Geçen cuma günü Amazon'dan Beats marka bir kulaklık alayım dedim, cumartesi elime geçti, bugün paketini açtım ve bir de ne göreyim: açılmış, yırtılmış bir kulaklık kutusu karşımda. Belki olur ya "yanlışlıkla açılmıştır" diyebilirdik, fakat kulaklığı telefona bağladım ve karşımda şu manzara: Kulaklığı birisi daha önceden almış, adını Ethem olarak değiştirmiş ve geri göndermiş. Tabii sonra Apple'ın ürün kontrolü için olan "checkcoverage" sitesine girip kontrol ettim. Sonuç: Videolu kontrol: Garanti kapsamı 18 Kasım 2025'te doluyor görünüyor. Yani 2 yıllık süreyi düşersek, ürün 18 Kasım 2023'te kaydedilmiş. Ben almadan 7 gün önce birisi kayıt işlemini yapmış. İçinden çıkan Amazon Music kodunu da kullanmış. Ürünün göndericisi de satıcısı da amazon.com.tr Şimdi, bu olaylar dünyanın her yerinde olabiliyor. Fakat tüketici hukukumuzun kağıt üzerinde çok benzediği örneğin Almanya'da nasıl oluyor? Amazon'un "retourenkauf" adında "b-ware" denilen ikinci el ürünleri sattığı bir bölümü var, böyle geri gönderilen ürünleri oradan satıyor. Yani bizdeki gibi "mis gibi, tertemiz sıfır ürün" diye ikinci el ürün itelemiyor. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un hükümleri de çok açık. Bana gönderilen bu ürün "ayıplı mal" olarak değerlendiriliyor. Tüketici hakem heyetine gitmeden önce bakalım çözecekler mi, çözeceklerse de ne kadar çabuk çözecekler... Hevesimin kursağımda kaldı. Bu konuyu Ekşi Sözlük denen yerde de açtım, önlerden birisi gelip hak hukuk bilmeden Amazon'u savunmaya geçti. Burada öyle bir durum olmayacağını biliyorum. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kontratak -- 27 Kasım 2023; 1:33:53 > |
Amazon, kullanılmış kulaklık gönderdi
-
-
Sıfır ürün yerine kullanılmış ürün gönderilmesi dolandırıcılığa girmiyor mu?
-
Sorulması gereken bir soru. TCK'ya bir bakıp araştırmak lazım.
Sıradan vatandaş yapsa belki dolandırıcı etiketi yapıştırılacak şeyler devasa şirketler yapınca "hata, yanlışlık" gibi kelimelerle tanımlanabiliyor.
"Süreçlerimizde yaşanan bir aksaklık sonucu bir hata olmuş efendim. Hemen kontrollerimi sağlıyorum."
-
amazona sohbet bölümünden mesaj at değiştirirler bende bir kaç üründe yaşamıştım hiç sorun yaşatmadan değiştirdiler.
-
Yazdım, bekliyorum. Esas mesele aslında değiştirip değiştirmeyecekleri değil, böyle bir durumu ilk etapta ortaya çıkartmış olmaları.
-
bu sayede sana 30 gün koşulsuz şartsız iade hakkı sunuyor hocam napacak çöpe mi atacak kutu açıldı diye kozmetik ve donanımsal sıkıntı olmadığı sürece sorun yok kullan gitsin ha kulaklık hijyenede giriyor bu 30 gün iade olayını kulaklık gibi ürünleri hariç bırakabilirler
-
Yanlış anlama da hem ekşi hem donanımhabere şu konuyu açmak için gösterdiğin çabanın az birazını zaten Amazon'a ulaşmak için göstersen çoktan çözerlerdi. Babamın firması değil ama iPhone siparişi verip içinden hıyar çıktığı bir duruma düşmüştüm. Onu bile çözdüler.
-
Mesele bana bu saatten sonra kulaklığın sıfırını gönderip göndermeyecek olmaları değil. Ortada bir hukuksuzluk var, bunun bilinmesi önemli. Yoksa ben bugüne kadar olduğu gibi bu firmalardan hakkımı yine alırım.
Amazon gibi büyük firmalar, devasa bütçelerle reklamlarını her an her şekilde yapabiliyor. Güler yüzlü logolarla ne kadar da iyi niyetli oldukları mesajını vermeye çalışıyorlar. Basiretli davranması kanunen şart koşulan bu tüccarlar, insanların başına böyle bir şey getirdiklerinde bunun bir şekilde duyulması gerekiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kontratak -- 27 Kasım 2023; 13:31:53 > -
Anormal bir durumu normalleştirmeyin.
-
burası ortadoğu maalesef. hiç bir firma bu adamlar kadar malına sahip çıkmıyor. aynı olayı başka firmada yaşa 6 ay sonra alırdın iadeni.
-
Konuyu okumadınız herhalde, sıfır üründe üretim hatasından bahsedilmiyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X