Şimdi Ara

araba sürmeyi nasıl öğrenebilirim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
1.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar bu yaz ehliyet alayım bir daha zaman olmaz diye başvurdum . 2 kez direksiyon dersine gittim ama çok sıkıntılarım var.daha önce hiç araç kullanmadım, kurs aracıyla iyi kalkıyorum falan ama debriyaj ve gazda çok sıkıntım var koltuklada alakalı değil bacaklarımı hiç böyle kullanmadım az gaz verirken ayağım sızlıyor resmen bende deviri aşırıyorum sürekli .hoca düşür diyor hep . debriyajı nerde kullandığımızı tam çözemedim dönerken debriyaja bas diyor hoca niye basıyorum . millet nasıl durduruyor aracı yavaşça ben frene az dokunsam lönk diye duruyor. karşıma birşey çıkınca çok panikliyorum ama fren yapıncada birden öne atıyor diye frene basasım gelmiyor hoca söver diye. beklediğimden çok daha hassas bu zamazingolar. bizde şahin var bu gün onda çalışayım dedim ama aracı şans eseri çalıştırabildim , kurs aracında debriyajdan çekmeden gaza basmıyorum ama şahinde kalkmıyor stop ediyor direk . gaza basıncada araç bağırıyor daha çok panik yapıyorum. çıldırıcam keşke kaydolmasaydım diyorum. babamda kafa ütülüyor arabada o olmasa kendim öğrenicem de panik yaptırıyorlar bana zaten zar zor kullandırıyor dandik arabasını araç çürük çarık resmen hoca vitese abanma diyor bizdeki abanınca bile geçmiyor . geçen pazara gittiğimde gördüm orta okullu bir çocuk volkswageni aldı gitti aileside arabadaydı kafam iyice attı.şu yaşa kadar öğretmediler şimdi nasıl öğrenicem diyorum. fikir verin Allah aşkına







  • Araba sürerek öğrenirsiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • kardeş daha acemiisin hoca ne diyorsa uygula sorgulama. biz sana burda ne desek boş. dersleri aksatma sonuna kadar git. kavrama noktasını ögren sonra zaten ayagın alısınca otomatik ayarlıcaksın, kasiste virajda yavaslamayı her zaman debriyaja basarak yap.. debriyaja bastıgında zaten araba yavaslar frenede tatlı tatlı dokunursan sert durmazsın.


    Özet: heyecan yapma gözünü ve kulagını aç iyi sürüşler .
  • En temizi otomatik vitesli basıyon gidiyo basıyon duruyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tecrübe ederek mesafe kat eserisiniz ancak naçizane bi kaç püf noktaya değinmekte fayda görüyorum.



    Öncelikle araca kurs aracına binerken rahat olun stresinizi bi atın.



    Daha sonra ayağınızı komplece pedala koyarak değil de parmak uçlarınızı yaslayarak ve topuğunuzu zemine sabitleyerek koyun çünkü pedal üstünde tutmak çaba ister haliyle ayağa kramp girer. Bir süre zorlandıktan sonra ayak alışıyor bu mantığa fazla takılmayın.





    Gelelim sürüş mekaniklerine araca bindiniz çalıştırdınız vitesi taktınız kalkış yaparken hep yarım debriyaj yapın ve hafif hafif gaz verin araç hareket etmeye başlayınca da da çok hızlı olmamakla beraber debriyajı bırakın 1. Viteste olduğundan araç çok hızlı bir biçimde hareket edecektir. Araç bağırmaya başladığında yani 4000 devri geçmeden ayağı gazdan çekip debriyaja basıp vitesi 2 ye takın ve seri bir şekilde ama çok hızlı olmadan ayağı debriyajdan çekin ardından gaza basın ve her hızlanmanız gerektiğinde bi üst vitese geçerken bu işlemi tekrarlayın. Yavaşlarken de önce frene basın sonra debriyaja freni hassas olan araçlarda hafif dokunun pedalın 3-4 cm aşağı inmesi kafi. Alıştırma için bol dur kalk yapın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. MacMillan

    Tecrübe ederek mesafe kat eserisiniz ancak naçizane bi kaç püf noktaya değinmekte fayda görüyorum.



    Öncelikle araca kurs aracına binerken rahat olun stresinizi bi atın.



    Daha sonra ayağınızı komplece pedala koyarak değil de parmak uçlarınızı yaslayarak ve topuğunuzu zemine sabitleyerek koyun çünkü pedal üstünde tutmak çaba ister haliyle ayağa kramp girer. Bir süre zorlandıktan sonra ayak alışıyor bu mantığa fazla takılmayın.





    Gelelim sürüş mekaniklerine araca bindiniz çalıştırdınız vitesi taktınız kalkış yaparken hep yarım debriyaj yapın ve hafif hafif gaz verin araç hareket etmeye başlayınca da da çok hızlı olmamakla beraber debriyajı bırakın 1. Viteste olduğundan araç çok hızlı bir biçimde hareket edecektir. Araç bağırmaya başladığında yani 4000 devri geçmeden ayağı gazdan çekip debriyaja basıp vitesi 2 ye takın ve seri bir şekilde ama çok hızlı olmadan ayağı debriyajdan çekin ardından gaza basın ve her hızlanmanız gerektiğinde bi üst vitese geçerken bu işlemi tekrarlayın. Yavaşlarken de önce frene basın sonra debriyaja freni hassas olan araçlarda hafif dokunun pedalın 3-4 cm aşağı inmesi kafi. Alıştırma için bol dur kalk yapın.

    tavsiyeler için teşekkür ederim. korkumu bi atabilsem beynimi alıştırabilirim de her ikazda daha da geriliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Floda


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. MacMillan

    Tecrübe ederek mesafe kat eserisiniz ancak naçizane bi kaç püf noktaya değinmekte fayda görüyorum.



    Öncelikle araca kurs aracına binerken rahat olun stresinizi bi atın.



    Daha sonra ayağınızı komplece pedala koyarak değil de parmak uçlarınızı yaslayarak ve topuğunuzu zemine sabitleyerek koyun çünkü pedal üstünde tutmak çaba ister haliyle ayağa kramp girer. Bir süre zorlandıktan sonra ayak alışıyor bu mantığa fazla takılmayın.





    Gelelim sürüş mekaniklerine araca bindiniz çalıştırdınız vitesi taktınız kalkış yaparken hep yarım debriyaj yapın ve hafif hafif gaz verin araç hareket etmeye başlayınca da da çok hızlı olmamakla beraber debriyajı bırakın 1. Viteste olduğundan araç çok hızlı bir biçimde hareket edecektir. Araç bağırmaya başladığında yani 4000 devri geçmeden ayağı gazdan çekip debriyaja basıp vitesi 2 ye takın ve seri bir şekilde ama çok hızlı olmadan ayağı debriyajdan çekin ardından gaza basın ve her hızlanmanız gerektiğinde bi üst vitese geçerken bu işlemi tekrarlayın. Yavaşlarken de önce frene basın sonra debriyaja freni hassas olan araçlarda hafif dokunun pedalın 3-4 cm aşağı inmesi kafi. Alıştırma için bol dur kalk yapın.

    tavsiyeler için teşekkür ederim. korkumu bi atabilsem beynimi alıştırabilirim de her ikazda daha da geriliyorum

    Ne gibi bir durumla karşı karşıya olduğunu çok iyi anlıyorum hocam ama emin ol. Hepsi hepsi sınav günü geçti mi la amma kurmuşum kafada dan öteye geçmez sizi temin ederim. Başarılar dilerim.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu nasil hoca la hic bisi anlatmamis sana
  • ayağını gaza götür düşük bir devirde sabit tut araba bağırmayacak şekilde ve o ayağın öyle kalsın sağ elin el freninde olsun el frenini indirmeden önce debrijaydan yavaş yavaş ayağını çek fakat gaz pedalında aynı devirde sabit kal. sol ayağını yavaş yavaş debriyajdan çekerken arabanın ilerlediğini hissettiğin an el frenini indir debriyajdan tamamen çek gaza dokun löp geçir ikiye sonra vutututu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jason16 kullanıcısına yanıt
    Debriyaja basınca araba yavaşlıyor mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Heyecanını yen hocam yoksa televozyonda park ederken paniklleyip eve arabaya girenler gibi haberin çıkar ilerde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr20mouse -- 14 Haziran 2017; 9:44:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oncelikle sakin ol, hevesin kirilmasin. Bir cogumuz ilk kullandigimizda millet nasil rahat rahat kullaniyor, ben arabayi her kullandigimda stres oluyorum diyorduk. Kullandikca tum mantigini cozuyorsun.



    1) kurs araclari genelde dizel oluyor. Yani torku yuksek. Debriyajdan ayagini hafif cektiginde yuksek torktan dolayi arac hemen hareket etmeye baslar.

    Benzinli ve tuplu araclarin torku dusuk oldugu icin kalkista hafif gaz vererek kalkilir (dizelde oldugu gibi sadece debriyajdan ayagi kaldirarak tam kavrama noktasini bulmak zor)



    2) donuslerde debriyaja basma mantigi su;

    Biraz motor konusuna goz atmani oneririm.



    Arac vitesteyken motordan alinan guc direkt tekerlere gider ve sen hafif frene bassan bile arac vitesin hizi neyse ona gore ileri atilmaya devam eder. (Frene tam basmaktan bahsetmiyorum. Vitesteyken tam basarsan stop eder)



    Debriyaja basmak demek bir anlamda vitesi bosa almak demek. Yani yukarda bahsettigim motordan alinan gucun tekere iletilmesi kisminda, sen debriyaja bastiginda o baglantiyi koparmis oluyorsun (terimleri hatirlamiyorum suan)



    Bu ne demek, donuslerde ayagin debriyaja tam basiliyken frene ne kadar basarsan araba o kadar yavaslar, tam donuste onune bir cisim ciktiginda tamamen durman gerekebilir. Ayagin devriyaja basili oldugu icin frene tamamen basip arac stop etmeden tamamen durdurabilirsin. (Hatirlatiyorum, vitesteyken frene tam bastiginda arac stop edecekti)



    Devriyajin mantigi bu.



    Pedallara basma konusundaysa, sol ayagin devriyaja dibine kadar basacak(vites gecislerinde)



    Sag ayaginin topugu hafif yerde olacak(askida olmayacak) gaza da frene de narin basacaksin. (Baslangicta boyle, ilerde reflekslerin otomatige bagliyir zaten. Her seyi hizlica ve gayet sakince yapiyorsun)



    Sakin hevesin kirilmasin, keyif almaya calis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oğuzhaan kullanıcısına yanıt
    hızlanıyor mu ?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.