Şimdi Ara

Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70
Cevap
26
Favori
22.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Bu da torsiyon çubuğuna Opel'in kattığı yeni yorum.

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Bildiğimiz torsiyon çubuğuna mazisi çok çok eskilere dayanan watt's linkage eklemişler.

    Sabit akslarda sıklıkla kullanılmış bu sistemi torsiyon çubuğuyla ilk birleştiren Opel oldu sanırım. Sanıyorum ki 2012 model yılıyla beraber Cruze'da da aynı sistem kullanılmaya başlandı. Cruze'un daha öncesi sadece Torsiyon çubuğu.

    Tam olarak tüketiciye sunduğu fayda nedir bilmiyorum ama; şu videodan anladığım kadarıyla burulma çubuğu üzerine binen yükü azaltmaya çalışmışlar gibi. Yükün bir kısmı watt's bağlantısı tarafından diğer lastiğe aktarılıyor diye yorumladım ben. Amaçları konfor ve denge unsurlarını daha iyi harmanlayabilmek olmalı. Yeni Astra'da belirtilen bir husus da buydu zaten. Bir önceki kasaya göre belirgin ölçüde artan konfor. Hem de yol tutuş kaybı olmamasına rağmen. Bu da Watt's Linkage'in bir getirisi muhakkak.



    Torsiyon çubuğu mantığına bir şeyler katmış olsa da bağımsız süspansiyonun rafineliğinden hala çok uzak. Büyütülecek bir sistem olduğunu düşünmüyorum. Amaç hala ucuza kaçmak.


    Benim bu wattsdan anladığım daha düşük mukavemete sahip, daha esnek bir torsiyon çubuğunu bağımsız denebilecek bağlantılarla desteklemişler.

    Sonuçta tekerler klasik torsiyon çubuğuna kıyasla bağımsıza daha yakın karakter sergileyebileyen bir sistem oluşmuş, zaten opelin de iddiası bu yönde bildiğim kadarıyla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Aracımda sanırım double wishbone bağımsız süspansiyon kullanılıyor..? (Volvo S40 2007)

    Yol tutuşundan, özellikle güzel lastikler olduğunda oldukça memnunum..

    Süspansiyon ve şase, ağırlık dağılımı olarak bir bütün olarak değerlendirmek lazım sanırım yol tutuşunu..

    Konu için teşekkürler..

    Aracınızdaki sistem yukarıda focustaki sistemin tamamen aynısı. Fakat ayarları oldukça farklı.

    Bu arada beğenilerini dile getiren herkese teşekkür ediyorum.


    Bu arada uzun bir süre 2001 model VOLVO S40 T4 kullandım, bu aracın yol tutuşunu çok beğeniyordum.. Bana mı öyle gelmiş sizce senelerce, yoksa gerçekten iyi miydi?


    O model o yılların mondeo sundan felan iyi gelmişti banada. Tabi üst laguna'ların direksiyon hissi değişik gelmişti ama iyi viraj alıyordu.

    Bu arada şu astrada ki watts Link'i deneyleyen oldu mu aranızda var mı bir tespit ek bir şey oluşturduğuna dair arkanın kopmasına ne kadarlık bir mani getiriyor acaba ? Son kullanıcı yorumu video lardan evladır her zaman. :)


    Kardeşim bence efsaneydi o aracın yol tutuşu :) Belki ilk aracım olduğu için öyle gelmiştir fakat sonrasında yüzlerce farklı araç sürdüm, birçoğundan o tadı alamadım..

    Bu arada bahsettiğin sistem hangi astra'da var eğer denediğim araçlardan biri ise yardımcı olmaya çalışırım..

    Bu arada sürdüklerim arasında sadece 2000 model civarı bertone olanın yol tutuşunu sevdim açıkcası sadece.. O da 200bg araçdı.. Güzel yol tutuyordu yalan yok..

    O senelere ait astra ise sınıfının gereği kadar yol tutuyor bence ama vasat değil yanlış anlaşılmasın.. Yeni astra kullanmadım fakat H kasa astraların yol tutuşları bence çok berbat..

    Onlarında GTC gibi üst versiyonlarını kullanmadım onlarda durum nasıldır bilmiyorum fakat dediğim gibi hatchback yaygın olarak görülen H kasa araçların yol tutuşu gerçekten berbat..




  • Astra J oldukca basarili handling konusunda.

    Ayrica astra j opc cok cok iyi yorumlar aliyor.


    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • konuda verilen bilgilerden çok faydalandım emeği geçenlere terşekkür ederim
  • insigni-evoque-sonata-corvette eklendi
  • Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    bu da benim araç. halis muhlis torsiyon
  • Elinize sağlık büyük emek verilmiş. Oturup sindire sindire okumak lazım.
  • Çok güzel bir konu teşekkürler
  • Konu güncellendi.
  • Teşekkürler

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.