Şimdi Ara

Apple Macbook Air 13' Teknik Servis Macerası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
1.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba...

    Her ne kadar forum artık midemi bulandırmaya başlamış olsa da insanların bilmesi gereken konuların burada çok fazla ziyaret bulması sebebiyle bu konuyu açtım. Olay İstanbul'da Media Markt'tan eşimin kullanması için aldığım Macbook Air'in şarj adaptörünün adaptöre yakın mesafede eğilip bükülme sebebiyle kablonun plastik yüzeyinin hemen altındaki saçaklı telin yıpranması, şarj sırasında yaşanan temassızlıktan dolayı ısınıp kablonun plastik koruyucusunu ısıtıp yakarak delmesi ardından da buranın kopmasıdır. Eylül ayında farklı bir şehre taşındım ve burada Apple ürünlerin teknik servis hizmetini veren firmayı bulup telefon ile iletişim kurdum. Firma sorunu iletmem sırasında daha sözüm bitmeden bu tür sorunların kullanıma bağlı sorunlar kategorisinde olduğunu ve garanti kapsamında değerlendirilmesinin çok güç olduğunu söyledi ki kendilerine daha sözüm bitmedi ve siz ürünü görmediniz buna karşın peşin teşhis yapıyorsunuz dedim. Sorunu ve çözümünü internette araştırdığım zaman Apple'ın birçok ürününde aynı sorunun çok fazla yaşandığını ve Apple'ın kullanıcının bu kabloyu koparmadığını tespit etmesi durumunda garanti kapsamında çözüm sunduğunu görmüştüm ve bunu firmaya ilettim. Onlar da "O zaman ürünü bize getirin kayıt açalım" dediler. Ertesi gün ürünü bıraktığım sırada telefonda duyduğum cümlelerin benzerini duydum ki şu cümle "Bu tür talepler %100 oranında reddediliyor" çok çok iddialıydı... Bu aşırı iddialı cümle aklımı gıdıklayınca parlak bir fikir geldi: bir şart belirterek, firmanın iyi niyetini test etme ihtiyacı hissettim. Kurduğum sihirli cümle şuydu: "Madem açtığınız kaydı Apple'a iletiyorsunuz ve onay onlardan geliyor. Yaşadığım sorunun ayrıntısını size izah ettiğime, siz de bunu Apple'a ileteceğinize göre, Apple sorunumu garanti kapsamında değerlendirmeyen bir mail gönderirse, bu mailin bana da yönlendirilmesini istiyorum. Apple'ın gönderdiği maili tarafıma iletmezseniz, açtığınız kaydı, ürünümün seri numarasını ve aramızda geçen durumu izah ederek, neden garanti kapsamı dışında bıraktıklarını soracağım Apple'a şahsen soracağım" dedim.

    3 gün sonra bu firma beni telefonumdan arayarak aynen şu cümleyi kurdu: "Umut Bey, Apple, yaşadığınız sorunla ilgili sadece bir kereye mahsus değişim verdi. Aynı sorunu yaşayan başka bir müşterimiz daha vardı onlara değişim vermediler"

    Aramızda geçen konuşmalardaki 3 olay midemi bulandırdı

    1- Telefon ile konuşurken sözüm bitmeden, ürünü görmeden, "kullanıma bağlı sorun" denmesi
    2- Mağazada" %100 oranında değişim reddediliyor" denmesi
    3- Diğer müşteriye verilmeyen değişimin ilgimi çekmemesi fakat gereksiz şekilde bana iletilmesi... Sanki akıllı ol bak sen kayrıldın denircesine...

    Kısacası aklıma gelen şudur, internetteki araştırmalarımda Apple'ın bu sorunu kabullendiğini ve çok çok büyük oranda değişim verdiğini görüyorum. 200 TL gibi oldukça yüksek fiyatla satılan bu adaptöre Apple'dan onay çıksa bile firmanın, müşteriye gönderilen adaptörü satmak için onay çıkmadı demesidir. Bunlar benim ispatlayabileceğim şeyler değil. Sadece akıl yürüttüğüm zaman hissettiğim şeyler. Bundan ötürü firmanın adını saklı tutuyorum. Aklınızda olsun. Türkiye çakallar vadisidir ve konu en azından Apple Macbook adaptörü ise sanırım izlediğim yöntem örnek olarak kullanılabilir.

    _____________________________________________

    Ayrıca sizlere bir soru sorayım belki bilgi veya tecrübe sahibi bir arkadaş vardır: Kayda şunu da ekletmiştim ve konuya Apple'ın bir cevap vermediğini söylediler. Bundan emin değilim çünkü Apple buna ille de bir cevap vermiştir: Ürünün bataryası 6700 Mah'lık... Kalibrasyona rağmen pil şu an 5800 Mah civarına düştü. Ürünü 2013 Ağustos'unda aldım. Bu kadar kısa sürede yaklaşık 1000 Mah kayıp bana normal gelmedi... Pil konusunda Apple'ın garanti şerhleri var mı bilmiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gerginix -- 9 Nisan 2014; 20:17:22 >







  • Geçmiş olsun sorununuz hallolmuş.

    Apple 1000 döngü için %20lik kaybı olası görüyor ve garantisi de bu yönde. 1000 döngü için %20'den fazla kayıp olmaz.Eğer daha fazla bir kayıp var ise Apple ile iletişime geçersiniz gereğini yaparlar.
  • Nikola Tesla kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler bilgi için. Kayıp %16 ve 1000 döngünün yanından bile geçmedik. Sanırım benim iletişime geçmem gerekiyor.
    ___

    Ya da %20 kaybın 1000 döngüye ulaştığımızda gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini beklemem...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gerginix -- 9 Nisan 2014; 18:00:23 >
  • Gerginix kullanıcısına yanıt
    Benim pilim 580 döngude %76 ya dustu ve "Service Battery" uyarisi aldim. Akabinde Apple Retailer Store servisine göturdum, 2 gun icinde testler yaptilar ve pil testleri gecemediginden yeni pil verdiler hemde garantimin bitmesine 10 gun kala. Bu olaylar olmadan 3 hafta once "Service Battery" uyarisi ilk ciktiginda kendimce pili kalibre etmeye calisip kapasiteyi %78 e yukseltmistim ve uyari gitmisti. Ertesi gun icime sinmeyip ayni apple store a gidip durumu izah ettigimde yapacak birsey gozukmuyor demislerdi. Ama uyari tekrar ciktiginda goturdugumde ayni kisi hemen servis kaydi acti ve iki gun icinde yeni pil taktilar. Aklinizda bulunsun...
  • otmotvmhndsi O kullanıcısına yanıt
    Pili %40'ın altında kullandıkça ömrü kısalıyor bunu biliyorum. Ancak bu bilgiyi edindikten sonra service uyarısını beklemem yerinde olacak sanırım... Zaten yol yakın gibi görünüyor.
  • Gerginix kullanıcısına yanıt
    Evet, ben gectigimiz iki yil suresince sarj edip, %100 oldugunda sarjdan cekip %15 lerde tekrar takarak kullaniyordum. Haliyle omru kisa surdu. Ote yandan yeni pili surekli %100 de sarja takili kullaniyor, sadece disarida isim oldugu zaman sarjdan cekiyorum. Umarim bu sekilde daha uzun gider, zaman gostericek bunu...
  • otmotvmhndsi O kullanıcısına yanıt
    Ben şarjı bitiriyordum:) Bu şekilde kullanırsam sanırım kısa süre sonra değişim çıkacak...
  • okumaya değer maceranızı şöyle yorumlayayım.
    Dediginiz gibi burası papua yeni gine cumhuriyeti. Bunu bilmeden makinayı alıp servise gitseydiniz, size pabucu ters giydirip sepetlerlerdi. Bendede buna benzer bişi oldu ama sonunda bilgime güvenip hareket ettim. 2000 liralık makinayı aldıgım yere geri postaladım. Safiyene gitseydim bunu yapamazdım. Tabi bu yasadıklarımdan sadece bir tanesi. Tamire gonderip hic tamir olamadan gondermelerini mi sayıyım donanım bozuk diye gonderip geldiginde butun diskimin silindigini ve diskteki bilgilerin nanay olmasınımı sayıyım.
    Emin olun sirketlere dis gecirenlerin sayısı , onların tuketicilere diş gecirmelerinin yanında devede kulak.
  • jubeii kullanıcısına yanıt
    İyi hizmet almasını bilen insanların yaşadığı ülkelerde, iyi hizmet veren kurumlar yaşarmış:)
  • Teknik Servis Sorunları benimde cidden midemi bulandırıyor artık. Bu sene başımdan ilginç bir olay geçti. Batarya ile ilgili bir problem yaşadım mid 2012 Macbook Air ım da. Forumda bunu yazmayı planlıyordum ama yoğun dersler yüzünden zaman bulamadım. Bu sene Hollanda ya üniversite okumaya gittim. Kasım(2012) ayında Service Battery diye bir mesaj belirmeye başladı. Cihaz pil bitmek üzere uyarısı vermeden kapanmaya başladı.Cihazı ben 2013 Ekim ayında satın aldığım için şok geçirdim. Batarya konusunda bir sene geçtikten sonra bir problem yaşamayı kesinlikle beklemiyordum. Yaşadığım şehir Belçika ve Almanya sınırına yakın olduğu için en yakın apple store Almanyadaki apple store a gittim. Genious tan randevu almıştım ve cihaz bir nevi check-up tan geçti. Batarya performansının sınırda olduğunu ve sınırı altına düştükten sonra işlem yapabileceklerini söylediler. Baktıkları programda batarya performansı %79 görünüyordu ve %70 in aşagısı kırmız yani değişim gerekiyor anlamına geliyormuş. Genious bana böyle bir açıklamada bulundu. Yaşadığım sehirde reseller yani Pupa Lydia gibi bir mağazada bu işlemi yapabilirler mi diye sorduğumda yapılabileceğini söyledi. Hollanda ve Almanyada aynı prosedürlerin uygulandığınıda söyledi. 3 hafta sonra cihaz change battery demeye başlayınca cihazı reseller a götürdüm. Orada yine check-up tan geçti ve bataryada sorun olduğunu söylediler ve servise gitti. Tam 5 iş gün içinde ( Perşembe bıraktım Çarşamba günü aldım) servisten pil değişimi yapılmış şekilde döndü.

    Hiçbir şekilde de bir ücret ödemedim. Almayadaki apple store a gitmemin nedeni Türkiye de pupa ve lydia gibi mağazalardaki kötü servis hizmetlerindendi. Meğerse bu Türkiye'ye özgüymüş.

    Türkiye den alınan cihazların uluslararası garantisi 1 yıldır diye bir söylem vardır. Ücretsiz değişimi ben 1 yıl geçtikten sonra aldım bunun nedeni ise macbook airde apple care olmasıydı.
    Cihazı ben Bilkom'un internet sitesinden aldım. Apple Care için artı bir parada ödemedim. Core i7 ve 8gb lı macbook air. Apple'ın sisteminden baktığımda garantisi Temmuz 2014 te bitiyor. Özel konfigurasyona sahip olan cihazları apple care ile satiyorlar olabilir. Bu konu ilginç cidden.


    Garanti kapsamında ise bataryayı belli bir düzeyin altına geldiğinde değiştiriyorlar. Türkiye de nasıl olur bilmiyorum ama burada yazdığınız deneyime bakarsak uğraşmanız gerekiyor.




  • Masterbronze12 M kullanıcısına yanıt
    Burada ileri demokrasi var. Ortadoğu ve Balkanlar bize öykünüyor. Avrupalı devlet adamları kıskanıyor. Hatta bir sürü dış mihrak bizi çekemediği için ülkemizde karışıklık çıkarmaya çalışıyor. Yani nasıl diyeyim, Serengeti düzlüklerindeymişim gibi...

    Serengeti Düzlüklerinde Yaşanmışlıklardan Örnekler:
    1. Apple %100 oranında değişim vermiyormuş bu tür sorunlarda...
    2. Nvidia'nın Catalyst programını kurun
    3. Bizde bir alet var, cihazınızdaki sorunun garanti kapsamında olup olmadığını anlıyor
    4. Sizin notebook'un kömürü yanmış
    5. -Kardeş ikinci el HD 4830 satıyorsan fiyatı nedir?
    - Fiyatı 130 TL abicim...
    -Siz 2. el alıyordunuz değil mi?
    -Evet abicim
    -Tamam o zaman bendeki HD4830'u kaça alırsın?
    - Artık HD4830 almıyorum abicim
    (Almazsın tabii, çünkü kaça sattığını öğrendiğim için ölü fiyattan alamazsın artık benden)

    Anlayacağınız kara düzen... Kaos futbolu... Günü birlik... Biraz oradan - biraz buradan... Kim kime - Dum duma... Buna ekmek diyorlar buralarda... Bildiğin, vahşi bir ormanda mümkün olan en geniş beslenme alanını sağlamaya çalışan, her günü bir ömür gibi yeni baştan yaşayan, "Bugün aslında dündü" "İhtiyarlara Yer Yok" veya "New York Çeteleri" filmlerinin tadındayız... Sabah başımızı yastıktan kaldırınca yepyeni savaşlara yelken açıp akşamları evde mola veriyoruz... Ertesi günün savaşına güç biriktirmek için... İki savaş arasında yapıyoruz insan olmak adına ne yapıyorsak... Hani şu cümleleri yazarken biraz olsun gevşeyip - ciddiyetimden uzaklaştıysam namerdim...




  • Lithium bataryalar kimyasal olarak aşırı dengesizdirler.
    Li ion, lipo, li iron farketmez saklama koşulu hücre başı volt 3,85-3,90'dır siz şarjı %40'ların altına düşürdüğünüzde bu voltaj değerleride epey düşmüş oluyor. Yani hücre başı 3,50'de bıraktınız diyelim ayın sonuna 3,40'da bile bulamayabilirsiniz.
    Eğer doğru voltajda saklanmaz ise yılda kayıp %70'i bulabilir. Hatta batarya şişer ve ölür.
    Bu hızlı şarj olayı felan ise aslında çok tehlikeli ve bataryayı içten içten öldürüyor.

    Hangi batarya türü olursa olsun 2A-2,5A değerinden fazla şarj etmek bataryayı öldürüyor.

    maclerde tam bilmiyorum ancak 5000-7000mah'lık bir batarya vardır en az. Bildiğim kadarı ile 2 saatte şarj oluyor bu şarj süresi için bu bataryaya en az batarya kapasite değerinin yarısı kadar amper ile yükleme yapmak gerek.
    Yani 7 amper değerinde bataryaya 3,5 amper basıyorsunuz buda bataryanın ömrünü yiyor.




  • YasinCC kullanıcısına yanıt
    Yasin, grafen gelecek bu dertler bitecek diyorlar:)
  • Abi aslında askeriyede kullanılan çok yüksek kapasiteli bataryalar zaten mevcut ancak bu halka yani son kullanıcıya kolay kolay inmez önce dünyadaki petrolün gerçekten bitmesi gerek yada bazı alanlarda gerçekten devrim yapılması gerek :)

    Exxon mobil vs olduğu sürece bataryalar elektrikli araçlar çoğalmaz kolay kolay elektrikli araçlar çıkmaz ise bataryalar gün ışığına çıkmaz.

    Geçen dedemin albümünde bir fotoğrafa denk geldim Ankara'da sanırım 50 yada 60'lar tarih yazılmamış fotoğrafın arkasına.. Elektrikli otobüsleri gördüm...

    Sanırım bu bazı şeyleri açıklıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YasinCC -- 11 Nisan 2014; 12:51:26 >
  • YasinCC kullanıcısına yanıt
    Petrol bitmeden, bu ilkelliklerden kurtulamayacağız Yasinciğim...
  • Aynı sorun bende de var. Ankara'daki servisler inatla garantiye girmez diyorlar. Apple Care ya yabancı senior ****or'a yönlendiriyor, yada farklı bir servis deneyin diyorlar. Ayrıca size pm attım sn.Gerginix
  • Jlozde kullanıcısına yanıt
    Onlar inatla garantiye girmez desinler... İnatla garantiye girmez diyorlar ama bunu söylemelerinin sebebi, ürüne değişimin çıkacağını bilmeleri. Yani üstü örtülü olarak diyorlar ki "Değişim çıkacak, benim elimdeki adaptörümü size vermem gerekecek, sonra onlardan adaptör bekleyeceğim" Bu süreçle uğraşmamak için başlarından savıyorlar. Siz fotoğraflarını çekip, kaydı açtırın ve Apple'ın değişim çıksa da çıkmasa da konuyla ilgili firmaya gönderdiği cevabın size de ulaştırılmasını isteyin. Aksi takdirde süreci direk Apple'dan sorgulayacağınızı belirtin. Ola ki Apple değişim vermiştir fakat firma size yalan söylemiştir, hem hukuki olarak hem de Apple'a ilgili şikayetinizi yapacak fırsat doğar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.