Şimdi Ara

Aliexpress bozuk ürün dispute (satıcı sıkıntısı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
2.492
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. 21 nisan tarihinde bir akıllı saat siparişi verdim. Ürün 12 gün gibi kısa bir sürede elime ulaştı. Buraya kadar sorun yok. Sorun ise ürünün şarjı bittiğinde şarja takmam ve şarj sırasında çalışan ürünün şarjdan çıkardığım anda kapanması ve bir daha açılmaması. Bunun üzerine tabii ki satıcıyla iletişime geçtim, bana 5 saat aralıksız şarj et ve sonucu yaz dedi. Garanti olsun diye 6-7 saat şarjda tuttum ve sonuç aynı.

    Ben de bunun üzerine tabii ki dispute açtım. Adım adım neler yaptığımı, cihazın ne sıkıntı çıkardığını anlattım. Saatin şarjdayken bir fotoğrafını ekledim ve ingilizce konuşarak 30 saniyelik bir video çektim açılmadığına dair.

    Satıcı ise bana mesaj atarak şarj aletinde sıkıntı olabileceğini, istersem yeni bir şarj aleti gönderebileceğini söyledi. Ben de buna olumsuz yanıt verdim, çünkü hevesim kırıldı o kadar para ödediğim bir eşyanın bozuk çıkmasından dolayı ve kendisine ürünü kendisine geri göndereceğimi ve full refund yani paramın tamamını geri istediğimi belirttim.

    Az önce gönderdiği mesajda da aynen şöyle demiş (çevirisini yazıyorum);

    "Tabii ki olur. Fakat bizim doldurma işlemini yapabilmemiz için (ne demekse artık) lütfen dispute nedeninizi 'Bu ürüne artık ihtiyacım yok' olarak değiştirin."

    Ben de bunun ne anlama geldiğini, neden böyle bir şey yapmam gerektiğini soran bir cevap daha attım.



    Fakat kafama takılan nokta şurası; bu satıcının bir işgüzarlığı olabilir mi? Yani ben eğer dispute sebebini değiştirirsem (şuan ürün bozuk olarak görünüyor) acaba Aliexpress araya girdiğinde bana full refund değil de, çok daha az bir miktar mı ödeyecek?

    Bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim, satıcıya güvenmek içimden gelmiyor ama şöyle de bir durum var eğer Aliexpress araya girip çok daha az bir ücret iadesi yaparsa cidden ben yediğim kazıkla kalmış olacağım. Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.







  • Bildiğim kadarıyla sipariş iptal ve iade gerekçelerine göre aliexpres satıcıları puanlıyor ve olumsuz durumları çok olan dükkanları kapatıyor. Bu nedenle değiştirmenizi talep ediyor ama bence siz bir işgüzarlık ihtimaline karşı olan neyse onu yazın
  • adamın bu talebinin ekran görüntüsünü alın elinizde bulunsun..
    tamam ürün bozuk çıkmış olabilir bu satıcının suçu olamaz..
    siz yine de kendi geçerli sebebinizde ısrar edin bence..
  • bu tip durumlarda dispute açıyorsun. Video çekip arızayı/sıkıntıyı kanıtlıyorsun. Satıcının mesajlarına cevap verme ciddiye alma. 1 hafta sonrafalan ae bir öneri yapıyor. Mecbur kabul ediyorsun.
    Mesela 1 önce pc parçası aldım. Bana farklı ürün geldi. video çektim. ae nin önerisini bekledim. ürüne 32$ verdim , ae 30$ öneri yaptı. 2$ zarar olsa da kabul ettim Satıcılara inanma çoğu çakal
  • bende saat aldım normal saat kutuyu açtım saat çalışmıyor sn dönmüyor bozuk saat göndermiş 2 gün satıcı ile uğraştım yok video gönder gönderdim düşük kalite diyor tekrar FULLHD çektim youtube attım linki attım yok diyorki açamıyorum videoyu buluta yükledim e-mail at diyor linki direk oraya ekledim bulut videosunu sonra 2 gün cevap atmadı kaldı öyle anladımki bunla uğraşılmıcak dispute açtım yazışmaları kanıt olarak sundum çektiğim videoyuda kanıt olarak sundum AliExpress' Judgment birkaç saat içinde sonuca bağladı para iadesi yapılacak diye bildirildi bana bir hafta sürüyormuş sanırım bakalaım iade beklicem şimdi iade gelsin olumsuz yorum bırakıcam satıcıya insan bir kontrol eder öyle gönderir birde 15bin adet satmışlar bu üründen benim şansıma bozuk geldi ama kontrol etmeden gönderdikleri için onların sorunu.30$ lık saat.
  • DHBSC55 kullanıcısına yanıt
    AliExpress illa ki sorununu çözüyor dostum merak etme, ben de dispute'da ne yazıyorsa onu yaparak paramı geri alabildim. İade işlemi 1 ay kadar sürebiliyor ama asla mağdur olmazsın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schiaz

    AliExpress illa ki sorununu çözüyor dostum merak etme, ben de dispute'da ne yazıyorsa onu yaparak paramı geri alabildim. İade işlemi 1 ay kadar sürebiliyor ama asla mağdur olmazsın.
    Aynen mail attilar sonucu para iadesi yaziyor 5-20 gun yaziyor urunu aldim 20yun kargo bekledim bozuk cikti iade icinde 20gun beklicez ilk kes karsilaaiyom boyle biseyle aliexpresden sogudum acikcasi
  • DHBSC55 kullanıcısına yanıt
    Soğuyacak bir şey yok hocam bazen satıcılar sırf siz düşük puan vermeyin diye dispute'ta ekstradan uğraştırabiliyor. Gerçi sonunda yine size yalvarıyorlar düşük puan vermeyin diye ama... Merak etmeyin AliExpress her zaman sizin yanınızda satıcının değil.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.