Şimdi Ara

Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70
Cevap
26
Favori
22.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bağımsız süspansiyon aynı akstaki tekerlerin birbirinden bağımsız hareket edebildiği sistemlere deniyor. Haliyle bu tip sistemlerde bir taraftaki tekere uygulanan kuvvet diğer tekeri etkilemediği için aracın konforu yükseliyor, ayrıca viraj içinde bir tekerin çukura-kasise girmesi durumunda diğer teker etkilenmediği için daha güvenli sürüş sunuyor.

    Öte yandan bağımlı sistemlerdeki gibi tekerlekler arasında bağlantı olmadığı için aracın üstüne binen yüke göre tekerleklerin kamber ve toe'larının muhafaza edilmesi güçleşiyor.

    Biraz abartı bir örnek gerçi ama Triumph Spitfire

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Bu durumun üstesinden gelmek için tekerleklerin çok sayıda elemanla ve farklı noktalardan gövdeye bağlanmaları gerekiyor, bunlara link yani bağlantı veya control arm adı veriliyor. (bağımlı sistem olan torsiyon çubuğunda bu sorun yok veya çok az). Bu da maliyet, hacim ve bakımının-onarımının güçleşmesi demek. Öte yandan bu açıları dinamik olarak kontrol edebilen mekanik veya elektronik sistemlerle tekerleğin yere basış açısını düzenleyerek aracın yol tutuşunu daha da arttırmak da mümkün.

    Aşağıda bu sistemleri bildiğim kadarıyla fotolarla destekleyerek anlatacağım. Ayrıca fotoğrafların araçların genelde gözümüzden ırak taraflarını sergilemesi açısından da faydalı olacağını düşünüyorum.


    Genel olarak 3 tip bağımsız arka süspansiyon var:

    A- Trailing arms
    B- Double wishbone (a arms da deniyor)
    C- Bu ikisinin karışımı olan, fordun bulduğu sistem ve sonradan diğer üreticilerin kopyaladığı sistem (genelde multilink denen sistem)

    A-Trailing arms

    Zannederim bağımsız süspansiyonların en basit tipi bu olsa gerek... Günümüz araçlarında sanırım kullanımı bitmiş bir model.


    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)



    Bu da E30'un semi trailing arms denilen en başta anlattığım problemi daha az yaşaması için iki farklı noktadan belli bir açıyla bağlanmış versiyonu. Trailing arm-semi trailing arm-wishbone diye gidince bağlantı elemanlarının evrimi açık şekilde görülüyor.

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    1985 911

    B-Double wishbone veya A arms-h arms

    Bu sistem genelde premium d ve üstü sınıf araçlarda kullanılıyor.




    Yukarıda belirttiğim gibi bu sistemlerin dezavantajı toe ve kamberlerinin korunmasının zorluğu çünkü sistem yapı itibariyle tekerleğin hemen her yöne hareketine imkan tanıyor. Bir de tabii çok hacim gerektiriyor, bu da iç hacimin azalması demek. Genelde e sınıf ve üzeri araçların 4 tekerinde de bu sistem kullanılmakta. (mesela 5 serisi bmwde önde de kullanılıyor, 3te sadece arkada) Aşağıya F30 328'in arka süspansiyona ait fotolar ekledim.

    Bunlara bakınca bunu sağlamak için ne kadar karmaşık ve çok hacim gereken bir yapıya gerek olduğu ortada. Mesela bmw3 'ün 2. resminde sarıyla işaretlenmiş çubuğun üstündekine toe link deniyor. Tabii bu bileşenler toe ve kamberi sadece korumak için değil, arka tekerlere uygulanan kuvvetin yönü ve büyüklüğüne göre, tekerin yere basış açısını maksimum tutunma sağlayacak konuma getirmek için de kullanılıyor. Yani bu sistemin zayıf yönü aslında aynı zamanda kuvvetli yönü de, tabii ki gerekli mühendislik becerisiyle harmanlanırsa...

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)



    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)



    2013 lexus gs'ye ait. Aşağıya bakan sarı okun ucu arka tekerin toe'sunu aktif olarak değiştirmeye yarayan bir mekanizmayı işaret ediyor. Yukarıda dediğim gibi bu sistemin dezavantajı aynı zamanda avantajı da...

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Acura rlx, dikkat ederseniz lexustaki gibi bir sistem bunda da mevcut. Fakat farklı olarak wishbone denilen yekpare elemanlar yerine tekil bağlantılar tercih edilmiş.
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Lamborghini avendator. Lamborghini sanki elindeki fazla stahlwille takımlarını burada değerlendirmiş :)
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    1991 acura nsx
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    tesla model X Büyük ihtimalle aerodinami için böyle bir bağlantı eleman yapı tercih edilmiş, tekerlekler yere bastığında aracın alt kaplamısyla bütünlük oluşturacağını düşünüyorum...
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)




    toyota gt86 veya subaru
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Fisker karma.
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    2012 911
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    2012 corvette zr1
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    2013 dodge viper
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    2012 grand cherokee srt8
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    ebatlarının anlaşılması için bir foto aynı araca ait başka bir foto
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    2011 sls amg
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    2011 infiniti qx56
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Porsche panarema

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Honda accord (avrupa versiyon)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Nissan 370z

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    İnfiniti fx

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Dodge challenger

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Audi s5

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Ssangyong Rexton W 2013 model (forumdan falken 34'ün aracıdır)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Audi rs7

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)



    2015 Ford Mondeo (ford buna integral multilink adını vermiş)
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)



    2014 corvette

    Burada asıl dikkat çekici şey aracın ne önde ne de arkada alışık olduğumuz yaylara sahip olmaması, yayın görevini composite yaprak yay adı verilen iki lastik arasından geçen , kompozit malzemeden yapılan yassı çubuk gerçekleştiriyor. (2. resimde sarı okla işaretli, son resimde alt wishboe ile alt tablanın altından geçen siyah uzun parça)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Corvette son iki jenerasyonu ile biraz sofistike edilmiş bir muscle car olmaktan çıkıp GM'in kurumsal prestij modeli oldu. Resme bakıp yorum yapmak komik tabii ama NG'nin belgeselerini izlediyseniz üretim teknolojisi de teknik altyapısı da fiyatının çok üstünde...


    2016 Volvo XC9-S90-V90

    Bunda da Corvette olduğu gibi bildiğimiz helezonik yay yok, onun yerine kompozit (cam lifi-reçine) yaprak yay tercih edilmiş. Biraz araştırınca ilgili parçanın Henkel tarafından üretilen "LOCTITE MAX 2 composite matrix resin"'den üretildiğini buldum. Henkel'in iddasına göre 4.5 kg ağırlık avantajı, ses-titreşim açısından helezonik yaydan daha iyi sonuç ve bence en önemlisi büyük bir hacim avantajı sunuyor. Elektrikli-hibrit araçlarıngit gide yaygınlaşacağı önümüzdeki dönemde üreticilerin en büyük derdi, pillere yer bulmak olacak. Bu gelişimin bana kalırsa en önemli sebebi bu.

    yeşik renkli çubuk bahsettiğim composit yay.

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    bu resimde sunduğu acim avantajı çok net ortada...

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    C Multilink

    Bu ise zannederim ilk olark Ford'un 1993 mondeo sw ile piyasaya sürdüğü , zamanla yayılan, iki sistemin bir nevi bileşimi olan yapı. Wishbone benzeri eleman çok daha yalın halde mevcutken üstteki sistemdeki karmaşık ek bağlantılar yerine tek bir trailing arm kullanılıyor. Ford'un Control blades dedidği elemanların esasında en baştaki fotodaki trailing armstan pek bir farkları yok sadece tüm işi tek başına yapmak zorunda olmadığından daha ince yapılılar. Fotolara dikkat ederseniz ford veya hyundai sonata örneklerindeki gibi ince bir trailing arm kullanan üreticiler wishbone yapısını daha sağlam tutarken, dodge darttaki gibi gerçek manada bir trailing arm kullanılan görece daha zayıf bağlantılar tercih edilmiş. Kimi c segmenti modellerde ve ağırlıklı olarak d segment modellerde kullanılan bir yapı.

    Bunda da lastiğin yere basış açısının aracın gövdesinin yatma açısına göre ayarlamak için wishbonun üstünde ikinci (hatta bazen 3.) bağlantı elemanları kullanılarak sistem double wishbone'a iyice benzetilmiş (dart, mini, ceed'de güzel gözüküyor).

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Lexustaki hali, muhtemel toyota auris 1.6'larda da aynı yapı var...

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Yukarıdaki bmw'nin 2. resmi ile alttaki focusun arka süspansiyonunun aynı açıdan çekilmiş fotosunu mukayese edince sistemin avantajı ortaya çıkıyor.
    Görüleceği üzere bmw'deki karmaşık bağlantılar yerine control blade (trailing arm) kullanılarak aynı sonuç daha basit şekilde elde edilmeye çalışılmış. Başka bir değişle iki sistemi birleştirerek iki sistemin zayıf yönlerini eleyip güçlü yönlerini birleştirmiş.

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Focus süspansiyonun yandan görünümü, siyah ok control blades (trailing arm) sarı ok ise wishbone'u gösteriyor.

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Başka bir açı.

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Bu resim ise nissan juke 1.6 turbo awd'ye ait, bunda sistem trailing arm-wishbone işbirliği çok net gözüküyor, siyah ok trailing arm... (awd olmayan juke'larda bağımsız arka süspansiyon yok)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    2011 mini countryman s 4wd

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)



    2013 dodge dart. (yapı bu fotoda da net fakat üsttekilerden farklı olarak wishbone yerine acurada olduğu gibi farklı tipte bağlantılar kullanılmış.)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    2011 Hyundai sonata siyah ok trailing arma işaret ediyor. Dikkat ederseniz trailing arm olmasına rağmen wishbone'u destekleyici yapılar yine de oldukça yoğun. Diğer taraftan yukarıda dodge'un trailing armı ile bunu karşılaştırınca dodge sanki trailing armı temel bağlantı diğer linkleri destek, hyundai ise wishboneları temel, trailing armı destek olarak kullanmış gibi.

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Range Rover Evoque

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Bunda da Dart'ta veya acura'da olduğu gibi wishbone yerine farklı bağlantı elemanları kullanılmış ama asıl fark amortisör ile yay'ın içiçe olduğu mcperson düzenini kullanılması, ön çok yaygınken arkada pek rastlanmayan bir yapı.

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Opel insignia

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Güncel Honda Civic Sedan

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    2012 Mazda 3- Hep mazda 3-focus 2- volvo s40'ın birbirinin kopyası olduğu olduğu iddia edilir ama görüleceği üzere arka süspansiyonun birbiriyle ilgisi yok. Mazda tamamen kendine özgü bir tasarım yapmış burada.

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    2020 kia ceed. Ceed'de multilinklerde pek de görülmeyen şekilde üst tarafta birbirine entegre 2 bağlantı elemanı kullanılmış.
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)




    En son olarak c segmenti altı araçların hemen hepsinde kullanılan bağımlı tip torsion çubuklu sistem.

    Esasında bir çubukla birbirine ortadan kaynaklanmış iki trailing arm'dan çok da farklı değil. Bu araya kaynaklanan çubuğun kattığı rijitlik sayesinde yukarıdaki sistemde kullanılan wishbone vs ekstra bağlantılara ihtiyaç duyulmuyor. Karşıdan çekilen fotolardan görülebileceği gibi yaydan ve amortisör harici bir şey yok.

    2011 Ford fiesta
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    2012 Hyundai veloster
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    2011 chevrolet volt

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Bu da golf 7'nin meşhur torsiyon çubuğu.

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Son olarak ABD satılan 2.0 dizel Cruze'un arka süspansiyon. Galiba watts dedikleri sistemden de farklı zira 2. resimdeki siyah yan bağlantıya başka hiç bir modelde rastlamadım.
    Diğer düşük güçlü cruzelarda sanırım sadece torsiyon mevcut.

    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)


    Otomobil dünyasında son sisteme genellikle torsion çubuğu (torsion beam, burulma kirişi, veya yarı sabit aks da deniyor), 3. sisteme genelde multilink deniyor. Fakat 2 numaraya multilink diyen de var, double wishbone diyen de var, 4 noktadan bağlantılı vs diyen de var, pek bir terminoloji birliği yok yani. Hatta aynı aracın süspansiyonu için farklı pazarlarda farklı isimlerin kullanılıyor olması da kuvvetle muhtemel.

    Not: Bu iletide yazılanlar arasında yanlış bilgiler-gözlemler olabilir. Ben sadece bildiğim-araştırdığım-görebildiğim kadarını yazdım. Bu konunun uzmanı değilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 8 Mayıs 2023; 9:48:23 >







  • Eline sağlık, harika konu olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lady GarGara

    Eline sağlık, harika konu olmuş.
    Gayet güzel bilgiler içeren harika bir konu olmuş.
    Şu aşamada bizim ulaşabileceğimiz yol tutuş konusunda en iyi firmalar önden çekişte ford ve alfa,arkadan itişte bmw.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lady GarGara

    Eline sağlık, harika konu olmuş.
    Emeğine sağlık, arşivime ekledim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    Emeğine sağlık, arşivime ekledim

    Alıntıları Göster
    Elinize sağlık güzel paylaşım.
  • Elinize sağlık yararlı bilgiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İbretlik paylaşım..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otosarrafı

    İbretlik paylaşım..
    elinize sağlık faydalı bir konu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the.mentalist

    Elinize sağlık yararlı bilgiler.
    Çok güzel paylaşım.Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    elinize sağlık faydalı bir konu

    Alıntıları Göster
    Üstad tebrikler. Gayet yerinde bir konu. Türkiye'de hiç bilinmeyen; hatta merak bile uyandırmayan bir konu.

    Benim aracımda trailing arms tipi süspansiyon mevcut. Hakkında araştırma yaparken türkçe sitelerde hiçbir şey bulamayıp, Amerikan forumlarına girmek zorunda kalmıştım. Hatta bir tanesine üye bile oldum.

    Adamın biri de benim arabaya çöp dedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 16 Mayıs 2013; 3:47:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Üstad tebrikler. Gayet yerinde bir konu. Türkiye'de hiç bilinmeyen; hatta merak bile uyandırmayan bir konu.

    Benim aracımda trailing arms tipi süspansiyon mevcut. Hakkında araştırma yaparken türkçe sitelerde hiçbir şey bulamayıp, Amerikan forumlarına girmek zorunda kalmıştım. Hatta bir tanesine üye bile oldum.

    Adamın biri de benim arabaya çöp dedi.

    Alıntıları Göster
    güzel paylaşım ..eline sağlık..kıl olduğum konu ..yıl olmuş 2011 fiestanın arka freni kampana...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Gayet güzel bilgiler içeren harika bir konu olmuş.
    Şu aşamada bizim ulaşabileceğimiz yol tutuş konusunda en iyi firmalar önden çekişte ford ve alfa,arkadan itişte bmw.


    En iyi yol tutan önden çekişli otomobil Renault değil mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emeğinize, vaktinize sağlık.


    ama bu sitede ziyan olacak olması üzücü... :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    emeğinize, vaktinize sağlık.


    ama bu sitede ziyan olacak olması üzücü... :)
    Emeğinize sağlık, faydalı bir paylaşım olmuş.
  • saçma sapan muhabbetler dönmese olmaz di mi?

    yok şu marka en iyi yol tutuyor yok bu... ne kadar sığ yorumlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Gayet güzel bilgiler içeren harika bir konu olmuş.
    Şu aşamada bizim ulaşabileceğimiz yol tutuş konusunda en iyi firmalar önden çekişte ford ve alfa,arkadan itişte bmw.


    En iyi yol tutan önden çekişli otomobil Renault değil mi ?

    Alıntıları Göster
    Güzel bilgiler,emeğinize sağlık.Ticari araçlarda ki(Doblo,Citan vs), bağımsız süspansiyon nasıl oluyor,yük taşıdıkları için otomobillerden farklı bir yapıları vardır herhalde?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    güzel paylaşım ..eline sağlık..kıl olduğum konu ..yıl olmuş 2011 fiestanın arka freni kampana...

    Alıntıları Göster
    Trailing arms konusunda biraz detaylı görüntüler paylaşayım.

    Aracımın arka süspansiyonunun alttan görünüşü. (Fiat Marea - )

    Denge çubuğuna kadar gözüküyor.
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Aracımın Service Manualinden aldığım, arka süspansiyonun genel bir görüntüsü.
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Parçalarına tek tek ayrılmış halde gösterildiğinde çok da basit gözükmüyor aslında. Yine de çok karmaşık bir yapı yok.
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Güzel bilgiler,emeğinize sağlık.Ticari araçlarda ki(Doblo,Citan vs), bağımsız süspansiyon nasıl oluyor,yük taşıdıkları için otomobillerden farklı bir yapıları vardır herhalde?

    Alıntıları Göster
    eline sağlık hocam oldukça faydalı bilgi verici bir konu olmuş tebrikler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adminastor22

    eline sağlık hocam oldukça faydalı bilgi verici bir konu olmuş tebrikler

    Alıntıları Göster
    Bir de Semi Trailing Arms var.

    Bunun Trailing Arms'tan en temel farkı, kollar aksa dük değil, yakşalık 60-70 derecelik açılı şekilde yerleştiriliyor. Bu da yük altında olan lastiğin daha çok kamber alması anlamına geliyor.

    Yani multilinke yakın bir karakter sergiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Trailing arms konusunda biraz detaylı görüntüler paylaşayım.

    Aracımın arka süspansiyonunun alttan görünüşü. (Fiat Marea - )

    Denge çubuğuna kadar gözüküyor.
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Aracımın Service Manualinden aldığım, arka süspansiyonun genel bir görüntüsü.
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Parçalarına tek tek ayrılmış halde gösterildiğinde çok da basit gözükmüyor aslında. Yine de çok karmaşık bir yapı yok.
    Alttan çekim fotolarla arka süspansiyon tipleri. GÜNCEL -(Volco xc90-s90-v90 eklendi)

    Alıntıları Göster
    Güzel olmuş. Epey güzel resim dizmişsin. Bende bunların yarışlar tarafındakine ilgi duyuyordum araştırıyordum. Seçenekler tabi 10-15 yıllık periyotlarla çok kısıtlı oluyor özellikle open whelllerde 20-30 yıllık uygulamalar, sadece etkinliği artıyor. Otomobillerde üreticilerin bu konuda bir sadıklığı yok hemen hemen tümünü uyguluyorlar ve bir ileri geri anlayışı hakim. Atıyorum BMW E30, E46 da felan başarı ile uyguladığı bir çözümü bir sonra ki nesilde terkedip tamamen başkalaştırabiliyor. Belirli araç sınıfların da benzer sistemler dönüp duruyor. Tek bir tanesi mükemmel olmuyor. Sanıyorum araç geometrisine göre seçiyor o model ağacı için baştan konfigüre ediyor üreticiler boyutların, ağırlığın çok ufak miktarlarla değişimi bile etkili oluyor olabilir. En ileriye yönelik, yetenekli sistem şu buraya da birkaç defa örneği ile eklenen video var bağımsız hidropnomatik kontrollü süspansiyon sistemi bu tabi sadece amortisör etkinliği ile ilgili değil tabi. Üstten dar kollu multilink ve mc person uygulamalarda epey etkin olabiliyor. Bunun tabi motorsporlarında uygulanışı yasak (çünkü gelişen elektrohidrolik düzenekler ve ebatı küçülüp etkinliği artan box'larla bugün bir virajın her metresinde istenildiği gibi aracın yüksekliği, lastik geometrisi değiştirilebiliyor bu da hoş karşılanmıyor. Bunu ilk etkin çözüm olarak uygulayan Williams idi. Bosch bu alanda pompalar ve management olarak çok ileride)
    otomobillerde de çok maliyetli ve daha kısa sürelerde bakım gerektirdiğinden tercih edilmiyor daha basitleştirilmiş hallerini yada sadece amortisör müdahalesini lüks sınıf üreticileri uyguluyor.
    Mukayeseler yapılırken ayrıntıya inilmediğinden eksik kabuller oluşabiliyor insanlarda ki torsiyon çubuğu konusu da biraz böyle sanıyorum. Birçok süspansiyon tipinde torsiyon çubuğunun vazifesini başka bar'lar alıyor lower tie bar, sway bar, strut bar.... torsion beam varlığı ve yokluğunda vaziyet üstleniyor araç tipi ve sürüş beklentilerine göre de diğerleri uygulanabiliyor. Arkadan çeker araçların ekseriyetinde uygulanmıyor zaten ancak viraj çubuğu, denge çubuğu vazifesi gören bir mekanizma yapı dahilinde mutlaka yer alıyor. Geçmişten biraz farklılaşma Opel, Citroen gibi üreticilerin süspansiyon yanal merkezinde hareketli birden fazla beam uygulaması veya bunlara elektromekanik hareket kazandırılması ile felan oluyor sadece. Bizde bunları gelişmiş diye yiyip yutuyoruz.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.