arkadaşlar arabanın altınada eğildim baktım içindeki suyu boşaltacak yer yok.. kapak arıyorum sağında solunda bulamadım bi türlü.. antifirizi nasıl değiştiriyorlarki.. bağlantı borusu var onumu çıkarıyorlar diye düşünmeye başladım..
antifirizin derecesini ölçmeye yarayan aletle biraz boşalttım ama onunla olacak iş değil.. yola gideceğim yarın halletmem lazım..
Açık bir servise gidip yapılırken izlemeniz daha sağlıklı. Hem acemiliğinizden dolayı araca zarar vermemek hemde işi yerinde öğrenmeniz, Hem sizi uzun yola çıktığınızda mağdur etmez hemde öğrenmiş olursunuz.
Radyatörün alt kısmında genelde 34 ya da 36 anahtarla sökülen somun bulunur.Hatta Tofaş-Fiat arabalarında Fan Müşirine bağlıdır bu somun ve önce o sökülür.Ardından da radyatörün içindeki sıvı boşalır zaten kendiliğinden.Fakat yerini bilmiyorsanız uğraşmanıza gerek yok.Boşaltamazsınız çünkü..
bence ilk defa yapıyorsanız tek başınıza denemeyin. Neden derseniz alttaki tıpayı açıpta, tam sıkmadığınızda, yada çok sıkıp çatlattığınız takdirde yavaş yavaş akan motor suyu sonucunda büyük hasalara neden olabilirsiniz.
Her ne kadar geç kalmış olsak da yazalım, Radyatörün altında ortada kırmızı plastik bir tapa bulunur yıldız tornavidaya göre, ama büyük düz tornavida daha pratik olacaktır. Sıkıp doldurduktan sonra marş basıp kaloriferi en sıcağa getirip en üst kademede açtıktan sonra biraz bekleyin motor ısınır, kaçak olursa belli eder tapa etrafında. Biraz daha sıkarsınız olur biter. Yalnız kendiniz yapacaksanız havasını almayı unutmayın, bunun için de radyatörde bir tahliye çıkışı bulunur genleşme kabına hortum ile bağlanır. O hortumu genleşme kabı tarafından çıkartıp emmeniz gerekiyor antifrizi koyduktan sonra havasını alabilmek için. Sıvı gelmeye başladığı anda genleşme kabına tekrar bağlayabilirsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: RqJnr
Her ne kadar geç kalmış olsak da yazalım, Radyatörün altında ortada kırmızı plastik bir tapa bulunur yıldız tornavidaya göre, ama büyük düz tornavida daha pratik olacaktır. Sıkıp doldurduktan sonra marş basıp kaloriferi en sıcağa getirip en üst kademede açtıktan sonra biraz bekleyin motor ısınır, kaçak olursa belli eder tapa etrafında. Biraz daha sıkarsınız olur biter. Yalnız kendiniz yapacaksanız havasını almayı unutmayın, bunun için de radyatörde bir tahliye çıkışı bulunur genleşme kabına hortum ile bağlanır. O hortumu genleşme kabı tarafından çıkartıp emmeniz gerekiyor antifrizi koyduktan sonra havasını alabilmek için. Sıvı gelmeye başladığı anda genleşme kabına tekrar bağlayabilirsiniz.
genleşme kabından kastınız yan tarafındaki radyatördeki fazla suyun tahliye edildiği yermi.. oranın seviyesi çok azalmıştı direk oraya koysam ordan karışmazmı diye düşündüm.. yan tarafta modifiyeci var o tarif etti ancak benim yapacağım işe benzemiyor.. bi benzinlikte hallederim ben onu..
Radyatörün üzerinden çıkan küçük çaplı tahliye hortumunun bağlandığı kap genleşme kabı oluyor. Üzerinde soğukken sıvının bulunması gereken sınır çizgisine kadar doldurmalısınız suyunu değiştirirken, ama dediğim hava alma prosedürünün doğru yapılması şart. Yoksa motora zarar verirsiniz.