Şimdi Ara

Ankaralı mühendis diesel araçlara LPG takmayı başardı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • http://www.haberturk.com/haber.asp?id=79362&cat=130&dt=2008/06/09

    Ankaralı mühendis sonunda diesel araçlara da LPG takmayı başardı. Bu duruma en çok kamyoncular sevindi! Benzin ve motorine üst üste zam yapılması vatandaşları tasarruf yapmak için farklı arayışlara itmeye başladı. Ankaralı Makine Mühendisi Nevzat Adabağ'ın motorinle çalışan araçlara LPG takmaya başlaması diesel araç sahiplerini umutlandırdı.

    2002 yılından bu yana proje üzerinde çalıştığını belirten Makine Mühendisi Nevzat Adabağ, yanma sisteminin farklılığından dolayı benzinli araçlardaki gibi motorinli araçlara LPG takılamadığını, yaptığı sistemle artık bunun mümkün olduğunu ifade etti.

    Sistemin patentini alarak kamyon, Tır, çekici, otobüs, minibüs gibi diesel ile çalışan araçlara LPG takmaya başladıklarını belirten Adabağ, "Ecomix" adını verdiği sistemin çevreyi kirletmediğini, motorun gücünü arttırdığını ve ayrıca yakıttan yüzde 25-30 arasında değişen bir tasarruf sağladığını dile getirdi.

    Şu anda sisteme talep patlaması yaşandığını, özellikle aracı diesel olup da çok yakıt kullananlar tarafından tercih edildiğini kaydeden Nevzat Adabağ, "Sistemin maliyeti araca göre 4 bin 500 YTL'den başlatıp 12 bin YTL'ye kadar çıkabiliyor. Yaptığımız araştırmalarda 6 ile 8 ay gibi bir sürede bunun maliyeti karşılanıyor. Motorin fiyatlarına son aylarda yapılan zamların ardından dizel araç sahipleri alternatif arayışlara gitti. Diesel aracı olanlar LPG taktırmak için bize gelmeye başladı" dedi.







  • eline saglik.
    kizilirmak suyu ile calisan motor icat etse su mühendisler birde.
  • patlayan kamyon haberleri çıkmaya başlar artık
  • Bahsedilen sistem yeni bir icat değil aslında. Belli oranlarda mazot ve lpg'nin karıştırılarak yakılması yabancı ülkelerde yıllardır uygulanıyor ancak eğer haberde bahsedilen sistem tamamıyla Türkiye'de geliştirilip üretiliyorsa sevindirici bir gelişme olur.
  • iyide dizel alırken zaten 3-5 fazla veriliyor bide dizeli lpg ye dönüşüm maliyeti var
    nerde bunun ekonomisi
    baya bir binmek lazım sanırım
  • sistemin maliyeti biraz fazla sanki.dizel al fazla para ver, bi de üstüne minimum 4500 TL...

    gerçi seri üretime geçilirse elbet fiyatlar aşağı çekilir ama benim gibi senede 10000km anca gören kullanıcıların yüzüne bile bakmayacağı bi sistem...
  • MECBURİYETTEN ÇÖZÜM.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Bahsedilen sistem yeni bir icat değil aslında. Belli oranlarda mazot ve lpg'nin karıştırılarak yakılması yabancı ülkelerde yıllardır uygulanıyor ancak eğer haberde bahsedilen sistem tamamıyla Türkiye'de geliştirilip üretiliyorsa sevindirici bir gelişme olur.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sanırım sistem hususi araçlar için değil
    Daha çok ticari olarak çalışan eski kamyonlar otobüsler eski turbosuz dizeller için
  • Sistem daha öncedende vardı evet ama patent almış adam?Ülkemize faydası dokunur ama bizim gibi sıradan binicilerin o kadar para verip dizel alması sonra bir okadar daha fark verip ecomix taktırması tasarrufdan ziyade israf olur ha, haberde dediği gib kamyon tır vs vs çok km yapanlarda amorti edebilir.
  • Sistemi geliştiren vatandaşın da söylediği gibi bizim binek araçlarımıza hitap etmiyor. Minimum 4.500 YTL.lik maliyeti %25 karla 6-8 ayda çıkartabilen (ki bu senede 100.000km falan yapıyor galiba) dizel binek sahibi varsa beri gelsin :) Bu habere ancak sistemin yakında daha makul maliyetlerle binek araçlara da uygulanması yolunda bir adım olabileceği itibarı ile sevinebiliriz.
  • gereksiz bir işlem.zaten kamyoncular mınıbusculer dizel pek kullanmıyor genelde 10 numara yağ kullanıyor.adam min.4 milyar verip niye lpg donustursun ki zaten %30 en fazla tasarruf yapılıyor.zaten gucten de dusecek motor.
  • focusta benzinli ile dizeli arasında 10 bin ytl fark var zaten birde bunu uygularsan bi 10 bin ytl daha ediyor 20 bin ytl e focusun benzinlisi 38 bin ytl zaten koy üstüne 20 bin daha dizel mondeo alıyorsun ne gerek var çok gereksiz sistem
  • 10 numara yağ güzel çözüm ancak iyisini bulursan tabiki ndn iyisi kötüsü enjektör memelerini tıkıyabiliyor pompa çalışmaz hale gelebiliyor şimdi nerden bildiğimi düşünceksinz halk otobüsüm var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: osmanlı13

    10 numara yağ güzel çözüm ancak iyisini bulursan tabiki ndn iyisi kötüsü enjektör memelerini tıkıyabiliyor pompa çalışmaz hale gelebiliyor şimdi nerden bildiğimi düşünceksinz halk otobüsüm var


    evet hükümetin yanlış yakıt politikası yüzünden, kimi zaman cam açık gidemiyoruz yolda, kamyonun teki simisiyah ossuruyor üstümüze.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: AuToBaN

    focusta benzinli ile dizeli arasında 10 bin ytl fark var zaten birde bunu uygularsan bi 10 bin ytl daha ediyor 20 bin ytl e focusun benzinlisi 38 bin ytl zaten koy üstüne 20 bin daha dizel mondeo alıyorsun ne gerek var çok gereksiz sistem


    Ya bu sistem Focus'a yapılmıyor. DAF Man Scania Mercedes vs gibi tır otobüs kamyon gibi araçlara yapılıyor. Sen yılda 100000 yapıyor musun Focus'la. Hayır. Tırı otobüsü olan adam yapıyor ama. 6 ayda 50000 - 100000 yapıyor adam. haliyle biraz ekonomiyi düşünür.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.