T.Spark silindir başına çift buji teknolojisi,148hp güç üreten bu motor 2007 yılında satılan 156'da bile kullanıldı
    1985 yılında Pininfarina ve Dünya çapında bir ilk olan bilgisayar destekli tasarım yapıldı
    164 de kullanılan,Zf'in ürettiği otomatik şanzıman Audi S6 ve Porsche 968 gibi tarihe adını yazdıran modellerde kullanıldı
    3 adet bilgisayar kullanıldı (87 model bir araba); motor,klima,abs ve sürüş destek programları
    Elektronik klima ve ayarlanabilir amortisör (aktif amortisör Türkiye'ye gelmedi)
    1987 yılında 2.0 Turbo ile overboost kullanıldı o dönemde overboost kullanan az sayıda marka vardı
    Honda'nın ünlü VTEC (subap zamanlama sist.) ilk kullanan marka ve model oldu
    ESP kullanıldı
    V6 dan sadece %10 daha az ömrü olan Twin Spark gibi oldukça dayanıklı motorlar ve mükemmel yenilikler kullanıldı
    Mercek farlar ve hatta mercekli sisler kullanılmıştır


    Bunlar 164'ün genelde ki izleri birde Alfa Romeo için olanları var;

    Alfa Romeo'yu günümüz prestijli markası yapan araba
    Paslanma sorununun çözüldüğü ilk alfa
    Fiat ortaklığı dışında üretilen son Alfa
    Önden çekişli büyük segment ilk Alfa
    Alfa'nın Amerikan pazarında sattığı en son saloon model


    Q4 Özel seri;

    3.0 V6 232 hp 4 tekerden çekiş
    Abs,çekiş kont. sistemleri kullanıldı
    0-100:7.7 sn
    Torsen diferansiyel
    Döneminin en iyi 4 çeker sedanı
    Koşullara bağlı olarak arka aks tahrik gücü %0 ile %100 arasında değişir
    Tork hıza bağı olarak akslar arasında dağıtılır
    Getrag 6 ileri manüel kullanılmıştır



    Deri döşeme,tasarım,yol tutuş zaten bilinen şeyler bunlar ama aracın 1985 yılında geliştirildiğini unutmadan inceleyelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barq41 -- 1 Haziran 2012; 14:11:20 >







  • Bunları zaten alfisti olan herkes bilir, ama ülkemizde milletin gözüne soksanız dahi bunları anlamak istemez, gider klimasız golfe 60 bin lira para verir, boş passata 120 bin lira verir, Polo'ya sırf R paketmiş diye 80 bin lira verir, 2012 yılında yeni nesil diye çıkartılan 8 litre yakan atmosferik sözde 125 hp'lik motorlu Civic'e 50 60 bin lira verir Sonra bi de gelir alfa=fiat der, Giulietta=Tipo der, sallar da sallar, bilmeden atar tutar. Bilmez ki 1990 yılında çıkan alfa'daki motor 2010 model Leon'da yok.

    O yüzden bunları bilip insanlara yaymaya çalışsanız bile umurlarında olmaz. Siz kendiniz neyi beğeniyorsanız ona binin, zevkini çıkarın. Elalem anlamaz bunlardan. Diferansiyelin, değişken subap zamanlamasının, üstten çift egzantriğin, silindir başına çift bujinin ne olduğunu bilmesem ben de anlamam gerçi. Ancak ilgilenenin dikkatini çeker, onlar da zaten biliyodur Bilmeyen de ego yapar.

    Dün açtığnız başlıkta da bişeyler yazmıştım zaten oraya da bakarsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    Bilmez ki 1990 yılında çıkan alfa'daki motor 2010 model Leon'da yok.



    Kesinlikle çok haklısınız.

    Geçen ay Alman plakalı bir 164 kullanmıştım bu aşk sanırım orada başladı...

    3.0 V6 Otomatik. İtiraf etmeliyim ki otomatik çok mükemmel değildi V6 bir araç için hiç LPG görmemiş bir araba 350.000 km de araba ne ezilmiş ne bir pas gazı köklediğiniz an uçuyordu çok hoşuma gitti biraz araştırıp 2.0 TS almayı çok istiyorum 2. araba olarak kullanacağım için benzinli istiyorum o yüzden biraz araştırma yaptım ve gerçekten çok iyi dediğim bir çok arabadan daha iyi
  • Alfa başka birşey herşey bir yana özel bir otomobil sahibisiniz.
  • Eski bir 164 V6 TB kullanıcısı olarak size kesinlikle ve kesinlikle 2,0 TS değil 2,0 V6 TB tavsiye ediyorum madem ikinci araç olarak düşünüyorsunuz. Hem zaten makul kullanımda TB ile TS arasında yakıt sarfiyat farkı yok en azından ciddi bir fark. 94-95-96 V6 TB süperlerin orijinallerinden birini bulursanız kaçırmayın. Süper olması çok önemli. TS lerde Süper bulmak zordur biraz. Parça fiyatları TB için söylüyorum inanılmaz ucuz bu arada. Hayatımda sahip olduğum en güzel en zevkli arabaydı... Hala yolda bir 164 görünce gider yanına okşarım severim arabayı.

    Zeytinoğlunun bir tane 164 Q4 vardı 2005 yılında bir kere satılıkta gördüm ondan sonra kaybettim arabayı TR de nerde acaba???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burock3427 -- 8 Haziran 2012; 11:35:30 >
  • Aslında zevk aracı olarak kullanacağım için ilk aklıma arkadan itişli bir araba geldi ama sonra 164 ü kullandım ve bu arabadan almalıyım dedim...Sahibinden.com da toplamda 17 adet var satılık olan ve bir çoğuda tüplü...

    Körfez pistine 17 km uzaklıktayım sivil araç alınıyor mu tam bilmiyorum ama duyduğuma göre hafta sonları cüzzi bir ücret karşılığında turlanabiliyormuş aslına bakarsanız en büyük isteğim bu o yüzden kesinlikle benzinli olduktan sonra sorun yok
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ALFA ROMEO 166
    14 yıl önce açıldı
    Alfa Romeo 156 alınır mı ?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.