< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi witness -- 18 Ağustos 2023; 4:33:7 > |
Alfa Romeo Tonale (Ana Konu) (7. sayfa)
-
-
Daha önce de burada yazmıştım sanırsam, 120-130 km/s hızı geçince direksiyon gözle görülür bir şekilde titreme yapıyor. Alfa Romeo yetkili servisine durumu bildirince balans problemidir, 350 liraya yaparız dediler. Kabul edip balans ayarını yetkili serviste yaptırdım ancak bir değişiklik olmadı. Yetkili servis becerememiştir muhtemelen diye düşünüp sanayide iyi olduğunu bildiğim bir ustaya balans ayarını yeniden yaptırdım. Arabayı yeniden test ettim ve direksiyon yine aynı şekilde titreme yapıyor.
Sizce sorun neyden kaynaklanıyor olabilir? Sizde de benzer bir titreşim var mı? Otonom sürüş için gerekli sensörlerin (şerif takip vs) kalibrasyonu ile alakalı olabilir mi (o sensörler kalibre edilebilen şeyler mi emin de değilim gerçi)?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abandonware -- 21 Ağustos 2023; 19:13:40 > -
Hocam bende o şekilde bir titreme yok. Aslında birbirimizin araçlarını inceleyebilirsek faydalı olabilir, neler aynı neler farklı bakarız -
Sizler için uygunsa hafta sonu ya da hafta içi bir akşam müsaitseniz buluşalım hocam. Benim arabayı çevre yolunda bir sürün, direksiyon cidden titriyor mu yoksa ben mi halüsinasyon görüyorum bir bakalım
-
Ben nöbetli çalışıyorum hocam, boş zamanım çok oluyor. Benim de bazı merak ettiğim şeyler var araçla ilgili, özellikle şanzımanda :)
-
Merhaba. Direksiyon acı ayari ile ilgili bir kalibrasyon yapıldı mı daha önce?
Yüksek hızlarda titreme jant eğriliği ile de ilgili olabiliyor. Önceki aracımda yüksek hızlarda benzer bir sorun yaşamıştım. İşin ehli bir usta farketmisti hafif eğriliği. -
Yazılım güncellemesinden sonra birkaç kalibrasyon yaptığını söylemişti servis. Direksiyon açı ayarı, yazılım güncellemesi sonrasında yapılan ayarlardan biri mi yoksa tamamen başka bir ayar mı?
Gittiğim usta jantları kontrol ettiğini söyledi ama gözüyle baktı sanırım. Lastiğin havasını falan almadı. Bu olmamış diyip yeniden gidecem ustaya. İnşallah sorun tekerleklerdedir de, iş amortisörlere falan uzamaz.
Ayrıca balans ayarından sonra lastiklerin havasına da baksana bi ustam dedim, 45-50 psi civarı hava basılı çıktı lastiklerde. Yetkili servisteki balans ayarından sonra arabada acayip bir durum var diyordum ama ne olduğunu bilemiyordum, meğer lastiklere hayvan gibi hava basmışlar. Eski Opel'ime rot ayarı yaptırdıktan sonra da lastiklere 48 psi basarak teslim etmişti servis. Tonale'de lastik basıncını psi/kpa cinsinden okuyamayınca anlayamıyorum maalesef...
-
Direksiyon aci kalibrasyonu akü değişimi ya da kutup başlarının sokulmesi durumunda yapılması gerekiyor diyor kullanma kılavuzunda o yüzden tekrar yapılması istenebilir. Yazılım güncellemesi ile yapıyorlar mi bilmiyorum.
Jant yamuklugu gözle görülür seviyede ise düşük hızlarda da titreme yapar. Ben 140 150 km/s hizlardan sonra titremeyi hissetmiştim. Hafif bir yamukluk balansin sürekli bozulmasına neden olabilir.
Bugün ben de iç aydınlatma çalışmaması nedeniyle servise gittim soketle alakalı bir durummus. Dönerken yolda bütün arıza ışıklarını yaktı araç. Maalesef kutup başı sökülmüş ve yazılım kurulumu tekrar yapılmamış anlaşılan. Bu durumda bütün aeb sistemi (aktif güvenlik, sensör v.s. ne varsa) devre dışı kalıyor. Yarin tekrar servise götüreceğim.
Ben de direksiyon açı ayarını tekrar yapmalarını isteyeceğim ne olduğunu öğrenmeye çalışayım tam olarak.
-
-
Yanıtınız için teşekkür ederim hocam. Araba yeni nesil olduğu için mi böyle fazla ayar/kalibrasyon istiyor, yoksa Tonale özelinde bir durum mu acaba? Mesela yeni X1 mild hybrid'de de mi kullanıcılar aynı şeylerden muzdarip? Merak ettim sadece.
Bir diğer aklıma takılan durum, bu kalibrasyon çok zor bir şey midir? Araba 15 yaşına geldi diyelim, sahibi hala daha yetkili servise götürmek zorunda mı olacak mesela? Eğer öyleyse kötü yani.
Düşük hızlarda bir titreme yok hocam. Çok hassas biriyimdir ve ben hissetmedim şahsen. 120-130 km/s sonrası titreme oluyor. Periyodik bir şekilde titriyor direksiyon (sanki sinyal vermeden şerit değiştiriyormuş gibi).
Direksiyon açı ayarı hakkında bilgi edinebilirseniz çok makbule geçer hocam. Ben de ustaya gidip lastikleri söktürüp jant eğikliklerine bir baktırayım.
-
oo iyiymiş, yarın bakayım hocam sağ olasın
-
Konuyla alakasız, çok fazla sayıda mavi renkli araç ilanı olması ilginç geliyor.
Bu vatandaş da sanki Tonale değil başka bir şey satıyor :D
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abandonware -- 21 Ağustos 2023; 22:43:29 >
-
Maalesef ülkemiz ustaları hassas hiçbir soruna kolay kolay çözüm getiremiyor. Servis bakımlı bir aracımda fren hidroliği değiştikten sonra tepkisinde değişiklik hissetmiştim. Servise geri gittim herşey yolunda dediler. Kurumsal özel servislere gittim gülüp birşey yok abi bunda dediler. Kendim zorla hidroliği yeniletip havasını aldırdım gerçekten de hava kalmış.
O yüzden genelde bir kez gittiğimde sorun çözülmezse ikinci kez gitmiyorum aynı servise. Arac deneme yanılma tahtasına dönüyor.
Dsg bir aracımda tipik bir sıçrama yapıyordu geri viteste. Önce kavrama değişti sorun çözülmedi. Autohold ünitesi ile alakalı bir durum olduğunu buldum bir yerlerden ama ikna edemedim. Mekatronik de değişti. İyi niyetten olduğundan sesimi çıkarmadım tabi aracı aldım gene ayni sıçrama:) sonra çok önemsemedim 70 bin km daha kullandım sorunsuz.
Muhtemelen sizin sorununuz basit çözümü olan bir şeydir ancak anlayan birini bulmak gerekiyor.
Bu kalibrasyon olayını ben de anlamadım ama tonale ye özgü birşey muhtemelen. Aracın hibrit fonksiyonlari çalışıyor ama elektronik bütün destek sistemleri hata veriyor. Belki de servis yolu görünsün diye bilinçli yapılmıştır.
Bu arada sanırım ilk gelen çoğu edizione sepciale paketler maviydi. 2022 satılık olanlar da o yüzden olabilir.
-
Ustaların eline düştün mü yandın zaten bu ülkede. Hepsi de çok özgüvenli maşallah, her şey ellerinden geliyor. Sizin fren olayında da resmen canınızla oynamışlar.
Araç deneme yanılma tahtasına dönüyor dediğinizde şey aklıma geldi, geçen rotilleri yağlatmaya götürdüğümde servisteki adam "rotilleri çıkarttılar ama takamadılar çünkü yalama olmuş" demişti. Bir daha gacırdama sesi gelirse artık değişime zorlayacağım adamları. Daha 10 bin km olmamış arabada yalama olmuş parça ne demek ya hu?
Benim sorun inşallah sizin de dediğiniz gibi basit bir şeydir hocam. Compass forumlarında da biraz araştırdım ama bir ipucu yakalayamadım.
Amerikada Tonale'nin markasını değiştirip Dodge Hornet diye satıyorlar. Geçen Youtube'da bir videosuna denk gelmiştim, orada belli bir durum altında baya bir hata veriyordu:
https://www.youtube.com/watch?v=2Ke9ok8iV9s
Daha sonra, Dodge ekibi kanal ile iletişime geçip, sorunun AB'nin bazı yasalarından kaynaklandığını açıklamışlardı:
https://www.youtube.com/watch?v=qRL7HHPOPJQ&t=1026s
Esasen, bu hatalar Tonale/Hornet'e özgü mü değil mi diye bu sebeple merak etmiştim. Arabayı aldık gerçi, şu saatten sonra bir önemi yok
-
aklıma şöyle bir şey geliyor: sorununun şeritten çıkış uyarısından kaynaklanabileceğini düşünüp muhtemelen tamamen kapatıp denemişsinizdir. fakat araçta adaptif cruise + şerit takip varsa (ön panelde solda minik direksiyon işareti çıkıyor) onu aktifleştirip kullanmayı denediniz mi? o sistem aktifken titreme oluyor mu?
-
Aracimi teslim aldim bugün. Yazılım güncellemesi almış. Herhangi bir sorunla karşılaşmadım. -
Mersindeyim bu içeriye gelen fan üfleme sesi can sıkmaya başladı. İlk önce radyodan geliyor sandım sonra klimadan geliyor dedim. İkisini de kapatınca özellikle sıcakta sanki klimayı 7. Kademeye almışım gibi bir ses geliyor. Servise geçerken ayak üstü sordum normal elektrik motoru soğutuyor fan dedi.
Özellikle sıcak yerlerde yaşayanlar da var mı böyle bir sorun? -
Motordan gelen fan sesini diyosanız evet hepimizde geliyor sanırım :)
-
Aynen öyle ama dışardan çok içeriye geliyor bozuk hoparlör sesi gibi.. ayrıca bu direksiyonun yamuk durması genel bir sıkıntı sanırım. -
Senin de mi öyle hocam ?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X