Şimdi Ara

Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor? (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
286
Cevap
1
Favori
19.608
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yahu bırakın Amerikan arabalarını hepsinde görüntü var ama gerisi boş teneke hepsi ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meganehb

    yahu bırakın Amerikan arabalarını hepsinde görüntü var ama gerisi boş teneke hepsi ...



    Dikkat et o teneke senin arabana çarpmasın.

    Güya 5 yıldızlı Megane, geçen gün 3 yıldızlı arabama arkadan çarptı,

    Sonuç, megane dağıldı benim arabada hiç bir şey yok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC


    quote:

    Orjinalden alıntı: meganehb

    yahu bırakın Amerikan arabalarını hepsinde görüntü var ama gerisi boş teneke hepsi ...



    Dikkat et o teneke senin arabana çarpmasın.

    Güya 5 yıldızlı Megane, geçen gün 3 yıldızlı arabama arkadan çarptı,

    Sonuç, megane dağıldı benim arabada hiç bir şey yok.


    megane dağıldı ama içindekine bişey olmadı senin arabana bişey olmadı çünkü darbeyi arkadan aldı çok yanlış bir karşılaştırma yapmışsın asıl sen dikkat etde başka bir araca arkadan çarpma .zaten bu amarikan araçlarının fren performansıda hiç iyi değil...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC


    quote:

    Orjinalden alıntı: meganehb

    yahu bırakın Amerikan arabalarını hepsinde görüntü var ama gerisi boş teneke hepsi ...



    Dikkat et o teneke senin arabana çarpmasın.

    Güya 5 yıldızlı Megane, geçen gün 3 yıldızlı arabama arkadan çarptı,

    Sonuç, megane dağıldı benim arabada hiç bir şey yok.




    Öncelikle Amerikan-Fransız olayına girmeyeceğim ama Citroen DS her ne kadar kalın kafalarınızla bu ne lan diyip baksanız da zamanında devrimin ötesinde bir olay yaratmıştır, babalarınız da sizin gibi atgözlüklü amerikan manyağı değilse bunu size gayet iyi anlatır, biz şimdi Corvette'lere Mustang'lere nasıl bakıyorsak zamanında öyleydi tmm spor bir model değildi ama 1955 model yılı için daha şık bir tasarım ve daha ilerici bir teknoloji cidden yok aracı gerçekte gidip görün bana hak vereceksiniz vermeseniz de gerçekten zamanınn ilersinde bir model olduğunu ve dünya çapında bir ekol olduğunu anlarsınız.. Arkadaşın dediği aeordinami konusuda tamamen %100 doğrudur. CX ismi ordan gelmektedir DS de cidden tanrıça demektir 2CV ile bir alakası yoktur, o da ayrı bir ekoldür bir halk otomobilidir herkes anasının karnından zengin doğmuyor.. Şahin-Doğan gibi bir şeydi diye düşünebiliriz ama zamanına göre kesinlikle gerici bir model değildi neyse o da ayrı bir konudur son olarak.. TMSC mesleğin ne bilmiyorum ama Euroncap için çalışan mühendislerin güvenlik konusunda senden çok daha bilgili olduğuna eminim, amerikan araçlaırını da görüyoruz ölenleri vs. Ayrıca olay ARABANIN SAĞLAM KALMASI DEĞİL İÇİNDEKİNİN SAĞLAM KALMASIDIR DİYE KAÇ KERE SÖYLEYECEĞİZ!?? İSTERSE ARABAMIN KILINA BİR ŞEY OLMASIN DARBE BANA GELSİN (FİZİK OKUMADIYSANIZ DEDİĞİMİ ANLAMANIZ DA MÜMKÜN DEĞİLDİR) ARABANIN PARASI ÇOCUKLARIMA AİLEME KALIR BEN ÖBÜR DÜNYADA NAPİYİM KILINA ZARAR GELMEMİŞ ARABAYI?? GİT MEGANE ÇARPIŞMA TESTİNİ İZLE TOPGEAR CANLI YAPTI 30KMS İLE ADAMIN BURNU BİLE KANAMADAN HİÇBİRŞEY OLMADAN ÇIKIYOR.. KAPIDA DA HASAR YOK!! ARTIK YETER FANATİKLİK DE BİR YERE KADAR YA SAÇMA SAPAN KONUŞMAYIN AMERİKANLARINIZA LAFIMIZ YOK EYVALLAH DEDİK ÖNCEDEN DE.. AMA BİLMEDİĞİNİZ KONULARDA HADDİNİZİ AŞMAYIN




  • quote:

    Orjinalden alıntı: meganehb

    yahu bırakın Amerikan arabalarını hepsinde görüntü var ama gerisi boş teneke hepsi ...




    teneke mi?? şu günekadar kaportası çift perçin saçtan yapılmış bi amerkan arabalarını gördüm.

    ayrıca burda kendi adıma konuşuyorum gereksiz amerkan fanatikliğ yapmıyorum.amerikan aracım olmasaydı da aynı düşüncede olurdum.ama sen sırf baban bi megan almış diye körükörüne fransız fanatikliğ yapıyorsun...gençlik işte , hiç kullanmadığın halde amarkan araçlarını kötüleyebiliyorsun,artık neyinle kötülüyorsan 16 yıllık yaşam tecrübenle mi??

    hiç v8 amarkan kullandınız mı??hiç bi amarkanla viraja girdiniz mi??hiç L1 viteste gazı kökleyip kendi çevrenizde lastik sardınız mı ki amarkanlar hakkında atıp tutyorsunuz??

    aynı soruları(fransız araçlarıları hakkında )sen bana sorsan benim ne tür bi yanıt verebileceğimi tahmin ediyorsundur heralde.

    her gördüğnüz araç avrupa arabaları gibi 4 silindir değel ona göre



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 4 Şubat 2007; 0:49:45 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orjinalden alıntı: meganehb

    yahu bırakın Amerikan arabalarını hepsinde görüntü var ama gerisi boş teneke hepsi ...




    teneke mi?? şu günekadar kaportası çift perçin saçtan yapılmış bi amerkan arabalarını gördüm.

    ayrıca burda kendi adıma konuşuyorum gereksiz amerkan fanatikliğ yapmıyorum.amerikan aracım olmasaydı da aynı düşüncede olurdum.ama sen sırf baban bi megan almış diye körükörüne fransız fanatikliğ yapıyorsun...gençlik işte , hiç kullanmadığın halde amarkan araçlarını kötüleyebiliyorsun,artık neyinle kötülüyorsan 16 yıllık yaşam tecrübenle mi??

    hiç v8 amarkan kullandınız mı??hiç bi amarkanla viraja girdiniz mi??hiç L1 viteste gazı kökleyip kendi çevrenizde lastik sardınız mı ki amarkanlar hakkında atıp tutyorsunuz??

    aynı soruları(fransız araçlarıları hakkında )sen bana sorsan benim ne tür bi yanıt verebileceğimi tahmin ediyorsundur heralde.

    her gördüğnüz araç avrupa arabaları gibi 4 silindir değel ona göre




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Biz seni Le-Mans ve Draga alalım. Bu arada Hummer H1'ler her gün Irakta gereken koşullarda seyahat ediyorlar zaten, örneğe gerek yok.

    Binek bir araçta takdir edersinki çölde ilerleyemez. Düz asfaltta ilerleyen binek arabası dersen, "BÜTÜN AMERİKAN ARAÇLARI".

    Nevada çölüde örnek olabilir...

    Biz sizi motor sporlarının zirvesi Formula 1 e alalım


    Amerikan göremiyorum orada.. Amerikanlar anca bol hacimli verimsiz, emisyon lideri ve çevre canavarı motorlar kullansınlar.. Renault gibi atmosferik motordan litre başına 100hp alan Amerikan var mı? Yada Renault un güvenliğe harcadığı parayı harcayan var mı güvenliğe? Zaten GM si olsun Ford u olsun zarar üstüne zarar eden dinazor kurumlar.. Amerikanlar bile artık Amerikan araçların bir halta yaramayan israf ve çevre düşmanı olan araçlar olduğunu anladı hybrid Japonları özendiriyor.. Onlara özel şerit ayırıyor vs.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orjinalden alıntı: meganehb

    yahu bırakın Amerikan arabalarını hepsinde görüntü var ama gerisi boş teneke hepsi ...




    teneke mi?? şu günekadar kaportası çift perçin saçtan yapılmış bi amerkan arabalarını gördüm.

    ayrıca burda kendi adıma konuşuyorum gereksiz amerkan fanatikliğ yapmıyorum.amerikan aracım olmasaydı da aynı düşüncede olurdum.ama sen sırf baban bi megan almış diye körükörüne fransız fanatikliğ yapıyorsun...gençlik işte , hiç kullanmadığın halde amarkan araçlarını kötüleyebiliyorsun,artık neyinle kötülüyorsan 16 yıllık yaşam tecrübenle mi??

    hiç v8 amarkan kullandınız mı??hiç bi amarkanla viraja girdiniz mi??hiç L1 viteste gazı kökleyip kendi çevrenizde lastik sardınız mı ki amarkanlar hakkında atıp tutyorsunuz??

    aynı soruları(fransız araçlarıları hakkında )sen bana sorsan benim ne tür bi yanıt verebileceğimi tahmin ediyorsundur heralde.

    her gördüğnüz araç avrupa arabaları gibi 4 silindir değel ona göre


    kötülüyorum evet gerçekleri söylüyorum hepsi teneke teneke 20 sene öncede tenekeydiler halen tenekeler yerlerinde sayıyorlar evet araba babamın ben 16 yaşındayım bunu söyleyince tatmin mi oldun eğlendinmi ben burada amerikan araçlarının verdiği sürüş zevkine birşey demedim sdece güvenliklerini kötüledim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meganehb -- 4 Şubat 2007; 0:55:41 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orjinalden alıntı: meganehb

    yahu bırakın Amerikan arabalarını hepsinde görüntü var ama gerisi boş teneke hepsi ...




    teneke mi?? şu günekadar kaportası çift perçin saçtan yapılmış bi amerkan arabalarını gördüm.

    ayrıca burda kendi adıma konuşuyorum gereksiz amerkan fanatikliğ yapmıyorum.amerikan aracım olmasaydı da aynı düşüncede olurdum.ama sen sırf baban bi megan almış diye körükörüne fransız fanatikliğ yapıyorsun...gençlik işte , hiç kullanmadığın halde amarkan araçlarını kötüleyebiliyorsun,artık neyinle kötülüyorsan 16 yıllık yaşam tecrübenle mi??

    hiç v8 amarkan kullandınız mı??hiç bi amarkanla viraja girdiniz mi??hiç L1 viteste gazı kökleyip kendi çevrenizde lastik sardınız mı ki amarkanlar hakkında atıp tutyorsunuz??

    aynı soruları(fransız araçlarıları hakkında )sen bana sorsan benim ne tür bi yanıt verebileceğimi tahmin ediyorsundur heralde.

    her gördüğnüz araç avrupa arabaları gibi 4 silindir değel ona göre


    Benim yaşam tecrübem daha fazla ama düşüncelerim aynı Evet Grand Cherokee motorunu ele alıyoruz.. 4.7 V8 238hp.. VelSatis motoruna bakıyoruz 3.5lt 245hp.. Mustang motoruna bakıyoruz 4.0 v6 215hp.. Renault yarısı kdr hacimden aynı gücü çıkarıyor zaten fazla silindiri napsın




  • quote:

    Orjinalden alıntı: asilx


    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Biz seni Le-Mans ve Draga alalım. Bu arada Hummer H1'ler her gün Irakta gereken koşullarda seyahat ediyorlar zaten, örneğe gerek yok.

    Binek bir araçta takdir edersinki çölde ilerleyemez. Düz asfaltta ilerleyen binek arabası dersen, "BÜTÜN AMERİKAN ARAÇLARI".

    Nevada çölüde örnek olabilir...

    Biz sizi motor sporlarının zirvesi Formula 1 e alalım


    Amerikan göremiyorum orada.. Amerikanlar anca bol hacimli verimsiz, emisyon lideri ve çevre canavarı motorlar kullansınlar.. Renault gibi atmosferik motordan litre başına 100hp alan Amerikan var mı? Yada Renault un güvenliğe harcadığı parayı harcayan var mı güvenliğe? Zaten GM si olsun Ford u olsun zarar üstüne zarar eden dinazor kurumlar.. Amerikanlar bile artık Amerikan araçların bir halta yaramayan israf ve çevre düşmanı olan araçlar olduğunu anladı hybrid Japonları özendiriyor.. Onlara özel şerit ayırıyor vs.

    Olabilir doğrudur, F1'de iddiası yok, olmamıştır belki ama ( Gerçi jaguar markası Ford'un ve F1'de yarışıyorlar )

    Fakat bu cadde versiyonunun kötü olduğu anlamına gelmez. Renault litre başına 100 hp almış olabilir , fakat dünyada lider değildir. Belki litre başına 100 hp alan bir amerikan yoktur fakat, sen bana V8'in sesini bir söyle bakalım, Avrupalılar alabileceklermi?

    Avrupalılar 1960'larda Jet motorlu araçlar tasarlamışlarmı? Renault'un güvenliğe harcadığı parayı Amerikalılar 80'lerden itibaren anladı ve "ncap" sistemini o zamanlarda kullanmaya başladı. Tahmin edersinki o zaman Renault güvenli bir araç üreticisi değildi.

    Son olarak, Amerikan araçları asla işe yaramaz değildir, bana görede bazı Avrupa araçları tamamen işe yaramaz, bir halta yaramayan araçtır.

    Bir araçta "ruh" çok önemli kriterdir, tabi o burda kağıt üstünde, dijital ortamda tarif edilmez, bambaşka boyuttur. İşte o ruh savunduğun araçlarda yok, ayrıca F1'in o 20.000 devir çeviren, 3000cc motorlarındanda nefret ediyorum, o sesleri yokmu beni gıcık ediyor. Sanki pilli araçlardan çıkan ses gibi. İğrenç. Belki teknoloji harikası ama ben beğenmiyorum.

    Geri kalan bilgiyide daturkishan tamamlayacaktır.




  •  Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?



    Amerikanlar anca Irak ı bombalasın o tiksinç arabalarına petrol yetiştirmek için.. Böyle teknoloji harikalarını kullanmaya onların kafaları basmaz




  • quote:


    Benim yaşam tecrübem daha fazla ama düşüncelerim aynı Evet Grand Cherokee motorunu ele alıyoruz.. 4.7 V8 238hp.. VelSatis motoruna bakıyoruz 3.5lt 245hp.. Mustang motoruna bakıyoruz 4.0 v6 215hp.. Renault yarısı kdr hacimden aynı gücü çıkarıyor zaten fazla silindiri napsın


    Nedenlerinide araştır istersen. Neden adamlar 4700cc motordan 235 hp güç almışlar. Sen benim aracın kadranına baktınmı hiç? Motor maksimum 5000 deviri geçmez, gücünü 4800 devirde verir. Senin Vel Satis motorun kaç devirde veriyor? Onuda bir yaz. 4.7'nin yarısı 2.35 lt'dir, 3.5 lt değil.

    Ayrıca amerikan motorlarının ömrü 600.000 km'ye kadar varır. Ohv sistemi sayesinde. Yüksek hacimin avantajı budur, her ne kadar senelerdir siz Avrupa kullanıcıları ısrarla "Ama litre başına hede hödö" demeleriyle.

    Ayrıca sen o Renö Vel Satis'den çıkan sese bak, birde Grand Cherokee'den. Ayrıca 2 motor modifiye edilebilirlik açısından 2 ayrı uç nokta.

    Neyse, daturkishan devam eder ben yoruldum aynı şeyleri yazmaktan.

    Ha bide unutmadan yazayım, Jeremy Clarksonun dahi kötülediği Corvette C6 Z06 7.0, şu an SS klansmanında en hızlı araçlardan biri.

    599 Gtb, Ford GT 40, F430, F550 Maranello, Lambo Gallardo, Lambo Murcielego, Porsche 911 Turbo.

    İşte C6 Z06 bütün bu araçlardan daha başarılı. Diyeceksinki, dönemiyor felan. Evet o sebepten 6 kez 1. clik elde etmiştir Le-mansta.

    Size iyi akşamlar. ( Aman sakın corvette'nin arka süspansiyonu doblo gibi yaprak deme savunma içgüdüsüyle )




  • quote:

    Amerikanlar anca Irak ı bombalasın o tiksinç arabalarına petrol yetiştirmek için.. Böyle teknoloji harikalarını kullanmaya onların kafaları basmaz


    Doğrudur, sözde tiksinç . Avrupa vatandaşlarıda sütten çıkmış ak kaşık( siyasete girmeyelim ), avrupa araçlarıda zaten F1 motoruna sahip hepsi.

    Bırak git işine ya, 70.000$'a aldığın bir Corvette'den çıkan sesi hiç bir şeye değişemezsin, emin ol. Neyse siz hala "kağıt üstünde" düşüncelere devam edin.

    Başta bende senin gibi düşünürdüm, sonra ne kadar yanıldığımı anladım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Olabilir doğrudur, F1'de iddiası yok, olmamıştır belki ama ( Gerçi jaguar markası Ford'un ve F1'de yarışıyorlar )

    Fakat bu cadde versiyonunun kötü olduğu anlamına gelmez. Renault litre başına 100 hp almış olabilir , fakat dünyada lider değildir. Belki litre başına 100 hp alan bir amerikan yoktur fakat, sen bana V8'in sesini bir söyle bakalım, Avrupalılar alabileceklermi?

    Avrupalılar 1960'larda Jet motorlu araçlar tasarlamışlarmı? Renault'un güvenliğe harcadığı parayı Amerikalılar 80'lerden itibaren anladı ve "ncap" sistemini o zamanlarda kullanmaya başladı. Tahmin edersinki o zaman Renault güvenli bir araç üreticisi değildi.

    Son olarak, Amerikan araçları asla işe yaramaz değildir, bana görede bazı Avrupa araçları tamamen işe yaramaz, bir halta yaramayan araçtır.

    Bir araçta "ruh" çok önemli kriterdir, tabi o burda kağıt üstünde, dijital ortamda tarif edilmez, bambaşka boyuttur. İşte o ruh savunduğun araçlarda yok, ayrıca F1'in o 20.000 devir çeviren, 3000cc motorlarındanda nefret ediyorum, o sesleri yokmu beni gıcık ediyor. Sanki pilli araçlardan çıkan ses gibi. İğrenç. Belki teknoloji harikası ama ben beğenmiyorum.

    Geri kalan bilgiyide daturkishan tamamlayacaktır.

    Jaguar yemedi çekildi F1 den.. E tabi normal bu iş teknolojinin doruk noktası

    Renault güvenlik konusunda çoktandır öncü..
    ------------------------------------------------------
     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?




     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?



    Otomobil gazetesinin haberi:

    Renault, Lardy Teknik Merkezi’nde 10 000. çarpışma testini gerçekleştirdi
    Renault, 18 Kasım 2006 günü tarihinin 10 000. çarpışma testini Lardy Teknik Merkezi’nde gerçekleştirdi. Bu olay şirkette 50 yıldan beri güvenlik konusunda çalışan yüzlerce personelin yaptıkları çalışmanın takdirle anılmasına fırsat oluşturdu. İLK ÇARPIŞMA TESTİ GÖRÜNTÜLERİ İÇİN TIKLAYIN!





    Sürekli geliştirme yaklaşımı
    Renault gelecekte çıkaracağı yeni modellerinin testlerini yapmak ve ilk çarpışma testlerini gerçekleştirmek için 1951 yılında Paris yakınlarında Lardy Teknik Merkezi’ni açtı.
    Yıllar geçtikçe, teknik araştırmalar ve geliştirmeler çarpışma testlerinin geliştirilmesini sağladı. 50 yılda, Renault mühendisleri yaklaşık 11 000 aracı test ettiler, 100 000’in üzerinde film, 500 000’den fazla fotoğraf çektiler ve 1 milyonun üzerinde ölçümün analizini yaptılar. Bu reel çarpışma testleri birkaç yıldan beri sanal testlerle destekleniyor. Böylece, modelizasyon yöntemi sayesinde, Renault araştırma alanlarını çoğaltmayı başardı. Her yıl, yaklaşık 300 reel test ve 4 500 sanal test gerçekleştiriliyor. Bu çarpışma testleri ve kaza mahallerinde toplanan yararlı bilgiler, analiz edilip LAB* ile paylaşılarak trafik kazalarıyla ilgili gerçeklere çözüm getiren sistemlerin tasarlanmasını sağlıyor.
    Uzun yıllardan beri, Renault en yüksek aktif ve pasif güvenlik düzeyine sahip araçlar üretiyor ve bugün otomobil güvenliği alanında lider olarak kabul ediliyor.




    Bu konunun ötesinde, Renault 2000 yılından beri trafik güvenliği konusunda gençlere yönelik eğitim çalışmaları yapıyor. Uluslararası Herkes için Güvenlik programı kapsamında şimdiden 21 ülkede 8 milyon genç eğitildi.

    LAB : PSA Peugeot-Citroen-Renault Kazabilimi, Biyomekanik ve İnsan Davranışlarıyla ilgili araştırma laboratuarı




    http://www.otomobilgazetesi.com/haberoku.asp?id=2995




    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Euro-NCAP Crash testleri
    Laguna II (2001)- İlk 5 yıldızlı güvenliğe sahip araç
    Euro NCAP, yeni Renault Laguna ile yaptığı crash-test sonuçlarını açıkladı. Bu model pazarın tüm sınıfları dahil özel not olan 5 yıldızı alan ilk otomobil oldu. Böylece Renault, Megane (1998'de 4 yıldız), Espace (1999'de 4 yıldız), Clio (2000'de 4 yıldız) ve Scenic (2001 'de 4 yıldız)'den sonra yeni Laguna (2001 'de 5 yıldız)'da da güvenlik seviyesini en yüksek seviyede tuttuğunu kanıtlamış oldu. Euro NCAP, segmentler bazında bir sınıflandırma yapmak amacıyla crash testlerle düzenli olarak otomobillerin performanslarını test ediyor. Bu testler sonucunda belirli sayıda yıldız olarak verilen notlar 1 ile 4 yıldız arasında değişiyordu. Ancak yeni Laguna en yüksek notu 4 yıldızdan 5 yıldıza çıkararak bu sınırı aşan ilk model oldu. Yeni Laguna, 64 km/h hızla seyreden bir aracın cepheden %40 temasla ciddi bir şekilde çarpışması halinde, 50 km/h hızla giderken 90° açı altında deforme olan bir çubuğun darbesi ile yandan çarpışması halinde ve 29 km/h hızla seyrederken yandan bir direğe çarpması halinde ön koltuklarda oturanların uğradığı hasara göre değerlendirildi.

    34 üzerinden 33.1 puanlık istisnai bir sonuç ile 5 yıldız not alan yeni Laguna, araç içinde bulunan kişilerin korunması bakımından bütün sınıflar dahil pazarın en güvenli otomobili olarak açıklandı. Oldukça ciddi koşullarda (64 km/h) yapılan cepheden çarpmada, yeni Laguna'nın karoserisi mükemmel şekilde direnç gösterdi. Darbeden sonraki deformasyon marjı önemli boyuttaydı. Euro NCAP uzmanları, darbe testinden sonra mankenler üzerinde yaptığı incelemelerde, cepheden çarpışmalarda sürücü ile yolcunun çok iyi korunduğunu belirtti. Mankenler için yapılan değerlendirmede, kafa ve bacaklar için yeşil (= çok iyi koruma), göğüs için sarı (= iyi koruma) not verildi.

    Renault, bu testlerde ilk kez yeni Laguna'da kullandığı Renault Programlı Tutma Sistemi'nin güvenilirliğini ve etkinliğini kanıtlamış oldu. Yeni sistem, hava yastığı ile uyarlanabilir emniyet kemerlerinden oluşuyor. Üçüncü kuşak Renault Programlı Tutma Sistemi, değişken hacimli (iki şişme kademeli ) cephe hava yastıkları ile güç limitörlü emniyet kemerleri (önde 400 kg) ve ön gergi tertibatından oluşturuyor. Söz konusu iki farklı şişme kademesi, darbenin yoğunluğu ve şiddetine göre farklılık göstermekte. Bu sistemin en büyük avantajı çok ciddi çarpışmalarda dahi yüksek koruma sağlaması. Fakat buna paralel olarak daha düşük şiddetli darbelerde bir takım tali etkilerin meydana gelmesini önlüyor. Renault'nun bu yeni güvenlik sistemi bünyesine sürücü için normalde bir tane yerine 2 ön gergi tertibatı dahil edilmiş ve böylece piyasada sunulan diğer sistemlerden farklı olması sağlanmış. Bu sistem bir çarpışma anında sürücünün öne doğru fırlamasını büyük ölçüde sınırlandırarak bacakların korunmasını önemli ölçüde artırıyor. (dizden yaralanmalar büyük ölçüde azalmaktadır). Ayrıca, önde sürücü ve yolcu için taban sacı hizasında bulunan absorbe edici bir yapı sayesinde (sakatlayıcı yaralanmaların kaynağı) ayak ve ayak bileklerinin daha etkin korunması sağlanıyor. Ayrıca, fren pedalının taban sacı ile aynı hizaya gelmesi (cepheden alınan çok ciddi darbelerde pedal mili kopmaktadır) sürücünün bacaklarından yaralanma riskini azaltıyor. Sürücü ve yolcunun emniyet kemerinin altından kaymasını önleyici sistem bütün koltuklarda güçlendirilmiş.

    Riskin sınırlı tutulması için koltuk yapısı ile kemer unsurları geliştirilmiş. Arkada oturan yolcular içinse üç adet 3 noktalı emniyet kemeri bulunuyor. Yan koltuklar ön gergili ve 600 kg kalibreli güç sınırlandırıcı tertibat içeren emniyet kemerleri ile donatılmış. Aynı şekilde, bütün versiyonlarda arkada gizlenebilir üç adet kafalık bulunuyor. Öte yandan, Renault minikleri de unutmamış, iki arka yan koltukta lsofix standardında çocuk koltuğu tespit sistemi öngörmüş
     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?
    />
    />
    />



    Mégane II (2003)-İlk 5 yıldızlı kompak araç
    Yılın Otomobili güvenlik dersi verdi:
    Geçtiğimiz günlerde 'Car of the Year' üyeleri tarafından 2003 yılı için büyük ödüle layık görünen Renault Megane, güvenlik konusunda da ne denli başarılı olduğunu Euro-NCAP çarpışma testlerinde aldığı başarılı sonuçlarla kanıtladı.

    Sonuçlara göre en yeni Megane'ın içindeki yolcuları koruyan kaportası son derece dayanıklı. Otomobil yandan çarpmalarda tam puan alırken önden çarpmalarda sadece iki puan kaybetti. Çift emniyet kemeri için takılan ön-gerginleştiriciler ve yol sınırlayıcılarıysa, sürücünün dizlerini ileri uzatabildiği mesafeyi büyük oranda azaltıyor. Çocuklar için başarılı koruma sağlamış olan otomobilin emniyet kemerleri Euro-NCAP performans limitlerinin hemen hemen tamamına uygun olmakla birlikte yayalar için alınan koruma önlemleri ise ortalama düzeyde kaldı.

    Önden çarpma
    Ön hava yastıkları ağır kazalarda korumayı artırmak amacıyla iki aşamada şişti. Otomobil sürücülerin ağırlığını 'seziyor', hafifseler hava yastığının açılma şiddetini azaltıyor. Bel hizasındaki emniyet kemeri ve diyagonal emniyet kemerlerinin ön-gerginleştiricileri ayrı. Bunun yanı sıra sürücülerin dizleriyle bacaklarının üst bölümünün korunması için tasarım çalışmalarına büyük ağırlık verilmiş. Fuzuli yer işgali çok düşük oranda olan ayak yuvasında fazladan hava yastıkları bulunuyor. Arka koltuğun ortasında, önden çarpma bel hizasındaki koltuk kemerine göre çok daha emniyetli olan üç bağlantılı koltuk kemeri yer alıyor.

    Yandan çarpma
    Son derece etkileyici olan sistemde, önde ve arkada oturan yolcuları korumak amacıyla göğüs hizasında hava yastığı ve baş perdesi bulunuyor. Otomobil yandan ve uçtan çarpma testlerinde hiç puan kaybetmedi.

    Çocuk güvenliği
    Yolcu mahallindeki ön hava yastığına manuel bir açma kapama düğmesi eklenmiş. Renault, hava yastığının karşısında bulunan, arkaya dönük bir koltuğun yaratacağı tehlikelere karşı ciddi uyarılarda bulundu. Renault markalı, ön ve arkaya dönük çocuk emniyet kemerleri, yetişkin koltuklarında kullanılan ISOFIX askıların iyi ve belirgin kumaş etiketleri vardı. 3 yaşındaki çocuklar için olan kayışlarda otomobilin arka koltuğunun üzerinden uzanan, bagajda bir tokayla tutturulan bir bağlama ipi kullanılmış. Çocukların başlarının önden ve yandan çarpmalara karşı tamamen korunmasıyla zor olan başarıldı, ancak daha büyük olan çocuğun göğüs kısmı yukarıda kaldı.

    Yayaların korunması
    Yayaların korunması için alınan önlemler yolcular için alınanlar kadar geniş kapsamlı değildi. Otomobilin ön kısmı sert olsa da, motor kapağında koruma sağlayan birkaç nokta bulunuyordu.

    Modelin tarihi ve emniyet araç-gereçleri
    Yeni Mégane 2002 yılının ekim ayında piyasaya sürüldü. Modelde ikili ön ve yan hava yastıkları, başı koruyan bir perde, ön kemer için ön-gerginleştiriciler, bel hizasında ve diyagonal bölümler için ayrı yol sınırlayıcıları, arka dış kemer için ön-gerginleştiriciler ve yol sınırlayıcıları bulunuyor. Ayrıca cam kenarındaki arka koltuklarda ISOFIX bağları ve üst kayışlar, öndeki yolcu koltuğunda ISOFIX bağları, sürücü için de emniyet kemerini takmasını hatırlatan bir gereç yer alıyor
     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?
     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?
    />
    />



    Vel Satis (2003)- Lüks sınıfa Renault yorumu

    Renault ürün gamının beş yıldızlı bir üyesi
    Renault, Vel Satis sayesinde (ilki Laguna'ydı) herkesin göz diktiği Euro-NCAP beş yıldız puanını alan bir otomobile daha kavuştu. Vel Satis yandan çarpmalara karşı korumada en yüksek puanı elde ederken, önden çarpmalardaki performansında yalnızca iki puan kaybetti. Testi gerçekleştirenler otomobilin ikili emniyet kemeri aktif gergilerinin sürücünün çarpma esnasında ileri doğru hareketini kısıtlayarak bacaktan yaralanma riskini büyük oranda azalttığını belirttiler.

    Her ikisinin de durumu iyi görünen çocukların kemerleri bütün Euro-NCAP performans limitleriyle uyumluydu. Öte yandan, otomobilin çarpabileceği yayalar için sağlanan koruma zayıftı. Euro-NCAP yetkilileri Renault'un emniyetle ilgili bu hayati ayrıntıyı da önem vermesini rica etti.


    Önden çarpma
    Öndeki iki hava yastığı, ağır kazalarda daha yüksek koruma sağlamak için iki aşamada açılıyor. Daha küçük cüsseli sürücülerde yastığın açılma şiddetini değiştirmek için, sürücünün bedenini belirlemek amacıyla sisteme bir sensör de dahil edilmiş. İyi çalışan bu aygıtlar, testler süresince, otomobilin sağlam kaportası ve çok az oynayan direksiyon kolonuyla birlikte sürücüye güvenli bir ortam sağladı. Renault sürücünün diz ve bacaklarının üst kısmı için sağlanan korumayı geliştirmiş. Ancak Euro-NCAP direksiyon kolonunun sürücünün sol dizini risk altına soktuğunu belirtince otomobil bir puan kaybetti. Sürücünün pedal boşluğu ise darbelerden çok az etkilendi. Yan hava yastıklarıysa sürücünün ayaklarını bile korudu. Vel Satis'in arka koltuğunun ortasında, bel hizasındaki emniyet kemerinden çok daha emniyetli olan üç bağlantılı kemer bulunuyor.

    Yandan çarpma
    Etkileyici koruma sistemine, tüm yolcuların korunması için, göğüs hizasındaki yan hava yastığı ve başı koruyan perdeler de dahil. Vel Satis bu alanda maksimum puan aldı.

    Çocuk Kemerleri
    Renault hava yastığının karşısına arkaya dönük kemer yerleştirilmemesi konusundaki açık uyarılarıyla övgü aldı. Renault'un 'Kiddy Easyfix' kemerlerinde yetişkin koltuklarına takılı olan özel askılar kullanılmış. Daha büyük çocuğu temsil eden mankenin koltuğunda, koltuğun arkasından gelerek, üzerinden uzanan ve motor kapağına tutturulan bir bağlantı kayışı bulunuyordu. Daha küçük olan çocuğun koltuğunun yerde sağlamlaştırılması için bir bacağı bulunuyordu. Her iki çocuğun da başı yandan ve önden çarpmalara karşı tam korundu. Başarılması zor bir koruma tekniği olması nedeniyle Renault büyük övgü aldı.

    Yayaların Korunması
    Otomobilin ön kısmı çok sertti, yalnızca motor kapağının küçük bölümlerinde koruma sağlandı.

    Modelin tarihi ve emniyet araç-gereçleri
    Vel Satis 2003 yılının mart ayında Avrupa'da piyasaya sürüldü. 2003 model yılına sahip modellerde, ikili adaptif ön hava yastıkları, ikili yan hava yastıkları, koltuklarla bütünleşmiş olan ikili ön emniyet kemeri aktif gergileri ve yük sınırlayıcıları, arka pencere kenarındaki koltuklarda aktif gergili kemerler, arka koltuklardaki tüm kemerlerde yük sınırlayıcılar, arka pencere kenarındaki koltuklarda ISOFIX standardında bağlantılar ve tepe askıları bulunuyor.
     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?
    />
    />
    />



    Renault Scénic II (2003)
    Renault beş yıldıza alıştı!

    Ürün gamındaki modellerin hemen hemen tamamı Euro-NCAP güvenlik testlerinden beş yıldız alan Renault'un yeni Scenic modeli kuralı bozmadı. Scenic böylece yolcuların güvenliğini sağlama alanında beş yıldız alan ilk küçük MPV olma özelliğine sahip oldu. Euro-NCAP yandan çarpma testinin tekrar yapılmasına izin verdikten sonra araç bu alanda da başarılı olduğunu kanıtladı. İlk testlerde kapı kilitlerinin güçlendirilmesi gerektiği ortaya çıkmıştı.

    Scenic yandan çarpma testinde beş yıldız alırken önden çarpmada sadece bir puan kaybederek dört yıldızın sahibi oldu. Fakat araç yaya güvenliği konusunda averajı geçmekle yetindi. Euro-NCAP uzmanları kaportanın ön ucunun ve çamurluğun üzerinde çalışılması gerektiğini belirtti.

    Önden çarpma
    Aracın ön bölümündeki hava yastıkları kazanın şiddetine göre şişiyor. Ayrıca sürücünün kilosu ve boyuna göre hava yastıklarını ayarlayan sensörler de mevcut. Bunun da ötesinde bel kemeri ve ön kemerlerin bazı bölümleri aktif gergili ön emniyet kemerini ayırıyor. Sürücünün dizlerini ve bacaklarının üst kısmını koruyan, üzerinde çok çalışılmış bir güvenlik sistemi mevcut. Ayrıca arka orta koltukta üç noktalı emniyet kemeri mevcut.

    Yandan çarpma
    Araçta ön ve arkada oturanların güvenliğini sağlayan yan hava yastığı ve perde hava yastığı mevcut. Scenic Euro-NCAP'in yandan çarpma testinde tam puan aldı.

    Çocuk koruma sistemi
    Renault çocukların hava yastığının karşısına arkası dönük olarak oturtulmaması konusunda uyarıda bulunuyor. Bunun yanında önde oturan yolcu için hava yastığı açıp/kapama düğmesi mevcut. Bu buton elle yönlendirilebildiği için bir güvenlik riski oluşturuyor. İki bağlama da yetişkin koltuğuna ISOFIX donanımıyla bağlanan sistemi kullanan Kidy EasyFix markasıydı. Büyük çocuk yüzü öne doğru dönük olarak oturtuldu. Koltukta çocuğu sararak bagaja doğru uzanan bir bağlantı vardı. Küçük çocuğun koltuğu arkaya dönüktü ve güvenlik desteği olarak emniyet kemeri eklendi. Kaza sırasında iki çocuğun da kafası korundu fakat küçük çocuğun boynuna binen yük biraz fazlaydı.

    Yaya güvenliği
    Kaportadaki birkaç nokta yayayı korusa da bu yeni bir model için kötü bir performans olarak değerlendirildi.

    Güvenlik sistemi
    İkinci jenerasyon Scenic'de iki aşamalı ön, yan ve perde hava yastıkları, ikili aktif gergili ön emniyet kemeri, yük sınırlayıcısı, yük sınırlayıcılı arka dış kemerler, arka dış koltuklarda ISOFIX donanımı ve önde oturan yolcu ve sürücü için emniyet kemeri hatırlatma sistemi mevcut.

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?
    />
    />
    />



    Modus(2004)-Sınıfının güvenlik profesörü
    Modus, Euro-NCAP test tarihinde mini sınıfta beş yıldız alan ilk otomobil oldu. İlk testin ardından sürücü hava yastığı geliştirilen otomobil beş yıldızı ikinci denemede elde etti.
    Otomobilin karoseri yeterince sertti ve yetişkinler için yüksek güvenlik sundu. Otomobil önden çarpışmada sadece iki puan kaybetti. Modus'un çocuklar için sunduğu güvenlik yüksek ancak yayalar için çok dost olmadığını belirtmek gerekiyor.

    Önden çarpışma
    Ön cam seviyesinde ve ayak bölümünde çarpışmanın ardından ufak deformasyonlar görüldü. Modus'ta bulunan çift kademeli hava yastıkları ve basınç ayarlı emniyet kemerleri çarpışma anında öne hareketi ayarlayıp, basıncı düşük seviyede tutuyor. Bu sayede önde oturanların göğüs ve bacak bölgesinde düşük seviyede güç tespit edildi. Ancak otomobilin iç mekan tasarımında diz ve üst bacak için biraz daha gelişim gerekiyor.

    Yandan çarpışma
    Yan ve perde hava yastıkları etkileyici bir koruma sunuyor. Otomobil bu testte tam not aldı.

    Çocuk koruması
    Otomobilde yolcu hava yastığı manuel olarak kapatılabiliyor. Bu sistemin durumu gösterge tablosundan takip edilebiliyor. Çocuk koltuğunun montajı konusunda yolcu güneş siperliğinde uyarılar bulunuyor. Çocuk mankenler teste Britax Romer marka çocuk koltuklarıyla ve ISOFIX bağlantı noktalarıyla girdi. Her yaştan çocuk mankenler korunurken, yaşı büyük olan çocuğun göğüs kafesinde fazla basınç görüldü.

    Yaya güvenliği
    Modus'un sunduğu güvenlik seviyesi yayalar için yeterli düzeyde değil. Motor kaputu ve tampondaki köşeler zarar verici olabilir.

    Güvenlik donanımı
    Sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları, ön ve arka basınç ayarlı emniyet kemerleri, ISOFIX bağlantı noktaları, sürücü emniyet kemeri uyarıcısı ve ABS

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?
     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?
     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?
     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?



    Clio III (2005)
    Sekizinci kez aynı sonuç!

    Clio ile birlikte Renault ürün gamındaki tüm binek modelleri beş yıldızla ödüllendirmiş oldu
    Yeni Clio prömiyeri ardından girdiği testlerden başarıyla ayrıldı. Otomobilin şasisi güçlü bir görünüm çizerken, yetişkin mankenleri korumayı başardı.

    Çocuk koruması da iyi bulundu. Ancak yaya güvenliği zayıf olarak nitelendirildi. Çünkü otomobil 36 puan üzerinden sadece 9 puan alabildi

    Önden çarpışma
    Şasi küçük deformasyonların haricinde sağlamdı. Çift kademeli hava yastıkları, aktif gergili emniyet kemerleri sayesinde önde oturanların göğüs ve diz bölgesinde düşük basınç ölçüldü. Pedal boşluğu, direksiyon simidi ve torpido gözünün sürücü ve yolcunun dizlerine zarar verebileceği bildirildi. Çarpışma sonrasında pedal boşluğunda ufak deformasyonlar tespit edildi.

    Yandan çarpışma
    Yan ve perde hava yastıkları etkileyici sonuçlara imza attı. Bu hava yastıklarının arkadaki yolcuları da koruduğu görüldü. Ancak sürücünün omurgasında gerçekdışı ağırlık transferleri tespit edildi.

    Çocuk koruması
    Ön koltuğa çocuk yerleştirilmesi ile ilgili yolcu güneşliğinin her iki yönünde dört dilde, kalıcı yazı ve resimler bulunuyordu. Ayrıca otomobil yolcu hava yastığını manuel olarak iptal eden bir butonla donatılmıştı. Kontak anahtarsız bu sistemi devre dışı bırakmak imkansız. Büyük ve küçük çocuk mankenler iyi korunurken, küçük çocuğun boynunda önden çarpışma da yüksek basınç görüldü. 3 yaşındaki çocuk mankenin göğsündeki basınçta yüksek görüldü.

    Yaya güvenliği
    Kaput ve tampon sivri köşeleriyle yayalara saldıracak şekilde duruyordu. Test sonucunda bu parçaların hiç bir koruma sağlamadığı görüldü.

    Donanım listesi
    Çift ön hava yastığı, yan, perde ve kemer altından kaymayı engelleyen hava yastığı, aktif gergili emniyet kemerleri, ISOFIX, sürücü tarafı kemer uyarıcı ve ABS.

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?
     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?
     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?
     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?




    Renault Uyum Testleri
    Scenic ve Clio III’den oluşan iki araç, saatte 50 kilometre hızla cepheden cepheye çarpışarak gerçekleştirilen bu ‘uyum’ adı verilen testte, araçların ön motor blokunu oluşturan parça ve aksamlardan herhangi birinin kabin içine girmesi engelleniyor ve iç mekanın bir yaşam hücresine dönüştürülmesi sergileniyor. Renault’un insan bedeninin tahammül sınırları dikkate alınarak yolcuları tutma ve koruma sistemleri üzerine yapılan çalışmaların sonucunda, ürettiği araçlarda ön gergili güç limitörlü emniyet kemeri içeren SPR programlı tutma sistemini, sürücülerin ayak bileklerinin kırılmasını engelleyen pedal sistemini, arkadan çarpmalarda yolcuların zarar görmesini engelleyen koltuk içine girmeyen başlık sistemini, deforme olabilen direksiyonu, iki kademede açılan ön hava yastıklarını, arka yan koltuklarda güç limütörlerini ve ön gergileri kullanmaya başlamasının ardından, sıra şimdi de arka koltuklarda güvenliğe geldi.

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?

     Amerika da neden fransız otomobilleri satılmıyor?



    Top Gear de yapılan Megane 2 crassh testi (canlı insanlı)
    http://www.youtube.com/watch?v=S6DHokMIhWo


    Discovery Channel da yapılan Espace Discovery Crash testi
    http://video.google.com/videoplay?docid=-4540940202676034666&q=renault+espace+discovery




    Alın herşey ortada.. Siz hala emmoğlunun yaptığı kazayı anlatın amerikancılar




  • Evet biz o kazaları anlatmaya devam edeceğiz. Usncap'e bekleriz RÖNOLARI.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    quote:

    Amerikanlar anca Irak ı bombalasın o tiksinç arabalarına petrol yetiştirmek için.. Böyle teknoloji harikalarını kullanmaya onların kafaları basmaz


    Doğrudur, sözde tiksinç . Avrupa vatandaşlarıda sütten çıkmış ak kaşık( siyasete girmeyelim ), avrupa araçlarıda zaten F1 motoruna sahip hepsi.

    Bırak git işine ya, 70.000$'a aldığın bir Corvette'den çıkan sesi hiç bir şeye değişemezsin, emin ol. Neyse siz hala "kağıt üstünde" düşüncelere devam edin.

    Başta bende senin gibi düşünürdüm, sonra ne kadar yanıldığımı anladım.

    tamam sen git 70.000$ e Corvette al sesi için.. Virajda öyle bir sıyrılımki ben yarı fiyatlı Clio III RS ile neye uğradğını şaşırırsın




  • quote:

    Orjinalden alıntı: asilx


    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    quote:

    Amerikanlar anca Irak ı bombalasın o tiksinç arabalarına petrol yetiştirmek için.. Böyle teknoloji harikalarını kullanmaya onların kafaları basmaz


    Doğrudur, sözde tiksinç . Avrupa vatandaşlarıda sütten çıkmış ak kaşık( siyasete girmeyelim ), avrupa araçlarıda zaten F1 motoruna sahip hepsi.

    Bırak git işine ya, 70.000$'a aldığın bir Corvette'den çıkan sesi hiç bir şeye değişemezsin, emin ol. Neyse siz hala "kağıt üstünde" düşüncelere devam edin.

    Başta bende senin gibi düşünürdüm, sonra ne kadar yanıldığımı anladım.

    tamam sen git 70.000$ e Corvette al sesi için.. Virajda öyle bir sıyrılımki ben yarı fiyatlı Clio III RS ile neye uğradğını şaşırırsın

    Clio 3 Rs'mi? Senmi sıyrılacakmışsın benim yanımdan? Komik olma. Sana tur zamanalrını bulsam koyacaktım ama neyse. Zaten senin sıyrılacak fırsatın olmaz. Aracı görürsen sıyrılırsın. Araba tek viteste son hızına ulaşabiliyor.




  • Öncelikle ben Mustang'i örnek aldım.. 4000cc v6 motorundan 215hp çıkartabilirken Renault 2.0 sıralı 4 silindirli motorundan turbosuz 200hp 215nm üretiyor.. calculator u da açıp doğruladım 4000cc yi 2'ye bölünce hakkaten 2000cc çıkıyor..

    Renault VelSatis 3.5 v6

    245hp 6000d/d
    330nm 3600d/d

    Bunlar çok mu yüksek devir pardon?? Ayrıca senin hayatında hiç Renault 3.5 v6 motoru sesi dinlediğini sanmıyorum neyse hatırlamak istersen Amerikanda oldukça beğenilen 350 Z'e bir göz at.. Sesi de hiç fena değildir hani
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Clio 3 Rs'mi? Senmi sıyrılacakmışsın benim yanımdan? Komik olma. Sana tur zamanalrını bulsam koyacaktım ama neyse. Zaten senin sıyrılacak fırsatın olmaz. Aracı görürsen sıyrılırsın. Araba tek viteste son hızına ulaşabiliyor.

    Clio III RS i bilen bilir.. AutoCar da Porsche ve Ferrari ile kıyaslanmıştı ve küçük mucize denmişti Ocak sayısında.. Gene AutoExpressde 2006 da Porsche Caymandan sonra en iyi yol tutan araba seçilmişti
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Janjan

    Öncelikle ben Mustang'i örnek aldım.. 4000cc v6 motorundan 215hp çıkartabilirken Renault 2.0 sıralı 4 silindirli motorundan turbosuz 200hp 215nm üretiyor.. calculator u da açıp doğruladım 4000cc yi 2'ye bölünce hakkaten 2000cc çıkıyor..

    Renault VelSatis 3.5 v6

    245hp 6000d/d
    330nm 3600d/d

    Bunlar çok mu yüksek devir pardon?? Ayrıca senin hayatında hiç Renault 3.5 v6 motoru sesi dinlediğini sanmıyorum neyse hatırlamak istersen Amerikanda oldukça beğenilen 350 Z'e bir göz at.. Sesi de hiç fena değildir hani




    Tamam,

    Grand;

    235 hp@ 4800 Rpm

    414 Nm@ 3000 Rpm.

    Evet seninkine göre az, benimkide o kadar devirli olsa daha fazla güç üretir.

    3.5 V6 seside kimmiş V8'in yanında? Sen git bir Muscle Car sesi dinle, 10 tane 3.5 V6 sesi bastıracak nerdeyse.




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.