|
Bildirim
|
demolara bile girmemiş sadece video izleyerek gözü kapalı yorum yapılan başka bi başlık daha yok herhalde forumda.
forumun en kanser başlığı burası olabilir. Hemen bi güncelleme çıksın da bok atayım diye apotta bekliyor millet. koşarak takibi bırakıyor ve reddit'e dönüyorum. Allah ıslah etsin burdakileri. |
Oyunun tüm eksiklerine ve ciddi teknik sorunlarına rağmen gerek tasarım gerekse grafik olarak gördüğüm en iyi semi-open world'e sahip olduğundan ve konseptin mükemmel olduğundan falan bahsedecektim ancak 10 sene önceki DH'de olmadığımız belli, şu sıralar oyunu gömmek çöp deyip popüler olmak oyunu oynamaktan da beğenmekten de daha önemli malumunuz.
200+ saat Destiny 2 oynadım, 2012'de ilk çıktığı günden bu zamana kadar da ne kadar ara verirsem vereyim dönüp Diablo 3 oynadığım oluyor.Şu oyunu şuursuzca eleştiren kitleden bunun bir Bioware oyunu olduğunu anlayabilen, her gördüğü npc ile konuşan, bulduğu yazıları okuyan ve yaratılan dünyayı anlamaya çalışan o kadar az kişi olacak ki oyunun buralarda beğenilmesi zaten mucize. Adam looter-shooter ve grind oyununa "sürekli aynı şeyleri yapıyoruz" diye eleştiride bulunuyor. Tek bir gear için 50 kere stronghold farmlamayacaksan adamların sana 1.gün 200 farklı stronghold tasarlaması zaten teknik olarak mümkün değil. Devasa bütçesine ve Activision'dan ayrılmadan önce emrine amade yan stüdyolar olmasına rağmen Bungie hala sağlıklı ve devamlığı olan içerik sunmakta zorlanıyor zira onların konsepti tıkandı, hikaye anlatmakta Bioware'in yarısı kadarda becerikli değiller her iki Destiny oyunununda ana hikayeleri bitsinde end-game gelsin diye dua edilecek kıvamda hiç olmazsa Anthem end-game içeriğim ilk gün kısıtlı olabilir ama asla hikaye bütçesinden kısmayacağım demiş ve singleplayer oyun kalitesinde peşine düşülecek içerik koymuş. Oyunun önü açık, ilk 4-5 aylık zorlu süreci The Division atlattıysa, Destiny 2 Forsaken gelene kadar ayakta durabildiyse Anthem'e de hiçbirşey olmaz. |
Yine bir loot grinding oyunu ve yine incelemeler üzerinden değerlendirmeler. Destiny 1'de de aynı şeyler olmuştu, dejavu yaşıyoruz. Bu oyun 6 ay sonra yine bu seviyelerde olursa rahatlıkla gömülüyor ama şu aşamada hiçbir inceleme anlam ifade etmiyor. İronik olan ilk gün yaması ile mevcut incelemelerin hepsi çöp oldu bile!
Demosunda 3 yan görev 1 stronghold vardı, 44 saat oynamışım. Ne istediğinizi biliyor olmanız gerekiyor, oyunlardan yanlış beklentilere girerseniz sıkıntı zira bu oyundan bir Mass Effect çıkmayacak. |
Oyunu yaklaşık 3 saate yakın deneme şansım oldu. Girişte birkaç kez sorun yaşadım ama yapımcının bahsettiği şekilde her seferinde girmeyi başardım. Bu teknik sorunlar dışında oyuna bayıldım.
Anthem sayesinde Türk oyun basınının ne kadar boş ve referans alınamayacak yapıda olduğunu öğrendim. Örneğin Mesut Çevik oyunun grafiklerini telefon oyunlarına benzetti. Örneğin Merlinin Kazanından Ersin Kılıç oyunun daha tam sürümünü dahi görmeden bir yıl önce E3 ta oynadığı 30 dk ile oyunun çöp olma ihtimalinin yüksekliğinden bahsetti.. Çoğu böyle. Birde dün twitter da birbirlerine girdiler. Hatırlıyorumda Diablo 3 çıktığında bırakın demoyu ana oyuna millet günlerce girememişti ama şu koparılan yaygaranın yarısı koparılmamıştı... Yazık...Birşeyimizde düzgün olsun diyecem ama malesef... |
destiny 1 76 ortalama alırken çok daha kötü bir oyun olan destiny 2'nin ortalaması 84. bu tip oyunlar bir metro gibi değil sonuçta, oyunla beraber hizmet satın alıyorsun ve oyuncuların çoğu endgame ve gelecek olan hizmete, etkinliklere bakıyor. yapılan incelemelerin çoğu saçma sapan o yüzden, dikkate almaya değmez. en güzeli oyun çıktıktan sonra bu tip oyunlara aşina insanların yorumlarını dinlemek. ben öyle yapacağım, oyundan pek ümidim yok ama beni yanıltırsa indirim döneminde alırım. şimdiden parayı basıp dalmak biraz kumar.
|
Division, Destiny gibi ultra dandik oyunların yüzüne bile bakmam, bir haftadır çıkamadım bundan, ne biçim oyunmuş. Alıp oynayan adama aptal demeye getirip sivri zekalık yaptığını düşünen bıraksın düşünmeyi, çıkar sana 874541 saat ne oynadığını anlatır biri yavaşça gidersin konudan.
Sayarsak bir sürü eksik kalmış yeri var oyunun ama Division, Destiny gibi paralı content dayamak için boş çıkan oyunların 80'ler aldığı ortamda bunların hepsinden fazla not alır. Daha iyi bir oyun. İngilizce bilmeden The Witcher oynayıp kötü oyun bu demesi gibi, Anthem'a bakıp sadece loot oyunu zanneden bir tipte bu oyunda senaryo yok diyebilir. Kapı gibi senaryo yazmış herifler. Zaten BioWare'ın arkaplanı bırakması mümkün değil. Mass Effect'in sadece codex vs metinlerde işlediği üç ekstra oyun çıkacak Prothean senaryosu kadar detaylı bir hikaye sunuluyor. İngilizcen yok ama Türkçe okuma yazman var, birinci sayfaya bak öğren senaryoyu. Ertu başkan Codexleri de yazmaya kalksa 1,500 sayfa rehber çıkar sadece senaryodan. Dört günde saatlerce bırakmadım, Masterwork'e yeni geçirdim Ranger karakteri. Senaryonun herhangi bir sonu yok. Content geldikçe The Monitor vs devam edecek. Master'a geçip güçlenmen ve Cataclysm'e hazırlan diye bolca zaman verdi herifler ki challenge'ların hepsi oyunu aylarca oynatacak seviyede çünkü bu mekanikler hiç bir oyunda yok. Bu kadar uçup kaçarken aynı savaşın 86554. tekrarından bile zevk veriyor oyun. Takıldığın yerde tıkır, tıkır çalışan matchmaking sistemi var, lobiye aldığı kişiler kaç lvlsa ortalamasını alıp zorluğu ve lootları ona göre belirliyor sistem, hard da bitirince avucunu yalamıyorsun. Herkes oynayabilir. Birinci sayfa full dolu ben çok fazla detaya girmiyorum. Eksik noktalar loading gibi teknik ve live service olayınının getirdiği, az içerik, tamamlanmamış yerler vs negatif etkileri. Oyunun kendisi şu haliyle bile güzel. Cataclysm bir başlasın, store'u, eklentisi gelsin ileride yeni bir kritik daha yapacaktır oynayanlar. Grafikler tablo. Bir kaç SS, |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zooe -- 10 Haziran 2017; 22:46:30 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|