Şimdi Ara

Araba kışın su eksiltiyor..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.639
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • s.a arkadaşlar bende 17 model 1.4 fıat linea var araç da şöyle birşey oluyor acaba normal mi ??

    kışın bu aylarda özellikle motor soğuk iken antifiriz en düşük seviyede oluyor ama motor sıcakkken hararet yüksek iken seviyesi artıyor yazın böyle bişey yok sebebi ne olabilir ????




  • kabta antifiriz su ile karışık mı yoksa komple antifiriz mi?

  • Sıcaklık arttıkça hacim artar ve yoğunluk azalır.
    Yaz ayında hacim artıyordur

    Sıcaklığa göre suyun yoğunluğu;

    0 ℃ de 0.99987 gr/cm3
    4 ℃ de 1,00000 gr/cm3
    4,4 ℃ de 0,99999 gr/cm3
    10 ℃ de 0,99975 gr/cm3
    21 ℃ de 0,99802 gr/cm3
    32,2 ℃ de 0,99510 gr/cm3
    60 ℃ de 0,98338 gr/cm3
    71,1 ℃ de 0,97729 gr/cm3
    82,2 ℃ de 0,97056 gr/cm3
    93,3 ℃ de 0,96333 gr/cm3
    100 ℃ de 0,95865 gr/cm3
  • ABCdiküçgeni kullanıcısına yanıt

    sadece antifiriz var hiç su katmam...

  • baranel B kullanıcısına yanıt

    peki ne yapmak lazım bu durumda ???

  • S.a arkadaslar yeniyim formda antifiriz konusunda yardimci olabilirmisiniz. Bende de antifiriz rengi degisti. Kahverengi bi renge dönüştü.pembe antifiriz vardi icinde arac mercedes 1.6 2015 diesel. Sebebi ne olabilir. Bakimda - 40 derece cikti. Nasil bir yol izlemeyelim tesekkurler simdiden Araba kışın su eksiltiyor..
  • arda212002 A kullanıcısına yanıt
    Daha önce su ile kullanılıp sonradan antifiriz konuldu ise pası çözmüştür onun İçin rengi değişmiştir tavsiyem sadece bome ile olculmesini kıstas olarak almayın, antifriz ömrünü doldurunca motoru korumayı bırakıp asite dönüşüp motoru çürütmeye başlıyor değiştirin bence
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1500 KMDE YARIM LITRE SU EKSİLTME
    10 yıl önce açıldı
    Arabam durmadan su eksiltiyor
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • babapars kullanıcısına yanıt
    Simdiye kadar antifiriz kullanilmis. Suda herhangi bi yogunlasma yok. Boyle kullanmaya devam edilirse araca ne gibi zarar verir? Birde antifiriz degisirken baska herhangi bi parca degismelimi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda212002

    S.a arkadaslar yeniyim formda antifiriz konusunda yardimci olabilirmisiniz. Bende de antifiriz rengi degisti. Kahverengi bi renge dönüştü.pembe antifiriz vardi icinde arac mercedes 1.6 2015 diesel. Sebebi ne olabilir. Bakimda - 40 derece cikti. Nasil bir yol izlemeyelim tesekkurler simdiden Araba kışın su eksiltiyor..
    Koyduğunuz antifriz bloktaki, radyatördeki ve hortumlardaki pasları çözmeye başlamış ve su kahverengi olmuş bu yüzden. Motoru sadece saf suyla çalkalatıp yeni antifriz koyun ve tekrar gözlemleyin. Kahverengilik bitene kadar bir müddet çalkalama ve yeni antifriz almanız gerekebilir. ve aracı o şekilde mümkün olduğunca kullanmamaya çalışın

    Yapılacak şey şu;

    -Liqui molynin radyatör temizleyicisini alın
    Araba kışın su eksiltiyor..

    -Bunun sadece ama sadece yarısını!!!!! motor soğukken genleşme kabına dökün. Çünkü kabın tamamı 10 litre su için yeterli diyor. Sizin motor 4-5 litre su alıyodur hadi en fazla 6 alsın yine de yarısını dökün

    -Arabayı çalıştırın ve şehir içinde hararet 90 a gelene kadar ağır ağır sürün. Bunu yaptıktan sonra araçta sıcak kaloriferi açın (ac tuşu yanmasın) ve kalorifer radyatöründeki suda devirdaim etsin. Hararet 90 a gelip sıcak kalorifer açıkken istediğiniz kadar sürebilirsiniz ama sadece o gün sürüşü bitirin.

    -O gün sürüşünüzü bitirecekken arabanızı ustanıza çekin ve kapatın. Genleşme kabının kapağını dikkatlice açsın ustanız ve genleşme kabına dönen hortumuda çıkarsın. Arabayı çalıştırın

    -Bu süreçte en az 25-30 litre olmak üzere saf su bulundurun motorun yanında . Aracı genleşme kapağı ve hortumu açıkken çalıştırın ve kaloriferide en sıcağa getirin fanı orta kademeye getirin bölge ise fark etmez.

    -Çalışırken genleşme hortumundan o motordaki ve radyatördeki radyatör temizleyicili bütün paslı pis asu karışımı dışarıya akacaktır. Motora geçip biraz gazda verebilirsinizki hararet düşüp termostat radyatör dolaşımını kapatmasın (ben öyle yapmıştım)

    -Genleşme kabındaki su bitmeye yakın ustanız üstten saf su doldurmaya başlasın. 5 litrelik bidonlara bölerseniz daha kolay yapar. O saf su motordan dışarıya çıkarken genleşme kabındaki su bitmeye yakın yine saf su eklesin. Dediğimi anladınız azaldıkça saf su ekleyecek sadece.

    -30 litre suyu bitirdikten sonra aracınız için uygun antifriz neyse en sonda üstten onu doldursun. Antifrizinizin rengi neyse hortumdan o renk antifriz gelmeye başlayınca motora gaz vermeyi kesin ve kaloriferide kapatın. rölantideyken genleşme hortumunu bağlayıp kapağınıda takın işlem tamamdır

    Ben konumu bulabilirsem atıyım size öyle yapmıştım

    Edit: Mesajımı buldum
    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/152631783

    Eskiden kabım böyleydi aynı sizin gibi.

    Araba kışın su eksiltiyor..
    Araba kışın su eksiltiyor..
    Araba kışın su eksiltiyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 4 Şubat 2023; 1:32:59 >




  • 7805 7 kullanıcısına yanıt
    Hocam sizinde eksiltmeyi bulabilmeniz için genleşme kabının kapağı açılıp adını bilmediğim bişey barometremi bilmiyorum onun gibi bir şeyle 1 bar basınç veriliyor motor çalışmıyorken. Bu basınç verildiğinde eksiltmeyi yapan yeri gözlemleyebiliyorsunuz motorun altından veya radyatör hortumlarından bi yerden. Youtubeda videosu vardı bulamadım. Eksiltmeyi görmek için ustanız alttan hortumlara ve bağlantılara bakmalı
  • arda212002 A kullanıcısına yanıt
    Hocam mesaj yazdım sizi alıntılamayıp unuttum. O kahverengi antifrizli su karışımından nasıl kurtulacağınızı yazdım mesaj içeriğim uzun bakın
  • MeGaDave06 kitap gibi yazilmis masallah. Yardimin icin saol. Antifirize tekrar bakma imkanim oldu. Icinden şırıngayla biraz sıvı cektim. Tamamen pembe olmasi gerektiigi gibi. Isin enteresan tarafi genleşme kabinin alt seffaf kismindanda pembe görünüyor. Üst tabaka kahverengi🤔. Tahminimce yeni baslamis rengi degistirmeye.
  • arda212002 A kullanıcısına yanıt
    Üst taban kahverengiyse sizin kap kirlenmiş hocam. Kaba baktırmanızı tavsiye ederim
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Insallah öyledir. Takip edecem bakalim.yardimlarin icin tesekkur ederim 👍👍
  • arda212002 A kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Ben aracı dışarda servisten aldıktan sonra içinde siyah tortular görmüştüm ve kap gözükmüyodu su seviyesi. Bunu görünce hemen 2-3 hafta bile geçmeden aracın antifrizini başka serviste yeniledim ve kabı söküp yıkattırmıştım baya ama iş işten geçmişti kap paslanmıştı

    Yeni antifriz koyduk 1 sene öyle devam ettim ama kabı ne zaman açsam siyah tortular ve kahverengi pas rengi gözüküyordu ama sizinki gibi kabın dibi pembeydi. 1 sene sonraki antifriz değişimim komple oldu ve şırıngayla çektiğimde kıpkırmızı gözüküyodu iyi bari dedim kap kirli motorda paslanma yok. Daha sonrasında mesajda gördüğünüz üzere kap aldım ve yeni antifriz + 30 litre saf su alıp radyatör temizleyiciyle birlikte komple 3. Kez değişim yaptım ve artık kapta tertemizdi içindeki antifrizde olması gereken rengindeydi. Ben siyah tortulu o kötü antifrizli kabı kirleten suyla 2-3 hafta içinde müdahele etmeseydim baya sıkıntı olurdu motora ve radyatöre




  • Dediklerine katiliyorum. Gözlemlemek onemli. antifiriz arac icin cok onemli oyuzden düzenli bakimlarini yapmak gerekiyor. Aksi takdirde aracta ilerleyen zamanlarda yipranma olacaktir hem araca hemde cebe yazik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda212002 -- 4 Şubat 2023; 7:14:2 >
  • 7805 7 kullanıcısına yanıt

    Saf antifriz su ile karıştırılmalıdır. Umarım sizin kullandığınız "hazır" diye satılan antifrizlerdendir. Yoksa koruyuculuğu ve işlevselliği düşük kalır. Doğru bir kullanım değildir.

    Sorunuzun yanıtı da araç ısındıkça motor sıvısı da ısınır ve genleşme olur. Soğuduğunda ise tekrar eski hacmine döner. Yazın bunun daha az olmasında hava sıcaklığının yüksek olması etkilidir. Yine de bu fark kışa göre çok fazla olmamalı. Eğer yaz-kış aracın soğuk hallerinde ciddi bir fark varsa aracınız su eksiltmiş demektir.

  • acr kullanıcısına yanıt

    aydınlattığınız için teşekkür ederim....

  • peki antifirize su katınca radyatör paslanmaz mı ???

  • 7805 7 kullanıcısına yanıt
    Hayır, antifrizli olması yeterli. Tamamen su koyulursa paslanma yapsr.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 4 Şubat 2023; 23:10:33 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.