Şimdi Ara

Alfa&Romeo Giulietta Uzun Dönem Kullanıcı İncelemesi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
2
Favori
5.212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • otomobil alemi kullanıcısına yanıt
    Benim Astra’m sedandı hocam dengesizce viraja girip içerde fren yaptığımda gerçekleşen ağırlık transferinden dolayı arkasını bırakmaya çok meyilliydi. Giulietta ile de aynı dengesizlikle girdiğim virajlar oldu. Astra’da olduğu gibi bir kopma hiç olmadı. Ama kararında girilen bir virajda gayet güzel tutuyordu Astra. Ama şu da var Astra’nın direksiyonu bana aşırı hissiz ve tepkisiz gelirdi. Civic’in direksiyonu çok daha başarılıydı mesela. Giulietta bu uzun süre sahip olduklarım arasında en iyisi diyebilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orhan Hoca kullanıcısına yanıt
    Hocam ben D modunda eğer basmaz ve N modunda kullandığınız gibi kullanırsanız daha az yakacağını düşünüyorum. Uzun yolda 5 kişi bagaj dolu halde Ankara-Antalya arası basmadan sakin kullanım N modunda 4.1 litre turturmuştum. Bir süredir haftasonları Eskişehir’e gidiyorum hatta kısmetse bu akşam yine geçmeyi düşünüyorum. D modunda basmadan ve tek başıma gittğimde 3.3 gibi bir ortalama yakalayabildim Aynı güzergahı yine tek başıma N modunda da denedim. Çok yakın kullanım tarzlarıyla 3.6 yakalamıştım. Çünkü D modunda gaza daha az basmam gerekiyor. Araba kendini çok daha rahat taşıyabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım 2016 Super TCT 120bg Dizel. Araçta start&stop var. Araç durunca otomatik olarak motoru kapatıyo ve vitesi N moduna alıyo. Bu yüzden sizin hiç bir şey yapmanıza gerek yok. Arabayı agresif kullanan biri olarak TCT yi çok beğendiğimi söylemeliyim. Komutlarınıza gayet iyi cevap veriyor. Çok güzel bir şanzıman. 10.000 km oldu ve çok memnunum.



    Aracın kapılardan gelen trim sesi harici bir problemi olmadı benim için. Malzeme kalitesi makyajlı kasa ile gayet iyi hale getirildi. Fazlası için lüx spor paket var zaten. Sınıfında içi daha kaliteli araçlar var tabi ama (benim için içinin retro tasarımı çok güzel) insan dış kasasını görünce sınıfında başka araba almak istemiyor. 4C jantlar çok başarılı ve araba her açıdan ayrı bir güzel. Aynı abisi Guila gibi:)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Viraj performansı oldukça iyi,spor yay ile çok çok daha iyi kolay kolay yoldan çıkartamazsınız. Motor çok canlı,vites geçişleri yine güzel.

    Sağlam araba, 250 bin üstü kmlerde olanlarını gördüm,tertemizdi. Eski Alfa'lara göre dayanıklılık konusunda baya ilerlemişler.

    Spor bir otomobil, konfor konusunda baya zayıf,spor donanımlısı iyice zayıf. Fakat 50-60 bin TL bandında alabileceğiniz başka sportif araçta yok diyebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orhan Hoca

    Aracın d modunun çok yakması sanki fazla abartılıyor gibi geliyor bana.

    Yokuş çıkarken zaten, n modu zevksiz ve zaman kaybı. D'de çıkarken fazla yakar ama n'de uzayan zamanı düşününce fark aslında oldukça az. D'nin verdigi tebessüm de artısı.

    Yokuş inerken de, olay motor freninde olduğu için ve devir saatini zıplatmadan inildiğinde aynı yakarlar. Özellikle bu durumda, virajda d'nin güvenliği çok ileride olduğundan d modunda inilmesini tavsiye ederim.

    Düz yol veya düz virajlı yolda, evet d fazla yakar ancak erken fren kavrama da hayat kurtarır.

    Tabii bütün bunlar; hıza abanmamak kaydıyla geçerli 😊

    Dizel Giulietta için belirttiğim durum, yakın oranlarla benzinli için de geçerlidir herhalde.

    TCT'ye gelince; hiç kullanmadım desem yeridir. Ancak, o da çift kavrama olduğu için DSG'den ürün kalitesi olarak iyi olması hariç, bir farkı olmaz. Duran aracı her seferinde N'ye alırsanız birşey olmaz. Üşenip D'de bırakırsanız DSG'ye kardeş gelir. O zaman da; (bunun otomatikligi nerede?) sorusu sorulur😊



    bu konu hakkında bir türlü mutabakata varılamadı.

    kimisi otomatik vitesli araçlarda ışıklarda dururken N'ye alın diyor. kimisi D'de kalsın diyor. Çoğunlukla D'de kalması söyleniyor ama hala belirsizlik var.




  • Yen nesil araçların hemen hemen hepsi frene tam bastığınız zaman şanzımanı boşa yani N'ye alır. Haliyle sizin birşey yapmanıza gerek kalmaz.
  • 120 bg multijet motor var diye biliyorum. 105 ler 2009 dan sonra yok zannedersem.
  • ugacomtr U kullanıcısına yanıt
    Giulietta’da 2016 yılından itibaren 120’lik Jtdm2 kullanılmaya başlandı diye biliyorum. Öncesi 105 beygir Jtdm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: humerus06

    Giulietta’da 2016 yılından itibaren 120’lik Jtdm2 kullanılmaya başlandı diye biliyorum. Öncesi 105 beygir Jtdm

    bravonun 120 bg 300nm lik motor daha mı iyi guliettadan hmmm.
  • Ben de 170 beygir benzinli TCT var. 10 aydır kullanıyorum 0 Km aldım.
    Ekonomi yapmak istiyorsanız saygı duyarım ama bu arabanın tadı benzinle çıkıyor. Dizel olanıyla arasında dağlar kadar fark var. Motor sesi egzoz sesi müthiş. Bazen araçtan inip rölantide egzoz sesini dinliyorum o derece güzel :)... Çekişinin dizelden aşağı kalır yanı yok(250 nm) asla rampada bayılmıyor, ancak ivmelenmesi çok daha iyi. Rampa yukarı da çok daha hızlı. Dizeli geride bırakıyor. 2000 devrin üzerinde her devirde motor çok canlı ve 2500 devirden sonra en ufak turbo gecikmesi yok. Dinamik modda araba fişek gibi. İkinci elde benzinliler çok uygun fiyata satılıyor. Uzun yolda yarım yüklü arabayla klima sürekli açık 5.4 litre ortalama yaktı. Otoban hızlarında 6-6.5 litre arası yakar. Basarsan 150-160km o zaman en az 8 litre. Yine de ekonomik bir motor.

    TCT alacaklar mutlaka ama mutlaka direksiyondan vites kulakçığı ile alsınlar. Otomatik modda bile kulakçıktan anında vitese müdahele edebiliyorsunuz ve 5-6 saniye boyunca manuelde bırakıyor arabayı. Siz bu arada vites kolunu sola çekerek manuele alacak vakti kazanıyorsunuz. Kulakçık oldukça şanzıman sizin emrinizde.

    Frene tam basarsanız kendiliğinden debriyajı ayırıyor kavrama yapmıyor araç ama ben yine de boşa alıyorum. Sonuçta bu şanzıman robotize çift kavramalı kuru tip şanzıman. Vitesi boşa atmam dalgınlıkla arabayı yavaş yavaş yürütmemi engelliyor. Debriyajı yiyen hareket bu. Manuel araba gibi düşünün, ona davrandığınız gibi davranın. Mantık bu.




  • humerus06 kullanıcısına yanıt
    Düzgün kullanılmaz tam otomatik muamelesi yapılırsa balatalar biter. Kuru tip çift kavrama robotize şanzıman olduğu unutulmamalı. Sizin yerinize kavramayı yapan bir robot var ve öncelikli amacı motoru stop ettirmemek. Dur kalkta ya da rampa yukarı gaza basmadan freni bıraktıkça motor kendiliğinden biraz devirlenip kavrama yapıyor. Debriyaj balatası çok ısınır bu gibi durumlarda ve ömrü düşer. Kısacası manuel ile yapmadığınız hiç bir şeyi bu şanzımanla yapmayın. Aynı şey bütün kuru tip çift kavramalarda geçerli.

    Balatalar biterse volanla birlikte değişmesi gerekiyor. Sadece parça maliyeti 5.000 tl civarı.
    Yetkili servis bana bu gibi durumlarda aracın garantisi bitmemişse garantiye sokabildiklerini, bitmiş ise de indirim vs. yaptıklarını söylemişti. Acemi değilseniz bu duruma düşmezsiniz.
  • ironymate İ kullanıcısına yanıt
    Benim 1.6 dizel ve düz vites Hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.