Şimdi Ara

BMW X1 vs BMW X3 vs Volvo XC60 (3M bütçe)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
2
Favori
1.737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, 2 çocuklu bir aileyiz, bagaj kapasitesinin yetmemesi, otomatik vites olmaması ve artık yaşlanması gibi sebeplerle elimdeki Golf'u geçen ay sattım. Bir miktar finansmanla beraber araç için ayırabileceğim bütçem 2.8M ila 3.0M arası.


    Bir süredir aslında araştırıyorum, ve bagaj hacmi 500 litre ve üzeri premium SUV'lardan 3 alternatife düşürdüm, bunlar (elektrikli ya da M-Sport paketler düşünmüyorum):


    • BMW X1: Sıfırını alamıyoruz fakat 20 bin km 1-2 yaş civarı benzinli X-Line paketler (3. jenerasyon U11 kasa)
    • BMW X3: Nadir de olsa 3. jenerasyon G01 2021 facelift kasa, 50 bin km 3 yaş civarı X-Line paketler
    • Volvo XC60: 90 bin km 4 yaş civarı 2.0 B4 Inscription dizel ilanlar bu fiyat aralıklarında var


    İstanbul'da ikamet ediyoruz, idealde diğer 2 sine göre daha kısa olması, 1 yaş civarı olacağı için bir süre garantisinin devam edecek olması vs sebeplerle X1 daha uygun seçenek gibi görünüyor. Fakat uzun vade baktığımda büyük SUV'lara talebin giderek artması vs sebeplerle aklım X3 ve XC60'ta da kalıyor. Sizin gibi deneyimli arkadaşların ne düşündüğünü merak ediyorum. Şimdiden teşekkürler.

    BMW X1 vs BMW X3 vs Volvo XC60 (3M bütçe)







  • Selamlar. İlginizi çeken son kasa x1'e , tam 2 sene ve yaklaşık 47bin km'dir sahibiz. M paket ve ilk gelen 1,5 -3 silindirli motorlu olan bizimkisi. 2018'den beri markanın modellerini kullandığımız için ve bir önceki arabamız eski x1'in makyajlı versiyonu olduğundan fikirlerimi aktarmak istedim. Öncelikle ailenizin tüm ihtiyaçlarını karşılayacağından emin olabilirsiniz. Bagaj ve iç hacim olarak gayet geniş. Güncel konfor ve güvenlik teknolojilerinin hepsine sahip. Head up yansıtma, 360 derece kamera, yarı otonom sürüş, navigasyon ve hafızalı koltuklar gibi hemen hemen tüm donanımlara sahip son kasa. Motor şanzıman uyumu başarılı , start stop etkin çalışıyor ve İstanbul gibi kalabalık bir şehirde 7,5lt.ortalama ile dolaşabiliyoruz. Bir önceki kasaya göre en belirgin kalite düşüşlüğü, arka kapılardaki ambiyans aydınlatmaların ve yine arka kapı üstü yumuşak plastiklerin kaldırılması sayılabilir. Beni en çok rahatsız eden ne derseniz ise, yüksek hızlardaki rüzgar gürültüsü ve adaptif süspansiyona rağmen hala sert sürüş hissiyatı. Öte yandan bu sertlik hatchback araba kullanıyor gibi keyif de veriyor. Bu süre zarfında bize teknik anlamda sıkıntı yaratmadı. Hoş önceki kasa da gayet kaliteli ve kullanışlıydı. Bütçenize fazlasıyla uyduğu için x1 tavsiye ederim. Markanın giriş modellerinden biri de olsa fazlasıyla tatminkar bir model.

    X3 ise üst segment olduğunu her haliyle belli eden markanın prestijli bir modeli. Geçen sene takas fırsatından yararlanıp almayı düşünmüştük.Kaliteli, oldukça konforlu ve sessiz olduğunu hatırlıyorum. En büyük handikapı ise çok tüketen bir motorunun olması ve donanım eksikleriydi. Belki takip etmişsinizdir yeni kasası tanıtıldı ve oldukça da değişmiş.

    İki modeli de beğenirsiniz diye düşünüyorum. Kararınızda her zaman önümüze çıkan, dolu bir C'mi yoksa daha mütevazi D'mi seçeneği belirleyici olacak. Sağlıcakla.

    Dostum olayı çok kompleksleştiriyorsun.


    Adam 2 çocuk babası, geniş bagaj istiyor, ikamet İstanbul'da, manuel golf'ten geçiyor.

    Premiumun arkadaş itiş olması, gerçek suv dediğin zaman 4x4 olmalı gibi bir derdi var mı sence?

    Gerçekten ihtiyacı sorento mu ? Yazdıklarından bunu mu çıkarıyorsun?


    Her talebe, her ihtiyaç sahibine yok o öyle yok bu böyle diye bir ton akıl veriyorsunuz ama kendi beğenilerinizden ötesi değil.

    Kaldı ki kendi beğenileriniz bile kendinize.

  • Ne kadar yeni ve az kullanılmışsa o kadar iyidir . Ben o yüzden X1 diyorum . Ayrıca X1 güzel araçtır pişman olacağınızı sanmıyorum .
    Mercedes glb yi arastirdiniz mı bütçeniz yetiyorsa onu da düşünebilirsiniz. Yine Ds7 de çok iyi suvdur onu da listeye ekleyin derim . İlla premium marka takintiniz yoksa yeni kodiaq da ferah ve büyük bir araçtır.
    Bence siz bayi bayi gezin araçları kendiniz inceleyip karar verin .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @Moueson Nissan X-Trail, Skoda Kodiaq, DS7, Audi Q3, Mercedes GLA, GLB gibi alternatifleri inceledim aslında, farklı farklı sebeplerle elemiştim. Yukarıdaki belirttiğim şartlardaki 3 modelin arasında kaldım. Bendeki bilgiler aşağıdaki gibi:


    X3 için diğerlerine göre çok yakıt tüketimi olduğu söyleniyor, test sürüşü yaptım geçen ay, daha önce Golf kullandığım için içeriden çok büyük araba hissi verdi. Volvo'nun iç tasarımının artık biraz eskide kaldığı, teknolojik olarak güncel rakiplerinin gerisinde kaldığını duymuştum (test sürüşü yapmadım ben bilmiyorum bu bilgi doğru mu). X1 için de daha çok eski modelleri için premium hissiyatı vermediği, kronik problemleri olduğu söylenir. Ama yeni kasa (2022 ve sonrası) için negatif yorum pek duymadım.

  • slayomer kullanıcısına yanıt

    Bu listedeki en iyi araç XC60,fakat haliyle garantisi bitmiş olacak

    X3 yine iyi seçenek,fakat onda da aynı durum var.

    X1 de önden çekişli pek premium hissi vermeyen bir araç

    Suv düşünüyorsanız ilk dikkat edeceğiniz şey 4x4 olması

    O yönden de Sorento 1.6 hibrit bakılabilir

    Son kasa alınamazsa bile mevcut kasası çok kaliteli bir araç ve inanılmaz donanımı var




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 15 Ekim 2024; 22:7:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • slayomer kullanıcısına yanıt

    Selamlar. İlginizi çeken son kasa x1'e , tam 2 sene ve yaklaşık 47bin km'dir sahibiz. M paket ve ilk gelen 1,5 -3 silindirli motorlu olan bizimkisi. 2018'den beri markanın modellerini kullandığımız için ve bir önceki arabamız eski x1'in makyajlı versiyonu olduğundan fikirlerimi aktarmak istedim. Öncelikle ailenizin tüm ihtiyaçlarını karşılayacağından emin olabilirsiniz. Bagaj ve iç hacim olarak gayet geniş. Güncel konfor ve güvenlik teknolojilerinin hepsine sahip. Head up yansıtma, 360 derece kamera, yarı otonom sürüş, navigasyon ve hafızalı koltuklar gibi hemen hemen tüm donanımlara sahip son kasa. Motor şanzıman uyumu başarılı , start stop etkin çalışıyor ve İstanbul gibi kalabalık bir şehirde 7,5lt.ortalama ile dolaşabiliyoruz. Bir önceki kasaya göre en belirgin kalite düşüşlüğü, arka kapılardaki ambiyans aydınlatmaların ve yine arka kapı üstü yumuşak plastiklerin kaldırılması sayılabilir. Beni en çok rahatsız eden ne derseniz ise, yüksek hızlardaki rüzgar gürültüsü ve adaptif süspansiyona rağmen hala sert sürüş hissiyatı. Öte yandan bu sertlik hatchback araba kullanıyor gibi keyif de veriyor. Bu süre zarfında bize teknik anlamda sıkıntı yaratmadı. Hoş önceki kasa da gayet kaliteli ve kullanışlıydı. Bütçenize fazlasıyla uyduğu için x1 tavsiye ederim. Markanın giriş modellerinden biri de olsa fazlasıyla tatminkar bir model.

    X3 ise üst segment olduğunu her haliyle belli eden markanın prestijli bir modeli. Geçen sene takas fırsatından yararlanıp almayı düşünmüştük.Kaliteli, oldukça konforlu ve sessiz olduğunu hatırlıyorum. En büyük handikapı ise çok tüketen bir motorunun olması ve donanım eksikleriydi. Belki takip etmişsinizdir yeni kasası tanıtıldı ve oldukça da değişmiş.

    İki modeli de beğenirsiniz diye düşünüyorum. Kararınızda her zaman önümüze çıkan, dolu bir C'mi yoksa daha mütevazi D'mi seçeneği belirleyici olacak. Sağlıcakla.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sierre34 -- 23 Ekim 2024; 15:54:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @en1gma teşekkürler öneriniz için. daha önce de birkaç kere duyduğumu hatırlıyorum ama siz de söyleyince önden çekişli aracın neden premium hissi vermeyeceğini merak ettim. Kaynaklardan baktığıma göre önden çekişli araçlarda ağırlık merkezi ön tarafta olduğu yani her yere eşit dağılmadığı için virajlarda savrulma hissi yaratabileceği, ve genel olarak sürüş konforunun arkadan çekişliye göre daha düşük kalacağı yazıyor. Sürüş konforu ya da sizin bahsettiğiniz premium hissini neden düşürdüğünü tam anlayamadım, deneyiminiz varsa merak ettim sebebini.


    @Sierre34  

  • x1'in id9 avantajı ve yeni tasarım dili avantajı var gibi. bunun dışında sanki yok.


    sanki ben olsam, uzatılmış garantili bir X3 seçerim.


    2-3 yıl uzatılmış garantili bir X3 bulabilirseniz 2 sene kafa rahat olur. (bizzat böyle bi araç kullandığım için, ve yakın zamanda uzatılmış garantiden işlem yaptırmış biri olarak bu tavsiyeyi verebiliyorum.)


    X3 her ne kadar X1'den eski kasa kalacak olsa da segment yukarıda olduğu için konfor, yalıtım, motor ve malzeme kalitesi çok daha iyidir.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • slayomer kullanıcısına yanıt

    Önden çekişli BMW Mercedes almak yarım premium araba almaktır,önden çekişli orta-buyuk boy SUV almak ise sürüş konforundan taviz vermektir

    Yüksek hb arıyorum sürüş konforu beklentim yok önümde BMW arması olsun diyorsanız x1 alabilirsiniz

    3 milyon lira paranın hakkını versin diyorsanız x1 veya herhangi bir önden çeker suv o listenin ortasında dahi olmamalı

    Sorento önermemin sebebi de oydu,nerede tam porsiyon 4x4 230 PS suv

    Nerede 3 silindir önden çeker suv taklidi yapan yüksek hb


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    İstanbul'da 4x4 sorentosuyla çıkmadık dağ bayır bırakmaz artık....

  • sanatairum kullanıcısına yanıt

    Dedi 4x4 un sadece arazi için olduğunu düşünen kişi.

    Almayı planladığınız tucsonda da 4x4 seçeneği var, üstüne para istiyorlar,arazi kabiliyeti de pek yok üstelik.

    Bayiyi arayın da sorun bakalım millet enayi mi üstüne para verip 4 çeker alıyor aracı

    Halbuki sizin gibi uyanık olup önden çekişli suv alabilirler değil mi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 17 Ekim 2024; 11:21:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Dostum olayı çok kompleksleştiriyorsun.


    Adam 2 çocuk babası, geniş bagaj istiyor, ikamet İstanbul'da, manuel golf'ten geçiyor.

    Premiumun arkadaş itiş olması, gerçek suv dediğin zaman 4x4 olmalı gibi bir derdi var mı sence?

    Gerçekten ihtiyacı sorento mu ? Yazdıklarından bunu mu çıkarıyorsun?


    Her talebe, her ihtiyaç sahibine yok o öyle yok bu böyle diye bir ton akıl veriyorsunuz ama kendi beğenilerinizden ötesi değil.

    Kaldı ki kendi beğenileriniz bile kendinize.

  • sanatairum kullanıcısına yanıt

    Adam daha lafa girerken BÜYÜK SUVlara kayıyorum diyor

    Baktığı suvlardan 2 tanesi 4x4 ve garantisi bitmiş olduğu için çekiniyor,

    Diğer baktığı araç önden çekişli premium desen markası dışında alakası yok sürüş zevki desen hak getire

    Premiumun arkadan itiş veya 4 çeker olması mevzusunu merak ediyorsan 1 serisinden inip 3 serisine binmeyi

    A serisinden inip c ye

    Önden çekiş a4ten inip Quattro a4e binmeyi dene,dertlerine ortak bulursun

    Konuyu açan arkadaşımız direk o yönde konuşmuş zira ilk mesajında.

    Son tahlilde Sorento önerilmesi gayet doğal değil mi?

    Büyük SUV,4x4,garantili.

    Ben kendisine zaten söylemişim,logosu premium olsun sürüşü olmasın diyorsan X1 al

    Verdiğin cevap sorentoyla dağ bayır mi çıkacak,x3le XC60 için de böyle söylüyor musun mesela?

    Kompleks olan kim sence?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @Sierre34 Apartmanda oturduğumuz ve park yeri sıkıntıları yüzünden X3 ve XC60'ı eledim. Şuan 2023 BMW X1 2.0i sDrive X Line'a yakınım diyebilirim.


    Ocak sonu alacağım finansmanın bir sebeple bir miktar yetersiz kalma ihtimalini düşünerek B planı olarak belki daha uygun fiyata bulunabilecek 2023 Audi Q3 Sportback 35 TFSI S Line düşünüyorum, her ne kadar bagaj hacmi çocuklu aile için küçük sayılabilecek 410 litre olsa da (bazı yerlerde 530 litre görüyorum hacmi tam emin olamadım). X1'e uygun fiyatlı olabilecek bir diğer alternatif 2023-2024 Volvo XC40 benzinliyi listeme hiç eklemedim, 2025 sonrası sadece elektrikli olarak devam edeceklermiş (EX40). Yeni araştırmaya başladığım bir diğer alternatif 2021 Range Rover Evoque 1.5 P160 S.


    Yukarıda sayılanları B planı bile olarak hiç düşünme dersen, 4.5m uzunluğunun altında diğer alternatiflere ya da 2022 kasa X1 tavsiyesine de açığım, X1 sahibi olarak fikirlerini merak ettim. Her ne kadar @Sierre34 ye soruyu yöneltsem de diğer arkadaşların da X1'e alternatif olabilecek C segment SUV önerilerine açığım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi slayomer -- 25 Kasım 2024; 16:20:24 >




  • slayomer kullanıcısına yanıt

    Premium araç şart değilse ona en yakınlardan yeni Tiguan R line'ı incelemenizi öneririm. Sıfır alırsınız hem de.


    İç mekan ve bagaj hacmi, konforu, yalıtımı, ortalamanın üzeri malzeme kalitesi ve kullanışlılığı ile gayet iyidir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ayerli kullanıcısına yanıt

    Son 8 senedir bir Volkswagen sürücüsü olarak aslında araç değiştirme fikri ilk gelişmeye başladığında Golf'ü satıp Tiguan alma düşüncesiyle başlamıştım. Etrafımdaki insanların ve forumlardakilerin çoğunun birleştiği fikir DSG şanzımanın problemli olduğu, ve Tiguan'dan uzak durmam şeklindeydi. O yüzden Tiguan'ı her ne kadar yakışıklı bulsam da artık vazgeçtiğimi söyleyebilirim.

  • slayomer kullanıcısına yanıt

    kararınızı etkilemek açısında yazmıyorum ama tiguandaki şazıman büyük oranda sıkıntısız yağlı kavrama dsg, diğer kuru kavramalardan farklı.

    3 ay kadar önce ben de o bütçelerde sw olmak kaydıyla premium 4 çeker araç almak için bakınıyordum, a4 allroad kovalarken c allterrain aldım...

  • Gönlüm volvo diyor mantığım x1. 5 yaşında premium araca hiç sıcak bakmıyorum bu bütçelere çıkınca. Ayrıca volvonun o dizel motoru çok gürültülü çalışıyor. Elektrikli yeni ix1 yakınımda var fena araç değil ama asla x3 ve xc60 hissettirdiklerini hissettirmez

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt

    Mercedes'iniz hayırlı olsun, güzel seçim. Onun uzunluğu da X3 civarında olmasa düşünürdüm. Yukarıda yazdığım yeni alternatifler arasında Audi Q3 de vardı, onun DSG şanzımanı Tiguan'la aynı mı oluyor bilginiz var mı?

  • road35 R kullanıcısına yanıt

    Yukarıda da bahsi geçti ama ben neden X1'in X3 ya da XC60 premium hissini tam yaşatmayacağını kestiremiyorum. Neden hocam?

  • slayomer kullanıcısına yanıt

    iyi dilekleriniz için teşekkürler.

    uzunluk ve x3 arasındaki ilişkiyi anlayamadım...

    bu arada "bildiğim kadarıyla" 35 tfsi q3 modelleri dq200 kuru kavrama 7 ileri şanzıman kullanıyor.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.