Şimdi Ara

Alfa Romeo Twin spark

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
7.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geçenlerde 164 ü derinlemesine araştırıyordum Vikipedia'ya girdim orada "Apart from that, this engine was also notable for having a two-stage valve timing system (before Honda's famous VTEC)" yazıyordu. Yani Ts. lar VTEC mi oluyor ??

    Öğrenince çok şaşırdım olamaz diye bir şey yok ama birilerinin yanında bir laf açarım mors olur kalırım emin olmak istedim.

    hatta birde 164'ün çok nadir olan Variant kasalarını buldum

     Alfa Romeo Twin spark



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barq41 -- 31 Mayıs 2012; 13:12:37 >







  • T.S motorların bazılarında "varyatör" adı verilen bir parça vardır. Bazen "faz değiştirici" de derler. Yaptığı iş motor belli bir devrin üzerine çıktığında sübapların açılıp kapanma zamanlarını değiştirmektir. Evet "VTEC" motorlardaki benzer mantıktır. yani değişken sübap zamanlaması gibi. Teknik olarak diğer arkadaşlar daha iyi açıklayabilir ama özetle böye birşey. Böylece atmosferik bir motor ile yüksek devirlerde daha fazla güç elde edilebiliyor.
  • Edit: Mesaj gönderimi sırasında bir sorun oldu sanırım 2 kere gitmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tatmir07 -- 1 Haziran 2012; 1:18:35 >
  • - 1991'den itibaren hemen hemen tüm Alfalarda değişken subap zamanlaması var. Hatta dünyada bunu başlatan da ilk marka yanlış hatırlamıyosam, yanlış bilgi vermeyeyim ama.. (Honda'lardaki VTEC daha sonra çıkmış bir değişken subap zamanlaması ismidir. BMW'deki Vanos da aynı şekilde.)

    - Twin Spark'ların ayrıca ilginç bir özelliği daha silindir başına çift buji kullanmasıdır (Spark - buji anlamına geliyor [sparkplug], twin de çift olduğu anlamında). Bu bujiler de Ferrari F355 modelinde de aynısı kullanılan NGK marka bujilerdir ve ömürleri 100.000 km'dir. (Diğer araçlardaki gbi çok kısa sürede biten Bosch bujilerden değil).

    - Ayrıca çoğu markada performans bujisi olarak kullanılan iridium bujiler alfaların performansına etki etmez. Yani Ferrari bujisi söküp iridium takmakla alfa kullanıcısı bir şey kazanmaz.

    - 90lı yılların başından beri üretilen hemen hemen tüm alfada mercekli farlar, hatta mercekli sis farları bulunur (tüm 164/155/145/146/GTV/Spider modellerinde standart)

    - Alfa Romeo'ların şu çok hassas denilen yürüyen aksamı yol tutuşlarının sınıflarında en iyisi olacak şekilde tasarlanmıştır. Anti-rollbar'ı, multilink bağlantıları, double wishbone'u standart olarak sunan marka sayısı azdır.

    İlk anda aklıma gelen Alfa Romeo'ların diğer tüm markalardan farklı özelliklerinden..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Alfa Romeo 156 Mk1 Oto teyp
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.