Şimdi Ara

Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
26
Favori
22.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben Hyundai'nin spor aracı olan Veloster'da torsiyon çubuğu kullanılmış olmasına şaşırdım.
    Hyundai i30'da multilink kullanırken Veloster için neden böyle bir şey yaptı acaba?
  • Konu budur
  • Adam uğraşmış ya helal olsun
  • Elin sağlık. Böyle konular görmeyeli çok oldu.
  • güzel konu olmuş.
  • Aracımda sanırım double wishbone bağımsız süspansiyon kullanılıyor..? (Volvo S40 2007)

    Yol tutuşundan, özellikle güzel lastikler olduğunda oldukça memnunum..

    Süspansiyon ve şase, ağırlık dağılımı olarak bir bütün olarak değerlendirmek lazım sanırım yol tutuşunu..

    Konu için teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Aracımda sanırım double wishbone bağımsız süspansiyon kullanılıyor..? (Volvo S40 2007)

    Yol tutuşundan, özellikle güzel lastikler olduğunda oldukça memnunum..

    Süspansiyon ve şase, ağırlık dağılımı olarak bir bütün olarak değerlendirmek lazım sanırım yol tutuşunu..

    Konu için teşekkürler..

    Aracınızdaki sistem yukarıda focustaki sistemin tamamen aynısı. Fakat ayarları oldukça farklı.

    Bu arada beğenilerini dile getiren herkese teşekkür ediyorum.
  • Corvetin alt takım domuz gibi.
  • Uzun zamandır böyle güzel paylaşımlar gelmıyordu elıne saglık

    Bır sorum olucak yalnız. Mercedes w140 kasalarda hanfı sıstem mevcuttur acaba ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğinize sağlık.
  • güzel konu

    kartal'da ki yengeç sistemini nasıl açıklıyorsunuz peki
  • faydalı konu teşekkürler
  • elinize sağlık harika bir konu olmuş..
    süspansiyon deyince aslında citroen c6 nınıda incelenmesi gerekir.

    burrli burrliyoutube
    Citroën C6 suspension explained
    http://www.youtube.com/watch?v=L2q03XZugwg




  • corvvette

    harika bir mühendislik olaganüstü
  • http://speed-tech.zorly.com/pictures/C7-base-Vette/large/2014-Chevrolet-Corvette-Stingray-rear-suspension-drive-axle.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fenil -- 16 Mayıs 2013; 0:17:04 >
  • Bu da torsiyon çubuğuna Opel'in kattığı yeni yorum.

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Bildiğimiz torsiyon çubuğuna mazisi çok çok eskilere dayanan watt's linkage eklemişler.

    Sabit akslarda sıklıkla kullanılmış bu sistemi torsiyon çubuğuyla ilk birleştiren Opel oldu sanırım. Sanıyorum ki 2012 model yılıyla beraber Cruze'da da aynı sistem kullanılmaya başlandı. Cruze'un daha öncesi sadece Torsiyon çubuğu.

    Tam olarak tüketiciye sunduğu fayda nedir bilmiyorum ama; şu videodan anladığım kadarıyla burulma çubuğu üzerine binen yükü azaltmaya çalışmışlar gibi. Yükün bir kısmı watt's bağlantısı tarafından diğer lastiğe aktarılıyor diye yorumladım ben. Amaçları konfor ve denge unsurlarını daha iyi harmanlayabilmek olmalı. Yeni Astra'da belirtilen bir husus da buydu zaten. Bir önceki kasaya göre belirgin ölçüde artan konfor. Hem de yol tutuş kaybı olmamasına rağmen. Bu da Watt's Linkage'in bir getirisi muhakkak.



    Torsiyon çubuğu mantığına bir şeyler katmış olsa da bağımsız süspansiyonun rafineliğinden hala çok uzak. Büyütülecek bir sistem olduğunu düşünmüyorum. Amaç hala ucuza kaçmak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Aracımda sanırım double wishbone bağımsız süspansiyon kullanılıyor..? (Volvo S40 2007)

    Yol tutuşundan, özellikle güzel lastikler olduğunda oldukça memnunum..

    Süspansiyon ve şase, ağırlık dağılımı olarak bir bütün olarak değerlendirmek lazım sanırım yol tutuşunu..

    Konu için teşekkürler..

    Aracınızdaki sistem yukarıda focustaki sistemin tamamen aynısı. Fakat ayarları oldukça farklı.

    Bu arada beğenilerini dile getiren herkese teşekkür ediyorum.

    Biz teşekkür ederiz, eni konu aydınlattın bizi..

    Focus ve S40 da aynı şaseye sahip olmasına rağmen viraj kabiliyetleri çok farklı.. En azından bana ve kullananlara bu şekilde geldi..

    Sanırım dediğiniz gibi ayarlarının farklı olmasından ötürü..? Bu konuyu biraz daha açarsanız çok sevinirim..

    Bu arada uzun bir süre 2001 model VOLVO S40 T4 kullandım, bu aracın yol tutuşunu çok beğeniyordum.. Bana mı öyle gelmiş sizce senelerce, yoksa gerçekten iyi miydi?

    Diğer S40 araçlarda normal şase kullanılırken, bunda spor şase var denilirdi ki opsiyon listesinde bile bu şekildeydi.. Nedir bu işin sırrı, doğru mudur hissiyatım açıklayın lütfen :)

    Bu arada günümüz birçok aracından hala daha iyi yol tutuşu olduğunu düşünüyorum bu aracın.. Aydınlatın lütfen..

    Son olarak bir şey daha sormak istiyorum ama pm atacağım, fanatik demesinler :) ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    güzel konu

    kartal'da ki yengeç sistemini nasıl açıklıyorsunuz peki

    Bunun cevabını bekliyorum.

    Ayrıca konu harika, teşekkürler
  • Hocam benim de çok iyi bildiğim şeyler değil bunlar, sadece arka süspansiyon geometrisi bile başlı başına çok ciddi bir uzmanlık alanı o yüzden çok da fazla ahkam kesmek doğru değil.

    Benim ayarlardan kastım yay-amortisör sertlikleri ve camber ve toe açıları ve tabii aracın yerden yüksekliği.

    Volvo'da comfort touring dynamic sport gibi isimlerde hemen her modelinde 2-3 çeşit süspansiyon ayarı yer alıyor buna göre de araçların karakterleri değişiyor. Ben şahsen aynı lastik ebatlarına sahip bir focusun standart yani confort şasili bir s40'dan özellikle virajlarda daha iyi yol tuttuğunu düşünüyorum. S40'ın sadece düz gidişi biraz üstün bir de süspansiyon burçları vs kauçuk elemanlar net şekilde kaliteli olduğundan daha tok yapısı olduğunu hissettiriyor.

    Dynamik veya spor şasi kullanmadığım için yorum yapamayacağım.

    Eski kasa s40 ile ilgili hiç bir fikrim yok maalesef.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Aracımda sanırım double wishbone bağımsız süspansiyon kullanılıyor..? (Volvo S40 2007)

    Yol tutuşundan, özellikle güzel lastikler olduğunda oldukça memnunum..

    Süspansiyon ve şase, ağırlık dağılımı olarak bir bütün olarak değerlendirmek lazım sanırım yol tutuşunu..

    Konu için teşekkürler..

    Aracınızdaki sistem yukarıda focustaki sistemin tamamen aynısı. Fakat ayarları oldukça farklı.

    Bu arada beğenilerini dile getiren herkese teşekkür ediyorum.


    Bu arada uzun bir süre 2001 model VOLVO S40 T4 kullandım, bu aracın yol tutuşunu çok beğeniyordum.. Bana mı öyle gelmiş sizce senelerce, yoksa gerçekten iyi miydi?


    O model o yılların mondeo sundan felan iyi gelmişti banada. Tabi üst laguna'ların direksiyon hissi değişik gelmişti ama iyi viraj alıyordu.

    Bu arada şu astrada ki watts Link'i deneyleyen oldu mu aranızda var mı bir tespit ek bir şey oluşturduğuna dair arkanın kopmasına ne kadarlık bir mani getiriyor acaba ? Son kullanıcı yorumu video lardan evladır her zaman. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 16 Mayıs 2013; 2:30:53 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.