Şimdi Ara

RANGE ROVER EVOQUE COUPE 2.0SI4 UZUN DÖNEM KULLANICI DEĞERLENDİRMESİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
5
Favori
21.517
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, uzun bir aradan sonra yeniden başka bir kullanıcı adıyla aranıza döndüm. Eski kullanıcı adım olan Montainegro'yu belki hatırlarsınız, çeşitli araçların incelemelerini burada paylaşmıştım. Şimdi ki paylaşacağım araç ise başlıktan da anlaşıldığı üzere Range Rover Evoque 2.0SI4

    Aracı eşim için 2019 yılı 9. ayda satın aldım, bu güne kadar yaklaşık 10 bin kilometre kadar yol yaptım. Bu zamana kadar başımdan geçen olayları, kronik sorunları, araç hakkında genel değerlendirme şeklinde bir yazı hazırladım umarım faydalı olur.

    Öncelikle aracı tanıtarak başlayayım, aracım 2014 model Prestige paket Coupe yani tek kapı ve kırmızı renkte aldığımda 69.000 KM'de idi şu anda 80.000 KM'yi buldu.
    Araçta Cam Tavan, Meridian Ses Sistemi, Direksiyon Isıtma, Koltuk Isıtma, Bardaklık Soğutma, Hafızalı Koltuk gibi bir çok özellik mevcut.

    Aracı tek kapı almamın nedeni eşimin yoğun ısrarları yüzünden oldu, İtalya seyahatimizde aracı gördüğünde çok sevmişti. Uzun bir araştırma sonucu istediği Coupe ve kırmızı renkte arabayı nihayet bulabildim.

    Daha önce de kendim ve ailemde Range Rover kullananlar oldu, fakat neredeyse hiç kimse memnun değildi. Benim kendi aracımda enjektörlerin işemesi sonucu 75 bin kilometredeki 2012 Model Range Rover Sport 3.0SDV6 aracımın motorunu yemiştim, yine çevremdeki bir çok kullanıcı aracından çok şikayetçiydi. Yine aynı şeyleri yaşayacağımdan korkarak gidip aldım aracı.

    Bu bilgiler eşliğinde aracı incelemeye geçelim

    Aracın dış görünümü oldukça tatminkar, köşeli ve keskin hatları bence sportifliği çağrıştırıyor. Görüntüsü adına söyleyebileceğim pek bir şey yok malumunuz üzere zevkler ve renkler kişiden kişiye göre değişmekte. Bu arada dış görünüş demişken bir fotoğraf eklemeden olmaz.


    RANGE ROVER EVOQUE COUPE 2.0SI4 UZUN DÖNEM KULLANICI DEĞERLENDİRMESİ


    Aracın iç mekanı gayet hoş ve ferah, özellikle dıştan görünen basıklık hissini araç içerisinde yaşamıyorsunuz. Kullanılan malzemeler günümüz standartlarına göre çok daha kaliteli ayrıca araç içerisinde dokunduğunuz her yer deri kaplı bu detay gerçekten kendinizi özel bir araçta gibi hissetmenizi sağlamakta.

    Aracın ses sistemi gerçekten çok iyi, konser havasında müzik dinleyebiliyorsunuz. Yarın bir gün yeniden garajıma Range Rover alırsam sebebi ses sistemi olur. Lakin multimedya ekranı biraz karışık, ilk aldığımda telefondan nasıl müzik çalabileceğini bulmak için bayağı uğraşmıştım.

    Multimedya Ekranda iç ambiyans aydınlatması adı altında bir menü var fakat sadece 1 tane led lambanın rengini değiştirebiliyorsunuz, koskoca menü bile yapmışlar ama sadece tek ledin renginin değiştiğini görünce kahkaha atmıştım :)

    Sevdiğim noktaları söyledikten sonra, noksanlıklara gelecek olursak iç dizayn adına bir takım eksiklikler ve düzeltilemeyen kronik sorunlar var maalesef. Bu araçta benim en sevmediğim kısım cam tavan oldu;

    Bu araçların cam tavanları baştan sona kadar tek parça halinde olduğu için cam açılmıyor. Sadece perdeyi açıp gökyüzünü seyretme imkanınız var. Dolayısıyla bu aracı almak isteyenler varsa, cam tavanın açılmadığını bilerek alsın. Ben kullanan biri değilim ama sunroof için can alıp can verecek bir kesim tanıyorum çevremde :)

    Onun dışında eksi nokta olarak araçta kesilemeyen bir trim sesi var. Bu konuyla alakalı 2 kez servise girdi araç, sol arka koltuğun oradan gelen bir ses bu. Çukurlarda tıkır tıkır geldiği için çileden çıkartacak cinsten. Yaklaşık 1.700 TL harcadım servisten çıktığımda ses kesilmiş oluyor, 1 hafta geçiyor ses yine gelmeye başlıyor. En son bayramdan önce bakıma girdiği sırada yine yaptırdım fakat bayramın 3. günü ses gelmeye başlayınca olduğu gibi götürüp garaja bıraktım, diğer aracımla devam ettim zira ses o derece gıcık eden bir ses. Ama bu sefer tamire götürdüğümde o kısımdaki değişen trim parçalarına bakacağım gerekirse kendim bir şeyler imal ederek sorunu çözeceğim ama bu ses kronik olarak tüm Evoque'lardan gelen bir sesmiş, baktığım başka bir araçta da aynı ses mevcuttu.

    Bu da aracın içinden bir görüntü


    RANGE ROVER EVOQUE COUPE 2.0SI4 UZUN DÖNEM KULLANICI DEĞERLENDİRMESİ


    Sıra geldi anlatmayı en sevdiğim kısım olan motor kısmına çok uzatmadan konuya gireyim;

    Range Rover Evoque 2.0SI4'de kullanılan Benzinli motorlar 240 HP ile desteklenen 340 NM torka sahip olup Ford tarafından üretilmektedir. Yani aracın üzerindeki motor Ford Mondeo 2.0EcoBoost ile aynı denilebilir.

    Aracın 0'dan 100 KM/H'ye ulaşması 7.6 saniyelik bir zaman diliminde gerçekleşiyor ayrıca hızlanma aşırı rijit, tork hıza bağlı olarak lineer bir şekilde devirlendikçe artıyor, normalde Turbo beslemeli araçlarda belli devirler arasında verilen tork bu araçta çok daha uzun bir aralıkta kullanıcının hizmetine sunulmuş. Araç hızlandıkça sizi daha çok koltuğa yapıştırdığını hissediyorsunuz, bu özellik araca atmosferik motor gibi keyifli sürüş şansı tanımış. Ayrıca 6 ileri otomatik şanzımanlı modelde motor-şanzıman uyumu mükemmel derecede iyi. F1 kulakçıklar ile manuel bir araçtan farksız bir şekilde vites geçişlerinde gecikme olmaksızın aracı kullanabiliyorsunuz. Bu olay gerçekten çok hoşuma gidiyor, DSG ve ZF8 şanzımanlarda bile F1 bu kadar uyumlu çalışmıyordu.

    Range Rover'ı 2.0TFSI 211 HP Quattro A5 aracımla denedik A5 bir süre arayı açıyor fakat hız arttıkça aradaki mesafe sabitlenmeye ardından da kapanmaya başlıyor. Range Rover sürekli 4x4 olmasına rağmen yüksek hızlarda daha atak davranıyor. 150 ile giderken gazı köklediğiniz takdirde sanki sıfırdan kalkıyormuş gibi tepki vermekte. Bu nedenle gerçek gücün tadını şehir içinde değil de şehirlerarası yollarda alabiliyorsunuz

    Hatta bu arada şuraya bir video ekleyeyim eşimle beraber eski A5 aracım ile Range Rover Evoque denememizden;









    DİKKAT! VİDEODA GÖRÜLDÜĞÜ ÜZERE DENEME TRAFİĞE KAPALI ALANDA YAPILMIŞTIR. LÜTFEN TRAFİĞE AÇIK ALANDA TEHLİKELİ ARAÇ KULLANMAYINIZ!!

    Araç sonuç olarak Rolling yapmak için değil, hafif arazi / şehir içi kullanımı için tasarlanmış bir araç. Hafif arazi demişken, aracın üretim amacı hafif arazi olabilir ama Off-Road aracı olarak Grand Cherokee 5.2 kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim ki bu aracın off-road kabiliyetleri gerçekten mükemmel. Orta konsolda 4 adet araziye uygun seçim yapabileceğiniz mod bulunmakta. Bu modlar gerçekten işe yarıyor, laf olsun diye tasarlananlardan değil. Bu akşam aracın off-road videolarını da ekleyeceğim.

    Bir söz vardır, aracınız off road'da ne kadar iyi olursa caddelerde o kadar kötü olur diye, bu çok doğruymuş resmen aracın yol tutuşu çok zayıf, yetkili servisten aldığım Pirelli lastikler olmasına rağmen yanal kayma ve virajlarda dengesizlik sorunları yaşıyorum, bu durumdan eşim de çok rahatsız, bir önceki aracı Leon 1.5EcoTSI DSG xCellence idi eski aracının yol tutuşunun bundan daha iyi olduğunu ve her viraja girdiğinde aracın tedirgin ettiğini söylüyor ama aracın iç mekan kalitesine özellikle Leon'dan sonra hayran kaldığı için satılmasını istemiyor.
    Ayrıca aynı segmentte uzun dönem kullandığım otomobillerden olan Audi Q3 ile kıyaslayınca gerçekten konforsuz ve rahatsız bir araç olduğunu söyleyebilirim. Çukurlara girdiğimde her an jantın, lastiğin bir yere uçmasından korkuyorum :) Bunlar da aracımızın performans olarak eksileri diyebilirim.

    Bu aracı aldığımdan beri herkes ne kadar yaktığını merak ediyor, hatta kırmızı ışıkta bile soran oldu neden olduğunu anlayabilmiş değilim. Araç kullanıma bağlı olarak şehir içinde 11.5 ile 14.3 litre arasında gösterge verisine sahip ama pompada 1-1.5 litre daha fazla çıkıyor. Şehir dışı ortalamam ise 10 Litre gösteriyor o da garip bir şekilde gösterdiğinden 1 litre daha az çıkıyor. Güncel kullanımım ile 405 KM'lik yol yaptım yakıt almak için durduğumda depo 58 Litrelik yakıt aldı. Şehir içi verisi konusunda aynı kullanım tarzı ve aynı yollarda A5 2.0TFSI Quattro 11 Litre, A6 3.2 FSI Quattro 12 Litre, A7 3.0BiTDI Quattro 9 Litre, BMW F10 520d 8 Litre yakıyor. Kıyaslama yaparken bunu göz önüne alabilirsiniz.

    Ayrıca yetkili serviste 15.000 KM bakımı 1.850 TL tutuyor, pazarlıkla fiyatı daha da indirmeniz mümkün. Yürütme olarak ciddi bir maliyeti yok, sonuçta bir markanın giriş seviyesi otomobili olduğu için yürütme maliyeti makul seviyelerde tutulması doğru da olmuş.

    Burada paylaştığım bilgilerin tamamı tarafımdan test edilmiştir, güncel olarak bir çok araca sahip biri olarak herhangi bir marka fanatikliği adı altında yazılmamış olup tamamen kendi tecrübelerime dayalıdır, yorum yaparken bunu dikkate almanızı önemle rica etmekteyim. Sormak istediğiniz bir soru olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

    Okuduğunuz için teşekkürler :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 11 Ağustos 2020; 16:16:8 >







  • @ali_0017
    Valla hocam %100 haklısınız, bu ülkede her şey tersine çalışıyor. Kısa zaman içinde ülkece bir kalkınma yaşarız umarım.


    @TahaKaradeniz
    Hocam lütfen böyle şeyler yazıp beni mahcup etmeyin, benim aracımın yollarda çokça gördüğümüz bir E180, A6 veyahut 5 serisinden bir farkı yok ki fiyat olarak.
    Eski kullanıcı adımı yönetimle olan bir tartışma sonucu sildirdiğim için konularda gitti maalesef


    @bianconera
    Hocam sizin eski konularıma da yorumlarınızı severdim, hala değişmemişsiniz çok sevindim bu duruma. Arada sadece 25 KG fark var ama aerodinamik olarak dediğiniz gibi A5'in öne geçmesi gerekiyordu. Belki 200 KM/H üstü süratlere çıkabilsek dediğiniz gibi olacaktır. Denemek lazım aslında fakat şu an ki A5 225 hp'lik yeni nesil motor bu durum da pek adil gözükmüyor
    Montaignero hocam siz nerelerdesiniz nerde kaldınız ya ? Forumda konularınıza bakıyorum yoksunuz üyeliğinize bakıyorum yoksunuz. Audi q7 ve a5 konularınızı okumaya mumla hasret kaldım. Hatırlıyorsanız audi a5 coupe 3.0 tdi hayalim vardı bir gün başarılı bi iş adamı olursam diye Sizde demiştiniz ki Bang Olufseniniz benden hocam

    Yokluğunuzda ailecek Audi almak nasip oldu bize de. Sizinde tekrar gelmenize çok sevindim
    Yapay Zekanın Yanıtı

    RANGE ROVER EVOQUE COUPE 2.0 SI4: Uzun Dönem Kullanıcı Değerlendirmesi

    Land Rover'ın lüks kompakt SUV'si Range Rover Evoque, özellikle Coupe modeliyle dikkatleri üzerine çekiyor. 2.0 SI4 motoruyla sunulan Evoque Coupe, performans ve verimlilik arasında bir denge vaat ediyor. Ancak bu aracın uzun dönem kullanımında bazı hususlara dikkat etmek gerekiyor.

    Motor Performansı ve Verimliliği

    2.0 SI4 motor, 240 beygir güç ve 340 Nm tork üretiyor. Bu güç, Evoque Coupe'yi 0'dan 100 km/s hıza sadece 6,3 saniyede ulaştırıyor. Motorun aynı zamanda 8 ileri otomatik şanzımanla sorunsuz bir sürüş deneyimi sunduğu belirtiliyor. Verimlilik açısından ise 2.0 SI4 motor, ortalama 8,2 litre/100 km yakıt tüketiyor.

    Kronik Sorunlar

    Uzun dönem kullanıcı yorumlarına göre, Evoque Coupe'nin 2.0 SI4 motorunda bazı kronik sorunlar ortaya çıkabiliyor. Bunlar arasında şunlar yer alıyor:

    • Zaman Kayışı Arızaları: Uzun kilometrelerde zaman kayışının kopması, ciddi motor hasarlarına yol açabiliyor.
    • EGR Valfi Sorunları: EGR valfi arızaları, motor performansının düşmesine ve yakıt tüketiminin artmasına neden olabiliyor.
    • Turbo Arızaları: Turbo arızaları, güç kaybına ve aşırı yakıt tüketimine yol açabiliyor.

    Alınır mı?

    Range Rover Evoque Coupe 2.0 SI4, güçlü ve verimli bir motora sahip lüks bir SUV. Ancak kronik sorunlar konusunda dikkatli olunması gerekiyor. Uzun dönem kullanım için aracın düzenli bakımının yapılması ve potansiyel sorunların zamanında tespit edilmesi önemlidir. Yorumları dikkatlice değerlendirerek ve kapsamlı bir araştırma yaparak, Evoque Coupe'nin sizin için uygun olup olmadığına karar verebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Üstad paylaşımınızı çok beğendim bence oldukça bilgilendirici işi bildiğiniz belli oluyor.
    Size bir sorum olmayacak çünkü Grand Cherokee, a5, 5.20, range rover benim ligimde değil imrenerek okumaya devam
  • Motoru cok basarili bu aracin. İlk ciktigi sene komsum almisti 160.000tl ye sifir. O zamanlar icin iyi paraydi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açıkcası bu araç öyle ki, belirli bir maaş üzeri alan insanların düşündüğü bir araçtı. Bende geçen senelerde gördüğümde 200lü rakamlara daha yeni ulaşmıştı ikinci elleri. O zamanlar benim aracım ise 30bin ediyordu. Benim araç 60bin edince bu araçlar da eli yüzü düzgünleri 350'leri geçiverdi. Şimdi ne oldu o 60'lık araba gitti 150'lik araba geldi. Makas azaldı ama yıllık maliyet olarak yürütmesi oldukça pahalı Zaten alacak duruma gelsem de yürütebileceğimiz bir araç değil o nedenle sadece okuyoruz
  • @kebimeva
    Merhaba hocam;
    Allah herkese daha iyilerini nasip etsin, umarım gönlünüzce binebileceğiniz araçlarla dolu bir garaja sahip olursunuz. Değerli yorumunuz için teşekkürler


    @brkprlk35
    Hocam aslına bakılırsa ikinci bir araç olarak alınabilir, yürütme olarak yakıt belki biraz problem edilebilir ama aslında bakım, vergi gibi konularda bayağı avantajlı olduğunu düşünüyorum aracın.

    Ara makasın daralma sebebi de her kriz döneminde ekonomik araçlar %100 prim yaparken orta ve üst segment araçlar %50-60 prim yaptılar TL karşısında. Şu anda dediğiniz gibi fiyatlar aslında orta sınıf bir otomobil için makul seviyedeyken alınabilir olduğunu düşünüyorum.
  • 5.25'imden sonra almak istediğim araç işte bu
  • sonra diyorlar ki parayla saadet olmaz

    edit: incelemeyi keyifle okudum elinize sağlık. offroad videolarını merakla bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Psyduck17 -- 10 Ağustos 2020; 16:38:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drjacob

    5.25'imden sonra almak istediğim araç işte bu
    Merhaba;

    525d xDrive'dan sonra bu aracı sevmezsiniz diye düşünüyorum hocam, performans olarak tatmin eder hatta daha fazlasını verebilir ama yol tutuşu ve konforu bakımından çok ararsınız şu an ki aracınızı. Bir süre kiralayın gerekirse, şu an ki aracınızdan sonra bu arabayı çok seveceğinizi düşünmüyorum işin açığı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Podgoritsa

    Merhaba;

    525d xDrive'dan sonra bu aracı sevmezsiniz diye düşünüyorum hocam, performans olarak tatmin eder hatta daha fazlasını verebilir ama yol tutuşu ve konforu bakımından çok ararsınız şu an ki aracınızı. Bir süre kiralayın gerekirse, şu an ki aracınızdan sonra bu arabayı çok seveceğinizi düşünmüyorum işin açığı

    Alıntıları Göster
    bu yorumu ciddiye alacağım önce haftalık kiralayacağım sağol
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psyduck17

    sonra diyorlar ki parayla saadet olmaz

    edit: incelemeyi keyifle okudum elinize sağlık. offroad videolarını merakla bekliyorum.
    Merhaba;

    Hocam benim aracım Range Rover markasının giriş seviyesi otomobili, günümüz Türkiyesi koşullarında orta segment bir otomobil ama yurtdışında kimse yüzüne bile bakmıyor
  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt
    Türkiye koşullarında orta seviye dediğiniz aracı almak için üst düzey bir gelire ihtiyaç var. ben orta düzey bir gelirle piyasada satılan en ucuz 0km araca binebiliyorum.
  • Hocam benim mali durumum belli bir noktadan sonrasını okumaya yetmedi ama okuduğum kadarıyla anlatımınız gerçekten başarılı. Diğer açtığınız konuların linkini de bırakırsanız okumak isterim.

    Teşekkürler.
  • A5'e yüksek hızlarda yaklaşabileceğini hiç sanmıyordum.Şaşırdım doğrusu, arada 30 hp var RR lehine ama ağırlık,aerodinami,şanzıman birçok faktör A5'ten yana..
  • @ali_0017
    Valla hocam %100 haklısınız, bu ülkede her şey tersine çalışıyor. Kısa zaman içinde ülkece bir kalkınma yaşarız umarım.


    @TahaKaradeniz
    Hocam lütfen böyle şeyler yazıp beni mahcup etmeyin, benim aracımın yollarda çokça gördüğümüz bir E180, A6 veyahut 5 serisinden bir farkı yok ki fiyat olarak.
    Eski kullanıcı adımı yönetimle olan bir tartışma sonucu sildirdiğim için konularda gitti maalesef


    @bianconera
    Hocam sizin eski konularıma da yorumlarınızı severdim, hala değişmemişsiniz çok sevindim bu duruma. Arada sadece 25 KG fark var ama aerodinamik olarak dediğiniz gibi A5'in öne geçmesi gerekiyordu. Belki 200 KM/H üstü süratlere çıkabilsek dediğiniz gibi olacaktır. Denemek lazım aslında fakat şu an ki A5 225 hp'lik yeni nesil motor bu durum da pek adil gözükmüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 10 Ağustos 2020; 15:55:46 >




  • Diğer konularda bu konu gibiyse çok yazık olmuş Hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TahaKaradeniz

    Diğer konularda bu konu gibiyse çok yazık olmuş Hocam.
    Diğer konular bundan daha iyiydi. Lakin yönetimin taraflı davranışları sonucu oldu ne olduysa. Batışın başlangıcındaki firmaların yaptığını yapıyorlar ama farkında değiller. Her neyse konuyu saptırmayayım :D Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim
  • Üstad her konunuz gibi bu konuyu da oldukça severek okudum. Elinize sağlık. Daha bir çok araç incelemesi bekliyoruz sizden :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RedViper

    Üstad her konunuz gibi bu konuyu da oldukça severek okudum. Elinize sağlık. Daha bir çok araç incelemesi bekliyoruz sizden :))
    Teşekkür ederim hocam elimden geldiğince devam ettireceğim
  • Ellerinize sağlık, eski yazılarınızı da severek okurdum, şimdikini de severek okudum.

    Kısmet olsa da sizin gibi bir arabacı ile yüzyüze oturup araba muhabbeti edebilsek,

    Selamlar.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.