Şimdi Ara

Araba giderken geri vitesine takılırsa ne olur? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
21.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Güntekin: Rıdvan ne olur?

    Rıdvan: (kale boş) Gol olur.



    Şaka bir yana, vitesi geçiremezsin. Ben de aynı soruyu merak ettim ve denedim.

    Sonuç mu: Gırrrrçççç diye bir ses geldi ve vites geri vites yuvasına geçmedi.

    Alıntıları Göster
    Senkronmeç olması saçma olur zaten,çünkü dururken geçecek o vites,herhangi bir ayar sözkonusu değil...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Güntekin: Rıdvan ne olur?

    Rıdvan: (kale boş) Gol olur.



    Şaka bir yana, vitesi geçiremezsin. Ben de aynı soruyu merak ettim ve denedim.

    Sonuç mu: Gırrrrçççç diye bir ses geldi ve vites geri vites yuvasına geçmedi.

    Alıntıları Göster
    ben yaptım ama dalgınlıktan oldu geri gitcektim araba giderken frene basmadan geri vitese taktım gaaaaarrrrrççççççççç diye bi ses çıktı dedim anam gitti vites bişi olmadı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Talbot Lago

    ben yaptım ama dalgınlıktan oldu geri gitcektim araba giderken frene basmadan geri vitese taktım gaaaaarrrrrççççççççç diye bi ses çıktı dedim anam gitti vites bişi olmadı

    Alıntıları Göster
    Aşağıdaki resimde "idler gear" diye gösterilen avare dişlisi sayesinde geri vites dişlisi sürekli olarak diğer tüm dişlilerin aksi yönde hareket eder. Aksi yönde hareket eden iki dişlinin de birbirine geçmesi için her ikisinin de durması gerekir. Yani ileri giderken geri vitese geçmez.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Aşağıdaki resimde "idler gear" diye gösterilen avare dişlisi sayesinde geri vites dişlisi sürekli olarak diğer tüm dişlilerin aksi yönde hareket eder. Aksi yönde hareket eden iki dişlinin de birbirine geçmesi için her ikisinin de durması gerekir. Yani ileri giderken geri vitese geçmez.



    Alıntıları Göster
    En fazla dişlileri kırarsın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    Valla biz tofaş kullanıcıları olarak öyle bir derdimiz yok Allaha şükür normalde bile zaten ilk seferde geçmiyo geri vitese :D

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    Valla biz tofaş kullanıcıları olarak öyle bir derdimiz yok Allaha şükür normalde bile zaten ilk seferde geçmiyo geri vitese :D



    Bu saatte bana kahkaha attırdın. Allah da seni güldürsün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Aşağıdaki resimde "idler gear" diye gösterilen avare dişlisi sayesinde geri vites dişlisi sürekli olarak diğer tüm dişlilerin aksi yönde hareket eder. Aksi yönde hareket eden iki dişlinin de birbirine geçmesi için her ikisinin de durması gerekir. Yani ileri giderken geri vitese geçmez.



    Alıntıları Göster
    O.B.K üstadım olayı açıklamış.
    Discovery Channelde sizin merak ettiğiniz konuyu Mythbusters'da (doğru yazmışımdır umarım) denediler hiç bir şey olmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Aşağıdaki resimde "idler gear" diye gösterilen avare dişlisi sayesinde geri vites dişlisi sürekli olarak diğer tüm dişlilerin aksi yönde hareket eder. Aksi yönde hareket eden iki dişlinin de birbirine geçmesi için her ikisinin de durması gerekir. Yani ileri giderken geri vitese geçmez.



    Alıntıları Göster
    genellikle arabalarda 5. vitesten sonra geriye vitwesin geri vitese atılmasını engelleyen sistemle mevcut ama siz yinede temel fıkrasındaki gibi roket vitesine atmayı denemeyin (:




  • ben direk yazayım dedim yorumları okumadan :), ilk araba kullandığım zamanlar 206 sürüyordum :) 65-75 km ile gidiyordum neyse :) 4 e geçecektim hehe :) 206 larda R 4 ün yanındaymış :) mandal falan da yok :) 4 e atıyorum diye R ye taktım :) araba çaaaaaaaaarrrrrrrrrrttttttttttttttttttttttt dedi ama ne ses :((( içim çıızz etti, hemen boşa aldım tekrar 4 e taktım :( ama eğer o halde gitseydim vites takımını indirirdim herhalde yolda kalırdık :(( Aman dikkat edin giderken geriye falan takmayın arabayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AERN

    ben direk yazayım dedim yorumları okumadan :), ilk araba kullandığım zamanlar 206 sürüyordum :) 65-75 km ile gidiyordum neyse :) 4 e geçecektim hehe :) 206 larda R 4 ün yanındaymış :) mandal falan da yok :) 4 e atıyorum diye R ye taktım :) araba çaaaaaaaaarrrrrrrrrrttttttttttttttttttttttt dedi ama ne ses :((( içim çıızz etti, hemen boşa aldım tekrar 4 e taktım :( ama eğer o halde gitseydim vites takımını indirirdim herhalde yolda kalırdık :(( Aman dikkat edin giderken geriye falan takmayın arabayı.
    Takla falan atmaz merak etme :) spin de atmaz :) çaarrrt diye ses gelirr gaartt diye de olabilir, ciyaklama gibi, daaha sonra araba aynı doğrultuda devam eder ama elini çabuk tut ve vitesi ileri bi vitese al fazla vakit kaybetmeden, el freni ile karıştırma spin falan, el freni değil, tekerler birden geri dönmezz, suda yüzmüyor ya :) gemi motoru değil buu :D yerde sürtünme kuvveti ve tonla ağırlık var :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Hiçbirşey olmaz.
    Geri vites dişlisi,o hızda diğer dişlileri yakalayamaz ve sadece gırrrrçç sesi gelir.
    Tabi bu arada araba boşta gaz veriyormuş gibi ses yapar.

    Ancak dişlilere önemli ölçüde zarar verir diye düşünüyorum..

    Bu yüzden en iyi geri vites şekli,Opel,Vw,Seat,Chevrolet gibi markaların kullandığı mandallı sistemdir.
    Mandal yukarı doğru çekilmeden araç geri vitese geçmez..

    Saygılar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: OverDrıve

    Hiçbirşey olmaz.
    Geri vites dişlisi,o hızda diğer dişlileri yakalayamaz ve sadece gırrrrçç sesi gelir.
    Tabi bu arada araba boşta gaz veriyormuş gibi ses yapar.

    Ancak dişlilere önemli ölçüde zarar verir diye düşünüyorum..

    Bu yüzden en iyi geri vites şekli,Opel,Vw,Seat,Chevrolet gibi markaların kullandığı mandallı sistemdir.
    Mandal yukarı doğru çekilmeden araç geri vitese geçmez..

    Saygılar.


    Evet bence de geçmez

    Örneğin bizdeki 94 broadway deki vites bu sebeple gözüme güzel göründü şimdi

    geri vites mandallı ve 1 in sol tarafında bulunuyor isteseniz de geçmiyor vites arttırayım derken

    yani

    R 1 3 5
    -- 2 4--

    ŞEKLİNDE VİTES VE R 'ye de mandalı çekmeden geçmiyor


    Ama ola ki başarıldı bir şekilde
    sanıyorum ki bunu yapmaya çalışırken geri vites dişlisi ne hale gelir bilemiyorum artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _panzerschreck_ -- 23 Mayıs 2009; 2:59:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _panzerschreck_

    quote:

    Orjinalden alıntı: OverDrıve

    Hiçbirşey olmaz.
    Geri vites dişlisi,o hızda diğer dişlileri yakalayamaz ve sadece gırrrrçç sesi gelir.
    Tabi bu arada araba boşta gaz veriyormuş gibi ses yapar.

    Ancak dişlilere önemli ölçüde zarar verir diye düşünüyorum..

    Bu yüzden en iyi geri vites şekli,Opel,Vw,Seat,Chevrolet gibi markaların kullandığı mandallı sistemdir.
    Mandal yukarı doğru çekilmeden araç geri vitese geçmez..

    Saygılar.


    Evet bence de geçmez

    Örneğin bizdeki 94 broadway deki vites bu sebeple gözüme güzel göründü şimdi

    geri vites mandallı ve 1 in sol tarafında bulunuyor isteseniz de geçmiyor vites arttırayım derken

    yani

    R 1 3 5
    -- 2 4--

    ŞEKLİNDE VİTES VE R 'ye de mandalı çekmeden geçmiyor


    Ama ola ki başarıldı bir şekilde
    sanıyorum ki bunu yapmaya çalışırken geri vites dişlisi ne hale gelir bilemiyorum artık

    Alıntıları Göster
    hiç bir şekilde geçiremezsiniz yüksek hızda giderken geriye takmayı. başarabilirseniz zaten elinize alırsınız dişlileri.. tabi 5km ile giderken geçen araçlar var, bazıları durmadan geçmez, ki özellikle otomobillerden bahsediyoruz. otomobil haricinde tek bildiğim, transitler geçebiliyor en hızlı. yani aşırı derecede seri araç kullandığım için (sucuydum) 2008 model transiti park ederken özellikle, 15km gibi hızlarda geri vitese takıyordum. 30 kmle ile giderken takıldığınada şahit oldum. ve vites halen sapa sağlam (bir kere baskı balatası değişti henüz). ama bunun üzerinde bi hızda kesinlikle parçalanır dişliler. transit bu hızda geri takabiliyorken, L300 durmadan kesinlikle ve kesinlikle geçmiyor. H-100 yine giderken olmasada tam durmadan da geçebiliyor. yani bu birazda arabaların yapısıyla ilgili ama arkadaşın dediği gibi 5. vitesten geriye çekmek... gülerim sadece



    ekleme: Benimde R9 um vardı bir zamanlar. karşı komşu ben evde yokken kamyon geleceği için arabamı çekmek istemiş (babamdan yedek anahtarı alarak..) be salak adam hadi bilmiyorsun R ın 1 in yanında olduğunu.. 1. vitese takarken neden mandalı çekersin... sonuç: bana yeni bir arka tampon aldı kendisi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 23 Mayıs 2009; 3:22:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    Valla biz tofaş kullanıcıları olarak öyle bir derdimiz yok Allaha şükür normalde bile zaten ilk seferde geçmiyo geri vitese :D

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    Valla biz tofaş kullanıcıları olarak öyle bir derdimiz yok Allaha şükür normalde bile zaten ilk seferde geçmiyo geri vitese :D

    cevap budur.tofaş aynı windows gibi geri vitese geçecek,eminmisiniz,tamam,ok, diye 2,3 kez teyit ettirtir.(eski şahinim böyleydi,ama beni nerelere götürmedi,hakkınıda yemeyeyim)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: transverse

    hepinize eyvallah beni meraktan kurtardınız.yoksa sabah ben denicektim

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: trapspeed

    hepinize eyvallah beni meraktan kurtardınız.yoksa sabah ben denicektim

    şuişi deneyip sonuçlarını buraya yazsanız daha iyi olurdu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Aşağıdaki resimde "idler gear" diye gösterilen avare dişlisi sayesinde geri vites dişlisi sürekli olarak diğer tüm dişlilerin aksi yönde hareket eder. Aksi yönde hareket eden iki dişlinin de birbirine geçmesi için her ikisinin de durması gerekir. Yani ileri giderken geri vitese geçmez.



    Alıntıları Göster

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    Aşağıdaki resimde "idler gear" diye gösterilen avare dişlisi sayesinde geri vites dişlisi sürekli olarak diğer tüm dişlilerin aksi yönde hareket eder. Aksi yönde hareket eden iki dişlinin de birbirine geçmesi için her ikisinin de durması gerekir. Yani ileri giderken geri vitese geçmez.

    />



    grafikte bir şey dikkatimi çekti.Geri vitesi dişlisi nasıl olur da beşinci vites dişlisinden küçük olur?Öyleyse aracın geri viteste beşinci viteste yaptığı hızdan daha fazla hız yapması gerekmez miydi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: transverse


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    Aşağıdaki resimde "idler gear" diye gösterilen avare dişlisi sayesinde geri vites dişlisi sürekli olarak diğer tüm dişlilerin aksi yönde hareket eder. Aksi yönde hareket eden iki dişlinin de birbirine geçmesi için her ikisinin de durması gerekir. Yani ileri giderken geri vitese geçmez.

    />



    grafikte bir şey dikkatimi çekti.Geri vitesi dişlisi nasıl olur da beşinci vites dişlisinden küçük olur?Öyleyse aracın geri viteste beşinci viteste yaptığı hızdan daha fazla hız yapması gerekmez miydi?


    Alıntıları Göster
    Kendini bilmez yorumlar geliyor "bir şey olmaz" diye onlara aferin evet denemesi bedava sonrası yeşil amerikancıklar ..

    ikinci ve üçüncü maddelerin olması kuvvetle ihtimal ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: transverse


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    Aşağıdaki resimde "idler gear" diye gösterilen avare dişlisi sayesinde geri vites dişlisi sürekli olarak diğer tüm dişlilerin aksi yönde hareket eder. Aksi yönde hareket eden iki dişlinin de birbirine geçmesi için her ikisinin de durması gerekir. Yani ileri giderken geri vitese geçmez.

    />



    grafikte bir şey dikkatimi çekti.Geri vitesi dişlisi nasıl olur da beşinci vites dişlisinden küçük olur?Öyleyse aracın geri viteste beşinci viteste yaptığı hızdan daha fazla hız yapması gerekmez miydi?


    Alıntıları Göster
    temel arabasını bayiden alıp yola koyulur 3-4-5.vites derken temel bu araba bozuldu diye geri döner tabi temelin arabayı tamir ederler gene aynı şekilde 3-4-5. vites derken gene bozulur gene geri döner ve arabayı yaptırır arabayı alıp tekrardan yola koyulur 3-4-5. vites derken gene aynı şey olur bu sefer sorarlar temele bilader ne yapıyonda bu hale geliyor bu araba temel de ula 1-2-3-4-5 yapıyom ondan sonra (R)oketliyom böyle oluyor bozukmudur nedir .................




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sline

    temel arabasını bayiden alıp yola koyulur 3-4-5.vites derken temel bu araba bozuldu diye geri döner tabi temelin arabayı tamir ederler gene aynı şekilde 3-4-5. vites derken gene bozulur gene geri döner ve arabayı yaptırır arabayı alıp tekrardan yola koyulur 3-4-5. vites derken gene aynı şey olur bu sefer sorarlar temele bilader ne yapıyonda bu hale geliyor bu araba temel de ula 1-2-3-4-5 yapıyom ondan sonra (R)oketliyom böyle oluyor bozukmudur nedir .................

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Sline

    temel arabasını bayiden alıp yola koyulur 3-4-5.vites derken temel bu araba bozuldu diye geri döner tabi temelin arabayı tamir ederler gene aynı şekilde 3-4-5. vites derken gene bozulur gene geri döner ve arabayı yaptırır arabayı alıp tekrardan yola koyulur 3-4-5. vites derken gene aynı şey olur bu sefer sorarlar temele bilader ne yapıyonda bu hale geliyor bu araba temel de ula 1-2-3-4-5 yapıyom ondan sonra (R)oketliyom böyle oluyor bozukmudur nedir .................


    İyiymiş..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    Valla biz tofaş kullanıcıları olarak öyle bir derdimiz yok Allaha şükür normalde bile zaten ilk seferde geçmiyo geri vitese :D

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    Valla biz tofaş kullanıcıları olarak öyle bir derdimiz yok Allaha şükür normalde bile zaten ilk seferde geçmiyo geri vitese :D


    Aynen, FIAT'ın her zaman uyguladığı bir kural gibi bu. Şahin'de de geçmezdı, Grande Punto'da da geçmiyor, önce 1'e sonra anaryaya. Ya da ggııırrrççç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    Valla biz tofaş kullanıcıları olarak öyle bir derdimiz yok Allaha şükür normalde bile zaten ilk seferde geçmiyo geri vitese :D


    Aynen, FIAT'ın her zaman uyguladığı bir kural gibi bu. Şahin'de de geçmezdı, Grande Punto'da da geçmiyor, önce 1'e sonra anaryaya. Ya da ggııırrrççç.

    Alıntıları Göster
    bakınız:marsa çıkan ilk ssk emeklisi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sline

    temel arabasını bayiden alıp yola koyulur 3-4-5.vites derken temel bu araba bozuldu diye geri döner tabi temelin arabayı tamir ederler gene aynı şekilde 3-4-5. vites derken gene bozulur gene geri döner ve arabayı yaptırır arabayı alıp tekrardan yola koyulur 3-4-5. vites derken gene aynı şey olur bu sefer sorarlar temele bilader ne yapıyonda bu hale geliyor bu araba temel de ula 1-2-3-4-5 yapıyom ondan sonra (R)oketliyom böyle oluyor bozukmudur nedir .................

    Alıntıları Göster
    Çakal kasa bmw'larda vardı bi ara Get Luck 120 km hıza kadar geri vitese atılabiliyordu.. Çok eglenceli birşeydi abimde vardı fren olarak kullanıyordu




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.