Şimdi Ara

Araba alırkenn nelere DİKKAT etmeliyim_???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • AARKADAŞLAR alınacak yeni arabada nelere bakılır ?
    evrak işlerinde izlenecek sıra ne olmalıdır
    en çok dolandırılıcık ne aşamada iken oluyor
    ilk arabam yardım ederseniz sevinirim
    saygilar



  • riskinizi minimuma indirmeniz açısından;

    hangi markanın hangi modelini beğendiyseniz, 2. el bile olsa gene o markanın yetkili bayiinden arabayı almanız.

    belki biraz fiyat pahalı olur ama korkulu kabus görmekten bin kez iyidir.

    mesela 2. el corolla alacaksanız gidin bir toyota bayiinden alın.

    hem genellikle 1 yıl daha garanti veriyorlar hemde arabanın çalıntı vb olmadığına emin oluyorsunuz.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 2 Aralık 2006; 19:53:28 >
  • hocam adamla anlaştık fiyatta
    mümkünse p.tesi alacam
  • Otomobil alırken nelere dikkat etmeliyiz ?

    --------------------------------------------------------------------------------

    Otomobil günümüzde en temel ihtiyaçlarımızdan biri. Otomobil alırken nelere dikkat etmeliyiz. Otomobil alırken öncelikle ayırdığımız bütçe önemli, ondan sonra ise otomobil 0 km yoksa ikinci el mi olacağına karar vermeliyiz. Bu karar beğeniler ve hayat tarzımıza göre değişebilir. Örneğin bir alt segmentteki 0 km otomobil yerine aynı fiyata ikinci el daha üst segmentteki bir otomobili tercih edebiliriz. Yüksek gelir grubundaki bir tüketici otomobilin kullanım ve performans fonksiyonlarına bakarken, orta sınıfa dahil tüketici, performansı o kadar önemsemeyebilir. Daha alt glir grubundaki tüketici için ise otomobilin en ekonomik bir şekilde ihtiyaçlarını karşılamasını düşünebilir. Bu vb etmenleri dikkate alarak aşağıdaki önermeleri yapabiliriz.

    Üst gelir grubuna ait öneriler

    Parasal olarak herhangi bir kısıtınız yoksa; otomobilin kullanım amacı birinci derece önemlidir.

    Uzun yolculuklar yapacaksanız, otomobilin öncelikle sizin duyusal zevkleriniz hitap etmesi, yüksek konfor ve güvenlik sistemlerine sahip olması gerekir. Diğer yandan ihtiyaçlarınızı karşılayacak gerekli bagaj ve bardak tutacağı, eşya gözleri, soğutucu gibi kişisel ihtiyaçlarınızı karşılamaya yardım edecek aksesuarlar önemlidir.

    Hız ve performans için kullanılacaksa, güvenlik, görünüm, marka ve güçlü bir motora sahip olmalıdır.

    Arazi ve doğal alanları gezmek için aracın dört çeker olması en önemli unsurdur.

    Orta sınıf için; gündelik hayatta kullanacağımız otomobilimiz için en öne çıkan konu bütçemize uygunluk birincil önemdedir. Bu durumda iki alternatif le karşılaşırız. Ya üst segmentteki 2. el otomobil tercih edeceğiz yada alt segmentte 0 km otomobil tercih edilecektir.

    Diğer bir konu alacağımız oto yu sevmemiz gerekir. Markayı benimsememiz gerekir.

    Şehir içinde kullanılacaksa daha küçük modeller ve konforu daha az olan otomobiller hem alıştaki maliyet hem de kullanırken maliyetler daha az olacaktır. (tamir, bakım, kasko, vergi vb giderler)

    Bununla birlikte yedek parça maliyetleri, servis kalitesi ve yeterliğine sahip bir markayı tercih etmeliyiz.

    Uzun yolculuklar içinse aracın konfor ve güvenlik sistemleri daha önemlidir. Maliyetler ikincil plandadır.

    Alt gelir grubunda ise temel etmen otomobilin alış ve kullanım maliyetleridir. Sıfır km araçların alt gelir grubuna hitap eden modeller arasında en fazla donanım ve konfora sahip ve en düşük fiyatlı otomobili seçmek gerekir. Belki de 2. el bir otomobil daha çok işimizi görebilir. Alınan otomobilin vergi ve kasko yükü gelirimizle orantılı olmalıdır.

    Mümkünse yeni bir oto almak her zaman için avantajlıdır, yasal ve kullanımla ilgili sorunlar olmaz en azından.

    İkinci el otomobil alırken...

    Öncelikle aracı aldığınız kişinin fiziksel görünümü iyi ise muhtemelen aracını iyi kullanmıştır. Hırpani kılıklı kişilerde araç almamaya özen gösterin.

    Pazara eski giysilerle giderseniz aracın alt kısımlarını daha rahat kontrol edersiniz.

    Aracı kaçıncı sahibi olacağınızı bilin. Sizden önce ne kadar az el değiştirmiş ise o kadar iyi.

    Otomobillerin ekonomik ömürleri 10 yıldır. Daha yaşlı araçları tecih etmeyin. Özel durumlar hariç. Örneğin araç garajda yatmıştır ve km yapmamıştır. Yada klasik olma değeri vardır.

    Aracın kaskolu olmasına ve vergilerinin ödenmiş olmasına dikkat ediniz. Varsa trafik cezaları ödenmesini sağlayınız.

    Aracın servis bakımlı olmasına dikkat ediniz. Rastgele yerlerde bakım yapılmış araçlarda daha fazla sorunla karşılaşırsınız.

    Aracın çalıntı veya kiralık araç olup olmadığına dikkat ediniz. Motor şasi no ruhsata işli olanla aynımı bakınız.

    Motor ve yürüyen aksamı, kaporta, elektrik ve elektronik sistemlerinin sağlam olması gerekir. Kendiniz anlıyorsanız test ediniz. Yoksa servise test ettiriniz.

    Otomobilin kaza geçirip geçirmediğini tespit ediniz. Kaza yapmış araçları satın almayınız.

    Otomobile kaparo verdikten sonra uygun bir otoparka bırakmasını sağlayınız. Satış ve devir işlemleiri bitince alırsınız.

    Aracı gündüz saatin de kontrol ediniz. Ayrıntılarım daha kolay görürsünüz. Sorularınızı mutlaka sorun tatmin edici cevaplar alamazsanız. Aracı almaktan vazgeçin. Aceleci olmayın tüm ayrıntıları öğrenmeye çakışın.

    Otomobili test ederken bir duvar dibinden 20-50 km hızla kullanırsanız araçta var olan anormal sesleri daha kolay fark edersiniz.

    Kaportada boyama ve pas, iç döşemelerde aşırı yıpranmalar aracın iyi kullanılmadığının yada kaza yaptığının göstergesi olabilir. Tamir gören araçlarda kaporta üzerindeki yansımalar düzgün olmaz.

    Kapı ve cam fitilleri kontrol edilmeli, kapıların yerlerine oturup oturmadığı kontrol edilmelidir. Aracın kilit sistemlerinin iyi çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir. Yıpranmış ve sonradan bantlanmış kablolar elektrik aksamının iyi olmadığını işaretidir.

    Amortisörler, ve rot balansla ilgili sorunların olup olmadığını kontrol ediniz.

    Motor yağını kontrol ederek yağ çubuğunu çıplak elle kontrol ediniz. Eğer elinize metal parçacıklar gelirse motorda sorunlara işarettir.

    Motorun kolay çalışıp çalışmadığını ve yağ yakıp yakmadığını kontrol ediniz. Mavi renkli eksoz gazı motorun yağ yaktığının işaretidir. Aynı zamanda siyaha bürünmüş bujiler yağ yakan moturu işaret eder. Siyah eksoz gazı fazla yakıtın işareti, beyaz duman motora su gittiğinin işaretidir.

    Fren sistemi,ni kontrol ediniz. Çalışıp çalışmadığına bakınız.

    Emniyet kemerlerinin çalışıp çalışmadığını kontrol ediniz, gün gelir hayatınızı kurtarır.



    Yukarıdakilere dikkat etmesseniz başınıza gelebilecek bir örnek

    Lütfen başlığa bakıpta; "Bu çocuk işi biliyor galiba, bir okumak gerek..!" diye düşünmeyin. Bu yazıdan en fazla nasıl alınmamalı kısmı çok iyi anlaşılabilir, o kadar

    Askerlik dönüşü yedek subay maaşımla biriktirdiğim para ve yeni işimde aldığım birkaç maaşı birleştirerek 2.el bir otomobil almaya karar vermiştim. Şöyle 93-94 model bir araba işimi görürdü. Ancak 2.el piyasasının durumu da ortadaydı. Olmayan dolaplar dönüp duruyordu. Durum böyle olunca babam ve oto alım-satımı ve kaportacılık yapan eniştemi de alıp 2.el araba pazarına gittik. Bir sağa bir sola derken en sonunda 93 model Renault Fairway marka bir araca talip olduk. Eniştem alıcı gözle bir aracın kaportasını gözden geçirdi, ufak çürükler ve bir iki küçük boyanmış bölge dışında çok fazla birşey olmadığı ortaya çıktı. Sıra motora bakmaya gelmişt.

    Motor çalıştırıldığında herkes -ben de dahil- sesini dinlemeye koyulduk. Babam uzun uzun dinledikten sonra:

    -Motordan sıradışı bir ses geliyor, çok az, zor duyuluyor ama bir sorun var gibi..!

    Eniştem bunun üzerine:

    -Baba 93 model araba, ancak bu kadar olur.!

    Son pazarlıklarla 2.1000 YTL verip arabayı aldık. Benim ehliyetim olmasına rağmen sürücülüğüm pek iyi durumda olmadığı için önceleri ana yollara çıkmayıp sokak aralarında kendimi geliştirmeye çalışıyordum. Sağolsun taksi şöförü olan diğer eniştemde boş zamanlarında benimle çıkıp gelişmeme yardımcı oluyordu. Yine böyle bir gün beraberce giderken eniştem bana:

    -Beşir araban çok sessiz, hiç motor sesi gelmiyor..!

    Bunun üzerine ben gösterge paneline bakıyorum ve:

    -Evet abi haklısın, çok sessiz, çünkü motor çalışmıyor, benzin bitmiş. Doğal olarak da sessiz oluyor)

    Acemilik işte Aynı araçla birkaç ay sonra Anadolu yakasından eve dönüyorum. Saat ilerlemiş. Yarın erken kalkıp işe gideceğim, daha hızlı gitmeliyim diye biraz daha gaza basıyorum. Ancak araçtan en ufak bir tepki gelmiyor. Durumu hemen algılayıp korka korka gösterge paneline bakıyorum. Aman ALLAH' ım hareret göstergesi 120' de geçmiş dibe dayanmış. Hemen sinyal verip can havliye emniyet şeridine geçip aracı stop ediyorum.

    İlk tahminim daha yeni kontrol etmeme rağmen radyatörün bir şekilde delinip suyun boşalması veya fanın bir şekilde devreye girememesi şeklinde. Korka korka kaput kapağını kaldırıyorum. Ancak bir tuhaflık var, ortada buhar yok ve fan çalışıyor. Anlam veremiyorum ve hareretin inmesini bekliyorum. Isı normal değerler erişince tekrar marşa basıyorum, ancak kötü haber, metal bir çarpma sesi alır almaz, kapatıyorum. Motorun ruhuna EL-Fatiha.

    Gecenin geç saatinde güçlükle bulduğum bir çekiciyle eve geliyorum. Araç bir gün sonra yakındaki tamircide. Motor açılıyor ve acı gerçek ortaya çıkıyor. Daha alındığı gün babamın farkına varıp söylemeye çalıştığı sıradışı ses 3.pistondan geliyormuş, ben eve dönerken bir şekilde devre dışı kalan 3.piston nedeniyle araç güçten düşerek zorlanmaya başlamış, bu da harereti arttırmış. Aracı 2100YTL' ye almıştık, üstüne 250YT daha koyup motorunu adam ettirdik.

    Buradan çıkan sonuç bu tür alımlarda aracı tüm yönüyle anlayan biri veya birilerini kesin yanımızda bulunmamızın veya aracı bir servise göstermenizin gerekliliği. Herkese kötü gözle bakmak istemem, belki bize bu aracı satan kişi bu sorunu bilmiyordu veya biliyordu. Her iki durumda da dikkatli olmak zorunluluk oluyor. Araçların ilk sahipleri veya sizden önceki sahipleri tarafından kullanılma biçimi aracın çoğu durumda modelinden veya kilometresinden bile çok daha kritik olabiliyor. Mümkünse bildiğiniz kişilerden, bildiğiniz araçları almanız en güzeli. Ancak bu her zaman mümkün olamıyor maalesef.


    ALıntıdır....Alıntıdır........Alıntıdır...




  • hasok hocam teşekkürler
    edindiğim bilgiler şu
    98 hyundai lx 1300 cc
    beyaz renk bariz görülüyor zaten
    70 000 km
    ilk sahibi
    sigarasız
    tamponu dahi boyalı değil
    sahibi emekli memur
    arabada toz dahi yok paspaslarına kadar tertemiz
    9500 ytl en son
    p.tesi işlemleri yapacam
    donanım olarak hidrolik direksiyon bile yok ama ön camlar otomatik
  • />


    Hayırlı olsun iyi günlerde kazasız belasız kullan

    quote:

    Orjinalden alıntı: erc@n

    hasok hocam teşekkürler
    edindiğim bilgiler şu
    98 hyundai lx 1300 cc
    beyaz renk bariz görülüyor zaten
    70 000 km
    ilk sahibi
    sigarasız
    tamponu dahi boyalı değil
    sahibi emekli memur
    arabada toz dahi yok paspaslarına kadar tertemiz
    9500 ytl en son
    p.tesi işlemleri yapacam
    donanım olarak hidrolik direksiyon bile yok ama ön camlar otomatik




  • zaten memur arabası oturaklı adam işi arabayı amaçları dahilinde kullanan insanlardır.

    dediğin üzere temiz bir araba , kaçırma al, 9500 iyi bir fiyat gibi, normalde onalrın klimalı hidrolik direkisyonları 11,000 civarı fiyatta düz olsa daha iyi olur
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yani bu fiyat iyimi bana biraz pahallı geldi ama temizliğini görünce fiyatı unutmakmı lazım
    bu konuda görüşleriniz nedir
    teşekkürler
  • benim dikkat ettigim ilk 3 (7 otomobil degismis biri olarak)

    1.kazasi varmi?
    2.orjinal km mi?
    3.motor ve sanzuman ne durumda


    aldigim her otomobilde yaptirdigim ilk is "triger kayisi" ni degistirmek oldu.
  • 1. kazası yok
    2. evet orjinal adam dürüst biri
    3. motor iyi gibi vites kutusuda iyi gibi sessiz
    4. triger yeni değişti
    quote:

    Orjinalden alıntı: BorDeAuX

    benim dikkat ettigim ilk 3 (7 otomobil degismis biri olarak)

    1.kazasi varmi?
    2.orjinal km mi?
    3.motor ve sanzuman ne durumda


    aldigim her otomobilde yaptirdigim ilk is "triger kayisi" ni degistirmek oldu.
  • iyi o zaman
  • peugeot olmasına dikkat ediniz
  • arkdaslar araba alırken en dıkkat edılecek konu tanıdıktan almamaktaır
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.