Şimdi Ara

Araba giderken geri vitesine takılırsa ne olur? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
21.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3ten 2 ye atarken debriyaja tam basamamaktan kaynaklanan gırçlama nasıl bir sonuç doğurur ?_
  • Sizin deneme şansınız var,biz otomatik vitesciler hiç deneyemiyoruz...

    Herhalde attığım an maffolur.

    not:Otomatik vit. araçların kullanma kılavuzlarında hep büyük puntolarla "ARACINIZ TAM DURMADAN (R)oket KONUMUNA GETİRMEYİN"
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaf_kaftr

    Sizin deneme şansınız var,biz otomatik vitesciler hiç deneyemiyoruz...

    Herhalde attığım an maffolur.

    not:Otomatik vit. araçların kullanma kılavuzlarında hep büyük puntolarla "ARACINIZ TAM DURMADAN (R)oket KONUMUNA GETİRMEYİN"


    Benim benzinli kumandalı aracım var. O da 2 ileri(otomatik) 1 geri şeklinde bi deniyim ileri giderken geriya takınca ne oluyo diye dişli dağıldı. Artık 2 ileri 1 de boş vites.
  • Boşta çok hafif 1-2 km ile ileri giderken bile geçmez geriye, hatta boşta durur halde gaz verip devir düşmeden denerseniz yine geçmez..
  • bırak hareket halinde olmayı dururken ve hatta motor çalışmazken bile benim aracımda 5. vitesten geri vitese direk takamıyorsun zaten. adamlar onuda düşünüp engelleyecek bir sistem yapmışlar yani. sanırım bu sistemin olmadığı araçlarda da mandal, vitesi aşağı bastırma vs. gibi şeylerle geri vites diğerlerinden ayrılıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lonely_man


    quote:

    Orjinalden alıntı: kaf_kaftr

    Sizin deneme şansınız var,biz otomatik vitesciler hiç deneyemiyoruz...

    Herhalde attığım an maffolur.

    not:Otomatik vit. araçların kullanma kılavuzlarında hep büyük puntolarla "ARACINIZ TAM DURMADAN (R)oket KONUMUNA GETİRMEYİN"


    Benim benzinli kumandalı aracım var. O da 2 ileri(otomatik) 1 geri şeklinde bi deniyim ileri giderken geriya takınca ne oluyo diye dişli dağıldı. Artık 2 ileri 1 de boş vites.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    Aşağıdaki resimde "idler gear" diye gösterilen avare dişlisi sayesinde geri vites dişlisi sürekli olarak diğer tüm dişlilerin aksi yönde hareket eder. Aksi yönde hareket eden iki dişlinin de birbirine geçmesi için her ikisinin de durması gerekir. Yani ileri giderken geri vitese geçmez.

    />



    grafikte bir şey dikkatimi çekti.Geri vitesi dişlisi nasıl olur da beşinci vites dişlisinden küçük olur?Öyleyse aracın geri viteste beşinci viteste yaptığı hızdan daha fazla hız yapması gerekmez miydi?


    O geri vites dişlisindeki ek dişli, diş sayısını arttırdığı için tur hesabında 1. ile 2. vites arasında bir etkiye sahip... 1. vites kadar hafif değil ama 2. vites kadar da ağır değil..




  • geriden 1'e geçirip gaza basabiliyorsunuz da, 1'den bile geriye kolay kolay geçmiyor durmadan, 5'teyken hiç geçmez
  • quote:

    Orjinalden alıntı: trapspeed

    Evet arkadaşlar günün sorusu?

    Uzun süredir 6 vitesli bir araba kullanıyorsunuz ve alışmışsınız diyelim.günün birinde mecburiyetten 5 vitesli bir otoya bindiniz be otobana çıktınız.Geldiniz 100 kmh'ye attınız beşe biraz daha gaz verdiniz araba altıncı vitesi istiyomuş gibi geldi size,sizde tamamen reflexlerinizle hareket edip altınci vites varmış gibi taktınız geri vitesine.Ayağınızı debriyajdan çektiğiniz andan itibaren ne olur hep merak ederim?bu hatayı yapan var mı?

    Benim aklıma şunlar geliyor, ya sizin...

    - Tekerlekler kitlenebilir
    - Şanzıman dağılabilir
    - Geri vites dişlisi kırılabilir
    - Araba spin atar
    - Araba takla atar
    - Yada geri vitesi koruması gibi bişey mi var?


    geçmez geri vitese.hatta belli bi hıza inmeden 1'e bile geçmez rahat ol




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Exxcrea

    discoveryde mythbusters denedi. adam vites kolunu kırıcak kadar guc uygulamasina ragmen arac duruncayakadar vitese gecmedi.

    Sağlam kaynak.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orjinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    Aşağıdaki resimde "idler gear" diye gösterilen avare dişlisi sayesinde geri vites dişlisi sürekli olarak diğer tüm dişlilerin aksi yönde hareket eder. Aksi yönde hareket eden iki dişlinin de birbirine geçmesi için her ikisinin de durması gerekir. Yani ileri giderken geri vitese geçmez.

    />



    grafikte bir şey dikkatimi çekti.Geri vitesi dişlisi nasıl olur da beşinci vites dişlisinden küçük olur?Öyleyse aracın geri viteste beşinci viteste yaptığı hızdan daha fazla hız yapması gerekmez miydi?


    O geri vites dişlisindeki ek dişli, diş sayısını arttırdığı için tur hesabında 1. ile 2. vites arasında bir etkiye sahip... 1. vites kadar hafif değil ama 2. vites kadar da ağır değil..


    Geri vites dişli oranı daima en büyük olmaz mı?




  • Arac rampa aşağı iken, debriyaja basınız, geri vitese takınız.
    El frenini bırakınız arac ileri dogru hareket etsin..
    Hareket esnasında sanzumandan geriye dogru giderken gelen ses gelir..

    Aktarma organlarına hangi düzeyde hasar vermek istiyorsanız aracın o düzeyde hızlanmasını bekleyin.

    Uygun hıza ulaştıgınızı düşündüğünüzde debriyajı bırakabilirsiniz.

    Yüklü araçlarda daha etkili sonuçlar verir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dokuzeylul -- 24 Mayıs 2009; 12:30:06 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dokuzeylul

    Arac rampa aşağı iken, debriyaja basınız, geri vitese takınız.
    El frenini bırakınız arac ileri dogru hareket etsin..
    Hareket esnasında sanzumandan geriye dogru giderken gelen ses gelir..

    Aktarma organlarına hangi düzeyde hasar vermek istiyorsanız aracın o düzeyde hızlanmasını bekleyin.

    Uygun hıza ulaştıgınızı düşündüğünüzde debriyajı bırakabilirsiniz.

    Yüklü araçlarda daha etkili sonuçlar verir.







  • çok fast and furious izlemiş arkadaş heralde.. .otobanda... brian mısın ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    Valla biz tofaş kullanıcıları olarak öyle bir derdimiz yok Allaha şükür normalde bile zaten ilk seferde geçmiyo geri vitese :D



  • quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orjinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orjinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    Aşağıdaki resimde "idler gear" diye gösterilen avare dişlisi sayesinde geri vites dişlisi sürekli olarak diğer tüm dişlilerin aksi yönde hareket eder. Aksi yönde hareket eden iki dişlinin de birbirine geçmesi için her ikisinin de durması gerekir. Yani ileri giderken geri vitese geçmez.

    />



    grafikte bir şey dikkatimi çekti.Geri vitesi dişlisi nasıl olur da beşinci vites dişlisinden küçük olur?Öyleyse aracın geri viteste beşinci viteste yaptığı hızdan daha fazla hız yapması gerekmez miydi?


    O geri vites dişlisindeki ek dişli, diş sayısını arttırdığı için tur hesabında 1. ile 2. vites arasında bir etkiye sahip... 1. vites kadar hafif değil ama 2. vites kadar da ağır değil..


    Geri vites dişli oranı daima en büyük olmaz mı?





    Geri vites en yüksek tekerlek torkuna sahiptir. Tur hesabında, ileri viteslerden önde olmalı diye dusunuyorum.




  • Alman RTL kanalında Grip diye bir otomobil programı var, bunun experiment (deney) bölümünde FORD SIERRA

    marka araçta bu geri vites olayını denediler. Araç yaklaşık 30-40km/h ile giderken geri vitese taktılar ve hayret

    verici bir şekilde tekerlekler geri dönmeye başladı lastiklerden duman gelmeye falan başladı, araç durdu ve geri

    gitmeye başladı vidyosunu ekleyecektim fakat bulamadım.

    Bu arada geçen gün geri geri biryerden çıkıyordum starexle ve boşa attım biraz yokuştu. tekrar geri vitese

    takayım dedim geri giderken araç fakat ne duyayım : CAAARRRRRTTTTTTTTT

    Meğersem geri geri boşta giderken durmak gerekiyormuş geri vitese takmak için.


    .




  • peki 100 km hızla giderken el freni çekilirse ne olur????
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dokuzeylul


    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orjinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orjinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    Aşağıdaki resimde "idler gear" diye gösterilen avare dişlisi sayesinde geri vites dişlisi sürekli olarak diğer tüm dişlilerin aksi yönde hareket eder. Aksi yönde hareket eden iki dişlinin de birbirine geçmesi için her ikisinin de durması gerekir. Yani ileri giderken geri vitese geçmez.

    />



    grafikte bir şey dikkatimi çekti.Geri vitesi dişlisi nasıl olur da beşinci vites dişlisinden küçük olur?Öyleyse aracın geri viteste beşinci viteste yaptığı hızdan daha fazla hız yapması gerekmez miydi?


    O geri vites dişlisindeki ek dişli, diş sayısını arttırdığı için tur hesabında 1. ile 2. vites arasında bir etkiye sahip... 1. vites kadar hafif değil ama 2. vites kadar da ağır değil..


    Geri vites dişli oranı daima en büyük olmaz mı?





    Geri vites en yüksek tekerlek torkuna sahiptir. Tur hesabında, ileri viteslerden önde olmalı diye dusunuyorum.


    belki de araçtan araca değişiyordur... Bizimkinde geri vites aracı 1. vitesten biraz daha fazla zorluyor ama 2. vites kadar çok zorlamıyor... ikisi arasında... 1'e daha yakın gibi...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dokuzeylul


    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr


    Geri vites dişli oranı daima en büyük olmaz mı?





    Geri vites en yüksek tekerlek torkuna sahiptir. Tur hesabında, ileri viteslerden önde olmalı diye dusunuyorum.


    belki de araçtan araca değişiyordur... Bizimkinde geri vites aracı 1. vitesten biraz daha fazla zorluyor ama 2. vites kadar çok zorlamıyor... ikisi arasında... 1'e daha yakın gibi...



    quote:

    Orjinalden alıntı: speedcy

    peki 100 km hızla giderken el freni çekilirse ne olur????


    dümdüz giderken çekerseniz sadece arka tekerler kilitlenir ama direksiyonu en küçük oynatsanız bile kontrolü tekrar sağlayamazsanız ya spin atarsınız ya da yuvarlanırsınız...




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.