Şimdi Ara

Apple - Hepsiburada - Ereyon - Genpa rezillik dörtgeni

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bizim başımıza geldi, sizin de başınıza gelmesin. Olayı kısaca özetliyorum.

    Hepsiburada.com sitesinden ereyon aracılığı ile Iphone 7 128GB Black aldık. Cihaz geldi kurulumunu yaptık ancak mikrofonda arıza olduğunu tespit ettik. Apple ile görüşmemizde cihazı kendi sitelerinden ya da satış noktalarından almadığımız için teknik servise götürmemiz gerektiği ve swap yaptırabileceğimiz söylendi. Eğer cihazı direk Appledan alsaydık sıfır kutu değişim ve iade olabilirmiş onun dışında kapalı kutu alabilmenin imkanı yokmuş.

    Daha sonra 14 gün geçmeden hepsiburada.com ile iletişime geçtiğimizde cihaz kurulduğu için iade alınmayacağını, servis raporu almamızı, raporu ve ürünü kolay iade yöntemiyle iade etmemizi istediler. Bir şekilde yola koyulduk ve Ankara Genpa'ya giderek durumu belirttik iade yapacağımızı söyledik ve bize rapor diyerek bir belge verdiler. Belgede cihazda donanım arızası olduğu ve değişime uygundur ibaresi var. Cihaz ve raporu kolay iade ile yolladık ve rezalet başlamış oldu.

    Öncelikle swap yaptırdığımız söylenerek iade talebi reddedildi. Biz swap yaptırmamıştık iade edeceğiz diye cihazı geri almıştık. Yanlışlık olduğunu belirttiğimizde geri kargolandığını, kargoyu teslim alıp geri göndermemiz durumunda ücret iadesi yapılacağı belirtildi.

    Gelen kargoyu tekrar kolay iade ile geri yolladık ve talep yine REDDEDİLDİ. Sebep olarak alınan belgenin rapor olmadığı, teslim fişi olduğu belirtildi. hepsiburada görüşmelerimiz devam ediyor diyerek oyalamaya başlayınca Ereyonu arayarak durumu bildirdim beni bir numaraya yönlendirdiler oradaki elemanla görüştüm. Eleman kesinlikle bu belgenin işe yaramadığını, donanım raporu olmadığını, teknik servise giderek rapor almamı veya servisten kapalı kutu değişim yapmamı söyledi.

    Bunun üzerine Genpa ile görüştüm bana verilen belgeden başka belge verilemeyeceğini söz konusu belgenin servis raporu olduğunu bununla işlem yapabileceğimi ve serviste kapalı kutu değişim yapılmadığını sadece swap yapıldığını belirttiler.

    Tekrar Ereyondaki elemanı aradım yine kabul etmediğini bir şey yapamayacağını teknik servisten kapalı kutu değişim yapılabileceğini belirtti.

    Tekrar hepsiburada.com ile görüşüp tüm bu olanları aktardığımda yine görüşmelerimiz devam ediyor size döneceğiz diyerek aradan sıyrıldılar.

    Şimdi tek çaremiz swap yaptırıp zarar ederek cihazı elden çıkartmak veya tüketici mahkemelerine başvurmak.

    Tavsiyesi olan varsa paylaşırsa seviniriz.







  • "Klasik, benden çıktı bir kere, ne olursa olsun" mevzuata göre mesafeli satış sözleşmesinde koşulsuz 14 gün iade sürenizin olduğunu, alıcının 14 gün içerisinde sebep belirtmeksizin cayabileceğini ifade eden maddeler var.

    Ülkemizde "internete bağlanan, sim kartı takılan" cihazlar iade alınmaz halbuki mesafeli satış sözleşmesinde böyle bir madde yok. Apple babasının hayrına iade almıyor. Mevzuata göre almak zorunda. Gelelim asıl noktaya: Apple Online Store yasaya uyduğu için iade alıyor. Bizim çakma firmalarımız mevzuatta yazdığı halde almak istemiyor, yanaşmıyor. Müşteriyi keriz yerine koyuyor.

    Gelelim yapacaklarınıza: Tüketici hakem heyetine gideceksiniz. 14 gün koşulsuz iade hakkınızın olduğunu, üründeki arızadan kaynaklı iade yapmak istediğinizi belirterek gerekli evrakları dolduracaksınız. Gerisini onlar hallediyor. Ayları bulabiliyor dava süreci ama tüketici lehine sonuçlanıyor dava. Hepsiburada olsun diğer firma olsun, sıkıysa o zaman ürünü iade almasın. İcra ettirirsiniz.

    Not: Doğrudan tüketici hakem heyetiyle işim olmadı. Benzer konuları gördüğüm için böyle yardımcı olmak istedim.

    Not 2: Vatandaşlarımız maalesef hakkını aramayı bilmiyor. Bilinçli bir toplum değiliz. Çünkü okumuyoruz.

    Diğer bir olay:

    Avukatın biri yurt dışından Türkiye'ye geliyor. Kullandığı iPhone bozulunca zorlu center'a gidiyor. Cihazında arıza olduğu halde cihazı "pasaport kayıtlı olmadığı için" işlem görmüyor. Adam avukat tabi, durur mu? Hemen tüketici mahkemesine dava açıyor. Kendisi haklı bulunuyor ve Apple zorlu center'a bizzat kendisi gidip yeni bir iPhone haczediyor.

    Sözün özü, doğrudan tüketici hakem heyetine. 14 günü bitirmelerine müsaade etmeyin.

    Diğer morale: Okuyalım, okutalım, bilinçlenelim. Haklarımızı bilelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skydiver132 -- 9 Haziran 2017; 18:10:54 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam çok güzel yazmışsın.

    14 gün konusunda malesef biz bu işlemleri yapacağız, yazışacağız diye 14 gün de geçti, 30 gün de geçti. Bir talep yapıyoruz 2 3 gün sonra cevap veriyorlar, kargoyla 2 sefer gitti geldi cihaz geçen günün haddi hesabı olmuyor haliyle. Hakem heyeti fiyatı dolyaısıyla ilgilenmiyor çünkü maximum tutarı aşıyor (fatura 3.800 hakem heyeti max 3.600)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oLgan -- 9 Haziran 2017; 18:24:41 >
  • Bu olay sadece bizim başımıza gelmemiş aynı şekilde mağdur olan bir kaç kişi daha buldum. Ücret iadesi yapmamak için teknik servis raporlarını kabul etmiyorlar. Kesinlikle hepsiburada.com ve ereyon gibi yerlerden cep telefonu alıp riske girmeyin.
  • skydiver132 kullanıcısına yanıt
    Benim basima geldi ve ben hakem heyetine gidip bu sureclerden gectim. Cihazimi aldigim yere iade ettim ve servisten gelmedi. Satici benimle hic ilgilenmedigi icin onu sikayet ettim ve hala ugrastirmaya devam ettigi icin ve odeme yapmiycam servis odeme yapcak demesine ragmen gidip icra islemlerini baslattim. Sonra hesabima parayi yatirdilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Yaga

    Benim basima geldi ve ben hakem heyetine gidip bu sureclerden gectim. Cihazimi aldigim yere iade ettim ve servisten gelmedi. Satici benimle hic ilgilenmedigi icin onu sikayet ettim ve hala ugrastirmaya devam ettigi icin ve odeme yapmiycam servis odeme yapcak demesine ragmen gidip icra islemlerini baslattim. Sonra hesabima parayi yatirdilar.

    İyi yapmışsınız hocam. Elinize sağlık. Ne yapılacağı ile ilgili birkaç bir şey karalarsanız seviniriz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • skydiver132 kullanıcısına yanıt
    Ucret iadesi veya degisim ikisinden biri için hakem heyetine gitmeniz gerekiyor veyahut tuketici mahkemesine. Bu da fatura yazan tutara bagli, her yil degisir bu. Belli bi tutara kadar hakem heyeti, belirlenen tutar ve üstü icin tuketici mahkemesine basvuruyorsunuz. Ona gore yonlendiriyorlar zaten. Hakem heyetine gidince zaten her sey icin size yardimci oluyorlar. İslemler cok basit, orada dilekce icin dosya olusturuyorlar ve sikayetinizi kayit edip sureci baslatiyorlar. Kimlik, cihazin faturasinin asli ve garanti belgeleri cok onemli aslini kaybetmeyin faturanin. Surec sansiniza bagli uc ay icerisinde en gec sonuclaniyor. Sizin sikayetiniz dilekceniz alindiktan sonra bilir kisi durumu inceliyor ve sikayet edilen tarafin savunmasi aliniyor. Sonra karar sonuclandirilmis olarak size bildiriliyor eve gelir genelde. Ve sikayet edilen yere de ulastirilir bu. Sonra telefon acacaklardir mutlaka iban icin. Elden teslim olmaz eger uctet iadesi alinacaksa. Mutlaka iban verilir ve o hesaba yatirirlar. Hala direnmeye devam ederlerse icraya gidip islerini daha da zora sokabilirsiniz. Onuda hakem heyetine danisabilirsiniz.

    Edit: cihazin butun kutu ve aksesuarlarini iade etmek gerekiyor yalniz onlarada dikkat etmek gerekiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Baba Yaga -- 11 Haziran 2017; 19:49:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • burada asıl rezalet apple'ın. ne demek apple store'dan almadığınız için kapalı kutu değişim yapmıyoruz. ulan sen önce bir mağaza açmayı öğren. sadece istanbul'a mağaza açmak ile olmuyor bu işler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Yaga

    Ucret iadesi veya degisim ikisinden biri için hakem heyetine gitmeniz gerekiyor veyahut tuketici mahkemesine. Bu da fatura yazan tutara bagli, her yil degisir bu. Belli bi tutara kadar hakem heyeti, belirlenen tutar ve üstü icin tuketici mahkemesine basvuruyorsunuz. Ona gore yonlendiriyorlar zaten. Hakem heyetine gidince zaten her sey icin size yardimci oluyorlar. İslemler cok basit, orada dilekce icin dosya olusturuyorlar ve sikayetinizi kayit edip sureci baslatiyorlar. Kimlik, cihazin faturasinin asli ve garanti belgeleri cok onemli aslini kaybetmeyin faturanin. Surec sansiniza bagli uc ay icerisinde en gec sonuclaniyor. Sizin sikayetiniz dilekceniz alindiktan sonra bilir kisi durumu inceliyor ve sikayet edilen tarafin savunmasi aliniyor. Sonra karar sonuclandirilmis olarak size bildiriliyor eve gelir genelde. Ve sikayet edilen yere de ulastirilir bu. Sonra telefon acacaklardir mutlaka iban icin. Elden teslim olmaz eger uctet iadesi alinacaksa. Mutlaka iban verilir ve o hesaba yatirirlar. Hala direnmeye devam ederlerse icraya gidip islerini daha da zora sokabilirsiniz. Onuda hakem heyetine danisabilirsiniz.

    Edit: cihazin butun kutu ve aksesuarlarini iade etmek gerekiyor yalniz onlarada dikkat etmek gerekiyor

    Tüketici hakem heyeti hiç gönderilmemiş bir ürün ile ilgili işlem yapıyor mu?

    Benim problemimde hepsiburada.com hem ürünü göndermiyor, hem de para iadesi yapmıyor. Her yerden çözüm aramaya çalışıyorum ama hepsiburada hiçbir şekilde çözüme yanaşmıyor:


    https://forum.donanimhaber.com/hepsiburada-com-ile-yasadigim-rezillik--127135247




  • Ne apple ne genpa sorun aldığın rezil yer

    İade hakkın 14 gündü başlarından sallamışlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mağdursun işte. Fatura duruyorsa hakem heyetine git. Bende aynısı oldu teleservice telefonunu göndermedi. Satıcı da hiç yardımcı olmadı bende şikayet ettim paramı iade istiyorum diye ve aldım. Fatura ve teslim fişi kargoyla gönderdiysen kargo fişi irsaliyesiyle hakem heyetine başvuru yap.


    Ve bu arada satıcı kimdi? Ürünün sayfasında satıcı kısmında ne yazıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Baba Yaga -- 23 Haziran 2017; 13:21:9 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Yaga

    Mağdursun işte. Fatura duruyorsa hakem heyetine git. Bende aynısı oldu teleservice telefonunu göndermedi. Satıcı da hiç yardımcı olmadı bende şikayet ettim paramı iade istiyorum diye ve aldım. Fatura ve teslim fişi kargoyla gönderdiysen kargo fişi irsaliyesiyle hakem heyetine başvuru yap.


    Ve bu arada satıcı kimdi? Ürünün sayfasında satıcı kısmında ne yazıyor?

    satici hepsiburada. urunu hic gondermediler bana. kargo takip bilgisi yok. iade icinse oyalayip duruyorlar. her gun arıyorum, her gun size donua yapacagiz diyorlar. ayrintisi linkte:



    https://forum.donanimhaber.com/hepsiburada-com-ile-yasadigim-rezillik--127135247#127135247

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hiç zaman kaybetmeden hakem heyetine gitmelisin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Yaga

    Hiç zaman kaybetmeden hakem heyetine gitmelisin.

    teşekkür ederim, tavsiyenize uyacağım. İnternetten başvuru yapabiliyoruz bildiğim kadarıyla. Şahsen giderek yapmamız daha mı uygun olur sizce?
  • Eğer oraya gidilirse daha iyi yardımcı olurlar ve akılda soru işaretleri kalmaz bence. Hem bizzat ilgilenebilirler de.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Baba Yaga kullanıcısına yanıt
    Doğru söylüyorsunuz. E-devlet üzerinden belki daha hızlı olur diye düşünmüştüm ama bir eksiğimiz vs. olursa çözüme ulaşmak daha zor olur internet üzerinden.

    tekrar teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.