Şimdi Ara

Alfa&Romeo Giulietta Uzun Dönem Kullanıcı İncelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
2
Favori
5.211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar 6 ay ve 14 bin kilometredir 1.6 dizel düz vites Giulietta kullanmaktayım. Aracım 2012 model Distinctive donanım + Cam Tavan + Spor2 pakete sahip. Rengi beyaz içi kırmızı deri döşemeli. Şimdi kısaca Giulietta alma aşamasına nasıl geldiğimden bahsedeyim. Birazcık Blog havasında olacak belki sıkılacak arkadaşlar burada bırakırlar ya da direk araç hakkındaki değerlendirmelerimin olduğu kısmına geçerlerse sevinirim.

    Tarihler 22 Ocak 2017. Final sınavları bitti ben Ankara'ya geliyorum kız arkadaşımı hemen Aşti'ye bırakıp memleketine yollayacağım. Uzun süreli ilişkim bitmek üzere. Ara verelim, sana olan hislerimden emin değilim, aşık mıyım bilmiyorum laflarıyla ilişkiye virgül koyduk. Yani en azından ben virgül olduğunu sanıyordum. O zamanlar 2011 model Highline dizel Golf 6 sahibiyim. Bu konuşma o arabanın içinde geçti neyse bu konuşmanın üstünden 2 hafta kadar geçince duramadım bastım gittim eski sevgilimin memleketine. Yine o Golf'ün içinde bir bir ben sana aşık değilmişim, vicdan azabı çekiyorum ayrılmamız en doğrusu olacak falan konuşmalarımız geçti. Bunu okullar açıldığında Eskişehir'de kararlaştıralım dedim. Eskişehir'e gittiğimizde benim eski sevgilime attığım mesajların yakalanması falan derken rezalet bir ayrılık yaşadık. Kafamdan aşağı sular döküldü tam rezaletti

    Her neyse sabah kaçarcasına Ankara'ya döndüm telefon numaramı falan değiştirdim. Bu olaylardan sonra Eskişehir'e sadece sınavdan sınava gitmeye başladım. Kalan günlerim Ankara'da evde geçiyordu. Zaman geçirecek bir şeyin olmayışıyla ve alışkanlıklarımın tamamen değişmesiyle bir parça bunalıma girdim. Bana en çok zevk veren şey araba kullanmaktır ama onu bile yapamıyordum. İçimden direksiyona geçmek arabayla ilgilenmek gelmiyordu. Bu böyle 1 ay falan gitti. Sahibinden'de bir anda kendimi Giulietta ilanlarına bakarken buldum. Araba konusunda çok maymun iştahlı oldum. Clio'dan sıkılıp e46 3.20ci için bastırdım. İkna edemeyince FD6 Civic alma konusunda ikna ettim ev ahalisini. 2 yıl birlikteliğimiz oldu bir anda 1.4T Astra J'ye yarsıdım sırf mahallede görüp rengini beğendiğim için. 10 ay ve 21 bin kilometre kadar bir beraberliğimiz oldu Astra ile sonrasında Golf geldi. 4 ay kadar da ona bindim ve güç bela ikna ederek Giulietta'ma nam-ı diğer Jale'me kavuştum

    İlanlara bakarak başladım bu işe. Ciddi alıcı gibi bir aracı görmeye gittim. Ama içine oturduğumda açıkçası hayal kırıklığı yaşadım. Golf'ün verdiği tokluktan sonra kapıların kapanması olsun içindeki plastik kısımların kalitesi olsun beni gerçekten üzmüştü. Yıllardır hayalini kurduğum araba böyle olmamalıydı. O gün hayal kırıklığıyla evime döndüm. Ama ertesi gün dayanamadım tekrar ilanlara bakmaya başladım. Sağolsun bir arkadaşla anlaştık 1 saat sonrası için sözleştik. Gittim arabayı görmeye. İçeriden yine aynıydı. Yarım saat kadar baktım içimden de bir tur atsak keşke diyorum. Sanki dualarım kabul olmuşçasına gel bir tur atalım birde öyle gör istersen aracı dedi. Yola çıktık başlarda sıkıcı bir şekilde ilerliyorduk sonrasında Dynamic moda alarak bir anda koltuklara yaslandık. Ardından virajlı yollarda bir sağa bir sola atıyordu arabayı. Düz yolda elinden geldiğince slalom yapıyordu. O an müthiş bir keyifle doldum. Bir gün önce beni hayal kırıklığına uğratan her şey bir anda sıfırlanmıştı gözümde. Ardından bir fren testi yapalım cümlesi ve peşinden sinek gibi cama yapışmamız ciddi anlamda keyiften dört köşe olduğum anlardan biriydi. Sonra güneşliği açıp oradaki aynada kendime baktığımda suratımda bir sırıtma olduğunu farkettim. Peşinden Golf'e atlayıp evime gittim. Bir şekilde ikna ettim. İçinde bulunduğum bunalım halinin de etkisiyle pek zor olmadı.

    Golf'ü ilana koymamın 5. gününde sattım. Satmadan önce kafama koyduğum 3 tane Giulietta ilanı vardı. Kısmet İzmir'dekine oldu ve Golf'ün satışını verdiğim gün eniştemi gönderip oradan aldırdım arabayı. Oradan arabayı getirene kadar saatler anlar geçmedi resmen benim için. Tarihler 6 Nisan'ı gösterdiğinde getirdi kapıya. O an yaşadığım mutluluğu tarif edemem.

    Şimdi araç hakkındaki izlenimlere geçecek olursam bir kere herkesin içinde mutlu olabileceği, herkesi memnun edebilecek bir araç değil. Birazcık araçtan beklentilerinizle alakalı. Rahat, yumuşacık koltukları olsun oturunca içine gömüleyim diyorsanız size göre bir araç değil. Ha rahat değil diyemem yan destekleri hoşuma gidiyor virajda iyi tutuyor tabi ama dediğim şeyleri umuyorsanız hayal kırıklığı yaşarsınız. Benim Giulietta'ya ilk binişimde olduğu gibi

    Yalıtıma gelirsek bu konuda da pek başarılı olduğunu söyleyemem. Good&Year Eagle F1 Asymmetric 3 kullanmama rağmen sessiz diyemem. Yol gürültüsünü ve rüzgar sesini çok net duyabiliyorsunuz. Özellikle 100 kilometre civarı hızlardan sonra rüzgar sesi kendini hissettirmeye başlıyor. Ha benim beklentim öyle kütüphane sessizliği olan bir araç olmadığı için müzik sesini birkaç tık yükseltmeyle buna çözüm bulabiliyorum. Ama belli bir yaştan sonraki kesim özellikle uzun yollarda bu dediğim çözümü kullanarak mutlu olamıyor.

    Malzeme kalitesine gelirsek genelinde yumuşacık diyeceğim, yumoş yumoş dokusu olan plastikler yok. Çoğunluğu sert plastik. Kapıların içi falan deriyle kaplı. Torpido gözünde halı kaplı ancak kapı içlerindeki ceplerde bu yok. Bu yüzden oraya bir şeyler koyduğunuzda ses yapabiliyor.

    Kolçak pek derin ve kullanışlı değil. İleri geri hareket etmiyor ve koltuk yükseklik, diklik ayarınıza göre koltukla beraber hareket ediyor. Ben Civic'te Astra'da ya da Golf'te buna rastlamadım. Onlarınkinin özellikle de Civic ve Golf'ün kolçaklarına baktığınızda Giulietta'nın ki resmen B segment bir aracınki gibi görünüyor.

    Motor 1.6 105 beygir ve 320 nm tork üretiyor. Biraz sesli ve titreşimli çalışıyor. Yakıt tüketimine gelirsem yine pek tutumlu olduğunu söyleyemem. Şehir içi ortalamam genelde 6.5 - 7 litre arasında oluyor. Sakin kullanım olmasına rağmen bu şekilde oluyor.

    Parça ve servis konusu merak ediliyor genelde her Alfa için. Ankara'da gözüm kapalı güvendiğim bir ustam var. Sürekli ona götürürüm. Motor Fiat tabanlı 1.6 multijet olduğu için parçasını bulmakta, anlayan usta bulmakta güçlük çekmiyorsunuz. Ama eğer aracınızın kaporta aksamından bir yer hasar görürse parçasına göre birkaç gün bekleyebilirsiniz. Ben karter koruma plastiği sormuştum. Bugün isterseniz sipariş geçeriz yarın ya da öbür gün elimizde olur demişti parçacı. Konu bir far vs olduğunda bu sürenin daha da uzayacağını tahmin ediyorum.

    Gelelim sürüşe. Beni en çok mutlu eden kısıma 3 sürüş modu var. Dynamic, Normal, All Weather. Normal mod tahmin edeceğiniz gibi gaz tepkilerinin normal direksiyonun konfora ayarlı olduğu yakıt tüketimi kasmak için kullanılan bir mod. Zaten bu modda torku 270 nm olarak kullanabiliyorsunuz. Yalnızca Dynamic modda 320 nm tork sunuyor. All Weather modunda ise bütün güvenlik sistemleri deyim yerindeyse alarma geçiyor. Kalkışta kaymamanız, patinaja düşmemeniz için aracın gücünü kısıtlıyor. Direksiyon Dynamic moddaki gibi sert oluyor ve yine Dynamic moddaki gibi Q2 adı verilen elektronik diferansiyel kilidi devreye giriyor. Dynamic mod ise gaz tepkilerinin keskinleştiği, Alfa&Romeo patentli prefill adı verilen sistemin devreye girdiği (ayağınızı gazdan çekince fren kaliperlerinin disklere 2 mm yaklaşıp, dolayısıyla çok daha tepkili bir frenleme yaşatması) ve tabikide virajda kafadan kopmaları minimuma düşüren Q2 adı verilen elektronik diferansiyel kilidinin devreye girdiği bir sistem. Çok virajda zorladım. Çok virajda denedim. 210 gibi hızlarda yokuş inerken birkaç şerit değiştirecek manevralar yaptım. Hiçbir tedirginlik yaşatmadı. Deli cesareti çıktığım sollamalarda döneceğimi unutup son anda frene basarak viraj içine atladım hiçbirinde kopmadım. Belki arka tarafın çok az oynadığını hissettim ama tedirgin edecek ya da ESP'yi devreye sokacak herhangi bir kopma yaşatmadı. Normal modda gaza sabit basarken Dynamic moda geçtiğinizde çok net hissediyorsunuz o koltuğa yapışma hissini

    Ses siteminden hiç mutlu değilim. Alınacaksa Bose ses sistemli olan alınmalı ama dediğim gibi fazlasıyla aramanız gerekebilir. Aracın görüntüsüne tezat oluşturacak şekilde çok vasat kalıyor.

    Son olarak aracı 6 Nisan'da 59 bin liraya 110 bin kilometrede iken değişensiz 2 parça boyalı olarak aldık. Geçen bu kısa sürede 14 bin kilometre yapmışım Tramerde sadece 800 liralık aynayı başka aracın çarparak alıp götürmesinden kaynaklı bir hasar kaydı çıkıyor.

    Son olarak gönül isterdi ki yazıyı bolca fotoğraflarla destekleyim ama maalesef forumun lanetinin çökmesinden korktuğum için bunu yapmayacağım Aklınıza takılanları, eleştirmek istediğiniz kısımları hiç çekinmeden yazabilirsiniz.

    Herkese teşekkürler, sonsuz saygılar.

    Edit: Trim seslerinden bahsetmeyi unutmuşum. Aracım şu an tam olarak 124 binde ve bir trim sesi bile yok Belki çok nadir cam tavandan ufak tefek tıkırtılar geliyor.

    Edit2: Bahsetmeyi unutmuşum az önce yorumların birinde görünce aklıma geldi, kliması cidden vasat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi humerus06 -- 30 Eylül 2017; 0:8:14 >







  • Gülr gülr kullanın da uzun süreli ilişki aşk meşkten sonra okuyamadım konu dışında bayağı cevap gelecektir hayırlı uğurlu olsun güzel araçtır kendileri yolda baktırır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    İlk cümlemde yazdığım gibi direk değerlendirmelerim olduğu kısma atlasaymışsınız keşke. Teşekkür ederim
  • İnternette araştırıyorum ama halen belirgin bir sonuca ulaşamadım.
    Giuiletta 2018 de kasa değiştirecek mi
  • Hayırlı olsun güle güle kullanın, güzel araba güzel yazı.
  • Bende de aynısının makyajlısı var . Ancak ben öyle yalıtım sorunu çekmiyorum bir farklılık mı bildiğin bu konuda. Yol sesi yalıtımı en kötüsü içlerinde onu da ankrada farketmedim zaten Karadeniz’de farketmiştim . Rüzgar hele hiç almıyor bence o konuda çok iyi .

    Yakıt tüketimi dediğin gibi evet ortalama bir dizelden yarım litre fazlası var .

    En rezalet yanı kol dayama ve konsolun altı . Hiç kullanışlı değil kesinlikle rezalet ne telefon koyacak yer var ne adam gibi bardaklık. Telefonu yana biri oturduğunda koyacak yer bulamıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basık araç kesinlikle sevmem ama şu görüntü muazzam, tercih güzel, keyifli sürüşler

    Alfa&Romeo Giulietta Uzun Dönem Kullanıcı İncelemesi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ellerine sağlık güzel bir inceleme olmuş. Giulietta benim de hep aklımın köşesinde olan bir araç.
  • yazım dili güzel okutuyor kendini okuyun
    güle güle kullan.Allah kaza bela vermesin.
  • Vergisi kaskosu vs masrafları ne kadar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elegantt E kullanıcısına yanıt
    Hocam makyajlılarda yalıtım sorununu giderdiler, bu konu üzerine iyileştirmeler yapıldı diye biliyorum. Aslında rüzgar sesi de daha önceleri bu denli geldiğini hatırlamıyorum ama şu son zamanlar ciddi anlamda farketmeye ve rahatsızlık duymaya başladım bu konudan
  • A...O.... kullanıcısına yanıt
    Giulietta grubumuzdan birinin aracı bu. Açıkçası bu kadarı bana aşırı geliyor. Ben 18 inçlik 8C jantlarla ve vogtland 5'lik veya 3,5'luk yaylarla basmak istiyorum tam tadında olacağını düşünüyorum
  • Alfa sürüşte bambaşka araç.Golften sonra uçak gibi gelmiştir umarım.

    Anlatımınız çok eğlenceli.
  • PROFESOR_X P kullanıcısına yanıt
    325 TL gibi bir şey ödedim Hocam Temmuz'da. Periyodik bakımları 350 - 400 TL arasında tutuyor hep. 1 ay kadar önce trigerini değiştirdim. Beraberinde devirdaim de değişti 600 TL Kasko babama 750 TL gibi bir şey çıkıyor
  • @teneke1236737 Golf'ün yazlık lastiklerini (Primacy 3) taktıktan sonra yol tutuşu çok kötü olmuştu. Kafadan kopmaları çok net bir şekilde hissedebiliyordum. Ciddi anlamda sürüş hissi olarak bakarsak ondan sonra daha mekanik daha hisli geldi Teşekkür ederim

    @cadillaccts Çok teşekkür ederim Hocam eksik olmayın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: humerus06

    @teneke1236737 Golf'ün yazlık lastiklerini (Primacy 3) taktıktan sonra yol tutuşu çok kötü olmuştu. Kafadan kopmaları çok net bir şekilde hissedebiliyordum. Ciddi anlamda sürüş hissi olarak bakarsak ondan sonra daha mekanik daha hisli geldi Teşekkür ederim

    @cadillaccts Çok teşekkür ederim Hocam eksik olmayın

    Zaten Golf sınıfında yol tutuşa çok önem verilen model değil normal.




  • sight S kullanıcısına yanıt
    @sight Teşekkür ederim, daha iyileri sizlerin olsun Hocam

    @sistemliadam Hocam Alfa gruplarından ve bizim Giulietta gruplarından takip ettiğime göre 2018 son çeyreğinde tanıtılması bekleniyor yeni Giulietta'nın. Büyük ihtimalle de arkadan itiş olacağı yönünde söylentiler var.
  • Aynı motor lineada var uzun yolda motor sesi yok denecek kadar inanılmaz sessiz bir araç şaşırdım doğrusu tabi torku 290 ve çok kuvvetli gerçekten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zirveye oynamıyor olsa bile Golf 7 ile bu durumu belki bir nebze kotardılar ama Golf 6 cidden Clio dengi belki bir tık iyisi diyebilirim. FD6 Civic özellikle de Astra J çok daha iyiydi bu konuda Bir de Golf 6'da eğer DSG alırsanız veya Bluemotin donanım (Trendline dengi, belki daha boşu) alırsanız ESP geliyor. Diğer tüm modellerde opsiyon bile değil
  • otobilge kullanıcısına yanıt
    Normal mod için 270 nm yazdım ama dediğiniz gibi 290 nm olabilir Hocam. Yalnızca Dynamic modda 320 kullandırıyor ve uzun yolda en dik yokuşta araba çakılı doluyken bile asla bayılmıyor.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.