Şimdi Ara

Maneul Şanzıman Yağ Değişimi ( Teknik Konu)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
2
Favori
15.840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, aracım 65 bin kmde 1.0 yaris manuel. vites geçişleri pamuk gibiydi ancak baskı balata(orjinal aisin yetkili servisten alınma) ve şanzıman yağı değişiminden sonra aracın vitesler özellikle sabahları soğukken kas gücüyle geçmeye başladı. Hemde en pahalı şanzıman yağlarından olan Motul Gear 300 75w-90 alıp koydurtmuştum. Kendi gözümün önünde koydular ama vites geçişleri cok rahatsız etti beni. Araç ısınınca sorun yok ama.
    Şimdi Mobil1 75w-90 aldım yarın tekrar değiştircem şanzıman yağını ama değiştirirken neye dikkat etmeliyiz acaba? Yetkili servisteki bir takım elbiseli arkadaş şanzımam yağı değişiminin hassas bir işlem oldugumu ısıtılıp bir kaç kere devir daim yapıldıgını felan söylemişti. Sanayide direk alttan boşaltıp yandan doldurmuştuk yağı acaba bir yanlışlıkmı yaptık? ( dedigim gibi ısınınca problem yok o yüzden baskı balatayla ilgili oldugunu düşünmüyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi modifix06 -- 12 Şubat 2019; 20:16:14 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • Aracın kullanım kılavuzunda hangi yağın kullanılması gerektiğine baktınız mı hocam yağı almadan önce.Yağın en pahalı olması gerekmiyor doğru özelliklerde ki yağ olması gerekiyor.Ben 75w85 yağı aylar süren araştırma sonucunda sadece Edirne hyundai yetkili servisinde bulabilmiştim.Hiç bir yerde yoktu hep farklı yağ kolayım dediler kabul etmedim.Diğer servislerde varilden koyuyorlardı dışarıya satış yapmıyorlardı.

    Ben yağ değişiminden sonra hiç bir sorun yaşamadım.Direkt yağı boşalttılar pompa gibi bir şey ile yeni yağı bastılar içeriye neredeyse 15 bin km civarı oldu yağ değişeli hiç bir sorun yok yağdan kaynaklanan.
    Öyle özel işlem filan yok. Şanzıman motordan dahamı karmaşık ki özel işlem gereksin. Yapı dolduruyorsunuz dişliler içinde dönüp yağlanıyor işte başka bir numarası yok. Siz anladığım kadarıyla kalın yağ koymuşssunuz. Isınınca yağ inceldiğinden vites geçişleriniz yumuşuyor birde herkes viskozite ye bakıyor gl04,gl04+,gl05,gl05+ dikkat eden yok. Gl04 veya + isteyen şanzımana gl05 veya + koyulması içindeki katkıların farklı olmasından dolayı sarı dişlilere zarar veriyor. Senkromeçleri bozuyor vites değişikliğini güçleştiriyor. Aracınızın kullanım kılavuzunda bakın istediği yağ neyse marka modeline kadar aynısını alıp koyun. Şanzıman yağında bilindik marka olduktan sonra markalara takılmayın.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Manuel Şanzıman Yağı Değişimi

    Manuel şanzımanlı araçların düzgün çalışması için şanzıman yağının düzenli olarak değiştirilmesi gerekir. Bu yağ, şanzıman dişlilerinin ve diğer hareketli parçaların yağlanmasını ve soğutulmasını sağlayarak aşınma ve yıpranmayı önler.

    Manuel Şanzıman Yağı Ne Zaman Değiştirilir?

    Manuel şanzıman yağı değişimi aralıkları, aracın kullanımına ve üreticinin önerilerine bağlı olarak değişir. Genellikle, her 50.000-100.000 kilometrede bir şanzıman yağı değişimi önerilir.

    En İyi Manuel Şanzıman Yağı Hangisi?

    Piyasada çeşitli manuel şanzıman yağı türleri bulunmaktadır. Aracınızın üreticisi tarafından önerilen yağı kullanmak en iyisidir. Bu bilgi genellikle araç kullanım kılavuzunda yer alır.

    Manuel Şanzıman Yağı Değişimi Yapılmazsa Ne Olur?

    Şanzıman yağı düzenli olarak değiştirilmezse, aşağıdaki sorunlar ortaya çıkabilir:

    • Dişlilerin zor geçmesi veya gürültü yapması
    • Şanzımanda aşırı ısınma
    • Şanzıman arızası

    Manuel Şanzıman Yağı Değişimi Nasıl Yapılır?

    Manuel şanzıman yağı değişimi, aşağıdaki adımları izleyerek yapılabilir:

    1. Aracı düz bir zemine park edin ve el frenini çekin.
    2. Yağ tahliye tapasını bulun ve bir yağ kabı yerleştirin.
    3. Yağ tahliye tapasını gevşetin ve eski yağın boşalmasına izin verin.
    4. Yağ tahliye tapasını sıkın.
    5. Yağ doldurma tapasını bulun ve yeni yağı doldurun.
    6. Yağ seviyesini kontrol edin ve gerekirse tamamlayın.

    Manuel Şanzıman Yağı Değişimi Maliyeti

    Manuel şanzıman yağı değişimi maliyeti, aracın modeline ve kullanılan yağa bağlı olarak değişir. Genellikle, 50-150 TL arasında değişen bir maliyet bekleyebilirsiniz.

    Özet

    Manuel şanzıman yağı değişimi, aracınızın düzgün çalışması için hayati önem taşır. Gerekli aralıklarla şanzıman yağı değişimi yaparak, şanzımanınızın ömrünü uzatabilir ve sorunsuz bir sürüş deneyimi sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • manuel arabanın yağını değiştirerek hata yapmışsınız. benim duyduğum manuel şanzımanda yağ değişimi yapıldıktan sonra eskisi gibi iyi olmadığı için önerilmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    manuel arabanın yağını değiştirerek hata yapmışsınız. benim duyduğum manuel şanzımanda yağ değişimi yapıldıktan sonra eskisi gibi iyi olmadığı için önerilmez.
    Hiç bir zaman mı değiştirilmez mi peki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _K_A_İ_N_ kullanıcısına yanıt
    Baskı balata değiştiren yada akis tamiri yaptıran çoğu kişi değiştiriyor, benim arabada sol akis söküldü yağ indi haliyle bende alt tapayıda söktürüp kalan uağıda boşaltrırp 75w80 yağ koydurdum vites değişiminde fark olmadı ama seste hissedilir derecede azalma oldu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani normal motor yağı gibi doldur boşalt yapıyoruz değilmi herhangi bir ince detayı yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • modifix06 kullanıcısına yanıt
    Her bakımda yada her yıl değişen bişey değil ben bir kere değiştirdim öyle bi ince olay yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • modifix06 kullanıcısına yanıt
    Yağ pompasına ihtiyacınız var, motor yağı koyar gibi koyamazsınız.
    Biraz yol yapın yağı öyle boşaltın.
    Orjinal yağı boşuna değiştirmişsiniz.Zira Manuel sanzıman yağı otomatik şanzıman yağına veya motor yağına benzemez , hipoidli dişli yağıdır, Sadece otomotiv sektöründe kullanılmaz, su nem almadığı sürece bozulmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    i20 Yağ Değişimi Hakkında..
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Aracın kullanım kılavuzunda hangi yağın kullanılması gerektiğine baktınız mı hocam yağı almadan önce.Yağın en pahalı olması gerekmiyor doğru özelliklerde ki yağ olması gerekiyor.Ben 75w85 yağı aylar süren araştırma sonucunda sadece Edirne hyundai yetkili servisinde bulabilmiştim.Hiç bir yerde yoktu hep farklı yağ kolayım dediler kabul etmedim.Diğer servislerde varilden koyuyorlardı dışarıya satış yapmıyorlardı.

    Ben yağ değişiminden sonra hiç bir sorun yaşamadım.Direkt yağı boşalttılar pompa gibi bir şey ile yeni yağı bastılar içeriye neredeyse 15 bin km civarı oldu yağ değişeli hiç bir sorun yok yağdan kaynaklanan.
  • Kardeş senin problemin 75w 90 yağdan kaynaklanıyor aynısı benimde daha önce başıma geldi, 75w80 e geçiş yapman gerekiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öyle özel işlem filan yok. Şanzıman motordan dahamı karmaşık ki özel işlem gereksin. Yapı dolduruyorsunuz dişliler içinde dönüp yağlanıyor işte başka bir numarası yok. Siz anladığım kadarıyla kalın yağ koymuşssunuz. Isınınca yağ inceldiğinden vites geçişleriniz yumuşuyor birde herkes viskozite ye bakıyor gl04,gl04+,gl05,gl05+ dikkat eden yok. Gl04 veya + isteyen şanzımana gl05 veya + koyulması içindeki katkıların farklı olmasından dolayı sarı dişlilere zarar veriyor. Senkromeçleri bozuyor vites değişikliğini güçleştiriyor. Aracınızın kullanım kılavuzunda bakın istediği yağ neyse marka modeline kadar aynısını alıp koyun. Şanzıman yağında bilindik marka olduktan sonra markalara takılmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bnym97 kullanıcısına yanıt
    Kullanım kılavuzu 75w-90 gl4 veya gl5 tavsiye etmiş. Benim aldıgım yağda tam uyuyordu .

    Şimdi mobilube 1 shc 75w-90 aldım bakalım nasıl olucak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi modifix06 -- 13 Şubat 2019; 0:44:54 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lokey L kullanıcısına yanıt
    tamamen yanlış;

    araç 10 dk kullanılır, yağ sıcaklığı min. 40 C e ulaşır.
    tahliye tapası açılır, sıcak yağın akan kısmı akıtılır, gerisi emdirilir.
    araca göre SAE 80 veya 75W-85 ile dolum kapağından yağ taşana kadar doldurulur.
    araç tekrar 10 dk kullanılır, yağ 40 C e ulaşınca tekrar kapak açılıp kontrol edilir,
    AZALAN seviye TAMAMLANIR.

    edit; ömrü 250.000 km veya 10 yıldır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-12B15DEEB -- 13 Şubat 2019; 5:18:53 >
  • Toyota manuel şanzuman yaği sae 75w 'dir. Litresi 50 lira civarinda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emdirmek ne demek hocam? Bir cihazla felan mı çekmek? Servis kiyapçıgında 1,4 litre diye yazmış kapastesi 1,4 litre almıştı değiştirdigimizde tamda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi modifix06 -- 13 Şubat 2019; 7:53:4 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • modifix06 kullanıcısına yanıt
    aracınızın tam olarak detaylarını bilmiyorum
    ancak çoğu üretici yolda kapak açılsa dahi içeride yağ kalsın mantığıyla
    tahliye tapasından bütün yağ akmayacak şekilde dizayn ettirir.
    eğer haznenin içi tamamen boşalıyorsa emdirmeye gerek yoktur.

    edit; evet emdirmek vakum pompası ile içerideki yağı çekmektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-12B15DEEB -- 13 Şubat 2019; 7:55:42 >
  • İyide ben özel işlem yok dedim her ustanın bildiği şeyler yok demedim. Herılt yani yağ sıcak olursa daha iyi süzülür bu motorda da böyle zaten motordan farklı birşey yok demişiz. Emdirme :) iyiymiş. Neyini evdiricen hocam zaten dibinde 100 ml ancak kalır kalmaz yağı tamamen sıfırdan değiştirirsen şanzımanın Ferdi Tayfur gibi ağlar. Bu dediğin düzenli bakım gören Avrupa ülkelerindeki araçlar için okey. Ülkemize gönderilen çoğu aracın kılavuzunda yağ ömürlük yazıyor ustalar baskı balata değiştirirken alttan boşaltıp üstten tekrar aynı yağı koyuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam farklı yağ kullanın. aynısı başıma geldi. şanzıman yağını usta 110 liralık elf yağ ile değiştirdi. 2 ay sonra vites yine haltallaştı. netten 40 liraya mobil yağ aldım. onu koydurttum . 2 sene pamuk gibi sürdüm sonra sattım
  • Bende de benzer bir problem oldu. Şanzıman yatağında (?) delik açılmış baskı balata değiştirirken ustanın yediği(?) bir halttan dolayı. Deliği onarıp yağ değişimi yaptık mecbur. Şimdi debriyaj pamuk gibi, aşırı yumuşadı ve debriyaj daha aşağıda (hatta baya aşağıda) kavramaya başladı. Pompalama yapmazsam debriyaja bazen vites atmakta da sıkıntı yaşıyorum. Güç uygulamam gerekiyor debriyaja. Birkaç anlayan arkadaş havasını alamamış usta dedi ama daha gidemedim iş yoğunluğundan. Acaba yanlış yağ seçimi veya hava yaptığı doğru mu? Fikri olan var mı?
  • Şanzıman yağının sınıfına dikkat etmek lazım. Mobilin yağı uygundu önceden.

    Ayrıca baskı balata söküldükten sonra takılırken merkezlemesi iyi yapılmadıysa vites geçişleri yine bu şekilde olur. Isınınca bu azalır çünkü yağlamadan dolayı sürtünme azalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lokey L kullanıcısına yanıt
    Ben olması gerekeni söyledim, ustaya kalsa direksiyon hidroliği de ömürlük.
    Araca bağlı olarak emdirilmezse içeride 1 lt e yakın yağ kalabilir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.