Şimdi Ara

Amazon.com (US) Laptop İadesi Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
2.723
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar. Amazon.com'da Black Friday'de bir laptop alıp 5 Aralık 2018'te iade sürecini başlattım. 10 Aralık 2018'de de PTT aracılığı ile kargoladım. Amazon'un sağladığı fatura ve "return shipping label" zımbırtılarını kargonun kutusuna yapıştırıp, barkodu da içine attım.

    Ayın 26'sında Amerika'ya varmış olarak gözüküyor. Son güncelleme de 26 Aralık'ta var. Aşağıda detaylar mevcut. Amazon ile defalarca konuştum fakat kargo bize ulaşmadı diyor. Kargonun başına bir şey gelme ihtimali ya da Amerika gümrüğüne takılma gibi durum söz konusu olabilir mi? Daha önce böyle pahalı bir ürün Amazon.US'e iade eden var mı? Sizce ne yapabilirim?
    t.17track.net
    HEPSİ BİR ARADA POSTA TAKİBİ | 17TRACK
    https://t.17track.net/tr#nums=CP047144400TR


    Son güncelleme:
    December 26, 2018 at 4:33 pm
    Processed Through Facility
    ISC NEW YORK NY(USPS)

    Edit: 23.01.2019

    Yukarı bahsettiğim güncelleme ile kargom yaklaşık 12 gün durdu. Büyük ihtimal Amerikan gümrüğü incelemesini gerçekleştirdi ve araya da yılbaşı girdiği için uzadı. Ben hem USPS'e hem de ilgili gümrüğe mail attım fakat bir dönüş alamadım. Yani paketiniz kaybolursa vay halinize.

    Daha sonra gümrükten çıktı ve 2 3 gün içerisinde kargom iletildi. Asıl sorun bundan sonra başladı. Amazon yurtdışı ve yüksek fiyatlı ürünlerin otomatik iade sistemine girmediğini ve manuel olarak kontrol edildikten sonra iade edilebileceğini söyledi. Yaklaşık 2 hafta daha Amazon beni oyaladı. Supervisorlar, managerlar dahil 35 40 farklı kişiyle görüştüm. Hiç birinin birbirinden haberi yok. Biri diyor paketiniz hala yolda, diğeri diyor paketiniz ulaşmış ama taranmamış, biri diyor iadeniz 3 4 gün sonra yapılır v.s. Amazon Türkiye'yi bile aradım hiç bir destek vermiyorlar konuyla alakalı. 2 hafta hergün yaklaşık 1 2 saat farklı müşteri temsilcileri ile konuştum, mail v.s. yolladım ama hiç biri çare olmadı.

    Kısaca paket USPS'e göre teslim edilmiş, Amazon'a göre de ya teslim edilmemiş ya da teslim edilip taraması yapılmamış olarak bekliyordu. En sonunda çok sert konuşmam ve her yerden darlamam neticesinde, iade'yi daha paket incelemeye girmeden aldım. Kargo da 352 TL tuttu. PTT ile yolladım. Onun iadesini hemen yapmışlardı (ürün daha Amerika gümrüğünde beklerken, PTT fişini mail attım ve dolar miktarını belirttim.)

    Kısaca uzun uğraşlar sonucu ptt'ye ödediğim iade kargo bedeli dahil tüm tutarı geri aldım. Hatta dolar nedeniyle 180 lira kara da geçtim.

    - Bozulduğunda ya da defolu çıktığında iade etmekle uğraşmayacağınız ürünleri yurtdışından sipariş etmeyin büyük bir risk. Yani bu firma Amazon değil belki başkası olsaydı hala iade için ağlıyor olacaktım. Ne USPS'ten cevap alabiliyorsunuz ne de müşteri hizmetleri doğru düzgün cevap veriyor. Heleki laptop tarzında pahalı ürünler bence hiç almayın. Açıkçası TR'de 1500 tl daha fazla vermeyi tercih ederdim şu stresi yaşayacağıma.

    - Ürünün amerika içinde kargoda başına bir şey gelse, çalınsa filan USPS tarafından hiç bir muhatap bulamıyorsunuz.

    - Eğer böyle bir durumdaysanız paketiniz ulaşmış olarak gözüküyor Amazon farklı diyorsa, sert konuşun. Darlayın, chatteki kişiye yöneticisiyle görüşmek istediğini söyleyin. Ben 35 kişiyle konuştum biri insanflı çıktı ve ürün incelemeden iade sürecini başlattı.

    - PTT ile gönderin ve fişi Amazon'a mail atın. UPS'e gerek yok. 100$'a kadar Amazon iade kargo ücretini karşılıyor. Benim gümrük v.b. dahil (araya yılbaşı da girdi) toplam 30 günde teslim edildi. 345 TL tuttu 6 kiloluk kutu.

    - İade sürecini başlatırken, Amazon'un gönderdiği iade fişlerini kutuya düzgün şekilde yapıştırın. Kesinlikle ve kesinlikle kargo takip numaranızı bir yere not edin, Amazon'a kargoya ürünü geri verdiğinizi ve takip numaranızı içeren mail atın.

    - Kısaca iade etme olasılığınız olan yüksek fiyatlı ürünleri yurtdışından almayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrblithe -- 23 Ocak 2019; 14:32:35 >







  • Daha Amazon'a ulaşmamış ki. Yılbaşı sebebiyle gecikme olabilir. Laptop arızalı mı çıktı? Neden iade ettiniz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ulaşmadı diyorsa ulaşmamıştır ulaşınca iade ederler. iade işi uzun sürüyor beklemek gerek. ptt ile gönderdiyseniz yavaş olan kargoya verdiyseniz iade için 1 ay bekleyin
  • Merhaba amazon'dan aldığımız laptop'u memnun kalmamamız halinde koşulsuz iade edebiliyor muyuz?
  • WorldPeace kullanıcısına yanıt
    belli bir süresi var 1 ay ya da 2 ay içinde iade edebilirsiniz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.