Şimdi Ara

Araba sabahları çalışmıyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
50.877
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araba sabahları çalışmıyor. Marş basıyor ama bi türlü motor çalışmıyor. Bi şekilde çalıştırınca gün içi sorun yok. Ama ertesi sabah aynı dert. Bu arabanın sabahlara bir gıcığımı var nedir. Karşılaşan varmı.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Sabahları Çalışmıyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Arabanızın sabahları çalışmaması, can sıkıcı ve stresli bir durum olabilir. Bu sorunun birkaç olası nedeni vardır ve bu nedenle tamir işlemine başlamadan önce sorunun kaynağını belirlemek önemlidir.

    Sabahları Araba Çalışmamasının Olası Nedenleri:

    • Boş Akü: Arabanın aküsü, marş motoruna güç sağlamaktan sorumludur. Akü zayıfsa veya boşsa, marş motoru dönmeyebilir ve araba çalışmayabilir.
    • Arızalı Marş Motoru: Marş motoru, arabanın motorunu çalıştırmaya yardımcı olan elektrikli bir bileşendir. Marş motoru arızalıysa, elektrik akımı motora ulaşamaz ve araba çalışamaz.
    • Yakıt Sistemi Sorunları: Arabanın yakıt sistemi, yakıtı motora ulaştırmaktan sorumludur. Yakıt pompası arızalıysa veya yakıt filtresi tıkalıysa, motor çalışmak için yeterli yakıt alamayabilir.
    • Ateşleme Sistemi Sorunları: Ateşleme sistemi, bujilerin ateşlemesini ve yakıtın yanmasını sağlar. Bujiler kirliyse veya ateşleme bobini arızalıysa, motor ateşleme yapamayabilir ve araba çalışamaz.
    • Sensör Sorunları: Bazı sensörler, motorun çalışmaması için gerekli bilgileri bilgisayara iletmekten sorumludur. Bu sensörlerden biri arızalıysa, bilgisayar motora yakıt veya ateşleme için yanlış bilgiler gönderebilir ve bu da arabanın çalışmasını engelleyebilir.

    Çözümler:

    Arabanızın sabahları çalışmamasının nedenini belirledikten sonra, sorunu gidermek için aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz:

    • Aküyü Kontrol Edin: Akünün bağlantı uçlarını temizleyin ve akünün gerilimini ölçün. Gerilim 12,6 volttan düşükse, aküyü şarj edin veya değiştirin.
    • Marş Motorunu Kontrol Edin: Marş motoruna gelen kabloları kontrol edin ve sıkı olduklarından emin olun. Marş motorunu vurarak çalıştırmayı deneyin. Marş motoru dönmüyorsa, arızalı olabilir ve değiştirilmesi gerekebilir.
    • Yakıt Sistemini Kontrol Edin: Yakıt pompasını dinleyin ve çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Yakıt filtresini değiştirin ve yakıt hatlarını tıkanıklık açısından inceleyin.
    • Ateşleme Sistemini Kontrol Edin: Bujileri çıkarın ve temizleyin veya değiştirin. Ateşleme bobinini kontrol edin ve arızalıysa değiştirin.
    • Sensörleri Kontrol Edin: Arabanızın marka ve modeline göre spesifik sensörleri kontrol edin. Arızalı sensörleri teşhis etmek için bir teşhis cihazı kullanın.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • hocam yaptığın iş değil öncelikle her sabah karşılaşıyorsan ortada bir sorun var...!!!!!!!!!

    öncelikle bir ustaya veya servise göstermelisin aynı sorunu clio 1.6 ile yaşamış ve 2 hafta boğuşmuş daha sonra marş motorunu değiştirerek sorunu aşmıştım........

    akü de problem olabilir 2.ve büyük sebeblerden birisi marş motoru arızası.....bence her ikisini kontrol et veya ettir saygılar bu problem başına daha başka işler açmadan göster saygılar
  • buji-buji telleri -akümülatörü kontrol ettir,sorun ateşleme de.jikle yi kullandığını varsayıyorum tabi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tunedpipe

    buji-buji telleri -akümülatörü kontrol ettir,sorun ateşleme de.jikle yi kullandığını varsayıyorum tabi.



    araba benzinlimi dizelmi onu bi sorun isterseniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Arthur

    quote:

    Orjinalden alıntı: tunedpipe

    buji-buji telleri -akümülatörü kontrol ettir,sorun ateşleme de.jikle yi kullandığını varsayıyorum tabi.



    araba benzinlimi dizelmi onu bi sorun isterseniz.


    ne fark etcek? dizelde buji yokmu
  • yok
  • Çok önceleri bende bu tarz bi sorun yaşadım, bujiler değişince sorun kalmadı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Arabam çalışmıyor
    geçen ay açıldı
    Daha Fazla Göster
  • dizel araçlarda bujinin kralı var,ısıtmalı buji.bilmiyorsan yok deme,bilmiyorum de öğretiriz.
  • ısıtmalı buji dediğin olay sadece mazotu inceltip daha kolay yanmasını sağlayan alet.Gerçek adını şimdi hatırlamıyorum ama onun ateşlemeyle hiç bi alakası yok.Benzinli makinelerdeki buji direkt olarak ateşleme olayının kalbidir ama dizel makinelerde bahsettiğim gibi sadece yakıtı inceltmede kullanılır.Ben bunu bilir bunu söylerim.
  • gerçek adı kızdırma bujisidir dediğin gibi ateşleme ile hiç biralakası yoktur sadece soğuk olan mazotu ısıtmaya yarar ve ayrıca yeni nesil dizellerde buna pek gerek kalmıyor ançak kar falan olması lazım ki ole

    arkadaşım sorunun karbiratörde olabilir tabiki araba karbiratörlüyse eğer olese jigleyi çekerek çalıştırmayı dene
  • Ya burda asıl hata serkanyz arkadaşımızda insan arabanın markasını modelini söyler.Dimi ama.
  • haklısın bizde kafamıza göre yorum yapıyoruz
  • arkadaşlar diesel motorlarda ısıtma bujileri mazotu degil silindir içindeki havayı ısıtır !

    bildiğiniz gibi yüksek basınçla ısınan kızgın havanın üzerine enjekte edilen yakıtla enerji elde edilmektedir !

    ısıtma bujileride doğrudan silindir içine bağlı olduğu için drek havayı ısıtır !

    ilk marş anında soğuk havanın ısnması uzun sürer bu zaman zarfı içindede araç çalışmaz

    arkadaş zaten söylemiş araç birkere çalışınca sorun yok diye bunun nedeni motor ısındığı için motor içindeki havada sıcaktır nedeni budur!

    ısıtma bujileri eger yakıtı ısıtsaydı enjektöre bağlı olurdu ve yakıt filitrelerine yakıt ısıtıcısı takmazlardı !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sword -- 24 Eylül 2004, 0:24:04 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bkalaz

    gerçek adı kızdırma bujisidir dediğin gibi ateşleme ile hiç biralakası yoktur sadece soğuk olan mazotu ısıtmaya yarar ve ayrıca yeni nesil dizellerde buna pek gerek kalmıyor ançak kar falan olması lazım ki ole

    arkadaşım sorunun karbiratörde olabilir tabiki araba karbiratörlüyse eğer olese jigleyi çekerek çalıştırmayı dene


    sword yazmış ama birşeylerde ben ekliyeyim dedim,mazot ısıtma olayını kamyonlarda görmüşsün ondan karıştırıyorsun diye varsayıyorum. ısıtma bujisi silindir içine doğru olan ve ucu ısındığı zaman kıpkırmızı olan bir metalden oluşur,kontak çevrildiği an aküden enerji çekerek ısınmaya başlar ve içerdeki yüksek basınçlı havayı ısıtması birkaç saniyeyi alır,yeteri kadar ısınıncada patlama yapar ve motor çalışır... daha sonra silindirde yanma reaksiyonları başlayıncada DEVRE DIŞI kalır.




  • hımmm. demek ki dizel kango daki bobin işareti de o.. yalnışmıyım? kontak a basıldığında yanıyo 1-2 saniye sonra sönüyo.daha sonra kontak ı tamamen çevirip motoru öyle çalıştırıyoruz..

    doğru anlamışmıyım ısıtma bujilerini?? :))
  • Arabaya benzin yada mazot doldurdunmu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Arthur

    Ya burda asıl hata serkanyz arkadaşımızda insan arabanın markasını modelini söyler.Dimi ama.



    aha benden soru:
    benim arabam gitmiyor neden?
    bunun gibi soru
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilker

    hımmm. demek ki dizel kango daki bobin işareti de o.. yalnışmıyım? kontak a basıldığında yanıyo 1-2 saniye sonra sönüyo.daha sonra kontak ı tamamen çevirip motoru öyle çalıştırıyoruz..

    doğru anlamışmıyım ısıtma bujilerini?? :))


    işte bu bak...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilker

    hımmm. demek ki dizel kango daki bobin işareti de o.. yalnışmıyım? kontak a basıldığında yanıyo 1-2 saniye sonra sönüyo.daha sonra kontak ı tamamen çevirip motoru öyle çalıştırıyoruz..

    doğru anlamışmıyım ısıtma bujilerini?? :))



    aynen bu kardeş.Bazı arkadaşlar (hatta arasıra bende) direk basıp çalıştırıyolar arabayı bu yanlış bi iş.ejektörlerin çabuk tıkanmasına sebep oluyomuş.Bide bence motorada zararı olur.
  • kışın yarım marşa basarak daha rahat havayıısıtırsanız araba kolay çalışır dizelde tabiki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tedus -- 25 Eylül 2004, 16:23:55 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.