Şimdi Ara

Arabalar 200 binde çöp oluyorsa neden binlerce lira veriliyor? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
1
Favori
6.051
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • otomobil bilmem ama ben isuzu da çalıştım isuzu araçları genelde otobüsleri 1000.000 km yi devirebiliyor sadece bakımları zamanında yapılsın ağır kaza yapmasın yeter.
  • At sahibine göre kişner arkadaşlar.

    Kimi adam aracına bakmasını bilir, malına değer verir onun aracı 500 bin de olsa hala saat gibidir;

    Kimi adama aracını yolda bedava bulmuş gibi hor kullanır, araç 100 bin km olmadan iflas eder.

    Son 3 aracım (daha öncekilerin modeli düşük ve esamesi pek okunmayan araçlardı.)

    Honda Civic 2007 (135 bin km'de tanıdıktan aldım.) aldığımda lpg takılalı 5-6 bin km olmuştu. 3 yılda aracı 100 bin km yaptım. 9000-10000 km'de bir bakımını aksatmadan ve en iyi yağ ve malzemelerle yaptım. Hatta çok tozulu yollda uzun süre kullandıysam bakım gelmeden arada hava filtresini değiştim. Aracım 235 bin km idi ve en ufak sorunu yoktu. 60 yaşında teyzenin biri hatalı geçerek bana çarptı ve aracım pert oldu.

    Diğer aracım 2006 Ople Astra H 1.3 Dizel. Aracı 125 km'de aldım. Benden önceki bakımları eksiksiz yapılmış, kayıtları tek tek tutulmuş. Aracı 2,5 sene kullandım, 15 binde bir olan bakımı 12-13 binde yine en iyi yağ ve malzemelerle yaptırdım. Aracımı 15 ay önce kayınçoma 200 bin km'de sattım. Araç şu anda 226 bin km'de hala saat gibi.

    Son aracımı geçen sene sıfır olarak aldım. Astra K Dizel. İlk bakımı 15 bin olmasına rağmen 14 binde (yılı dolmadan alalı 8 ay olmuştu.) yetkili serviste yaptırdım. Şu anda araç tam 27 bin km'de 30 bini falan beklemeden 28 binde bakıma götüreceğim ve bu hep böyle devam edecek...

    Tüm araçlarımda sadece motor bakımı değil, her tür mekanik aksamına da titizimdir. Bir yerden ses geldi mi ustalar biraz daha gider dese bile ben hemen yaptırırım.

    Üretim kaynaklı bir sorun olmadıktan sonra ve benim gibi aracını ihmal etmeyen birinin aracı 200 bin değil 400 binde bile ölü değil, hala DELİKANLIDIR...

    BAKARSAN BAĞ BAKMAZSAN SAĞ OLUR... İşin özeti bu...




  • 200 bine kadar aracın hiç bir parçası değişmezse, bakım yapılmazsa çöp olur. Gerekli parçalar değişirse ve bakım yapılırsa sadece eski bir araç olur.

    Yapılan kilometre yerine aradan geçen uzun sürede araçta değişmeyen plastik aksam, sensörler, tesisat eskimeye başlar. Asıl sorun bunlardır.
  • 0nime-N0-Kyo kullanıcısına yanıt
    Ne zaman aldınız memnunmusunuz. Bende bakınıyorum ama o fiyata görmedim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • fatihburak95 kullanıcısına yanıt
    Motoru komple yaptırdım diyorsa, motor araçtan sökülüp parçalanır. Gerekli ölçümler yapılır her şey toleranslar içindeyse krank-kol yatakları değiştirilir. Silindirler honlanır, pistonlara yeni segman takılır. (Pistonlar duruma göre değişebilir). Kapak tarafında ayarlanması gereken sübap vs. varsa onlar ayarlanır.
    Bütün bu işlemleri yapılmış motor teorik olarak sıfırlanmış, fabrika verisine ulaşmış demektir. Ama ben halihazırda yapılmış bir arabayı almam açıkçası. Tamam motoru yaptırdı ama kullandığı parça kalitesi nasıl? İşçilik nasıl? Çok büyük bir bilinmez var. O yüzden bitik motorlu araba alıp kendiniz adam gibi yaptırmak en iyisi.
  • Sürekli yapılan hatalar.
    1) aracın sıvılarını düzenli değişmemek , bakımlarını yaptırmamak .orijinal parça kullanmamak
    2) aracın motorunun tam yağlama yapmadan hareket edilmesi.ilk kontakta hareket Edip , tam gaz gitmek.
    motor harareti normal değerine gelmeden hor kullanmak.
    3) Turbolu araçlarda , stop etmeden yağlanmanın normale dönmesini beklememek,hemen kontak kapatmak .

    Bunlara dikkat etmezsen eline alırsın tabi. Bunlar çok önemli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabaya binlerce lira verenin binlerce lirası da vardır bence

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaiserslautern34

    Km si 200 olması için eski model olmasına gerek yok ki hocam. Fluence'lar, Megan'lar bile o kotanın üstünde. Satmak birazdaha zor olduğu için toplumun kafasında o kota belirmiş. Buarada valeye araç verenleri de anlamıyorum. Gözünden sakınıp arabaya bakıyorsun valeye veriyorsun. 1.4 Broadway'im bile olsa vale denen fırsatçılara vermem.
    Eğer bir Renault 9 unuz varsa zaten valeler almıyor tecrübe ile sabittir. Alsa bile geri getiremiyor. 😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt
    O yüzden 2-3 milyon km yapan ticari araçların hepsi dizel. Ankara Konya seferini yaparken bütün otobüsler arıza veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 yılını dolduran bilgisayar neden çöp sayılıyor? Cep telefonları? Arabalar da aynı şekilde.

    Ömürleri git gide kesiliyor. Otomobiller de, Diğer her ürün gibi, tüketim ürünü haline geliyor. Dayanıklı tüketim malzemesi olarak düşünülen buz dolapları, çamaşır-bulaşık makineleri de eskisi gibi 25 yıl tık demeden hizmet etmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0nime-N0-Kyo

    200bin kmde 40bintl hasar kayitli c180 aldim 2013 amg paket 50bintl verdim.. bosverdim dunyayi hayallerimi yasiyorum
    Hoxam ne kadara aldınız acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 200bin km yine iyi rakam. Bana göre sınır 100bin km. 100bin km üzerinde araç almam. Yaklaştığı an da satarım. Bir çok aracın ağır bakım zamanıdır 90-100 km bin arası. Niye bu masrafa gireyim ki? Hatta Renault'ta 60-80bin km arasında triger değişimi var ki servisler 3000TL para istiyor. Dışarıda 1000TL civarına yaptırılabiliyor.

    Lastiği eskidi diye aracını satanlar var piyasada ki ben de onlardan biri olabilirim. 205/45R17 XL Michelin lastikler var aracımda. Piyasası 900TL civarında tanesi. 4 lastik 3600TL yapar, az para değil.

    Önceki aracım 1.6 benzin otomatik Corolla idi. 3000TL'ye LPG kiti takmak yerine aracı satıp daha ucuza dizel araç aldım, cebimde 5000TL kaldı. Fark 8000TL.

    Konuyu dağıttım biraz, toparlayayım. 200binde bitecek diye bir şey yok ama o km'den sonra başta motor olmak üzere iyi bakım yapılmadıysa bakımsız tüm parçalar artık masraf çıkartacaktır. Sanayiden çıkılmaz hale gelebilir. İnsanlar da sorun çıkarmasın diye km'si düşük araç almak istiyor. Önceki aracım Corolla'yı 18bin km'de aldım. 21bin km de sattım. Yerine aldığım Clio 6.600km'de idi, şimdi 15bin küsürlerde.

    İşyerimin 2012 Master minibüsünü 6. yılda 780bin km'de sattık. Bu süre içinde motor üst kapağı değişti, triger zinciri değişti, turbo kaynaklı arızadan turbo borusu değişti, vites kutusu değişti. Son 1 senede 10bin TL üzerinde masrafı oldu. Yani masraf/fayda dengesi terse döndüğü an artık o araçla yolları ayırma vakti gelmiştir. Sıfır araç alımında takas için aracın km'sini duyan bayi bize plaket verecekti az daha. Hediye olarak araç kabul ederiz dedik ama vermediler :) Sıfırını 75bin TL'ye aldığımız Master'ın 6 yaşında 780bin km'dekini 28bin TL'ye satabildiğimize sevindik.




  • Araba bitmiyor dostum afedersin o arabaya hayvan gibi binildiği için artık oturduğun koltuk bile yıpranmış oluyor yani eskiyor. Yoksa doğan şahin bitmiş mi bak bir çevrene...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Araba 200.000 km'de çöp olmaz, kullanan herif çöptür. Zamanında bakımlarını yap, yağını, filtresine, contasını, ömrü dolan parçaları değiştir kullanmaya devam edersin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Turbo benzinli fındıklar ve yeni nesil dizeller hariç" eski atmosferik japon ve karadüzen dizel alman bloklarını yağını suyunu eksik etmedikten sonra 500 bine kadar kolay kolay bozamazsınız.

    Yeniler için ise bir şey diyemem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lana-Del-Rey -- 22 Mart 2019; 14:34:34 >
  • 300.000km'de 2000 model Focus1 HB sahibiyim.

    Mekanik ve yürüyen aksam hala sağlam ve sorunsuz. İç mekan gayet diri durumda. Direksiyon derisinde yıpranma olsa da yırtılma veya soyulma yok.

    Yıpranma şurlarda var:

    1. Tavan, kaput ve muhtelif yerlerde güneş yanıkları
    2. Kapı içi çekomastikleri iyice kurudu, gevredi ve bazıları döküldü.
    3. Çamurluk kenarı gibi sivri eğimli yerlerde yer yer boya dökülmeleri
    4. Farlar iyice matlaştı. 3 sene önce falan parlattırmış olmama rağmen yine kısa sürede yine mat hale geldi.

    Bunlar dışında ciddi bir sorunu yok.
  • ne 300 bini

    japonlar 100.000 km de ki arabanın YÜZÜNE BAKMIYOR !


    TL bir ilizyondur binlerce lira dediğine dolar bazında bakacaksın

    çuvalla para dökmek türkiyede var başka yerde yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcko1

    Hoxam ne kadara aldınız acaba?

    Alıntıları Göster
    2018 kasimda 50bine aldim tam 201bindeydi 40bin lira hasar kaydi var. 2013 otomatik amg paket 204W olan kasa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 238 binde 16 yasinda aracım var. 16 bin kilometredir kullaniyorum. Arabaya onceden cok iyi bakilmadigi belli ama araba yine de benzinde sikinti cikartmiyor. Gayet iyi kullanilabiliyor. LPGde tekleme sorunu var sadece. O da arabanin sorunu degil. Arabanin kendisinde olan bir sey degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 200 bin rakamına bilerek mi takıldınız bilmiyorum, yalnız yurtdışı teknik specs sitelerine bakarsanız orada araçların dizayn ömrünün 200.000 km olarak öngörüldüğünü bulabilirsiniz, Engine lifespan vs belirtilir. bunu açık ve seçik olarak yazmak zorundalar çünkü. evet bir araç 10 yıl/200k km sonra teorik olarak çöptür, lakin idame tedavilerle bu süreyi uzatabilirsiniz. bu bir tercihtir, kullanıcıya bırakılır..
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.