Şimdi Ara

Amerika'ya İhraç Edilecek Çin Üretimi İlk Otomobil Bir Volvo Olacak!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Volvo, standart S60'a göre daha uzun dingil mesafesine sahip S60 Inscription'ı Amerikan pazarında satışa sunmaya hazırlanıyor. S60 Inscription Amerikan otomotiv tarihinde önemli bir yer edinecek; çünkü modelin üretim yeri Volvo'nun Çin'deki Chengdu fabrikası. Bir diğer deyişle, Volvo S60 Inscription Çin'de üretilip Amerika'ya ihraç edilen ilk otomobil olarak tarihe geçecek.
     Amerika'ya İhraç Edilecek Çin Üretimi İlk Otomobil Bir Volvo Olacak!
    Volvo S60 Inscription, standart S60'dan 3.4 inç(yaklaşık 8.6 cm) daha uzun dingil mesafesine sahip. Yani, limuzin konforunda arka koltuk ferahlığı sunuyor. S60 Inscription'ın kalbinde 240 beygir üreten 2 litrelik turbo benzinli T5 motor görev yapacak. Model, önden yada dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek.

    2000'li yıllarda Ford grubu bünyesinde olan İsveçli premium otomobil devi Volvo Cars, "yeterince" kar etmediği düşüncesiyle 2000'lerin sonunda Ford tarafından satılığa çıkarılmıştı. Bunun üzerine, Çin'in en hızlı büyüyen* otomotiv devi Geely, 2008 yılında Volvo'ya talip olduğunu açıklamış, ardından 2010 yılında 1.8 milyar dolar ödeyerek Volvo'yu bünyesine katmıştı. Bu alışveriş sonrasında ise, Volvo'nun yeni dönemi başladı. Finansal olarak önünde hiçbir engel kalmayan Volvo, önce tüm ürün ve motor yelpazesini %100 Volvo Ar-Ge'si ile yeniden şekillendireceğini açıkladı. Sonra, yapılacak yatırımlarla Çin pazarının iki ana pazarlarından birisi olmasını sağlayıp, 2020 yılında global satış adetlerinin bugünkü değerlerin iki katına, yani 800bin otomobilin üzerine, çıkarılmasının hedeflediğini duyurdu. Çin'de 3 adete kadar fabrika açılması da Volvo'nun açıkladığı planları arasındaydı.

     Amerika'ya İhraç Edilecek Çin Üretimi İlk Otomobil Bir Volvo Olacak!
    Volvo'nun Çin'de açtığı ilk üretim tesisi, Chengdu fabrikası, Kasım 2013 yılında üretime başlamış, fabrikada üretilen ilk model ise S60'ın uzun dingil mesafeli versiyonu S60L olmuştu. Temelde Çin pazarının istekleri doğrultusunda geliştirilen S60L, Volvo'nun 2014 yılında Çin'deki satışlarının 2013 yılına göre %32.8 oranında artmasını (Çin otomotiv pazarı büyümesinin iki katından daha fazla) sağlamıştı. 2014 içerisinde ise, Chengdu fabrikasında üretilen bu model S60 Inscription adı altında Amerika'ya ihraç edilecek. S60 Inscription, Çin'de üretilip Amerika'ya ihraç edilen ilk model olacak. Bu noktada akıllara gelen ilk soru ise, Çin üretimi bir otomobilin Amerika'da nasıl karşılanacağı yönünde.
     Amerika'ya İhraç Edilecek Çin Üretimi İlk Otomobil Bir Volvo Olacak!
    Bu konuya ben kendimce şu şekilde yorumluyorum: Çin malı diye tabir edilen düşük kaliteli "uyduruk" ürünlerle meşhur olan Çin endüstrisi aynı zamanda en yüksek kalitede üretim yapan tesisleri de bünyesinde barındırıyor. Örneğin, şu anda okuduğunuz bu yazıyı Çin'de üretilen Amerikan malı Apple Macbook Air'ımda yazdım. Çin üretimi olan ve Eylül 2012'den beri kahrımı çeken bilgisayarım bu zamana kadar da beni üzmedi. Yani, bir markanın Çin'de üretim yapması o markanın mevcut üretim kalitesinin altına düşeceğini göstermez. Aksine, hiçbir marka bu zamana kadar binbir zorlukla yücelttiği marka imajını tek celsede böylesine küçük bir hamle ile düşürmez. Şayet Volvo'nun üretim kalitesi düştüğü görülseydi ne Çin'de fabrika açarlardı ne de o fabrikada üretilen bir modeli Amerika gibi bu konuda ince eleyip sık dokuyan bir pazara ihraç etmezlerdi.

    Bu benim düşüncem tabii. Amerikalı alıcıların tepkisi ne yönde olacağını S60 Inscription bu yaz satışa sunulduktan sonra gözlemleyebileceğiz.

    http://www.akselerasyon.com/2015/01/volvo-s60-inscription-amerika-ihrac-cin.html

     Amerika'ya İhraç Edilecek Çin Üretimi İlk Otomobil Bir Volvo Olacak! Amerika'ya İhraç Edilecek Çin Üretimi İlk Otomobil Bir Volvo Olacak! Amerika'ya İhraç Edilecek Çin Üretimi İlk Otomobil Bir Volvo Olacak!







  • Yorumlarınıza katılıyorum.

    Asıl önemli olan Volvo Kalite standartlarıdır. Çinde üretimi olan global ölçekli bir markanın en önemli prensibi nerede üretiliyorsa üretilsin ürünlerinin standart kalite seviyesini taşımasıdır.

    Bunun haricinde şunu belirtmekte fayda var; Çin üretimi araçların tamamına yakını Çin pazarında satılacak. Çinli lüks otomobil müşterileri ise lüks, kalite ve teknoloji seviyesi beklentisi açısından Avrupalı ve Amerikalı müşterilerden çok daha talepkar. Bu nedenle orada üretimi yapılan lüks markaların lüks modellerine baktığımızda "Long" versiyon ve ekipmanlı araçlar olduğunu görüyoruz. Yani aracın kalitesi düşerse bunun bedelini çok ağır ödetecek bir müşteri profili söz konusu.

    Türkiye'den örnek vermek gerekirse halihazırda satılan BMW 5 Serisi Long modeli, Çin'de üretilip Avrupa pazarlarına sunulmaktadır. Showroomda veya bir şekilde bu aracı inceleyen birieri olduysa, aklına getireceği en son şey modelin Çin üretimi olduğudur çünkü normal Almanya üretimi 5 serisinden belirgin hiçbir kalite farkı yoktur.

    Gönül ister ki İsveçli markanın İsveç üretimi aracını kullanalım ama yarın benim beğendiğim Volvo modeli Çin üretimi olursa bu gerçekleri bildiğim için satın almakta tereddüt etmem.




  • Volvo'yu Çin firması Geely satın almasaydı, firma atılım yapıp kendini çok büyüyen bir hale getirmezdi-getiremezdi.

    Ben büyüyen bir Volco firmasına güvenip, VW Golf alacağıma Volvo v40 almaz ve Volvo'yu herkese tavsiye etmezdim

    Volvo kalite standartlarını bozmaz, özellikle marka bağımlıları bunu anladığı an yargarayı koparır! Bozarsa zaten Volvo, Volvo olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.