Şimdi Ara

Alfa Romeo Premium marka mı? (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
244
Cevap
1
Favori
11.046
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Orhan Hoca kullanıcısına yanıt
    Oyleyse kusura bakmayin. Bu forumda bu gibi yorumlari gorunce kafayi yiyorum artik. Gozum kor olmus olabilir o sirada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar premium veya değil önemi yok bunun. bir araba birkaç gün kullanılmadığında kendini özletiyorsa o araç gönüllerin premium'udur zaten
  • ntquartex kullanıcısına yanıt
    Bu Vag fanboylarının yalan yanlış şeyler yazıp büyük resmi görmüş edalarına girmelerine bitiyorum ya

    Fiatla Alfayı geliştiren adamların tek ortak tarafı aynı marka açtısı altında italyada çalışmaları olabilir ancak, sadece Alfa'ya ait tek bir ekip tarafından kapalı sistem geliştirilen Giulia veya Stelvio'yu geçtim, Doblo içli denilen Giulietta bile Alfa tarafından geliştiriliyor. Fakat Fiatla ortak parça kullanımı ve teknoloji paylaşımı var olay bu, motorlar ve trim parçaları, bazı mekanik parçalar paylaşılıyor. Bentley'de, VW kökenli motorlar ve VW kökenli parçalar bulunması gibi yani.

    İşin komik tarafı, parçaları ortaklaştırıp satma derdine olan üreticinin ağa babası, fikir babası, arabaları temcit pilavı gibi aynı parçalarla bezenmiş olan, otomotiv endüstrisinin kanseri Vag grubundan araçlar kullanıp, Alfa gibi özgün bir üreticiye parçalar ortak falan demek. Yumuş kalite konsol plastiği güzel kafa yapıyor heralde




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Orda ufak bir nüans var orayı atlamışsın, eleştirilen parça ortaklaştırılması değil, parça ortaklaştırırken sözde premium olan markanın modeline bile KALİTESİZ parça takılması. bu arada kaçırdıysanız tekrar edeyim lineayı da giluyu da stelvioyu da aynı ofisteki Marco/Vincenzo vb. geliştiriyor...Kendinizi kandırmayın kapalı ekip falan, ben gördüğümü söylüyorum duyduğumu veya okuduğumu değil...Fanboy vb. gibi kelimeleri de öyle ulu orta kullanma, klavye başında otomotiv uzmanı olmak basit bu memlekette özellikle de forumda...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntquartex -- 22 Nisan 2017; 12:13:1 >
  • ntquartex kullanıcısına yanıt
    Gördüysen da hatalı görmüşsün, okuduysan da yanlış okumuşsun, adamların ismini cismini bilemem ben italyada nüfus memuru değilim. Alfalar bir Alfa nasıl olacaksa ve olması gerekiyorsa öyle geliştiriliyor, Fiatlar nasıl olması gerekiyorsa öyle. Fiatın (FCA'nın) yaptığı şey supervising, denetim ve maliyet kontrolü. Giulia'nın falan Fiatla alakası bile yok, Ferrari'den toplanan bir ekiple geliştirildi, işin başında da 458 speciale'yi geliştiren adam vardı, ortak parçaları bile varsa Chrysler-dodge serileri ile var, Giorgio altyapısı Jeep, Chrysler-Dodge ve Maserati modelleri de düşünülerek geliştirildi, Fiat 500x düşünülerek değil.. Gidip gördüm arabayı yanımda yaptılar havası basacağına evvela birşeyi adam akıllı araştırsan daha isabetli olur.
  • he ya ben 7 ay orda aynı ofiste çalıştım,yanlış gördüm,sen klavye başında internetten, ordan burdan duyduğunla benden daha doğrusunu biliyorsun.Bu da bizim millete özgü bir özellik. Finansı falan geç aynı mühendis hem lineayı hem alfayı geliştiriyor mu, geliştiriyor. O yüzden boş lafları geçelim,traşı kesip sadece «bildiğimizi» konuşalım,duyduğumuzu değil.



    Hava basmak gibi en ufak bir niyetim olsa çoktan basardım ama böyle klavye bilgileriyle ahkam kesen tipleri ve yorumları midem kaldırmadığı için yorum yapmadan duramıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ntquartex kullanıcısına yanıt
    hocam bunda ne var anlayamadım ? bir mühendis aynı anda linea da tasarlayabilir giulia da.

    ben de mimarım mesela. köy evi de tasarlayabiliyorum, kültür sanat merkezi de, müze de , müteahhit tipi maşallah yazılı mozaik dış cepheli apartman da.
  • WalterWhite00 kullanıcısına yanıt
    Eleştirilen nokta o değil zaten.Kalitesi düşük parçaların premium «denen» araçta da olması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntquartex

    Eleştirilen nokta o değil zaten.Kalitesi düşük parçaların premium «denen» araçta da olması.

    hocam audi a3'ü kime sorsanız premium der mesela. bence malzeme kalitesi giulietta ile aynı ayarda olan bir araç.

    premium olayı biraz algıyla da ilgili bana sorarsanız. her ülkede her şehirde hatta o şehrin her bölgesinde premium algısı farklıdır. monaco'ya, dubai'ye giderseniz porsche'dan aşağısına premium demezler, türkiye'de audi hatta bazı bölgelerde vw bile premium olarak görülür.

    şahsi fikrim türkiye şartlarında a3, 116 , v40, giulietta gibi araçlar premium'a giriş seviyesinde araçlar.örneğin mito tabi ki premium değil.

    marka olarak ise alfa romeo premuimdur bence. audi, mercedes gibi markaların da mito seviyesinde araçları var ama bu o markaları türkiye'de premium algısında olmaktan çıkarmıyor.




  • ntquartex kullanıcısına yanıt
    Beni ilgilendirmez Linea'yı geliştiren adamın Alfayı geliştirilmesi, nereye atandıysa nerede çalışıyorsa orada ona göre işini yapar. Fiatta çalışan adam orada çalışamaz diye bişey yazmadım, Fiat'ın mantalitesini, Fiat kafasını şu anda Alfa'da Giulia'da göremezsin yazdım. Geliştirmeyi yapan ekip Fiattan değil, ama çalışanların büyük çoğunluğu Fiattan da olabilir, Maserati'den de olabilir Lancia'dan da olabilir. Audi A1'i geliştiren ekipten adamlar 2 sene sonra Benteyga için çalışıyorsa "ya görseniz A1'i yapan adam Benteyga da yapıyor, görseniz yanına yaklaşmassınız" diyeceksin heralde?

    Senin problemin anlatmak istediğin konuya hakim olmamak ve bu bahsettiğin işler bütün üreticilerde (hele ki bunun ağababası Vag'dır) bu şekilde yürüyorken bunu Fiat-Alfa-Fca'ya has bir durummuş gibi gösterip güya aklınca Alfayı itin bir tarafına sokmak, artık 7 ay ofiste çay mı götürüp getirdin naptın bilmiyorum, önemli olan projenin amacının yüceliği, özgünlüğü ve ortaya çıkan başarıdır. Ahmetin mehmetin nerede çalıştığı değildir.




  • Yazdıklarımın üzerine yorum yazmıyorum,mesajı alan aldı,sen de bir gün anlarsın diye umuyorum.



    Yorumlarından yaşının ya da vizyonunun düşük olduğunu algıladım ama önemli değil buraya ortaokullu da liseli de yazıyor. Çay meselesine gelince, sen gel bi çay ısmarlayıp klavyeden uzak gerçek dünyada otomobil nasıl geliştirilir,nasıl üretilir anlatırım sana da. Tabi kafan almaya hazır olursa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim senden çay demleme incelikleri dışında öğreneceğim bişey yok güzel kibirli kardeşim, ilk mesajın baştan aşağı yalan ve falsoydu, masraftan kaçıyor dediğin Alfa, Giulia'ya 5 milyar euro harcadı, bir E serisinin maliyetinin 5 katı neredeyse. Takır takır herşeyin cevabını alınca gol yemekten bıkıp ağlayan kaleci gibi kaçan, vizyonlu mizyonlu şekilli laflar edince de durumu toparlamaya çalışan tipik bir vag fanısın. Maksat okuyan görsün anlasın, normalde 10 saniyemi harcamıyorum sizin gibilere de yalana atmasyona dayanıyorum malesef. Son mesajımdır, istediğin kadar çek uzat.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntquartex

    alfa efsanesi bitti,okeye dönüyor.fiat grubu altında küllerinden istese de tekrar doğamayacak,son çırpınışlarını yaşıyor. Alfa‘nın eski gücüne bu grup altında tekrar kavuşması biraz hayal,çünkü rakiplerine göre hep ucuza kaçma derdindeler...Ucuza kaçarak da premium marka olmak imkansız piyasada...VAG grubu uzun zamandır alfa romeo‘yu fiat gruptan satın almak istiyor çünkü potansiyelini kullanıp canlandıracağının farkında...

    Fiatla Alfayı geliştiren elemanlar aynı,dün lineayı geliştiren bugün renegade ve alfayı geliştiriyor,yani aralarında mühendislik farkı da yok...Ucuz parçaları hepsinde ortaklaştırıp satma derdindeler...Yakından görseniz yanına yaklaşmazsınız bir daha zaten.

    Birazda vag lara bakalım, diyeceğim ama ucuza kaçmışlar sanırım, hangisine baksak kopyala yapıştır yapılmış aynı tasarımlar.

    bu tablo hala geçerli;

    Alfa Romeo Premium marka mı?

    dün atmıştım ama genede hatırlatayım


    yıl 1998 alfa Romeo 156

    Alfa Romeo Premium marka mı?


    yıl 2016 vw passat

    Alfa Romeo Premium marka mı?



    ayrıca otomotiv tarihinin en büyük yolsuzluğunu yapmış bir markayı baz alıp Alfayı mı eleştiriyoruz?

    Ortak parça kullanımına gelince, grubu markalarında alttan üste üstten alta ortak parça kullanmayan var ise söyleyin bizde bilelim.

    +Alfa nın handikabı vag gibi biraz ondan biraz şundan diyerek herkese göre otomobil yapmamasıdır,

    bu belki ticari olarak zararlı olmuştur ama bunu da çizgisini çok eğip bükmeden yeni sport sedan ve suv ile kapatma amacında.

    Ha kapatır kapatamaz onuda beraber göreceğiz, ama sonuç ne olursa olsun Alfanın bir duruşu bir gidişi için VW nin daha çok ekmek yemesi gerek.

    edit; yanına yaklaşmada haklı olabilirsiniz zira bendeki Alfanın stok bujileri ferrari f355, takımı 300TL.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DOMIX -- 22 Nisan 2017; 15:49:3 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Benim senden çay demleme incelikleri dışında öğreneceğim bişey yok güzel kibirli kardeşim, ilk mesajın baştan aşağı yalan ve falsoydu, masraftan kaçıyor dediğin Alfa, Giulia'ya 5 milyar euro harcadı, bir E serisinin maliyetinin 5 katı neredeyse. Takır takır herşeyin cevabını alınca gol yemekten bıkıp ağlayan kaleci gibi kaçan, vizyonlu mizyonlu şekilli laflar edince de durumu toparlamaya çalışan tipik bir vag fanısın. Maksat okuyan görsün anlasın, normalde 10 saniyemi harcamıyorum sizin gibilere de yalana atmasyona dayanıyorum malesef. Son mesajımdır, istediğin kadar çek uzat.

    giulia ya 5 milyar euro mu harcadı? sadece giulia ya?
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    yav he he tamam ha.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Legolas246 kullanıcısına yanıt
    İyi yazmışsınız güzel yazmışsınız ama olmamış. Eğer forum ahalisini vergi, araba fiyatı, yakıt tüketiminden başka birşey konuşmayı bilmeyen ortalama insanlar diye yargılayabiliyorsanız altınızda gerçek bir Alfa olması gerekli. Alfa'yı tutkuların markası yapan araçlar Brera, Guilia, 4C-8C, Spyder gibi araçlardır hatta belki 159 bunların yanına eklenebilir. Disco Volante konusuna hiç girmiyorum çünkü Disco Volante, Touring firması tarafından elden geçirilmiş bir 8C yani pek de Alfa sayılmaz, mesela ön farları Ferarri 599'dan alınmış. Touring firmasının geçmişine bakarsanız başka markaların araçlarını da elden geçirdiklerini görürsünüz. Konumuza dönersek, işin özü şu. Alfa birçok insanın(ben dahil) hayran olduğu bir marka ve bunu Alfa yetkilileri de biliyor. Bu yüzden Guilietta ve Mito ile acaba markamızı satabilir miyiz dediler bunun sonucunda da markanın itibarını zedelediler. Guilietta ve Mito malesef gerçek bir Alfa'dan çok uzaklar; bana sorarsanız daha çok seksi birer Fiat gibiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Doblo direksiyonlu premium
  • Duellist kullanıcısına yanıt
    Haklısınız Giu da Mito da tam bir Alfa sayılmaz, katılıyorum. Tasarımları Alfa gibi, ön ızgara vs. Hatta Giulietta için yurt dışında Alfa olabilmek için fazla sorunsuz yorumları getirilmiş. Bütün bütün Bravo demek de haksızlık olur, fakat bir 156 olmadığı aşikar. Disco Volante'nin hikayesini biliyorum, orda arkdaş; Jeremy sanki Giulia öncesi çıkan hiç bir Alfa'yı beğenmemiş gibi bir algı oluşturdu ona cevap için yazdım.

    Benim kızdığım nokta o değil. Alfa premium da demedim dikkat edersiniz. Ki değil bence, şu son modellerini saymazsak(Giulia, Stelvio) 156 da 159 da hiç bir zaman bir Mercedes kalitesi sunamamıştır şahsi kanaatim. Bu arada Giulia test sürüşünde yolcu koltuğunda bulunmuş biri olarak: Bu araç çok farklı, çok çok farklı. Yani ne Mercedes, ne Bmw, ne Audi. Çok farklı, Alfa olduğu için yanlı konuşuyor olabilirim, emin olamadım. Fakat beni çok az araç son zamanlarda böylesine etkilemiştir.

    Neyse kardeşim mantıklı biri olduğun için yazıyorum; benim kızdığım Alfa'nın Vw ile kıyaslanması. Alfa Vw ile kıyaslanır mı yahu. Normalde otomobil forumunda petrolhead'ler olur. Bizim forumun otomobil bölümü ise tam olarak yukarıda yazdığım gibi. Orda küçümseme vs. yok inşallah yanlış anlaşılmamıştır. Küçümseme olarak üzerine alınanlardan da ayrı ayrı özür dilerim. Yukarıda yazdığım ortalama insanlar, aynı zamanda analitik düşünebilen mantıklı insanlar, buna bir itirazım yok. Mesela ben aynı paraya dizel otomatik Golf alabileceğim yerde, tuttum 170 beygir benzinli düz vites araba aldım. Mantık çerçevesinden olaya bakan biri direk bana "vay salak" diyebilir. Fakat tam olarak o salak adam olduğum için otomobil bölümüne takılıyorum. Keşke benim gibi bir kaç salak daha olsa da daha güzel muhabbetler edebilsek.

    Giulietta'nın eksilerinin gayet farkındayım, Alfa'nın ne olduğunun da farkındayım. Premium olmadığını düşündüğümü de yukarıya yazdım. Şu Vw ile kıyaslanır oluşu benim canımı sıkıyor. Ben Ford'u bile Vw ile kıyaslamam. Rs200, Ford Gt gibi değerleri olan bir firma benim için daha önde gelir. Vw'nin yarış sporlarına kayda değer tek bir katkısı olmamıştır. Tüm dünya da olduğu gibi bizim memlekette de çok sattığından, sahipleri bir şey sanıyor. Kurulduğu günden bu yana bir kaç istisna model hariç, sürekli ortalama araçlar üreten bir firma benim gözümde. Hiç bir tutku göremiyorum ben araçlarında. Şunu da ekleyeyim, normal bir insanın günlük hayatta alıp kullanması için son derece mantıklı araçlar üretiyorlar. Evet samimi görüşüm bu yönde. Fakat ben otomobilleri gerçekten seviyorum ve A noktasından B noktasına gitmek için bir araçtan daha fazlası benim için bu sebepten Vw'yi sevemedim bir türlü.

    Umarım güzel ifade edebilmişimdir, sürç-i lisan ettiysek affola.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Legolas246 -- 22 Nisan 2017; 18:55:17 >




  • amerika'da premium kategorisine giriyor. Avrupada premium - regular arasında bir noktada.
  • premium bir marka icin o marka premium mu diye sorar miydiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.