Yüksek performans + Konfor aynı anda caponda bulamasınız bu üst segment için geçerli, tabii genel olarak bi Japon aracı kötüdür manasına gelmez
Ex-Diesel : Yüksek performans + Konfor aynı anda caponda bulamasınız bu üst segment için geçerli, tabii genel olarak bi Japon aracı kötüdür manasına gelmez
arkadaşım neden? Alman arabalarına binenler konfor olarak uçuyorlar sanırım. Yani japonlarda bulamam ne demek. Almanlar yolda değilde havada gidiyor desen anlıcamda böle bir yorum bence abartı olur. Alman arabalarına binenlerde kıçlarını koltuğa koyuyor. En iyi bildiğin üst sınıf araçla bizim türkiyenin yollarında gez bakalım konforun ne kadarı kalacak. Belki bizim ülkemizin yolları gibi dandik yapmacık yerlerde Almanlar biraz daha iyi olabilirler ancak Avrupa ve Amerikadaki kaymak gibi yollarda zaten Almanı Fransızı Japonun üst sınıf araçları hepsi bence çok konforlu yol hizmeti vereceklerdir
quote:
Orijinalden alıntı: mrnfyc83
Ex-Diesel : Yüksek performans + Konfor aynı anda caponda bulamasınız bu üst segment için geçerli, tabii genel olarak bi Japon aracı kötüdür manasına gelmez
arkadaşım neden? Alman arabalarına binenler konfor olarak uçuyorlar sanırım. Yani japonlarda bulamam ne demek. Almanlar yolda değilde havada gidiyor desen anlıcamda böle bir yorum bence abartı olur. Alman arabalarına binenlerde kıçlarını koltuğa koyuyor. En iyi bildiğin üst sınıf araçla bizim türkiyenin yollarında gez bakalım konforun ne kadarı kalacak. Belki bizim ülkemizin yolları gibi dandik yapmacık yerlerde Almanlar biraz daha iyi olabilirler ancak Avrupa ve Amerikadaki kaymak gibi yollarda zaten Almanı Fransızı Japonun üst sınıf araçları hepsi bence çok konforlu yol hizmeti vereceklerdir
Dostum bak size ufak misal vereyim aynı anda performans ve Konfurlu olan Japon rekabet aracları karşılığını alt tarafa yazın varsa o zaman hak vereyim size. 2. sorunuzada cevap vereyim, ben türkiyede eski aracımla E400CDI ve şimdiki E63AMG çok gezdim yolları iyi bilirim normal asfalt yol olunca hiç sorun yok her zaman fefkalade olmasada. Daha evvelde Lexus LS460 test etmişdim LS performansı yüksek olmadığı gibi süspansiyonda daha çok amerikaya yönelik olduğu için tatmin edici değil çok yumuşak ayar yapsanızda.
BMW M5 BMW 760 BMW 550
Audi RS8 Audi RS6 Audi A8
CL65AMG S65AMG S63AMG S600
konfor da alman araçları
sorunsuzlukta japon araçları
zira ADAC ın 200.000 araç üzerinden yaptıgı arıza istatistiği degerlendirmelerde ilk 5 te 4 japon vardır.
ve ADAC ın da bir alman firması oldugunu unutmamak gerekir.
en önemlisi ise zevktir.gün geçtikçe markalar arasındaki uçurumlar kapanmakta ve kalite artmaktadır.
örneğin bir japon olan Carisma Volvo ile aynı bantta üretilmiştir.birçok parçası volvo ile aynıdır.
ve yine bir Colt Mercedes smart ile aynı bantta üretlilmiş,hatta dizel motoru %100 mercedes üretimidir.yine birçok parçaları ortaktır.
markalarda globalleşiyor Bipper Nemo ve Fiorino birebir aynı araçlardır.sadece motorları ve birkaç ufak aksesuarları farklı.
safkan araçlar azaldı.genelde artık melez oluyorlar.
ha şahsi tercihim ve zevkim Japonlardan yanadır.
para varsa alman, yoksa belki japon.
Almanların komforunu, malzeme kalitesini herşeyini savunun ama mekanik ve motora gelince orda durun. Japonların yanında duramazlar. Bakın japonlara '96 Vtec B16 motorlara. 1.6lt atmosferik motor yaklaşık 160 HP veriyor. Vtec teknolojisini biliyorsunuzdur. Ondan önce yine honda da 1.6lt atmosferik 136 hp lik motorlu araçlar vardı. Günümüzdeki araçlarda bile 1.6 132 ps civarı güçler alınıyor atmosferik olarak... Mazda nın Vankel motorunu biliyorsundur? 1.3lt hacimden tam 231 hp güç ve bu motor da atmosferik.. 1983-1987 yılları arası Toyota Corolla AE86 lar 1.6 atmosferik motorlar 130 hp ve 150 nm tork üretiyordu. E36 bmw lere bak. 1.6 105 hp civarı rezalet motorlar :) 3.18is ler 140 hp civarı ve 2.0lt 6 silindirli motorları kaç hp üretiyor? Günümüze bakalım. Öncelikle C sınıfı aile araçlarına bakalım. toyota auris 1.6 atm. 132 hp. Corolla VVT-i 124hp, honda civic 1.6 atm. yaklaşık 125 hp. Almanlara bakalım; Audi A3, Seat exeo, VW jetta ve hatta toz konduramadığınız passat hatta bu araç ve exeo D sınıfı! Hala üzerlerinde 1.6 SOHC (Tek eksantrik 8 valf) 102 hp lik motorlar var... A3, jetta, passatta kullanılan diğer 1.6 motor FSI yaklasık 115 hp güç üretiyor. Sporları kıyaslarsak. Honda Civic Type-R 2.0lt VTEC ve tam 200 hp üretiyor atmosferik motor. Honda S2000 2.0lt VTEC 230 hp üretiyor atmosferik. Audi, VW de kullanılan 2.0Turbo beslemeli motorlara bakın bir de 120-200 hp arası motor seçenekleri var ve bu motorlar turbo beslemeli. Bir yerden bir yere gitmek için almanlar güzel araçlardır doğrudur. Ama zevk, adrenalin dedin mi japonlar 1 numaradır. Aftermarket parçası çok fazladır. Uçuk fiyatlarda da değildir. Motorları rahatlıkla güçlendirilebilir...
quote:
Orijinalden alıntı: ByWRX
Almanların komforunu, malzeme kalitesini herşeyini savunun ama mekanik ve motora gelince orda durun. Japonların yanında duramazlar. Bakın japonlara '96 Vtec B16 motorlara. 1.6lt atmosferik motor yaklaşık 160 HP veriyor. Vtec teknolojisini biliyorsunuzdur. Ondan önce yine honda da 1.6lt atmosferik 136 hp lik motorlu araçlar vardı. Günümüzdeki araçlarda bile 1.6 132 ps civarı güçler alınıyor atmosferik olarak... Mazda nın Vankel motorunu biliyorsundur? 1.3lt hacimden tam 231 hp güç ve bu motor da atmosferik.. 1983-1987 yılları arası Toyota Corolla AE86 lar 1.6 atmosferik motorlar 130 hp ve 150 nm tork üretiyordu. E36 bmw lere bak. 1.6 105 hp civarı rezalet motorlar :) 3.18is ler 140 hp civarı ve 2.0lt 6 silindirli motorları kaç hp üretiyor? Günümüze bakalım. Öncelikle C sınıfı aile araçlarına bakalım. toyota auris 1.6 atm. 132 hp. Corolla VVT-i 124hp, honda civic 1.6 atm. yaklaşık 125 hp. Almanlara bakalım; Audi A3, Seat exeo, VW jetta ve hatta toz konduramadığınız passat hatta bu araç ve exeo D sınıfı! Hala üzerlerinde 1.6 SOHC (Tek eksantrik 8 valf) 102 hp lik motorlar var... A3, jetta, passatta kullanılan diğer 1.6 motor FSI yaklasık 115 hp güç üretiyor. Sporları kıyaslarsak. Honda Civic Type-R 2.0lt VTEC ve tam 200 hp üretiyor atmosferik motor. Honda S2000 2.0lt VTEC 230 hp üretiyor atmosferik. Audi, VW de kullanılan 2.0Turbo beslemeli motorlara bakın bir de 120-200 hp arası motor seçenekleri var ve bu motorlar turbo beslemeli. Bir yerden bir yere gitmek için almanlar güzel araçlardır doğrudur. Ama zevk, adrenalin dedin mi japonlar 1 numaradır. Aftermarket parçası çok fazladır. Uçuk fiyatlarda da değildir. Motorları rahatlıkla güçlendirilebilir...
vw nin artık avrupa da satılmayan 102 beygirlik "efsane" motoruyla karşılaştırmışsınız günümüz japon motorlarını.
bir motorun atmosferik olması turbo motora karşı herhangi bir üstünlüğü olduğu anlamına gelmez. turbo genelde performansa özdeşleşen bir kavram olsa da bildiğiniz gibi dizel motorlarda yıllardır başarı ile uygunlamktadır ve hatta dizellerin bu kadar yaygın olmasını turbo teknolojisine borçluyuz. dizel motorlar konusunda da almanların bariz üstünlüğü vardır. ayrıca özellikle bmw nin yeni nesil dizelleri pekçok performanslı benzinliye toz yutturur.
Şöyle bir durumda var. Alman arabaları iyi demek olmaz. Tamam genelinde iyidir ama bir fordla audi kıyaslanamaz bence.
Alman.
YAT = Yüksek Alman Teknolojisi
quote:
Orijinalden alıntı: effendy75
quote:
Orijinalden alıntı: ByWRX
Almanların komforunu, malzeme kalitesini herşeyini savunun ama mekanik ve motora gelince orda durun. Japonların yanında duramazlar. Bakın japonlara '96 Vtec B16 motorlara. 1.6lt atmosferik motor yaklaşık 160 HP veriyor. Vtec teknolojisini biliyorsunuzdur. Ondan önce yine honda da 1.6lt atmosferik 136 hp lik motorlu araçlar vardı. Günümüzdeki araçlarda bile 1.6 132 ps civarı güçler alınıyor atmosferik olarak... Mazda nın Vankel motorunu biliyorsundur? 1.3lt hacimden tam 231 hp güç ve bu motor da atmosferik.. 1983-1987 yılları arası Toyota Corolla AE86 lar 1.6 atmosferik motorlar 130 hp ve 150 nm tork üretiyordu. E36 bmw lere bak. 1.6 105 hp civarı rezalet motorlar :) 3.18is ler 140 hp civarı ve 2.0lt 6 silindirli motorları kaç hp üretiyor? Günümüze bakalım. Öncelikle C sınıfı aile araçlarına bakalım. toyota auris 1.6 atm. 132 hp. Corolla VVT-i 124hp, honda civic 1.6 atm. yaklaşık 125 hp. Almanlara bakalım; Audi A3, Seat exeo, VW jetta ve hatta toz konduramadığınız passat hatta bu araç ve exeo D sınıfı! Hala üzerlerinde 1.6 SOHC (Tek eksantrik 8 valf) 102 hp lik motorlar var... A3, jetta, passatta kullanılan diğer 1.6 motor FSI yaklasık 115 hp güç üretiyor. Sporları kıyaslarsak. Honda Civic Type-R 2.0lt VTEC ve tam 200 hp üretiyor atmosferik motor. Honda S2000 2.0lt VTEC 230 hp üretiyor atmosferik. Audi, VW de kullanılan 2.0Turbo beslemeli motorlara bakın bir de 120-200 hp arası motor seçenekleri var ve bu motorlar turbo beslemeli. Bir yerden bir yere gitmek için almanlar güzel araçlardır doğrudur. Ama zevk, adrenalin dedin mi japonlar 1 numaradır. Aftermarket parçası çok fazladır. Uçuk fiyatlarda da değildir. Motorları rahatlıkla güçlendirilebilir...
vw nin artık avrupa da satılmayan 102 beygirlik "efsane" motoruyla karşılaştırmışsınız günümüz japon motorlarını.
bir motorun atmosferik olması turbo motora karşı herhangi bir üstünlüğü olduğu anlamına gelmez. turbo genelde performansa özdeşleşen bir kavram olsa da bildiğiniz gibi dizel motorlarda yıllardır başarı ile uygunlamktadır ve hatta dizellerin bu kadar yaygın olmasını turbo teknolojisine borçluyuz. dizel motorlar konusunda da almanların bariz üstünlüğü vardır. ayrıca özellikle bmw nin yeni nesil dizelleri pekçok performanslı benzinliye toz yutturur.
Çok farklı bir açıdan bakmışsınız Zaten ben de onu diyorum. Almanlar turboyla besleyerek alamıyorlar japon atmosferiklerindeki güçleri. Ayrıca bu araçlara turbo uygulayarak çok iyi sonuçlar alınabiliyor. Günümüzdekilerle daha yeni olan FSI yi de karşılaştırabiliriz isterseniz bir üstünlüğü var mı? Veya efsane motor dediğin 1.6 sohc 102 hp liği hatta FSI leri 83-87 yılları arasında üretilen corolla AE86 larla kıyaslayalım? 130 hp 150 nm üretiyorlardı. 4 tekerde disk fren vardı bu araçlarda. Parçaları hala bulunabilen bir araç. Atmosferik olarak 250 hp üretecek şekilde modifiye edilen ae86 lar var hala..96 da Civic VTI larda kullanılan B16 160 hp civarı bir güç üretiyordu... Tartışmaya gerek yok bence japonlar motor konusunda kesinlikle üstün. Aksini iddia eden örneklerle anlatabilir.
TÜRK OTOMOBİLLERİ HEPSİNİ TEK GEÇER
Tabiki Alman
bu forumda bir arkadaşın imzasında görmüştüm. paran varsa alman paran yoksa japon güzel bir şeçim
quote:
Orijinalden alıntı: ilyaswolf
bu forumda bir arkadaşın imzasında görmüştüm. paran varsa alman paran yoksa japon güzel bir şeçim
Japona binmek tercih meselesidir. Parası olmayan italyan-fransız tercih eder
alman ne yapıyor s tronik şanzumanda hepsi arızalı değiştirmiyor.toyota dünyanın en iyi yönetilen firmasıdır.sahibi medya önünde özür diledi ve arabalarını firmanın imajı için geri çekti.bu toyotanın büyüklüğüdür.vw audi bu değişikliği neden yapmıyor peki.geçen sene toyota d4d perte çıktı kaza sonucu 2007 model araba 240bindeydi araba bir kere tık demedi.bmw 320 corollayla kıyaslanmaz hiçbir şekilde ama 100bin agır bakımına girdi her 10binde 2bin euro masraf çıkardı.bu araçlar benım ailemin araçlarıydı.toyota sadece bir kez 2 bn tllik masrafı oldu takımları değişti.japon arabası türkiye asfaltında yalıtım konusunda iyi değil denebilir.ama japondan şaşmam.
Bu çok kapsamlı bir soru.Dünyada japonlar en düşük maliyetle en kaliteli malı seri üretime geçiren ülke diye bilinir.Japon otomobilleri hakkında bir söz vardır.En iyi arabayı değil, arabayı en iyi yapanlar diye.Örneğin İtalyan Ducati en iyi motorsikletleri yapabiliyor.Ancak yamaha gibi seri üretim kabiliyetleri yok.Japonların seri üretimde kaliteyi ucuza mal etmesi fiyat-fayda oranlarını artırıyor.Tabiki porche ile lexus yada infinity kıyaslanmaz.Benim görüşüm premium sınıfta almanlar ,seri üretimi hızlı ve kaliteli fiyat-fayda oranı yüksek spor otomobilleri bile halkla buluşturan japonlar
quote:
Orijinalden alıntı: Salus
Almanlar Herzaman Otomobil'De En Üst Kademede Olmuştur Dayanıklı Hızlı Ve Konforlu Arabalarıyla..!! Almanlar Bana Japonlardan Daha Oturaklı Geliyor Açıkcası Japonların Bi Mercedes-Benz'i Yok
lexus var acura var infiniti var.yani üst segmentte de otomobilleri var.ama bizde yok. keşke lexus gelse de türkiye'ye de vatandaş otomobil görse.
eger bi sınıflandırm içinde olursak ilk japonlar sonra abd sonra almanlar benim görüsüm ama bu soruyu 10 yıl önce sormus olsaydınız kesinlikle almanlar derdim,cünkü sonuçta 2 ci dünya savaşından sonra bu araç teknolojisini japonlar almanlardan ögrendi ve boynuz kulağu geçti,dünyasatış rakanlarında japonların bariz bir üstünlügü var , motor güçüne yetişmek için almanlar turboya sarıldı bana göre su anda binek sekmentteki turbo motorlar bir faciya , lüks sınıfta japonlar lexus,acura ve infiniti almanlarsa mercedes bmw ve audi son dönemdeki takiplerinde japonlar bu klasmandada almanları geçtiler bi diğer acıdan bakıldıgında dünyanın en iyi 5 motor üreticiside (honda toyota mercedes nissan ve ford)... burdada bi japon üstünlügü var ki bu alman araçları kötü demek değil ben mercedeslere hastayım :)