Şimdi Ara

ANTHEM [PS ANA KONU] | Rehber ilk sayfada

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
930
Cevap
9
Favori
43.852
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ANTHEM [PS ANA KONU] | Rehber ilk sayfada















    _________________________________________________________________________



    HATA ÇÖZÜMÜ!!! "Error retrieving Anthem live service data"

    Oyuna bağlanmaya çalışırken bu hatayı alıyorsanız, bilinen 2 çözümü var.

    -Birincisi PS4'ün sistem dilini İngilizce yapın.

    -İkincisi PS4 internet ayarlarında Google DNS kullanabilirsiniz, belki başka DNS'ler de işe yarıyordur ama sorunsuz olduğunu bildiğim bu.


    _________________________________________________________________________


    ANTHEM nedir?

    En basit tabir ile MMORPG ögeleri barındıran loot temelli bir TPS oyunu olarak açıklanabilir. Her ne kadar Destiny gibi gözüküyor olsa da aslında genel yapısı Diablo ile çok daha fazla benzerlik göstermekte. En iyi eşyanın Destiny'deki gibi belli görevlerde olduğu bir oyun değil Anthem, bu konuda oynayana sınır koymak yerine tıpkı Diablo'da olduğu gibi farklı zorluk seviyelerinde istediğiniz görevi açarak çok üst düzey eşyalar düşürebilmek için uğraşıyor ve o loot'lar üzerinde çeşitli oynamalar yaparak kendi karakter build yapınızı kusursuz hale getirmeye çalışıyorsunuz. Tek hedef her zaman daha iyisini elde etmek.


    _________________________________________________________________________



    ANTHEM HİKAYE



    Oyunun geçtiği dönemden 50 yıl önce yaşanılan dünya kaos içerisinde ve ölümcüldü. İnsanlık ise bu zor şartlarda yaşam mücadelesi veriyor ve bir yandan da tanımlanamayan çok güçlü baskıcı bir grubun himayesi altına girmişti. Helena Tarsis adında güçlü kadın bir savaşçı ortaya çıkarak, insanları kendi bayrağı altında topladı ve bu zorbalığa karşı mücadele başlattı. Helena Tarsis'in emri altında olan gruba Legion of Dawn adı verildi. O dönemlerde Arcanist'ler (Bilim ve gizemli olaylara ilgi duyan kişiler) gizli labaratuvarlarında Shaper teknolojisini kullanarak ilk Javelin'i geliştirdiler ve böylece Legion of Dawn'ın insanlığı adeta bir araç olarak kullanan bu güçlü gruba karşı savaşabilmesinin yolu açıldı. Helena Tarsis insanlığı bu kaos ortamından kurtardıktan sonra daha korunaklı bir yer inşa edilmesini istedi ve duvarlarla kaplı bir şehir yapıldı. General Tarsis'e olan saygı ve sevgiden ötürü de adı Fort Tarsis olarak belirlendi. Ancak sonraları insanlar farklı bölgelerde çeşitli şehirler kurmaya devam etti. Fakat General Tarsis'in ölümünün ardından sistem alt üst oldu ve Legion of Dawn üç farklı gruba bölündü. Freelancer, Sentinal ve Dominion.

    Hikayenin merkezinde yaratma ve yok etme gücü olan Anthem of Creation kısaca Anthem adında bir şey yer almaktadır. İnsanlar, Dünya'nın Shaper adını verdikleri Tanrılar tarafından yaratıldığına inanır. Tanrılar, Shaper Relic denilen devasa boyutlardaki makineleri aracılığı ile Anthem'i kullanarak dünyayı yaratmaya devam ettikleri esnada işlerini tamamlamadan arkalarında bu antik makineleri bırakarak aniden ortadan kayboldular. Bu makineler ise Anthem dünyasındaki şiddetin ve değişimin başlıca sebebidir. Anthem ve Shaper ikilisinden hangisinin ilk önce var olduğu ise bilinmemektir. Shaper'lar dünyayı istediği gibi şekillendiremediler ve insanlar geride kalan bu devasa kalıntılar ile beraber aynı yerde yaşamak zorunda kaldılar. Bu dev makineler hem dünya'nın görüntüsünü değiştirdi hem de Cataclysm (Shaper Fırtınası) yüzünden sürekli değişime uğramasına, hayvanların mutasyon sonucu farklılaşmasına sebep oldu. Dünya üzerinde varlığını sürdüren bir diğer topluluk Scar'ların ise Shaper'lar ile bir bağlantısı olduğu düşünülmektedir, zira onlar da Anthem'i kontrol etmek için uğraş vermektedir. İnsan değiller ama ne oldukları da bilinmemektedir. Shaper'lardan geride kalan tüm bu garip makineler ormanlara, yer altı tünellerine kadar yayılmış, bazıları tamamen ölü bazıları ise yarı çalışır vaziyette durmaktadır ve çok tehlikelidir. Tüm bu kalıntılar ve Anthem arasında ne gibi bir bağ var, insanlık bunu bulmaya çalışmaktadır.

    General Tarsis öldükten sonra bölünen Legion of Dawn birliklerinden Dominion'da Anthem of Creation'ı kontrol etme niyetine girişmiştir. Kuzeydeki dağlık bölgeye Stralheim adında bir yerleşke kuran bu birlik The Monitor adındaki liderleri ile birlikte Anthem'i kontrol etmeyi istemektedir. The Monitor, Anthem'in medeniyetleri yok ettiğini düşünmektedir. Çünkü dünya üzerinde çok eskilerden kalma şehir kalıntıları bulunmaktadır. Bu düşüncesinden ötürü Anthem'i kontrol edecek gücün elinde olduğunu ve insanoğlunun çektiği tüm acıları ortadan kaldırabileceğini iddia eder yani bir nevi acılardan kurtuluş çözümü sunar. O, yaptığı tüm eylemleri "Büyük İyilik" olarak isimlendirip meşrulaştırmıştır. Felsefi açıdan Freelancer'ları kabullenmediği için en başından beri onları düşman olarak bellemiş ve iki grup her daim çatışmaya devam etmektedir. Sahip oldukları imkanlarla Storm Javelin'i tasarlamış olsalar da, sonraları bu tasarım Freelancer'ların da eline geçmiştir. Freelancer'lar ise insanoğlunu inşa ettikleri duvarların içinde uzun yıllar korumuştur, geçmişte yaptıkları işlerle büyük saygı kazanan bir birlik olmuş olsalar da artık günümüzde aynı saygıyı görmemektedir. General Tarsis'in yolundan gitmelerine rağmen özgürlüklerinden asla vazgeçmemektedirler. Ancak Dominion'ın Anthem'i kontrol etmek için harekete geçmesinden sonra Freelancer'da insanlığın geleceğinin tehlikeye atıldığını düşünerek karşı saldırıya geçmiştir. Sentinal ise General Tarsis'e en sadık birliktir ve hala onun izinden gitmektedirler. Fort Tarsis içerisinde yer alır ve oradan çıkmazlar.

    Günümüzden 10 yıl önce Jani karakterinin gözünden anlatılıyor. En güçlü seviyesine ulaşan Dominion, insanların refah içinde hayat sürdürdüğü, Freelancer ve Sentinal'lerin beraber çalışarak insanları koruduğu bu topraklarının en büyük kadim kenti Freemark'a saldırdı. Ancak bu şehrin en önemli özelliği o zamana kadar ki en büyük Freelancer topluluğuna da ev sahipliği yapıyor olmasıydı. Dominion'ı yöneten kişi ise o vakte kadar kendisini hiç göstermemiş olan Doctor Harken adında biriydi. Ne pahasına olursa olsun şehri ele geçirmek için tüm gücü ile saldırmıştı. Dominion'ın güçleri Freemark'dan çok üstündü buna rağmen Freelancer'lar savaşmaya devam etti ama düşmanı durduramadılar. Sentinal'ler ise haber vermeden gizli sığınaklarına gerçi çekildiler. Ancak Jani kaçarken şans eseri Sentinal'lerin geri çekildiği sığınağı buldu. Orada aslında Dominion'ın Freemark şehrini yok etmek için gelmediğini gördü. Sentinal'ler çok eskilerden The Cenotaph adında bir Shaper Relic aracını şehrin altında saklıyor ve koruyordu, bundan kimseye bahsetmemişlerdi. Doctor Harken'in amacı Cenotaph'i ele geçirmekti ve nihayetinde sığına ulaştılar, Sentinal'ler öldü Jani ise son anda kaçtı. Doctor Harken, Cenotaph'i kullanabilmeyi sağlayan Arrogance adında bir araç yarattı böylece Anthem of Creation'ı kontrol edebileceğini düşünmüştü. Ancak Anthem kontrol edilemezdi. Doctor Harken'ın bu hamlesi korkunç bir Cataclysm'i (Devasa fırtına) ortaya çıkardı. Freemark kenti, Dominion, her şey yok oldu. Savaş esnasında şehrin dışına çıkarak çarpışmayı sürdüren birkaç Freelancer ise bu korkunç olaydan şans eseri kurtuldular. Fakat o gün oluşan Cataclysm daha sonra korkunç bir hal alarak büyümeye devam etti, en son böyle bir Cataclysm oluştuğunda ona Heart of Rage adı verilmişti ve General Tarsis, merkeze ulaşarak fırtınayı sonlandırmıştı. Bu defa yine bir Heart of Rage meydana gelmişti.

    Freelancer'lar daha önceleri de birçok kez ortaya çıkan çeşitli Cataclysm'leri merkezlerine kadar ilerleyerek durdurmayı başarmış olsalar da Heart of Rage öncekilere kıyasla bambaşka bir boyuttaydı, çok uzun zamandır böylesine ilk defa şahitlik ediliyordu. Bu noktada acemi bir Freelancer olarak oyuna başlıyoruz, takım arkadaşımız Haluk ve diğer Freelancer'lar ile birlikte fırtınanın merkezine ilerleyip, Cenotaph'a ulaşarak fırtınayı durdurmak amaçlanıyor. Son yıllarda Heart of Rage'den çok sayıda Titan ortaya çıkmaya başlamıştı ve Titan'ların sayıları ve boyutları gittikçe büyüyordu. Çok fazla yol kat edemeden bir Titan yirmiden fazla Freelancer'ın ölümüne sebep oldu ve geriye sadece biz ve Haluk kalmıştı. Haluk merkeze doğru devam etmek istediğini inatla söylese de aynı esnada ortaya çıkan daha fazla Titan'a karşı gelemeyecekleri için geri çekildiler ve Heart of Rage'i durdurma görevi büyük bir başarısızlık ve çok sayıda korkunç ölümle sonuçlandı. Freelancer'ların sayısı yok denecek kadar azaldı, acemi Freelancer olarak türünün sayılı örneği haline geldik. Fakat daha da kötüsü kahramanlar olarak anılan Freelancer'lar artık güvenilmeyen bir birlikti. O olaydan sonra 2 yıl geçmiş ve Fort Tarsis insanların endişe içinde yaşadığı, dükkanların bir bir kapandığı boş, umutsuz bir yer haline dönüşmüştür.

    Interceptor javelin'in tasarımını yapmış Corvus adında gizli bir topluluk mevcut. Buradaki insanlar Fort Tarsis dışındaki operasyonları birebir çatışmaya girmeden gizlice bitiriyorlar. Birçok yerde ajanları, suikastçileri bulunuyor. Freelancer'lar için pek de iş çıkmadığı bu zamanlarda Tassyn adında bir kadın bir iş teklif eder. Tassyn, Corvus adına çalışan ajanlardan biridir. Eskiden Tarsis'de yaşıyor olmalarına rağmen düzeni bozan, pis işlere bulaşmış tiplerin şehirden sürülmesi sonucu ortaya çıkan Regulator adında bir grup var. Tassyn, bu grubun içerisinde bir ajanı olduğunu ve onunla buluşmamızı ister. Ancak bu görev esnasında Doctor Harken'in yardımcısı The Monitor'ü görürüz, ajanı yakalamış ve bir relic hakkında sorguya çekmektedir. Maalesef ajan ölür ama daha büyük bir sorun vardır, Dominion geri dönmüştür.

    The Monitor, bir kez daha Heart of Rage'in merkezindeki Cenotoph'ın peşindedir, bu yüzden geçmişteki o büyük başarısızlığa rağmen Dominion'ın durdurmak için Heart of Rage'e tekrar gitmek gerekmektedir ancak bu acemi Freelancer'ın tek başına yapabileceği bir şey değildir. Bundan 2 yıl önce Heart of Rage'de yaşananlardan sonra Haluk ve onun Cypher'ı Faye yaşananlardan sonra bizi sorumlu tutmuş ve Tarsis'den ayrılmışlardır. (Cyper: Bazı insanlarda ortaya çıkan telepati yeteneğinine sahip kişilere deniyor, bu Cypher'lar kendilerini geliştirdiklerinde çok uzak mesafelerden birbirleri ile iletişim kurabiliyor, normal insanların göremediklerini, işitemediklerini algılayabiliyorlar. Anthem of Creation ile iletişim kurabiliyorlar ayrıca her Freelancer'ın bir Cypher'ı oluyor, böylece ona her türlü bilgiyi anlık olarak aktarabiliyorlar.) Eski dostlarla iletişime geçince Haluk zor zor ikna olsa da Faye sıcak kanlı bir şekilde karşılıyor acemiyi. Faye'in söylediğine göre en son Heart of Rage'in merkezine giren General Tarsis'in Javelin'i özel bir kalkana sahipti ve o javelin'de hala Tarsis'in mezarında duruyodur. Amaç onu alıp o kalkanı diğer javelin'lere de uygulamak. Fakat, Tarsis'in Javelin'i ele geçirilmesin diye mühürlenmiştir. Bu mührü kırabilmek için de dört farklı mezarın Legionnaires Challenge'larını tamamlamak gerekmektedir.

    Karakterimizin Cypher'ı Owen adında biridir ancak Owen diğer Cypher'lara göre biraz farklıdır. O aynı zamanda bir Lancer da olmak istemekte ancak bu konuda çok da başarılı olduğu söylenemez. Bir görev esnasında az kalsın kendini öldürtüyordu, bu yüzden gruptakiler onun arkada durmasını ve asli görevini yerine getirmesini isterler ancak Owen bu muameleden hiç memnun değildir. General Tarsis'in Javelin'ini bulduktan sonra hiç beklenmedik şekilde Owen ortaya çıkar ve bir çeşit elektrik silahı ile bizi durdurur ardından Tarsis'in Javelin'i alır. Dominion'un çok güçlü olduğunu ve onların yenilmeyeceğini söyleyerek ihanet eder. Olanlardan sonra Faye, General Tarsis'in Signet'i (Herkesin elinde takılı olan ve çeşitli birçok bilgiyi depolayan bir çeşit eşya) sayesinde edinilen bilgiler ile kendi kalkanlarını yapabileceklerini söyler ve çalışmaya başlarız. Tasarım tamamlanmış, Javelin'e monte edilmiştir ama bir sebepten ötürü kalkan aktif olmuyordur. Bu esnada Tassyn, The Monitor ve çok sayıda Dominion'ın Heart of Rage'e doğru hareket ettiğini, eğer bir şey yapmazsanız Sentinal'leri göndereceğini söyler. Faye ise Sentinal'lerin bu konuda hiçbir bilgisi olmadığını başarabilecek kişilerin kendileri olduğunu söyler ancak vakit kısıtlıdır. Haluk, bunun üzerine bir şeyi gözden kaçırdıklarını düşünerek apar topar General Tarsis'in mezarına gider tekrar araştırmak için biz de peşinden gideriz. Haluk'u çaresiz bir şekilde otururken buluruz, o esnada mekana Owen gelir. İhanet ettiği sanılan Owen, aslında Fort Tarsis'i korumak için ve biraz daha kendini tatmin etmek için bu yola başvurduğunu söyler. The Monitor'un kalkanı yapabilmek için gerekli olan parçayı ele geçirdiğini ve Cenotaph kullanabilecek bir makinesi olduğunu söyler. Kendi bencilliği ve tatmin duygusu yüzünden bunu yaptığını ve başlangıçta onlara katılmanın güzel hissettirdiğini fakat sonra bu durumun kaybolduğunu söyler. Vücudunda çeşitli yaralar, değişiklikler oluşmuştur. Kendisini affettirmek için kalkanı aktifleştirecek olan gerekli parçayı verir ve bundan sonra ne yapacağını bilmediğini, biraz kafasına göre takılacağını söyleyerek oradan uzaklaşır.

    Javelin'in kalkanı için gereken parçayı Haluk'a vererek "The Dawn Shield" aktifleşiyor ve Heart of Rage'e doğru tekrar yol alıyoruz. Orada çok sayıda Dominion güçleri ile çarpıştıktan sonra The Monitor'u buluyoruz. Cenotaph'ı kullanmayı başararak Anthem of Creation ile bağ kurmuş ve evrim geçirmiştir. Artık çok daha büyük, çok daha güçlü korkunç bir varlığa dönüşmüştür. Zorlu mücadelenin ardından The Monitor alt edilir, ardından Cenotaph'a bağlı olan Arrogance'ı çıkarıp Heart of Rage durdurulmuştur. Bu olaydan sonra acemi Freelancer artık bir efsane haline dönüşür, insanlar sürekli ondan bahseder ve Freelancer birliği eskisi gibi kahramanlar olarak anılır.

    The Monitor durdurulmuş olsa da asıl tehlike yeni başlıyordur. Freemark kentinin yok oluşundan sağ çıkmayı başarmış olan ünlü Freelancer Adam ile buluşur ve bize bir şey gösterir. Doğu sınırında iki ekibini öldürmüş olan bir Urgoth cesedi yatıyordur masada, onlar çok uzun zamandır olmadıkları için yok oldukları düşünülüyordu ama anlaşılan hala varlıklarını sürdürüyorlar. Yeterli bilgi olmadığı için insanların telaşlanmaması adına şimdilik bilmemesi gerektiğini söyler. (Yapımcı ekip hikayenin sürekli anlatılmaya ve büyümeye devam edeceğini söylemişti, sonra ki içerikler, görevler vs. ile yeni düşman olarak Urgoth'ları göreceğiz gibi duruyor.)


    Yapımcı kaynaklı birkaç bilgi; Anthem dünyası başka bir gezegen, Dünya değil. İnsanlar teknolojik olarak zayıflar, Javelin teknolojisi de zaten bu insanlara ait değil, uzayda yolculuk gibi bir imkanları yok, zekiler ama besin zincirinin en tepesinde değiller ve neredeyse tüm canlılar ile düşmanlar, sihir, büyü gibi yetenekleri yok.



    _________________________________________________________________________



    HARİTA

    Tam olarak ölçeği belli değil ancak uçarak yol aldığımız bir oyuna göre büyüklüğün tatmin edici olduğu söylenebilir. Devasa büyüklükte dağlar, garip makineler ve geniş alanlar içeriyor. Tabii bu görsele dungeon bölgeleri, mağaralar, tüneller vs. yerler dahil değil. Fakat harita oyun içerisinde çok kullanışlı bir yapıya sahip değil. Beraber girdiğiniz diğer oyuncular ve çeşitli lokasyon noktalarını görebilme dışında başka hiçbir bilgi ya da uyarı bulunmuyor. Zamanla daha detaylı bir yapıya kavuşacaktır, planlar olduğu belirtildi.

    ANTHEM [PS ANA KONU] | Rehber ilk sayfada


    _________________________________________________________________________



    PILOT LEVEL, GEAR SCORE ve JAVELIN RARITY

    Pilot level oyundaki temel seviye. Başlangıç itibari ile belirlenen Pilot lvl cap 30. Bu seviyeye gelince Grandmaster 1-2-3 zorluk seviyeleri açılıyor ve onlara giriş yaparak Gear Score ve Javelin Rarity değerinizi geliştiriyorsunuz. Her eşya belli bir değere sahip, bu değerler sizin Gear Score ve Javelin Rarity seviyenizi yükseltiyor ve ne kadar yüksek olursa o kadar güçlü hale geliyorsunuz.

    ANTHEM [PS ANA KONU] | Rehber ilk sayfada


    Toplam 6 farklı item değeri mevcut, en yüksek değer ise Legendary.

    Common(Beyaz)
    Uncommon (Yeşil)
    Rare (Mavi)
    Epic (Mor)
    Masterwork (Turuncu)
    Legendary (Sarı)

    ANTHEM [PS ANA KONU] | Rehber ilk sayfada


    _________________________________________________________________________



    ZORLUK SEVİYELERİ

    Anthem'de zorluk sistemi Diablo 3'deki Tormnet mantığında işliyor denilebilir. Her zorluğun kendine has özellikleri var, düşmanların sağlık seviyeleri, vurduğu hasarlar ve loot düşürme yüzdeleri değişkenlik gösteriyor. Zorluk ne kadar yüksek olursa iyi eşya düşürme şansı da o kadar artıyor. Diablo 3'de Torment seviyesini arttırıp Rift'ler tekrar tekrar yapılırdı, burada da benzer bir mantık söz konusu; zorluğu arttırıp görevleri tekrar tekrar yaparak eşya düşürme şansınızı katlıyorsunuz.

    Oyunda şimdilik 6 farklı zorluk seviyesi mevcut ancak ileri ki zamanlarda yeni zorluk seviyeleri gelmeye devam edecek.

    Easy /
    Normal /
    Hard /
    Grandmaster 1 / Gear Score 475+
    Grandmaster 2 / Gear Score 575+
    Grandmaster 3 / Gear Score 675+

    ANTHEM [PS ANA KONU] | Rehber ilk sayfada


    _________________________________________________________________________



    END GAME

    -Günlük, Haftalık ve Aylık görevler

    Bunlar çeşitli challenge görevleri ile dönen süreli görev tipleri. Bu görevleri yaparak craft malzemeleri ve coin elde ediyorsunuz.


    -Freeplay

    Oyunun açık dünya kısmı; burada keşif yapabilir, gizli sandıkları bulup açabilir, materyal toplayabilir, World Event'leri yapabilirsiniz. Bunları yaparken de karakteriniz için yüksek seviye ödüller elde edebilirsiniz.


    -Contract

    Üç farklı Faction (Birlikler) mevcut, Arcanist, Freelancer ve Sentinal. Bu üç faction'dan Regular ve Legendary olmak üzere iki tip contract görevi alınıyor. Regular Contract Sarı renk ile gösterilirken Legendary Contract Mor renk ile belirtiliyor. Başlangıçta sadece Regular Contract görevleri açık, birliklerin kendi hikayeleri tamamlandığında her gün 3 tane Legendary Contract görevi alabiliyorsunuz. Bu Legendary Contract görevleri çok daha zor olmasına rağmen her görev sonunda kesin olarak Masterwork item elde edebiliyorsunuz.


    -Stronghold

    Klasik mmorpg dungeon yapısında, içerisinde çeşitli görevlerin, mini boss'ların ve bir ana boss'un olduğu en üst seviye görev tiplerinden biri. Toplam 3 farklı Stronghold mevcut ama zamanla bu sayı artacak. Nisan ayında yeni bir Stronghold geliyor.


    -Cataclysm

    E3 2017 videosunda Shaper Storm olarak gösterilmişti, şimdi adı değişmiş. Cataclysm, belli zamanlarda yapılabiliyor, çok zorlu hava şartları mevcut, çok güçlü düşmanlarla mücadele ediliyor ve bu mod için özel gearlar mevcut. Bu söylemler raid içeriği ile oldukça benzerlik gösteriyor, bir ihtimal raid olabilir ya da raid konusunda kendi tarzlarını da yaratmış olabilirler. Şu an için kimse tam olarak nasıl bir şey olacağını bilmiyor. Ayrıca yapımcı ekip Cataclysm'i Diablo 3'deki sezonluk aktivitelere de benzetti.

    _________________________________________________________________________



    JAVELIN ve ÖZELLİKLERİ


    Rol yapma oyunlarında Knight, Hunter, Sorcerer gibi sınıf rolleri yeri alır, Anthem'deki Javelin exosuit'ler de aslında aynı görevi üstleniyorlar. Bu dünyada yaşayan güçlere karşı Javelin'lerin yetenekleri sayesinde mücadele edilebiliyor. Toplam 4 farklı Javelin mevcut; Ranger, Colossus, Interceptor ve Storm. Her biri diğerinden tamamen farklı yeteneklere ve görünüme sahip ama aynı zamanda birbirleri ile de uyum içindeler. Mmorpg'lerdeki Healer, Tank, DPS gibi kesin bir rolleri bulunmuyor, kendi build yapınızı kurabiliyorsunuz. Tüm Javelin'ler 2 farklı silah kapasitesine ve 5 farklı yetenek tipine sahip.


    RANGER

    ANTHEM [PS ANA KONU] | Rehber ilk sayfada


    Oyuna bu Javelin ile başlıyor ve ilerledikçe diğerlerini açıyoruz. Saldırı ve savunma anlamında en dengeli sınıf, daha iyi bir ifade ile çok yönlü olan tek sınıf.

    Melee Yeteneği

    Shock Mace: Bir çeşit elektrik saldırısı yapıyor, yakındaki düşmanlara da etkisi var

    Support Gear Yeteneği

    Bulwark Point: Düşman saldırılarını geri yansıtan spiral bir kalkan
    Muster Point: İçerisinde olunduğu zaman silahın hasar gücünü arttıran spiral bir kalkan

    Grenade Gear Yeteneği

    Frag grenade: Geniş çaplı bir alana çok güçlü bir hasar verir
    Inferno grenade - Çevreyi ve düşmanları ateşe verirken ekstra fiziksel hasar da sağlar
    Frost grenade - Çevreyi ve düşmanları dondurur ve ekstra fiziksel hasar sağlar
    Seeker grenades - Küçük bir patlayıcı, en yakındaki düşmanı bulur ve patlar
    Sticky bomb - Tek bir hedefe atılabilen çok güçlü bir patlayıcı

    Assault Launcher Gear Yeteneği

    Homing missile - Hedefi takip edip bulan ve hasarı küçük bir alana yayılan füze saldırısı
    Energy pulse - Müthiş bir hızla tek bir hedefe çok yüksek hasar verir
    Spark beam - Sürekliliği olan bir ışın saldırısı yapar
    Venom darts - Birden fazla düşmana zehir hasarı verir
    Blast missile - Tek bir füze ile geniş bir alana yayılan yüksek bir hasar verir

    Ultimate Yeteneği

    Multi Target Missile Battery: En güçlü saldırı tipi. Çok sayıda düşmanı işaretler ve geniş çaplı yüksek bir hasar verir


    COLOSSUS

    ANTHEM [PS ANA KONU] | Rehber ilk sayfada


    En ağır ama aynı zamanda en dayanıklı Javelin olur kendisi, mmorpg mantığında baktığımızda bir tank sınıfı olarak değerlendirebiliriz. Ancak direk tanklık yapma gibi bir zorunluluğu bulunmuyor, tabii diğer sınıflar ile karşılaştırıldığında çok yüksek sağlık ve kalkan oranına sahip olması ve yetenekleri sayesinde tercihen tank olarak hareket edebilir.

    Melee Yeteneği

    Heavy Smash: Zıplayarak zemine vurduğu çok güçlü bir yakın mesafe saldırısı, küçük düşmanları ortadan kaldırırken, daha büyükleri ise sersemletir.

    Support Gear Yeteneği

    Battle Cry: Belli bir çapın içerisindeki düşmanları kendi üzerine çeker. (Bu tam anlamıyla mmorpg tank sınıfı yeteneği, böylece diğer sınıflar rahatlıkla düşmanları kesebilir)
    Deflector Pulse: Yakındaki takım arkadaşlarının hasar ve dayanıklılığını arttırır

    Ordnance Launcher Gear Yeteneği

    High explosive mortar - Çok geniş bir alana yayılan patlayıcı tek bir saldırı yapar
    Burst mortar - Geniş bir alanı top atışıyla yaylım ateşine tutar
    Firewall mortar - Ateş etkisi olan top atışları yapar ve büyük alev duvarları yaratarak düşmana zarar verir
    Lightning coil - Yakınlardaki düşmanlara gelişi güzel elektrik etkisi yayar
    Shock coil - Etrafa büyük bir enerji dalgası yayar ve yakınlardaki düşmanlar zarar görür

    Heavy Assault Launcher Gear Yeteneği

    Heavy cannon - Hedef alınan yönde büyük tek bir roket saldırısı yapar
    Flamethrower - Klasik alev makinesi
    Flak cannon - Kısa mesafeli bir saldırı tipi, birden fazla düşmana elektrik bazlı hasar verir
    Railgun - Tek bir hedefe yüksek hasar veren ışın saldırısı yapar
    Acid spitter - Sürekliliği olan zehir saldırısı yapar

    Ultimate Yeteneği

    Siege Cannon: Havadan birden fazla düşmana çok yüksek hasar veren top saldırıları yapar


    INTERCEPTOR

    ANTHEM [PS ANA KONU] | Rehber ilk sayfada


    En küçük ama en çevik Javelin olarak karşımıza çıkıyor bu exosuit, tam anlamıyla göz açıp kapayıncaya kadar düşmana defalarca saldırı yapabiliyorsunuz. En güçlü saldırıları yakın mesafe odaklı olsa da diğerleri gibi uzun mesafeli silahları da kullanabiliyor. Colossus ile iyi bir ikili olduklarını da söyleyebiliriz, onun güçlü kalkanı ve düşmanı üzerine çekme yeteneği sayesinde Interceptor bunu fırsat bilip etrafı rahatlıkla temizleyebiliyor.

    Melee Yeteneği

    Double Bladed Daggers: Çift el bir bıçak ile çok hızlı bir şekilde çok sayıda düşmana zincirleme saldırılar yapabilir

    Support System yeteneği

    Target Beacon: İşaretlenen düşmana vurulan hasar artar, başka bir düşmanı işaretlendiğinde önceki ölür
    Rally Cary: Yakınlardaki takım arkadaşlarının üzerindeki olumsuz efektleri ortadan kaldırır

    Assault System Yeteneği

    Searching Glaive: Kısa mesafeli bir saldırı, yakınlardaki düşmana keskin bir bıçak fırlatır
    Venom Bomb: Zehir salan bir patlayıcı, yakınlardaki düşmanların hepsi etkilenir
    Cryo Glaive: Dondurucu etkisi olan ve yakınındaki hedefe kilitlenen bıçak saldırısı
    Cluster Mine: İstenilen yere birkaç mayın atar ve düşman ne zaman değerse o zaman patlar
    Spark Dash: İleriye doğru hızlıca fırlar arkasından da düşmanlara zarar veren elektriksel bir alan yaratır

    Strike System Yeteneği

    Detonating Strike: Şarj olan ve elektrik bazlı yakın mesafe saldırısı, düşmanı şarj ederken öldürürseniz etrafa da hasar veren patlama gerçekleşiyor
    Plasma Star: Uzun mesafeye fırlatılabilen bir bıçak saldırısı
    Wraith Strike: Düşmana bir yansıma göndererek kafalarını karştırır
    Tempest Strike: Tek bir hedefe büyük bir saldırı yapar, küçük düşmanları sersemletir
    Venom Spray: Geniş çaplı zehir saldırısı yapar, etkileşime geçen tüm düşmanlar zarar görür

    Ultimate Yeteneği

    Assasin's Blades: Şarj edilebilir bıçaklar ile süper hızda çok güçlü saldırılar yapar


    STORM

    ANTHEM [PS ANA KONU] | Rehber ilk sayfada


    Storm için Elemental ve Sorcerer kırması denilebilir, kinetik enerji kullanarak çeşitli element saldırıları yapıyor ve aynı zamanda bu saldırılar birbirleri ile oldukça uyumlu bir halde çalışıyor. Uzak mesafelerden saldırmak için birebir, her ne kadar kendisini saran ufak bir kalkanı olsa da tüm Javelin'ler içerisinde en dayanıksız olanı.

    Melee Yeteneği

    Fiery Strike: Patlayıcı etkisi olan parlak bir saldırı yapar ve etki alanındaki diğer düşmanlarda zarar görür

    Support Seals Yeteneği

    Wind Wall: Düşman saldırılarını yansıtan bir kalkan duvarı yaratır
    Quickening Field: İçerisine girildiğinde yetenekleri tekrar aktifleştiren koruyucu bir alan yaratır

    Focus Seals Yeteneği

    Frost Shard: Hızlı buz saldırıları gönderir ve düşmanı yavaş yavaş dondurur
    Burning Orb: Hızlı ateş saldırıları gönderebilir ya da şarj ederek daha büyük patlayıcı saldırılar yapılabilir
    Shock Burst: Siperin arkasındaki düşmana saldırmayı sağlar
    Glacial Spear: Belirlenen hedef yönüne çok güçlü buz ışını saldırısı yapar
    Arc Burst: Güçlü bir yıldırım patlaması yaratır ve yakınlardaki düşmanlar da etkilenir

    Blast Seals Yeteneği

    Lightning Strike: Hedeflenen noktaya elektrik hasarı verir
    Ice Storm: Buz saldırısı veren bir alan yaratır ve sonunda dondurucu bir patlama gerçekleşir
    Flame Burst: Hedeflenen noktaya hızlı ve patlayıcı ateş saldırısı yapar
    Ice Blast: Yakın mesafede düşmanlara buz mermileri fırlatarak düşmanı dondurur
    Living Flame: Hedefini takip ederek bulan ateş saldırısı yapar

    Ultimate Yeteneği

    Elemental Storm: Buz, Elektrik ve Ateş elementlerini art arada kullanarak çok güçlü bir hasar verir, en sonda da göktaşı düşürererk saldırıyı tamamlar.


    _________________________________________________________________________



    KOMBO SİSTEMİ

    Kombo sistemi oyunun en önemli kısımlarından biri hatta en önemlisi bile olabilir. Javelin'ler yetenek ve silahlar ile çeşitli saldırılar ve hasarlar veriyor olsa da en yüksek hasar oranlarına kombo yaparak ulaşabiliyorsunuz. Bunun için de size gösterilen yolu her daim izlemeniz gerekiyor. Öncelike bilinmesi gereken ilk şey kombo saldırıları Primer ve Detonator adı altında toplanıyor ve her Javelin için farklılık gösteriyor.

    Primer: Element tipi saldırılar içerir ancak her element saldırısı Primer değildir. Komboya her zaman Primer ile başlamanız lazım ama tamamlamak için Detonator saldırısına ihtiyacınız olacak.

    Detonator: Patlayıcı tipi saldırılar içerir ancak burada da aynı şey geçerli, her patlayıcı tipi saldırı Detonator değildir. Primer ile yapılan saldıradan sonra Detonator saldırısını kullanarak comboyu tamamlayıp, hasarı katlıyorsunuz.

    Eğer bu iki tip saldırıdan biri eksik ise tek başınıza combo yapamazsınız. Örneğin sadece Primer saldırısı yapabiliyorsunuz diyelim, o halde yaptığınız Primer ataklarını takım arkadaşlarınız tamamlayarak combo yapabilir ya da sadece Detonator saldırısı yapabiliyorsanız, o halde takım arkadaşlarınızın Primer saldırılarını tamamlayarak combo yapabilirsiniz. Bu yüzden yeteneklerinizin birinin Primer diğerinin de Detonator olması çok önem arz ediyor.

    Peki bunu nasıl anlayacağız?

    Yapımcı ekip anlaşılır olması için Primer ve Detonator için bir simge belirlemiş. Bu simgeler yeteneklerinizi seçerken de gözüküyorlar, dikkatli olup doğru tercih yapmak gerekiyor.

    ANTHEM [PS ANA KONU] | Rehber ilk sayfada


    RANGER

    Kombo yaptığında düşmana kritik hasar vurur.

    Primer saldırıları

    Shock Mace
    Inferno Grenade
    Frost Grenade
    Venom Darts

    Detanator saldırıları

    Frag Grenade
    Sticky Grenade
    Seeking Missile
    Pulse Blast
    Ultimate yeteneği

    COLOSSUS

    Kombo yaptığınDA Area of Effect(AOE)-Geniş çaplı saldırı yapar ve birden fazla düşman etkilenir

    Primer saldırıları

    Firewall Mortar
    Flamethrower
    Venom Spitter
    Shock Coil

    Detanator saldırıları

    Heavy Smash
    High Explosive Mortar
    Lightning Coil
    Railgun
    Siege Artillery
    Ultimate yeteneği

    INTERCEPTOR

    Kombo yaptığında Aura element hasarı vurmaya başlar ve yakındaKİ düşmanlar da etkilenir.

    Primer saldırıları

    Venom Bomb
    Cryo Glaive
    Venom Spray
    Detonating Strike

    Detanator saldırıları

    Double Bladed Daggers
    Spark Dash
    Tempest Strike
    Ultimate yeteneği

    STORM

    Kombo yaptığında vurduğu hasar zincirleme olarak yakındaki düşmanlara da yayılır. Storm'un kombo konusunda diğer Javelin'lerden en büyük farkı, Ultimate yeteneği tek başına kombo yapabiliyor. Diğer Javelin'lerin Ultimate yetenekleri sadece Detonator görevi üstleniyor.

    Primer saldırıları

    Frost Shards
    Shock Burst
    Ice Blast
    Ice Storm
    Living Flame
    Ultimate yeteneği

    Detanator saldırıları

    Fiery Strike
    Glacial Spear
    Burning Orb
    Lightning Strike
    Ultimate yeteneği


    _________________________________________________________________________



    ELEMENTLER ve ETKİLERİ

    Oyundaki elementler 4 varyasyondan oluşuyor. Fire, Ice, Acid ve Electric. Fiziksel saldırılara ek olarak bu element saldırıları ile ekstra hasar vermiş oluyorsunuz. Ancak doğru yerde kullanıldığında size yardımcı oluyor, yanlış yerde hiçbir işinize yaramıyorlar.

    Fire Element (Ateş)

    Yapılan saldırı düşmanı belli bir süre yakmaya devam eder, o süre içerisinde de küçük oranlarda hasar vermeyi sürdürür.

    Fiziksel kalkan ya da zırhı olan düşmanlara karşı oldukça etkilidir, fakat enerji kalkanı olan düşmanlara karşı da tamamen etkisizdir.

    Ice Element (Buz)

    Düşmana yapılan saldırılar onu yavaşlatır ama vurmaya devam ederseniz kısa bir süreliğine donarak hareket edemez hale gelir.

    Enerji kalkanı olan düşmanlara karşı çok etkili bir element, çok büyük oranlarda hasar verebiliyor. Fakat fiziksel kalkanı olan düşmanlara karşı etkisi ise oldukça zayıf.

    Electric Element (Elektrik-Yıldırım)

    Elektrik saldırılarının en büyük özelliği AOE yani geniş alanlar vuruyor olması, her saldırı zincirleme olarak yakınlardaki düşmanlara yayılıyor.

    Aynı buz saldırıları gibi enerji kalkanı olan düşmanlara karşı çok etkili saldırılar yapıyor olsa da fiziksel kalkanlı düşmanlara karşı da oldukça etkisiz.

    Acid Element (Zehir)

    Acid düşman üzerinde direk hasar veren bir saldırı tipi değil. Düşmana uygulandığı zaman savunma anlamında bir debuff (olumsuzluk) yaratıyor ve o düşmana karşı yaptığınız tüm saldırılar daha fazla hasar vermeye başlıyor.

    Fiziksel kalkanı olan düşmanlara karşı oldukça etkili fakat enerji kalkanı olan düşmanlar ise bu elementten etkilenmiyor.


    _________________________________________________________________________



    COMPONENT

    RANGER

    Ranger Combo Augment > Combo ana hasarı %50 artar
    Advanced Circuitry > Yakın mesafe (Melee) ve Electric ana hasarı %30 artar
    Assault Augment > Assault Launcher ana hasarı %5 atar
    Convergence Core > Impact (Darbe bazlı) ana hasarı %35 artar ama Blast (Yayılma bazlı) ana hasarı %35 düşürür.
    Crossed Arms > Blast ana hasarı %50 arttırır ama Impact ana hasarı %20 düşürür
    Firearm Calibration Core > Tüm silah tiplerinin ana hasarını %25 arttırır
    Grenade Augment > Grenade (Bomba tipi) ana hasarı %5 arttırır
    Grenadier Inscription > Grenade tipi bombaların tekrar yüklenme süresini %35 hızlandırır
    Thermal Regulator > Fire (Ateş) hasarının ana değerindeki sıcaklık kapasitesini %20 arttırır ve ateşe karşı fazladan %20 direnç sağlar
    Vented Thrusters > Javelin'in ana ısınma eşiğini %35 arttırır
    Airborne Advantage > Impact ana hasarı %50 arttırır ama Blast ana hasarı %20 düşürür. Havadayken tüm hasarlara karşı %10 direnç sağlar.


    COLOSSUS

    Colossus Combo Augment > Combo ana hasarı %50 artar
    Autocannon Ammo > Autocannon silahının ana hasarını %5 arttırmak için özel cephane yeri açar
    Colossal Stock Augment > Tüm silahların şarjör kapasitesini %35 arttırır
    Colossal Storage Augment > Toplam cephane kapasitesini %35 arttırır
    Explosives Expert > Tüm Blast ana hasarı %15 artar
    Guardian Insignia > Support yeteneklerinin devamlılık süresini %50 arttırır
    Heavy Assault Augment > Heavy Assault Launcher ana hasarı %5 artar
    Heavy Shield Reinforcement > Koşarken kalkanın vurduğu ana hasar %300 artar
    Ordnance Augment > Ordnance Launcher ana hasarı %5 artar
    Overclocked Regulator > Lightning ve Fire ana hasarları %35 artar
    Structural Reinforcement > Kalka ve zırh direncini güçlendirir


    INTERCEPTOR

    Interceptor Combo Augment > Aura Combo vuruş aralığı %40 artar
    Amphibious Augment > Acid (Zehir) hasarı ve Oksijen kapasitesini %20 arttırır ve Acid direncini %20 yükseltir
    Assault System Augment > Assault sistem ana hasarını %5 arttırır
    Battle Inscription > Silah hasarını %25 arttırır
    Blade Inscription > Yakın dövüş ana hasarını %10 artırır
    Conductivity Augment > Elektrik hasarı ve direncini yükseltir ve yeteneklerin yüklenme sürelerini %20 hızlandırır
    Diverted Energy Circuit > Kalkan seviyesi %35 artar ama zırh seviyesi %35 azalır
    Double-Edged Inscription > Tüm hasar tiplerinin vurduğu hasar %35 artar ama %35 daha fazla hasar yenir
    Gunner's Inscription > Silahın şarjör kapasitesi %30 artar ve cephane düşürme oranı %50 yükselir
    Strike System Augment > Strike sistem ana hasarı %5 artar


    STORM

    Storm Combo Augment > Zincirleme combo sayısı 2 artar
    Chaos Core > Blast ana hasarı %35 artar
    Elemental Attunement > Element hasar direnci %35 artar
    Elemental Conduit > Element ana hasarı %35 artar ama fiziksel saldırı hasarı %35 azalır
    Elemental Empowerment > Yeteneklerin yeniden yüklenme hızı %50 artar ama yeteneklerin vurduğu hasar %20 azalır
    Conductivity Augment > Elektrik hasarı ve direncini yükseltir ve yeteneklerin yüklenme sürelerini %20 hızlandırır
    Elemental Synergy > Yeteneklerin vurduğu hasar %50 artar ama yeteneklerin yeniden yüklenme hızı %20 azalır
    Fire Inscription > Fire ana hasarı ve etkisi %5 artar
    Ice Inscription > Ice ana hasarı ve etkisi %5 artar
    Integrity Augment > Armor (Zırh) direnci %25 artar
    Lightning Inscription > Lightning ana hasarı ve etkisi %5 artar


    UNIVERSAL (ORTAK PARÇALAR)

    Ammo Compartment > Tüm silahlar için %5 cephane yedeklemesi yapar
    Armor Reinforcement > Javelin armor (zırh) direnç kapasitesini arttırır
    Shield Reinforcement > Javelin shield (kalkan) direnç kapasitesini arttırır
    Assault Rifle Ammo > Assault Rifle tipi silahların ana hasarını %5 arttırmak için özel cephane depolaması yapar
    Heat Sink > Javelin ısınma oranını %10 arttırır böyle havada daha fazla kalınabilir
    Light Machine Gun Ammo > Light Machine Gun tipi silahların ana hasarını %5 arttırmak için özel cephane depolaması yapar
    Machine Pistol Ammo > Machine Pistol tipi silahların ana hasarını %5 arttırmak için özel cephane depolaması yapar
    Marksman Rifle Ammo > Marksman Rifle tipi silahların ana hasarını %5 arttırmak için özel cephane depolaması yapar
    Melee Inscription > Yakın mesafe saldırı hasarını %5 arttırır
    Shotgun Ammo > Shotgun tipi silahların ana hasarını %5 arttırmak için özel cephane depolaması yapar
    Sniper Rifle Ammo > Sniper Rifle tipi silahların ana hasarını %5 arttırmak için özel cephane depolaması yapar
    Special Arms Ammo > Heavy Pistol, Autocannon ve Grenade Launcher tipi silahların ana hasarını %30 arttırmak için özel cephane depolaması yapar
    Ultimate Inscription > Ultimate yeteneği ana hasarını %5 arttırır


    _________________________________________________________________________



    INSCRIPTIONS (JAVELIN VE EŞYA ÖZELLİKLERİ)

    Oyunda Common (Beyaz) item dışında diğer tüm eşyaların bonus özellikleri mevcut. Bu özellikler Inscription (Ins) olarak belirtiliyor.

    Uncommon 1 Ins
    Rare 2 Ins
    Epic 3 Ins
    Masterwork 4 Ins ve ekstra özellik
    Legendary 4 Ins ve ekstra özellik

    Bu özelliklerin neye katkı sağladı ise Javelin ve Gear simgesi ile belirtiliyor. Bunun için aşağıdaki resme bakabilirsiniz.

    ANTHEM [PS ANA KONU] | Rehber ilk sayfada

    Ancak her özellik aynı seviye ve etkiye sahip değil elbette; Inscription'lar da kendi içinde Minor (Düşük seviye), Major (Orta seviye) ve Epic (Yüksek seviye) olarak üç seviyeden oluşuyor. Bunlar item'lerin değerlerine göre dağılıyorlar.

    ANTHEM [PS ANA KONU] | Rehber ilk sayfada


    Inscription'lar eşyaların düşme yüzdesinden, vurulan ve alınan hasara, yeteneklerin kullanım süresinin uzamasından kısalmasına kadar her şeye etki ediyor. Karakter build tasarlarken bakmanız gereken en temel husus eşyaların Inscription içerikleridir.


    Ammo Drop Rate - Cephane düşürme oranı
    Repair Drop Rate - Sağlık paketi düşürme oranı
    Supply Drop Rate - Hem cephane hem de Sağlık paketi düşürme oranı
    Ammo Pickup Amnt - Her darbede cephane düşürme oranı
    Repair Pickup Amnt - Her darbede sağlık paketi düşürme oranı
    Support Luck - Daha iyi eşya düşürme şansı
    Harvest Bonus - Craft için gerekli materyallerinden daha fazla elde etme oranı
    Pickup Radius - Yerdeki eşyayı belli bir mesafeden alabilme çapı
    Thruster Life - Motor aşırı ısınmadan önce uçabileceğiniz mesafe
    Thruster Speed - Motorun soğuma hızı
    Overheat Delay - Aşırı ısınma halindeyken iyileşme süresini kısaltır
    Element Resist - Element saldırılarına karşı direnç
    Armor Dmg Resist - Zırhın saldırılara karşı direnci
    Armor Max - Sağlık barı seviyenizi arttırır
    Shield Max - Kalkan bar seviyenizi arttırır
    Shield Delay - Kalkan patladıktan sonra tekrar iyileşme süresini düşürür
    Shield Refresh - Kalkan yenilenme hızına etki eder
    Weap Dmg - Silahların vurduğu hasarı etkiler
    Weap Clip / Weap Mag Size - Şarjör kapasitesini etkiler
    Weap Ammo - Cephane yedeklemeyi etkiler
    Weap Aim - Nişan almaya (Accuracy) etki eder
    Weap Fire Rate - Merminin çıkış hızı ya da ateş etme hızına etki eder (Rate of Fire)
    Weap Reload Time - Şarjör değiştirme hızına etki eder
    Weap Blast Dmg - Blast (Patlayıcı-AOE) hasarına etki eder
    Gear Dmg - Yeneteklerin hasarına etki eder (R1-RB ve L1-LB)
    Gear Speed - Yeteneklerin tekrar yüklenme hızına etki eder
    Gear Charges - Şarj ederek ateş edilen yeteneklerin şarj hızına etki eder
    Ultimate Dmg - Ultimate yeteneğinizin hasarına etki eder
    Ultimate Speed - Ultimate yeteneğinin tekrar yüklenme hızına etki eder
    Melee Dmg - Yakın mesafe saldırının hasarına etki eder
    Combo Dmg - Kombo saldırılarının hasarına etki eder
    Combo Target - Patlattığınız (Detonate) düşmanın aldığı hasarın zincirleme olarak başka düşmanlara etki etmesini sağlar
    Critical Dmg - Zayıf noktadan (Weak Points) vurduğunuz hasara etki eder
    Support Speed - Support yeteneğinin yeniden yüklenme hızına etki eder
    Elemental Dmg - Element yeteneklerinin ve silahlarının vurduğu hasara etki eder
    Dmg - Tüm yetenek ve silahlarınızın vurduğu hasara etki eder
    Force - Düşmanı fırlatıp düşürmenizi sağlar
    Effect - Düşmana verilen elementlerin etkisini arttırır


    SALDIRI TİPLERİ

    Impact - Tek hedefe vurulan hasar (Physical)
    Blast - Birden fazla düşmana vurulan hasar (AOE) (Physical)
    Acid - Düşmana debuff saldırısı yapar (Physical)

    Fire - Devamlılığı olan ateş saldırısı yapar (Elemental)
    Thunder - Düşmana zincirleme saldırı yapar (Elemental)
    Ice - Düşmanı dondurarak hareketsiz kılar (Elemental)


    _________________________________________________________________________



    ALLIANCE (İTTİFAK) SİSTEMİ

    Öncelikle bu bir Guild sistemi değil, Guild ayrıca gelecek. Alliance sistemi oyuncuların beraber oynamasını teşvik etmek için yapılmış bir sistem. Görevlerden daha fazla XP ve Coin kazanmanızı sağlıyor.

    Çalışma mantığı şöyle;

    Görev tamamlandıktan sonra End of Expedition ekranında görevden elde ettiğiniz XP ve Alliance XP kazancınız gösteriliyor. Alliance XP kazancı Alliance havuzunda birikiyor. Bu havuz Alliance Tier denilen bir sistem üzerinden ilerliyor. Toplam 10 Tier (aşama) var ve atladığınız her aşama ile anlık olarak hem Coin kazanıyorsunuz hem de Alliance havuzuna bıraktığınız XP yani Coin miktarı da artış gösteriyor.

    Arkadaş listenizdeki oyuncular ile beraber oynamıyor olsanız bile bu havuza katkı yapmaya devam ediyorlar. Haftalık periyotlar halinde en yüksek katkıyı sağlamış 5 oyuncu, Weekly Contributor Bonus olarak biriken toplam Coin miktarını paylaşıyor.

    Eğer listenizde Anthem oynayan arkadaşınız yoksa, sistem matchmaking üzerinden beraber oynadığınız rastgele bazı oyuncuları sizinle beraber aynı Alliance havuzuna atıyor. Bu yüzden her görevi co-op olarak oynamanızı tavsiye ediyorum.

    ANTHEM [PS ANA KONU] | Rehber ilk sayfada


    _________________________________________________________________________
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • demolara bile girmemiş sadece video izleyerek gözü kapalı yorum yapılan başka bi başlık daha yok herhalde forumda.
    forumun en kanser başlığı burası olabilir. Hemen bi güncelleme çıksın da bok atayım diye apotta bekliyor millet.

    koşarak takibi bırakıyor ve reddit'e dönüyorum. Allah ıslah etsin burdakileri.




    Arkadaşlar Yeni bir IP ve şu ana kadar kapalı bir kutu olmasından ötürü Türkçe dilinde yeteri kadar bilgiye ulaşamadığımız için yabancı kaynaklardan derlediğim küçük bir Anthem rehberi hazırladım Bakalım bu Open World Action RPG de sizlerin aklında nasıl bir oyun izlenimi uyandıracak. Yorumlarınızı bekliyorum.

    Fort Tarsis, Anthem dünyasında sizin evinizdir, ama aynı zamanda çok daha fazlası. İnsanlığın müstahkem yerleşimlerinden biri olarak, hayatın her kesimine, krallardan hainlere birbiriyle dirsek teması olan ve bir araya gelen bu dünyada kimlerle karışacağınızı asla bilemeyiz.

    Uzun ve Öykülü Bir Miras,
    Tarsis'in tarihi, ona ismini veren Şafak Lejyonu'nun Generali Helena Tarsis'e kadar uzanıyor.
    Tarsis, İnsanlığın topraklarında kolgezen kabusa ve tehlikelere dayanacak şekilde müstahkem bir şehir kurma çabasıydı.
    Bu umut ışığı(Tarsis) yükseldikçe; İnsanlık, kendi atılımlarını ileriye taşıyarak, akla gelebilecek en düşmanca haraketlere karşılık verebilmek için kaynakları ve teknolojisini geliştirdi.
    Tarsis'de hem Özgür olanlar(Freelancers-Gardiyanlar) hem de tutsakların, Corvus'un karanlık ajanları ve Arcanistlerin araştırmacı-keşişleriyle birlikte önemli bir varlığı tamamlamaktaydılar. Tarsis şehri, bu farklı grupları hayatta kalma ittifakında bir araya getirerek, bunu mümkün kılan kahramanların yaşamasına olanak sağlamıştır.

    Bir Sonraki Göreviniz Bekliyor,
    Tarsis, bir sonraki görevinizi almanız için merkezi konum olarak sizlere hizmet verecektir.(Tıpkı Tower gibi).
    Bağımsızlık sözleşmeniz için tüm önemli grupların(factions) temsilcilerinin sizi çağırmaları sadece bir an meselesidir. Tarsis'teki dört katlı devasa mobil üssünüzde bu görevleri alırken adımlarınızı sağlam atmak zorundasınız zira bazıları ile yüz yüze ilişkiler kurarken bazıları arkanızdan kuyunuzu kazıyor olabilir.
    Tarsis, aynı zamanda uzun bir görevden sonra dinlenmek için fırsat bulup şehrin yerlileri ile dünyada neler olup bittiği hakkında konuşacağınız yerdir.
    Burada çok sayıda dost canlısı insanla yüzleşebileceğiniz gibi pek de arkadaş sayılmayacak kişilerle de karşılaşabilirsiniz. Söylediğiniz sözler ve seçimlerinizin bu duvarların arkasında farklı sonuçlar doğurabileceğini asla unutmayın.

    Tarsis, insanlığın ne kadar uzak olduğuna dair bir sembol olarak kalmaz, aynı zamanda General Helena Tarsis'in mirasına layık bir bağımsızlık savaşçısı olma yolculuğunuzda büyük bir pencere olacaktır. Bu müstahkem duvarlarda başka hangi sırların ortaya çıkacağını kim bilir.

    Anthem'in dünyasında, bağımsızlık savaşçıları dışında bu mücadelenin içinde yer alan pek çok grup yer almaktadır. Bu guruplar sık sık kendi operasyonlarını amaçları doğrultusunda gerçekleştirmeye çalışırken yolları bir birleriyle kesişse de kaçınılmaz bir şekilde bağımsızlık savaşçılarının hizmetlerine ihtiyaç duyarlar
    Anthem dünyasına girmeye hazırlanmanıza yardımcı olacak başlıca grupları şu şekildedir;

    The Sentinels (Koruyucular):
    Sentineller, Anthem'ın şehirleri ve yerleşimleri boyunca kanunun önde gelen kişileri olarak sayılırlar. Adalet ve düzene inanırlar ve bunların insanları dış dünyanın kaosundan koruyan birer siper olarak görürler. Sentinel liderliğinin gözünde, Bağımsızlık Savaşçıları tüm işi kaba kuvvetle çözmeye çalışan ayak takımından başka bir şey değildir.

    Corvus (Kuzgun Takımyıldızı):
    Kriptocu bu gurup, karmaşık analitik hesaplamalar yapmak ve inanılmaz miktarda bilgiyi işlemek için uzun mesafelerde zihinsel olarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip, yetenekli ve eğitimli insanlardır. Yapılan keşifler sırasında bilgi ve analiz sağlar.

    The Arcanists (Büyücüler):
    Anthem'in dünyasının gizemlerini araştırmaya kendini adamış olan bilim adamı-mistik büyücülerdir. Arcanistler, hem doğal sırları hem de teknolojiyi araştırırlar. Onların nihai hedefleri insanlığın bilgi birikimlerini korumaktır. Arcanistler,Bu dünyanın teknolojik ilerleyişinin ancak bilginin ve öğretimin yorulmadan desteklenmesi ile sağlanabileceğine inanırlar.

    Anthem dünyasındaki bu gurupların her biriyle bağlantı kurmak, Bağımsızlık savaşçılarının ünlerini yeniden inşa etmeleri için onlara yeni görevler ve sözleşmeler edinmelerine yardımcı olacaktır.

    Anthem dünyasındaki Ekibimizi Tanıyalım;
    Anthem dünyasında sizi parçalara ayırmaya çalışacak olan canavarları dert etmemeniz için ayrıca operasyon üssünüzde sizlere yardımcı olacak bir de mürettebatınız olacak. Her ne kadar sizinle cephe mücadelesine girmeyecek olsalar da bağımsızlık mücadelemizde sizlere yardımcı olacaklardır.

    Haluk

    Doğum yılı: 423 LV
    Doğum Yeri: Mirelands(Bataklıklar şehri)
    Yükseklik / Ağırlık: 172 cm 106 Kg
    Rol: Strider sürücüsü
    Gurup: Freelancer
    Alıntı: “Bu dünyanın dişlileri hızlı bir ölüm için ayarlandı. İyi ki bir anahtar taşıyorum. ”

    Haluk, efsanevi bir özgürlükçüdür. Her yönüyle etrafındaki badaslar ve genç serbest oyunculara mentorluk yapıyor. Aynı zamanda strider kullanıyor.

    Faye Navine

    Doğum yılı: 437 LV
    Doğum Yeri: Antium
    Yükseklik / Ağırlık: 170cm 54Kg
    Rol: Cypher
    Gerçek: Freelancer
    Alıntı: “Dünya gizemlerle dolu. Çözümleri kovalamak, eğlencenin olduğu yer. ”

    Nadir bir yeteneğe sahip olan Faye Zihinsel iletişim kurabileme yeteneği ile her zaman Anthem tarafından ilgi çekmiştir.

    Owen Corley

    Doğum yılı: 444 LV
    Doğum Yeri: Heliost
    Yükseklik / Ağırlık: 178cm 68Kg
    Rol: Cypher
    Gurup: Freelancer
    Alıntı: “Hayat senin yaptığın herşeydir. Kendi idealizmine girmelisin, dostum. ”

    En yeni üye olan Owen, aynı zamanda hırs ve coşkunun onu bir takım olarak sizin başarınız için çok önemli kılan umut verici bir kriptocudur.

    Anthem dünyasında giriş yaptıktan sonra, Tarsis'te onlarla etkileşime girip oynadıkça,onlarla ilişkilerinizi geliştirdikten sonra kendilerini daha iyi tanıyacaksınız.

    Anthem Dünyasında yer alan Bağımsızlık Mücadelesinde cephedeki savaşçıların giyindiği Exo suitlerin özellikleri;

    Javelins:
    Pilotlar bu giyilebilir araçlarla zorlu arazilerde uçabilir, sualtı tünellerinde yüzebilir ve düşmanlarına karşı tam bir silah seti haline dönüşebilirler.Her Javelin modelin kendi güçlü yönleri vardır.

    The Ranger Javelin (Savaşçı - Taaruz Sınıfı-Hunter):
    Anthem'e başladığınızda ilk sınıfınız The Ranger olacaktır. The Ranger,
    her yönüyle tam bir savaş ustasıdır.Anthem dünyasına ilk adımı The ranger ile atmanızın sebebi kolay olması değil aksine çok yönlü kabiliyetinden dolayı. Güçlü bir pilotun elinde hiç bir javelinin ulaşamayacağı yeteneklere sahip hale gelebilir.
    Her silah tipine erişimi olan Ranger, herhangi bir takımı ve herhangi bir görevi tamamlayabilen gerçek bir savaşçı sınıftır.

    The Colossus Javelin (Savaşçı Dev - Tank-Titan):
    4 sınıfın en büyüğü olan Colosus, Taaruz Toplarının yanı sıra konuşlandırılabilir bir kalkan taşır.Ağır makineli silahlar, roketler ve hatta alev toplarına sahip olan Colosus sahip olduğu güçlü zırh ile beraber tam bir yıkıcı güçtür.Vahşi doğada rahatlıkla sırtınıza aldığınız ağır toplarla uğraşmak istiyorsanız, Colossus tam size göre.

    The Storm Javelin (Fırtına - Büyücü-Warlock):
    Gizemli ve yıkıcı The Storm Javelin Anthem'ın ham öfkesiyle düşmanları öldürmek için güçlü bir öfke teknolojisi kullanır.Stralheim’ın kuzeyindeki Dominion tarafından geliştirilen ve çok hızlı bir hareket kabiliyeti olan Storm, pilotun gizli hareket güçlerini artırmak için mühür(efsun) teknolojisini kullanıyor.Sadece dikkatli bir şekilde yürütülen bir arcanist araştırmasıyla, Dominion'un dışındaki herkes, Fırtına’nın müthiş potansiyelini kullanmaşansına sahip olabilir..The Storm Javelin, inanılmaz miktarda enerjiyi kanalize ederken, savunma yetenekleri konusunda dezavantajlıdır, savaşın içinde kalmak ve güvenli bir mesafeden hasar görmeden taaruz sağlamak için uzman bir pilota ihtiyacı vardır.

    The Interceptor Javelin (Önleyici-Support):
    The Interceptor javelin Colossus kadar heybetli olmayabilir ancak düşmana güçlü bir yumruk indirebilecek kapasitededir.
    interceptor, düşmanlara hasar vermek için zemine doğru darbeli vuruşlarla geniş bir etki alanında sersemletici etkiler yaratır. Sersemleyen düşmanlar interceptor'ın güçlü bıcaklarına maruz kalarak yok olurlar.
    Oyunun tüm eksiklerine ve ciddi teknik sorunlarına rağmen gerek tasarım gerekse grafik olarak gördüğüm en iyi semi-open world'e sahip olduğundan ve konseptin mükemmel olduğundan falan bahsedecektim ancak 10 sene önceki DH'de olmadığımız belli, şu sıralar oyunu gömmek çöp deyip popüler olmak oyunu oynamaktan da beğenmekten de daha önemli malumunuz.

    200+ saat Destiny 2 oynadım, 2012'de ilk çıktığı günden bu zamana kadar da ne kadar ara verirsem vereyim dönüp Diablo 3 oynadığım oluyor.Şu oyunu şuursuzca eleştiren kitleden bunun bir Bioware oyunu olduğunu anlayabilen, her gördüğü npc ile konuşan, bulduğu yazıları okuyan ve yaratılan dünyayı anlamaya çalışan o kadar az kişi olacak ki oyunun buralarda beğenilmesi zaten mucize. Adam looter-shooter ve grind oyununa "sürekli aynı şeyleri yapıyoruz" diye eleştiride bulunuyor. Tek bir gear için 50 kere stronghold farmlamayacaksan adamların sana 1.gün 200 farklı stronghold tasarlaması zaten teknik olarak mümkün değil. Devasa bütçesine ve Activision'dan ayrılmadan önce emrine amade yan stüdyolar olmasına rağmen Bungie hala sağlıklı ve devamlığı olan içerik sunmakta zorlanıyor zira onların konsepti tıkandı, hikaye anlatmakta Bioware'in yarısı kadarda becerikli değiller her iki Destiny oyunununda ana hikayeleri bitsinde end-game gelsin diye dua edilecek kıvamda hiç olmazsa Anthem end-game içeriğim ilk gün kısıtlı olabilir ama asla hikaye bütçesinden kısmayacağım demiş ve singleplayer oyun kalitesinde peşine düşülecek içerik koymuş.

    Oyunun önü açık, ilk 4-5 aylık zorlu süreci The Division atlattıysa, Destiny 2 Forsaken gelene kadar ayakta durabildiyse Anthem'e de hiçbirşey olmaz.
    Yine bir loot grinding oyunu ve yine incelemeler üzerinden değerlendirmeler. Destiny 1'de de aynı şeyler olmuştu, dejavu yaşıyoruz. Bu oyun 6 ay sonra yine bu seviyelerde olursa rahatlıkla gömülüyor ama şu aşamada hiçbir inceleme anlam ifade etmiyor. İronik olan ilk gün yaması ile mevcut incelemelerin hepsi çöp oldu bile!

    Demosunda 3 yan görev 1 stronghold vardı, 44 saat oynamışım. Ne istediğinizi biliyor olmanız gerekiyor, oyunlardan yanlış beklentilere girerseniz sıkıntı zira bu oyundan bir Mass Effect çıkmayacak.
    Oyunu yaklaşık 3 saate yakın deneme şansım oldu. Girişte birkaç kez sorun yaşadım ama yapımcının bahsettiği şekilde her seferinde girmeyi başardım. Bu teknik sorunlar dışında oyuna bayıldım.

    Anthem sayesinde Türk oyun basınının ne kadar boş ve referans alınamayacak yapıda olduğunu öğrendim.

    Örneğin Mesut Çevik oyunun grafiklerini telefon oyunlarına benzetti.
    Örneğin Merlinin Kazanından Ersin Kılıç oyunun daha tam sürümünü dahi görmeden bir yıl önce E3 ta oynadığı 30 dk ile oyunun çöp olma ihtimalinin yüksekliğinden bahsetti..
    Çoğu böyle. Birde dün twitter da birbirlerine girdiler.

    Hatırlıyorumda Diablo 3 çıktığında bırakın demoyu ana oyuna millet günlerce girememişti ama şu koparılan yaygaranın yarısı koparılmamıştı...

    Yazık...Birşeyimizde düzgün olsun diyecem ama malesef...
    destiny 1 76 ortalama alırken çok daha kötü bir oyun olan destiny 2'nin ortalaması 84. bu tip oyunlar bir metro gibi değil sonuçta, oyunla beraber hizmet satın alıyorsun ve oyuncuların çoğu endgame ve gelecek olan hizmete, etkinliklere bakıyor. yapılan incelemelerin çoğu saçma sapan o yüzden, dikkate almaya değmez. en güzeli oyun çıktıktan sonra bu tip oyunlara aşina insanların yorumlarını dinlemek. ben öyle yapacağım, oyundan pek ümidim yok ama beni yanıltırsa indirim döneminde alırım. şimdiden parayı basıp dalmak biraz kumar.
    Division, Destiny gibi ultra dandik oyunların yüzüne bile bakmam, bir haftadır çıkamadım bundan, ne biçim oyunmuş. Alıp oynayan adama aptal demeye getirip sivri zekalık yaptığını düşünen bıraksın düşünmeyi, çıkar sana 874541 saat ne oynadığını anlatır biri yavaşça gidersin konudan.

    Sayarsak bir sürü eksik kalmış yeri var oyunun ama Division, Destiny gibi paralı content dayamak için boş çıkan oyunların 80'ler aldığı ortamda bunların hepsinden fazla not alır. Daha iyi bir oyun. İngilizce bilmeden The Witcher oynayıp kötü oyun bu demesi gibi, Anthem'a bakıp sadece loot oyunu zanneden bir tipte bu oyunda senaryo yok diyebilir. Kapı gibi senaryo yazmış herifler. Zaten BioWare'ın arkaplanı bırakması mümkün değil. Mass Effect'in sadece codex vs metinlerde işlediği üç ekstra oyun çıkacak Prothean senaryosu kadar detaylı bir hikaye sunuluyor. İngilizcen yok ama Türkçe okuma yazman var, birinci sayfaya bak öğren senaryoyu. Ertu başkan Codexleri de yazmaya kalksa 1,500 sayfa rehber çıkar sadece senaryodan.

    Dört günde saatlerce bırakmadım, Masterwork'e yeni geçirdim Ranger karakteri. Senaryonun herhangi bir sonu yok. Content geldikçe The Monitor vs devam edecek. Master'a geçip güçlenmen ve Cataclysm'e hazırlan diye bolca zaman verdi herifler ki challenge'ların hepsi oyunu aylarca oynatacak seviyede çünkü bu mekanikler hiç bir oyunda yok. Bu kadar uçup kaçarken aynı savaşın 86554. tekrarından bile zevk veriyor oyun. Takıldığın yerde tıkır, tıkır çalışan matchmaking sistemi var, lobiye aldığı kişiler kaç lvlsa ortalamasını alıp zorluğu ve lootları ona göre belirliyor sistem, hard da bitirince avucunu yalamıyorsun. Herkes oynayabilir.

    Birinci sayfa full dolu ben çok fazla detaya girmiyorum. Eksik noktalar loading gibi teknik ve live service olayınının getirdiği, az içerik, tamamlanmamış yerler vs negatif etkileri. Oyunun kendisi şu haliyle bile güzel. Cataclysm bir başlasın, store'u, eklentisi gelsin ileride yeni bir kritik daha yapacaktır oynayanlar.

    Grafikler tablo. Bir kaç SS,










    INSCRIPTIONS (JAVELIN VE EŞYA ÖZELLİKLERİ)

    Oyunda Common (Beyaz) item dışında diğer tüm eşyaların bonus özellikleri mevcut. Bu özellikler Inscription (Ins) olarak belirtiliyor.

    Uncommon 1 Ins
    Rare 2 Ins
    Epic 3 Ins
    Masterwork 4 Ins ve ekstra özellik
    Legendary 4 Ins ve ekstra özellik

    Bu özelliklerin neye katkı sağladı ise Javelin ve Gear simgesi ile belirtiliyor. Bunun için aşağıdaki resme bakabilirsiniz.



    Ancak her özellik aynı seviye ve etkiye sahip değil elbette; Inscription'lar da kendi içinde Minor (Düşük seviye), Major (Orta seviye) ve Epic (Yüksek seviye) olarak üç seviyeden oluşuyor. Bunlar item'lerin değerlerine göre dağılıyorlar.




    Inscription'lar eşyaların düşme yüzdesinden, vurulan ve alınan hasara, yeteneklerin kullanım süresinin uzamasından kısalmasına kadar her şeye etki ediyor. Karakter build tasarlarken bakmanız gereken en temel husus eşyaların Inscription içerikleridir.


    Ammo Drop Rate - Cephane düşürme oranı
    Repair Drop Rate - Sağlık paketi düşürme oranı
    Supply Drop Rate - Hem cephane hem de Sağlık paketi düşürme oranı
    Ammo Pickup Amnt - Her darbede cephane düşürme oranı
    Repair Pickup Amnt - Her darbede sağlık paketi düşürme oranı
    Support Luck - Daha iyi eşya düşürme şansı
    Harvest Bonus - Craft için gerekli materyallerinden daha fazla elde etme oranı
    Pickup Radius - Yerdeki eşyayı belli bir mesafeden alabilme çapı
    Thruster Life - Motor aşırı ısınmadan önce uçabileceğiniz mesafe
    Thruster Speed - Motorun soğuma hızı
    Overheat Delay - Aşırı ısınma halindeyken iyileşme süresini kısaltır
    Element Resist - Element saldırılarına karşı direnç
    Armor Dmg Resist - Zırhın saldırılara karşı direnci
    Armor Max - Sağlık barı seviyenizi arttırır
    Shield Max - Kalkan bar seviyenizi arttırır
    Shield Delay - Kalkan patladıktan sonra tekrar iyileşme süresini düşürür
    Shield Refresh - Kalkan yenilenme hızına etki eder
    Weap Dmg - Silahların vurduğu hasarı etkiler
    Weap Clip / Weap Mag Size - Şarjör kapasitesini etkiler
    Weap Ammo - Cephane yedeklemeyi etkiler
    Weap Aim - Nişan almaya (Accuracy) etki eder
    Weap Fire Rate - Merminin çıkış hızı ya da ateş etme hızına etki eder (Rate of Fire)
    Weap Reload Time - Şarjör değiştirme hızına etki eder
    Weap Blast Dmg - Blast (Patlayıcı-AOE) hasarına etki eder
    Gear Dmg - Yeneteklerin hasarına etki eder (R1-RB ve L1-LB)
    Gear Speed - Yeteneklerin tekrar yüklenme hızına etki eder
    Gear Charges - Şarj ederek ateş edilen yeteneklerin şarj hızına etki eder
    Ultimate Dmg - Ultimate yeteneğinizin hasarına etki eder
    Ultimate Speed - Ultimate yeteneğinin tekrar yüklenme hızına etki eder
    Melee Dmg - Yakın mesafe saldırının hasarına etki eder
    Combo Dmg - Kombo saldırılarının hasarına etki eder
    Combo Target - Patlattığınız (Detonate) düşmanın aldığı hasarın zincirleme olarak başka düşmanlara etki etmesini sağlar
    Critical Dmg - Zayıf noktadan (Weak Points) vurduğunuz hasara etki eder
    Support Speed - Support yeteneğinin yeniden yüklenme hızına etki eder
    Elemental Dmg - Element yeteneklerinin ve silahlarının vurduğu hasara etki eder
    Dmg - Tüm yetenek ve silahlarınızın vurduğu hasara etki eder
    Force - Düşmanı fırlatıp düşürmenizi sağlar
    Effect - Düşmana verilen elementlerin etkisini arttırır


    SALDIRI TİPLERİ

    Impact - Tek hedefe vurulan hasar (Physical)
    Blast - Birden fazla düşmana vurulan hasar (AOE) (Physical)
    Acid - Düşmana debuff saldırısı yapar (Physical)

    Fire - Devamlılığı olan ateş saldırısı yapar (Elemental)
    Thunder - Düşmana zincirleme saldırı yapar (Elemental)
    Ice - Düşmanı dondurarak hareketsiz kılar (Elemental)
  • bu konu benim ben actim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zooe -- 10 Haziran 2017; 22:46:30 >
  • Çıkmaz bu oyun
  • Beyler bu xbox exc sanirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KOEMAN32

    Beyler bu xbox exc sanirim

    Değil sanırım, xbox konferasında gösterilecek.
  • oyun Xbox exl scorpio
  • KAKÁ kullanıcısına yanıt
    Yarin görücez :D. Güzele benziyo
  • Xbox'a özel değil element uydurmayın, oynanış videosunun sunumunu Microsoft konferansında yapacaklar.
  • www.ea.com
    Anthem Game - Official EA Site - Electronic Arts
    https://www.ea.com/games/anthem




  • "Anthem aksiyon, rol yapma, massively multiplayer online ve BioWare hikaye anlatımı ile harmanlanan bir oyun olacak."

    denmiş oyun için acaba bir tereddüt oluştu içimde ama yarınki videoyuda merakla bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dark_hell_86

    "Anthem aksiyon, rol yapma, massively multiplayer online ve BioWare hikaye anlatımı ile harmanlanan bir oyun olacak."

    denmiş oyun için acaba bir tereddüt oluştu içimde ama yarınki videoyuda merakla bekliyorum.

    MMO olacak Destiny gibi birşey yapacaklar sanırım.
  • Oyunu neden Xbox scorpioya biraktilar mantikli aciklamasi olan varmi.Microsoft gene ne pesinde .Anladigim kadariyla microsoft bos durmamis cakalliklar pesinde Microsoft eger Ea tan bu oyunu aldiysa bomba patlar
  • Titanfall a benzettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1982-utkan

    Oyunu neden Xbox scorpioya biraktilar mantikli aciklamasi olan varmi.Microsoft gene ne pesinde .Anladigim kadariyla microsoft bos durmamis cakalliklar pesinde Microsoft eger Ea tan bu oyunu aldiysa bomba patlar

    Hiç bişey patlamaz hocam öyle bi oyun almakla olmaz bu işler en kötü süreli exclusive olur ki daha belli olan bişeyde yok, Scorpio nun çıkışı reklamı için tanıtımı onda yapabilirler sadece.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1982-utkan

    Oyunu neden Xbox scorpioya biraktilar mantikli aciklamasi olan varmi.Microsoft gene ne pesinde .Anladigim kadariyla microsoft bos durmamis cakalliklar pesinde Microsoft eger Ea tan bu oyunu aldiysa bomba patlar

    Bunu her firma yapıyor cod mesela xbox konferansında tanıtılıyordu hep şimdi sony konferansında sanırım, bazı oyunlarla anlaşıyorlar özel içerikler vs, Ms yapsa yapsa en fazla timed ex yapar, EAnın sanmıyorum tek platforma özel bir oyun yapacağını ki bf1, star wars bf gibi oyunlar açık ara en çok ps platformunda oynandı.
  • Oyun Nintendo exc
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zack06

    Oyun Nintendo exc

    Hee o yüzden Microsoft lansmanında tanıtılacak değil mi?
  • Iron Man'li Horizon Zero Dawn'a benzeten tek ben miyim?
  • Mass Effect ve Destiny'i harmanlamışlar. Fena durmuyor ama bir loot oyunu olacağa benziyor, hali ile kalitesi de içeriği ne derece geniş tutacaklarına bağlı.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.