Şimdi Ara

Apple'ın BYD ile yıllarca pil teknolojisi üzerinde çalıştığı ortaya çıktı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.068
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Apple'ın BYD ile yıllarca pil teknolojisi üzerinde çalıştığı ortaya çıktı
    Apple'ın yaklaşık 10 yıl ve 10 milyar dolar harcadığı elektrikli otomobil projesi resmi olarak bu yılın başlarında sonlandırıldı. Yeni ortaya çıkan bir habere göre teknoloji devi, elektrikli aracında kulanılmak üzere Çinli batarya ve otomobil devi BYD ile yıllarca bataryalar üzerinde çalıştı. Apple'ın otomobil projesi iptal edilse bile, iki firma arasındaki çalışmanın pil teknolojisinin ilerlemesine yardımcı olduğu ortaya çıktı.



    Apple, BYD Blade bataryaları kullanmayı planlıyordu



    Apple ve BYD'nin 2017'de birlikte çalışmaya başladığı ve lityum demir fosfat (LFP) hücreleri kullanan bir batarya sistemi geliştirdiği bildiriliyor. Projede çalışan Apple mühendislerinin gelişmiş batarya paketleri ve ısı yönetimi konusunda uzmanlığa sahip olduğu, BYD'nin ise LFP piller ve üretim konusundaki bilgi birikimini kullandığı belirtiliyor.



    Apple'ın BYD ile yıllarca pil teknolojisi üzerinde çalıştığı ortaya çıktı
    Bloomberg, BYD mühendislerinin Apple yöneticilerine şu anda elektrikli araçlarında kullanılan Blade bataryalarının erken versiyonlarını göstermesinin ardından Apple ve BYD'nin işbirliği yaptığını bildirdi. BYD'nin pillerinden etkilenen Apple, kendi araçlarındaki batarya paketinde bu hücreleri kullanmayı planlıyordu. Teknoloji devinin daha önceleri ise nikel ve alkalin kullanan hücreler üzerinde çalıştığı aktarılıyor.



    Ayrıca Bkz.Yeni elektrikli Mercedes CLA yakında geliyor: 750 km'ye kadar menzil sunacak!



    Ne BYD ne de Apple pil teknolojisi konusunda iş birliği yaptıklarını doğrulamadı. BYD, Blade pil teknolojisinin kendi tasarımı olduğunu ve pilinin tüm mülkiyet ve patent haklarına sahip olduğunu söylüyor.



    Yıllarca süren iş birliğine rağmen, Apple sonunda BYD ile olan ortaklığından vazgeçti ve diğer seçenekleri araştırmaya başladı. 2021'in başlarında, Apple'ın Hyundai ile uzun zamandır beklenen otonom elektrikli aracını hayata geçirmek için görüşmelerde bulunduğu haberi çıktı, ancak bu görüşmeler hızla sona erdi.



     




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2024/10/apple-spent-years-secretly-developing-ev-batteries-with-byd/
    Kaynak:https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-10-16/apple-secretly-worked-with-china-s-byd-on-long-range-ev-battery?embedded-checkout=true







  • Pil teknolojisi şöyle gelişiyor böyle gelişiyor bugün elektrikli araç alınmaz diyenler iyi baksın bu habere. Bugün alacağınız bir elektrikli aracın pili 10 seneyi aşkın bir geliştirme sürecinin ürünü. Bir anda ortaya çıkmış deneysel bir ürün değil.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Fabrikasız araç üretimini kimse yapamıyor yada verimli olmuyor.

    Anladığım kadarı ile Apple’da üretime girmek istemiyor.

    Her şey bir yana inanılmaz ayrıntıya takılan Apple tasarım kafası ile otomobil gibi karmaşık bir şeyi üretemezler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Sadece Apple ile değil, Nokia dahil bir çok şirketle ortak çalışmaları/ürün geliştirme/tedarik işleri var BYD'nin. Bu seviyelere damdan düşer gibi gelmediler, büyük emek olmasa bugünkü BYD olmazdı elbette.

  • gun kullanıcısına yanıt

    Doğru ama Apple şu an krizde. Yatırımcıları bir sonraki inovasyonu talep ediyor ama Apple bir türlü bunu veremedi. Apple Vision ile denedi ama tutmadı. Her yıl birbirine benzer ürünler çıkarmaya devam ediyor. Apple büyüsü bozulacak gibi.

  • scientia kullanıcısına yanıt
    krizde ? apple bir ceyrekte 111 milyar dolar gelir elde ediyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • M0meNtS kullanıcısına yanıt

    Finansal kriz değil bahsettiğim. Stratejik ve inovatif kriz. O 111 milyar dolar 10 seneden beri gelen inovasyonlar sayesinde ama böyle giderse 10 yıl sonra yine bu kadar kar edebilecek mi? Kar eder tabii ama çok değerli Apple hisselerini alanlar daha fazlasını bekliyor.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • gun kullanıcısına yanıt

    İnanılmaz tasarım mı?

    İphone 11 ile 16 nın arasındaki 3 farkı gösterin.

    Android 4.4 ve 5.0 ve 10 arasında uçurum var ama ios 7 -17 aynı

    Aşırı muhafazakar bir firma. Teknolojiyi yavaşlatıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • scientia kullanıcısına yanıt

    Samsung'dan da bekliyor, Xiaomi'den de bekliyor insanlar bir inovasyon artık ama gelmiyor.. Apple'a özgü değil bu durum, mobil teknolojiler belli bir olgunluğa erişti artık. bir sonraki atılım ancak pil teknolojisinde yapılacak bir atılımla hayat bulur.


    Steve jobs dönemleri gelmez bir daha, eksponansiyel bir büyüme vardı o zaman. akıllı telefon teknolojisinin kendisi gelişiyordu. Tv dönemini düşünün, Crt'den plazma'ya, oradan hemen LCD'ye ve LED'e geçiş dönemi vardı, bir heyecanı vardı işin. topyekün teknoloji kendini buluyordu. şuan bütün Tv'ler aynı ufak tefek nüans farkları dışında ve hiç bir atılım yok. Apple'da bu durağan, inovasyonsuz döneme rağmen gayet iyi finansal yapısı ve göstergeleri.

  • scientia kullanıcısına yanıt
    Haklısınız veremedi. Ama zamanında görmüş otomobil dünyasının şimdi olduğu gibi hızlı bir inovasyon dünyasına gireceğini.

    Keşke normal otomobil çıkarsa idi. Bayağı bir teknoloji katardı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • FBcoskunFB F kullanıcısına yanıt
    Etrafındakiler otomobildeki batarya teknolojisini telefonlardaki piller ile karşılaştırıyorlar ve ondan çekiniyorlar. Halbuki otomobil bataryası kat kat hem sağlamlıkta hemde kalitede ileride.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • FBcoskunFB F kullanıcısına yanıt
    İyi de bu bir kıstas değil ki. Yıllardır geliştirilen bir pilin önümüzdeki ay tüketiciye sunulup sunulmayacağını bilemiyorsun. En basit örneği 2 sene önce 1 saatte şarj olan elektrikli araçlar, şu an 15 dakikada şarj oluyor. 1 saatte şarj olan aracını değer kaybı olmaksızın kime satacaksın, alan 3 yıl sonra kime satabilecek?

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Sorunun cevabı basit aslında. Sarı siteye girip biraz takip edersen 2-3 yıllık araçların dahi öyle büyük değer kaybı yaşamadan el değiştirdiğini kendin görebilirsin. Ben herhangi bir gelişme yaşanmayacak demiyorum, elbette olacak.ama şu anki araçlar gayet son kullanıcıya uygun, uzun yıllar kaza vs yaşanmadığı sürece kullanıcısını maliyet açısından çok mutlu edecek ürünler. İhtiyacı olanın tereddüt edip almaması mantıksız.
    2 senede 1 saatten 15 dakikaya sarj süresinin düşmesi diye birşey olmadı bu arada.Birçok farklı araç birçok farklı sarj hızı , pil büyüklüğü maliyetine göre üretiliyor zaten en az 4-5 senedir. Nasıl 1.2 motorla 3.0 litle motor araba fiyatları çok farklıysa elektriklide de büyük pil, hızlı şarjlı araçlar daha maliyetli oluyor.Maliyetler elbette çok ciddi sekilde düşüyor özellik pil konusunda o ayri bir konu. Bu yuzden son yıllarda bu kadar ulaşılabilir oldu elektrikliler.Hele ki %10 ÖTV dilimine giren elektrikliler şu anda büyük nimet ülkemiz özelinde.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • FBcoskunFB F kullanıcısına yanıt

    Tartışmaya şöyle açık hocam. Bu zamana kadar yakıt deposu hiçbir içten yanmalı binek araç için sorun olmadı. Kimse depo büyüklüğünü umursamadı, doldurması da 5 dk'dan uzun sürmedi. Şimdi elektrikli araçlarla ısınma, soğuma, hava sıcaklığının menzil üzerinde etkisi, bataryanın zamanla yıpranarak menzili düşürmesi, şarj sürelerinin uzun oluşu gibi birçok sıkıntılı durum söz konusu. Ayrıca elektrikli araç oranları hızla artsa bile büyük şehir merkezlerinde park yeri bile sorunken şarj istasyonu sayıları yeterli olacak mı o da bir soru işareti. Şarj istasyonu sayıları artsa bile uzun şarj süreleri kuyruklar oluşturma ihtimalini düşündürüyor.


    Diğer taraftan bir aracı ortalama 5-6 yıl kullandığınızı düşünürseniz, eninde sonunda birinin elinde kalacağını, kalma riskinin bulunduğunu düşünüyorum. Belki ilk sahibinde değil ama 2. sahibinde mutlaka sıkıntılar boy gösterecektir. Bu sıkıntılı bir durum çünkü bataryalar büyük maliyet kalemleri. Araçlarda yan sanayi batarya diye birşey var mı bilmiyorum ama olsa bile güvenip taktıracak olan da yoktur diye düşünüyorum. Orjinalleri bile yanma risk taşıyor, üstelik müdahalesi zor yangınlar bunlar.


    O nedenle elekrikli araçlarda belirli bir standardın yakalanması gerektiğine inanıyorum. Mantıklı bulmayabilirsiniz belki ama bu düşünce beni elektrikli araçlardan uzak tutuyor.





  • Diktatör58 D kullanıcısına yanıt
    nası ya bi sürü emoji eklediler bunları neden saymıyorsun? :DDDD

    hatta bu emoji eklemeleri haber bile yapıldı (bedava reklam)

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Baştan aşağı mantık içeriyor yorumunuz, sonuçta her şey ortada. maliyeti 20 doları bulmayan plastik boş bir depodan, 400kg'lık binlerce dolarlık pil hücrelerine geçtik.


    Hemde birim enerji yoğunluğumuz belki 20'de 1'ine düştü. o yüzden zaten 40 litrecik bir yakıt deposu arabayı 500km götürürken, 400kg'lık pil elektrikli arabayı o kadar bile götüremeyebiliyor. %90 üstü thermal verimli elektrik motorlarına rağmen.


    Üstüne 3-4 dakikada yakıt alma işi varken bunu kenara atıp, yarım saatleri başarı sayıyoruz elektrikli araçta.


    Ve tüm bu kayıplar için ekstra %20-30 arası fiyat isteniyor (Türkiye'yi saymıyorum, bizde elektrikli araç candır Ötv avantajı yüzünden)


    Burada asıl büyük soru şu.. enerjinin elde edilmesinin bireyselleşmesi için, petrol devlerine bağlı kalmamak ve tertemiz şehir hava sahaları için bu rahatlığımızdan taviz vermeli miyiz? tamam içten yanmalı araçlar, basit, ucuz, pratik, hafif vs çok güzel de, milyonlarca otomobil satılıp satılıp aynı tas aynı hamam atmosfere emisyonu salmaya devam mı?


    Zaten hükümetlerin yapmak istediği şey bu.. çoğunluğun iyiliği için, bireyin rahatlığından taviz vermeyi sağlamak. mesele de buna kitleleri ikna edebilmekte.





  • Diktatör58 D kullanıcısına yanıt
    Tasarım derken ayrıntılara dikkat eden iyi bir firma olarak söyledim. İşletim sisteminde de öyle ama işte yapacak çok şey kalmadığı için yapılanlar boş geliyor artık haklısınız.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Görende her dakika şarj istasyonunundan çıkmıyoruz sanacak. Ben İstanbul içinde 4-5 günde bir şarj ediyorum. Şu anda sitede olmadığı için dışarıda gittiğim bir yerde istasyona takıyorum yemek yerken veya işimi hallederken %100 oluyor zaten. Ekstra bir zaman zaten harcamıyorum. Siteye şarj istasyonu takılacak bu sene o zaman 4-5 günde bir gece takıp sabah çıkartacağım o kadar menzil takıntısı anca uzun yol için.

    Çoğu insan genelde senede 4-5 kez yapacağı uzun yol için bu kadar dert etmemeli. Ben uzun yolda çok hızlı kullanıyorum birde bataryam görece küçük, birde %20 ile %80 arası kullanınca 200 km gidiyor ama zaten 1,5 saat sürüyor o yol. İstesem 250 km gider ama 2 saat sürer onun yerine durup 15 dk şarj ediyorum yetiyor birde hava almış oluyorum dışarıda. He bu iki seneye 10 dk’ya iner o zaman zaten önemli değil artık ha 5-10 dk zaten tuvalete yürümesi girmesi çıkması o kadar sürüyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • gun kullanıcısına yanıt

    Hocam siz işimi hallediyorum, hava alıyorum, iyi oluyor diyorsunuz ama bu biraz durumu yumuşatmak bence. Kaldı ki şarj süresiyle de bitmiyor iş, şarj istasyonu olan yerlere gitmeniz gerekiyor. Güzergahınızdan sapmak durumunda kalacaksınız çoğu zaman. Şahsen ben buna zaman ayırmak istemiyorum, istesem de ayıramam zaten. Kişisel tercihler elbet, sizin için problem teşkil etmiyorsa ne ala.


    Diğer taraftan şarj süresi 2 seneye 10dk ya iner diyorsunuz. E şimdi 10 dk'da aracımı şarj etmek için aracı eski olup 1 saat şarj edenleri bekleyeceksem o da başka bir sıkıntı diyorum. Yeri geliyor İstanbul'da benzin istasyonlarında bile kuyruk oluyor. Bu şekilde kaç kişiyi bekleyebilirsiniz ki. Hadi istasyon sayıları çok arttı diyelim. Merkezde bu kadar geniş alanlar bulmak kolay olacak mı? Şarj için katlı otoparklara, avm lere mi gireceğiz mesela?


    Hadi bu alanlar da bulundu, şarj ücretleri şimdiki gibi kalır mı? Bunların hepsi beni elektrikli araç düşüncesinden soğutuyor. İster ön yargı deyin, ister büyütüyorsun deyin, içime sinmiyor bir şekilde...





  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Siz elektrikli araç sahibi olmadığınız için tam anlamak zor tabii hak veriyorum benimde bir çekincem vardı.

    Elektrikli şarj istasyonu her dinlenme tesisinde neredeyse var. Hatta artık her birine 5-10 tane koyuyorlar.

    O yüzden uzun yolda bir sıkıntı olmuyor. Ayrıca aile ile seyahat ettiğimizden o sıklıkla duruyoruz zaten. Anlayacağınız zaman kaybı olmuyor oluyorsada çok az oluyor.

    Yavaş şarj olan araçları uzun yol için bende önermiyorum zaten bence 800V mimari zorunlu uzun yol için.

    Diyorum ya herkesin evine gelecek hatta ABD’de kaldırım kenarı şarj istasyonları var bizde de belediyeler sokaklara bile takacaklar ileride mecbur zira para kazanacaklar bir şekilde.

    Şarj ücretleri dışarıda normal şu anda zira normal elektrik fiyatına göre hesaplanıyor. Evde şarj imkanınız var ise her şekilde çok çok ucuza geliyor. Devlet teşvik ediyor elektrikliyi çünkü elektriğimizin yarısından fazlasını yerli üretiyoruz ancak petrol öyle değil hep yurt dışına bağımlıyız.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.