Şimdi Ara

An İtibariyle Yolda Kaldım (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
2.406
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha önce clioda başıma gelmişti, alternatör kayışı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    Daha önce clioda başıma gelmişti, alternatör kayışı.

    clio da alternator kayısı vantilatore baglı degildir hocam iki ayrı kayıs vardır. Bu olayın basına gelmesi için iki kayısında aynı anda kopması lazım.
  • Bundan 5-6 sene önce megane da benzer olay başımıza gelmişti alternatör kasnağı kırılmış kayışlar yerinden çıkmıştı.Tam da renault servisinin 200m gerisinde başımıza gelmişti olay.Yaklaşık 400 tl masraf açmıştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    Daha önce clioda başıma gelmişti, alternatör kayışı.

    clio da alternator kayısı vantilatore baglı degildir hocam iki ayrı kayıs vardır. Bu olayın basına gelmesi için iki kayısında aynı anda kopması lazım.

    Alternatör kayışı diye hatırlıyorum hocam, V kayışı da olabilir :) Ama bi kayıştı kesin :)
  • Geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    kopan büyük olasılıkla şarj dinamosu kayışıdır. dinamo kayışı kopunca, şarj uyarısı vermiştir. bu arada o dinamo kayışı kopunca da hemen komşusu olan su (devirdaim) pompası kayışını da koparmış olabilir. bu da hararete yansımıştır.

    ya da önce devirdaim kayışı hemen akabinde de dinamo kayışı kopmuş olabilir. sonuçta önce hangisi kopmuş olursa olsun, her iki kayışın da kopması durumu gibi bir durum var sanırım...


    quote:



    orjinalinden alıntı : utku

    kayis kopsa motor hemen stop etmez mi?


    etmez hocam. motor çalışıp bu kayışları çevirir, bu kayışlar motoru değil...


    yazin arabayla hareket halindeyken sarj dinamosu kayisinin bagli oldugu kasnagin civatasi gevsemis, kasnak yerinden cikmisti. hemen o anda da araba stop etmisti.

    benzer bir problem degil mi acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçmiş olsun hocam çok talihsiz bir durum. Neyseki şehir dışında başınıza gelmemiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    kopan büyük olasılıkla şarj dinamosu kayışıdır. dinamo kayışı kopunca, şarj uyarısı vermiştir. bu arada o dinamo kayışı kopunca da hemen komşusu olan su (devirdaim) pompası kayışını da koparmış olabilir. bu da hararete yansımıştır.

    ya da önce devirdaim kayışı hemen akabinde de dinamo kayışı kopmuş olabilir. sonuçta önce hangisi kopmuş olursa olsun, her iki kayışın da kopması durumu gibi bir durum var sanırım...


    quote:



    orjinalinden alıntı : utku

    kayis kopsa motor hemen stop etmez mi?


    etmez hocam. motor çalışıp bu kayışları çevirir, bu kayışlar motoru değil...


    yazin arabayla hareket halindeyken sarj dinamosu kayisinin bagli oldugu kasnagin civatasi gevsemis, kasnak yerinden cikmisti. hemen o anda da araba stop etmisti.

    benzer bir problem degil mi acaba?

    değildir muhtemelen. yani sizin yaşadığınız durumda yerinden çıkan kasnağın ya da başka bir malzemenin, gidip ateşleme bobinine çarpıp ateşlemeyi kesmiş, bir kabloyu koparmış ya da ne bileyim volantın oralara bir yerlere çarpıp motor döngüsünü bozmuş olması lazım. yoksa sadece şarj dinamosunun devreden çıkması ile araç stop etmez.




  • tek sevindirici yanı bugün olması.birkaç gün sonra gelin arabası olacağım,düğün günü yolda kalsak rezillik olurdu:) bakalım yarın nasıl bir fatura çıkacak,kayış çok tutmaz da rulman ve olası diğer hasarlardan çekiniyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    tek sevindirici yanı bugün olması.birkaç gün sonra gelin arabası olacağım,düğün günü yolda kalsak rezillik olurdu:) bakalım yarın nasıl bir fatura çıkacak,kayış çok tutmaz da rulman ve olası diğer hasarlardan çekiniyorum

    Damat sen değilsen düşündüğün kadar rezillik olmayabilirdi arkadaşım.
  • Bu mesaj da sorulan soruya cevap vermiyor ama atılan mesajların yarıdan fazlası sırf post kasmak için atılmış.Laf olsun diye de "geçmiş olsun" diyerek atılan mesajlardan rahatsız olduğumu belirtmek istiyorum. Kısacası, post kasmayı bırakalım da insanların bilgimizden istifade edebileceği birşeyler varsa paylaşalım derim.


    İnanın geçmiş olsun dilekleri sorun yaşayan arkadaşın hiçbir işine yaramıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    sorun aslında cok basit vw sahibi olmanız. = )

    vantilator kayısı kopmus... tabi vw malzeme az gitsin diye vantilator ile şarj motorunu aynı kayısa bagladıgı için otomatikman ikiside aynı anda gitmiş

    kayıs kopunca hem aku şarj etmez hemde aracınız sogutmayı tam anlamıyla yapmaz. Çorap baglayın diyecegimde nasıl yaparsınız bilemem.

    Eger arac servis bakımında ise servise fatura cıkartın cunku periyodik olarak degismesi gereken bir parca ben en son triger degistirdigimde butun kayısların alayını degistirmiştim.

    Benzer bir durum fiestayla başıma gelmişti ancak çalışma mantıkları daha farklı sanırım.

    Birden bir takırtı duydum ve direksiyon birden ağırlaştı yoğun trafikteydim biraz ilerde sağa çektim.Kaputu açtığımda bir kayışın koptuğunu gördüm ustamı aradım triger kayışı koptu sanırım diye ustam o triger değil arabayı çalıştır ağır ağır gel dedi.Başka bir arkadaşın eskortluğunda ustama ulaştım ama elektrik bağlantısı kesildiği için elektrikli direksiyon ortadan kalkıyor haliyle çok zor oldu.

    Gerçi ustaya kızdım çünkü cik cik diye bir hafta önce ötmeye başlamıştı sabahları, gitmiştim ıslanmıştır ısınınca geçer devam et demişti.Yani fiestada şarj dinamo kayışı bağımsız kopunca elektiriği kesiyor ama hararet filan yapmıyor passatın farklı sanırım.Ben 70 tl ye halletmiştim sizin baya masraflı olcak sanırım geçmiş olsun cana geleceğine mala gelsin artık :))




  • geçmiş olsun ..
  • Konuda kayışları karıştıranlar çok olmuş.
  • Doğuşa götürmediniz umarım?
    Özel servislerde çok daha ucuza halledebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soda23

    Doğuşa götürmediniz umarım?
    Özel servislerde çok daha ucuza halledebilirsiniz.

    +1
  • Geçmiş Olsun.
  • Premium marka nasıl yolda kalır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    önce akü şarj etmiyor uyarısı,ardından hayatımda ilk kez gördüğüm 110 derece motor suyu sıcaklığı,ve sağa çekmiş çekilmeyi bekleyen passat:) tahminleri alayım,sizce problem nedir?

    Kayış kopmuş gibi.

    kayis kopsa motor hemen stop etmez mi?

    Motorun tasarımı ile ilgili biraz. Kopan kayışın hangi ekipmanları çalıştırdığı önemli, bazı araçlarda kayış sayısı fazla olabiliyor.

    Sonuçta bu kayışların hepsi krank milinden tahrik alıyor.

    Örneğin benim kendi aracım triger kayışlı. Bu kayış hem kam millerin ve su pompasını aynı anda çeviriyor. Direksiyon pompası ve şarj dinamosun için ayrı bir kayış, klima pompası için ayrı bir kayış konumlandırılmış.

    Başka bir motor tasarımı, kam millerini zincir ile, su pompası ve diğer ekipmanları kayış ile kontrol edebilir (bu konudaki arkadaşın aracı gibi)

    5.2 Cherokee V8 motorlarda da genelde tüm ekipmanlar tek kayış ile kontrol ediliyor, kayışın boyu 8m :)

    Konuyu toparlayacak olur isek, triger kayışı haricinde diğer kayışlar koptuğunda akü sağlam ise araç stop etmez. Fakat arıza lambası yakar hemen durulmalıdır. Örneğin benim aracımda triger hariç diğer kayışlar kopar ise, aracım stop etmez, su pompam çalıştığı için hararet yüksetlmez fakat direksiyonum sertleşir, şarj lambam yanar.

    Alternatör kayışları motorun tasarımına göre farklı ekipmanları kontrol edebilir.




  • kayışlar bakım zamanına göre değişmemiş olabilir veya yapanlar gergi ayarını düzgün yapmamıştır.arabayla veya markayla ilgili bir durum değil.bu tür hassas ayarları sanayide usta diye geçinen cahillere yaptırmayın.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.