Şimdi Ara

Arabalar 200 binde çöp oluyorsa neden binlerce lira veriliyor? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
1
Favori
6.051
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tam aradığım araba yalnız. Ilk sahibi is güç sahibi adamdan, bakımları yapılmış 2009 ve üstü audi a6 bakiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 240 binde uygun fiyata Ford focus dizel aldık 2010 model. Şuan 310 binde 3 yıl oldu galiba bakalım ne kadar gidecek şuan lık bir sıkıntı yok 😂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: false6

    Tam aradığım araba yalnız. Ilk sahibi is güç sahibi adamdan, bakımları yapılmış 2009 ve üstü audi a6 bakiyorum
    Temizini bulursanız kaçırmayın hocam :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba motorlarının ömrü km ile ölçülmez. Çevirdiği devir ile ölçülür. 2000 devirde 200.000 km gitmiş bir aracın motoru ile 3000 devirde 200.000 gitmiş bir aracın motoru km sebebiyle aynı oradan yıpranmıştır denilemez. 10 yıl vs gibi zaman ölçüleri zaten hatalı.

    Benim tavsiyem arabalara fiyat performans açısından bakın. Mesela motoru bitik bir araba sıfır motor takıldığında muadillerinden ucuza geliyorsa alınabilir seçeneklerdendir. Yalnız ağır kaza geçirmiş fakat motoru sorunsuz bir aracı direkt elerim. Çünkü ağır kaza esnasında aracın tüm akşamında oynama meydana gelir. Önden kaza yapsa bagajda bile etkisi olacaktır. Ama hafif kaporta kazalarını pek önemsememek lazım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • böyle bir standart yok
    kullanım ve bakıma göre fark olur ,hatta 200 binden önce dahi dökülen araçlar vardır (çok kötü şartlarda kullanım nedeniyle)
    ancak çoğu kişi arabanın çöp olması olayını motorun bitmesi olarak düşünmüş ,motor bitse çöp mü olacak ,yaptırıp devam edersin
    üstelik 20 yıl ömür bir araç için yetmez mi ?
    zaten teknoloji sürekli gelişiyor ,çöp olmasa bile 20 yıllık arabaya kim lüks olarak bakacak

    çok fazla mantık hatası var
  • 300 bini geçmiş araç aldım. Masallah tık demedi. Tamamen bakımla alakalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0nime-N0-Kyo

    2018 kasimda 50bine aldim tam 201bindeydi 40bin lira hasar kaydi var. 2013 otomatik amg paket 204W olan kasa

    Alıntıları Göster
    çok iyi almışsınız şuan 90bin ediyor
  • Temiz bir c5 aldım 97 binde 5 ay gibi bir sürede 14 binden fazla km yaptım bakımları filtreleri her şeyini orjinal iyisinden kullanıyorum sanırım bunun üzerine de 50-60 bin eklemedikten sonra alacağın araba arasında fark olmaz o kadar para da çıkaramayacağım için uzun zaman geçireceğiz gibi bakalım
  • İlk aracım olan megane 2 2006 model 241 bin km de satmıştım. Klima komprosörü arızası harici bir arıza ile karşılaşmadım.

    Babamın aracı 2006 model toyota 497 bin km de, herhangi bir arızası yok. Sadece yılların vermiş olduğu bir yorgunluk var. 2-3 bin masrafa eski kondisyonuna bile gelir araç.

    Şimdi 2016 model kadjar sahibiyim 74 bin e geldi oda, nasipse 300 bin e kadar bunu kullanırım.

    Aracınıza düzgün baktığınız sürece cok rahat 500bin leri görürsünüz, sonrası ise yaklaşık 5-6 bin masraf ile eski kondisyonuna çevirebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Kadın çorabı
    Yaratıcılık ve ölücülükte son nokta :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 300000 de punto kullanıyorum.Maşaallah hiç öyle öldü bitti gibi durmuyor.Daha bir 300000 gider gibi duruyor.Yalnız şu bir gerçek ki eğer araç bakımsızsa km yüksek araç biraz masraf çıkarabiliyor.Benim araç hor kullanıldığı için başta biraz sorun çıkardı ama bir yıldır hiç masraf çıkarmadı.Eğer araç bakımlı ise ve sorun çıkaran parçayı yeri geldiğinde değiştiriyorsanız araçlar gerçekten sağlam makineler.Bence insandan çok daha sağlamlar.Kaza yapmazsanız da kolay kolay ölmezler.Şu an yüzbinlerce 40-50 yaşında araç trafikte cirit atıyor.75 model renault 12 ler daha ölmedi 200000 de olan araçlar mı ölecek? Bu zamanda insanlar çok uyanık.Kuruş masraf etmemek için 200000 de olan araçlara ölü gözüyle bakıyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    3 yılını dolduran bilgisayar neden çöp sayılıyor? Cep telefonları? Arabalar da aynı şekilde.

    Ömürleri git gide kesiliyor. Otomobiller de, Diğer her ürün gibi, tüketim ürünü haline geliyor. Dayanıklı tüketim malzemesi olarak düşünülen buz dolapları, çamaşır-bulaşık makineleri de eskisi gibi 25 yıl tık demeden hizmet etmiyor.
    gm android one telefonum ilk çıktığı gün 799 TL ye aldım. 4 yıl oldu hala taş gibi... o dedikleriniz size öğretilmiş olan cümleler. sorgulamalı lütfen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öğretilmiş olma kısmı da var katılıyorum ancak Hüseyin ağabey haklı. Artık planlanmış eskitme çok ciddi gözlemleniyor. Ürünler geri dönüştürülebilir olduğunu görüyoruz. Geri dönüştürülebilir demek dayanıklı olmadığı anlamına geliyor. Onarım ve yedek parça fiyatları da yükseliyor, yavaş yavaş birçok ürünün yenisini almak onarmaktan daha ucuza geliyor. Türkiye'de henüz işçilik ücretleri çok yüksek değil ve ürünün sıfır fiyatı aşırı yüksek olduğu için kullanım ömürleri daha uzun oluyor ancak artık istesek de uzun kullanamıyoruz. Çünkü ürün kendini imha ediyor adeta.

    Bazı ülkelerde eskiyi idame ettirmektense yenisini almak çok daha ucuza geliyor. Eskiyi idame ettirmek özel bir zevk varsa yapılıyor.


    Ben yurtdışında berberlere mal tedarik eden biriyim. 2 yıldır bu işteyim ve ürünlerin kalitesinin düştüğüne bizzat ben şahit oluyorum. Birkaç ay önceki sattığım makine bir sonraki makineden daha kaliteli oluyor, öyle bir kalite düşüşü var. Yahu jiletin kalitesi düşer mi inanın düşüyor. Astra marka jilet satıyordum millet bayılıyordu, yeni mal geldi adamlar bu kesmiyor diyor. Jiletin bile kalitesi düşüyor.


    Bu tüketim çılgınlığı ile dünyayı hızla tüketiyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 124 kasa e200 91 model 400 bin kmde günlü standart kullanıyoruz herhangi bir sorun yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizde 2005 civic vardı, 2015te 300bin kmde sattık, bakımları dışında pahalı bir masraf çıkardığını hatırlamıyorum. Geçen sanayide kazalı halde gördüm. Yani sahibi hala aktif şekilde kullanıyormuş. 150 200 veya 300bin kmlerin psikolojik sınır olmasının sebebi ağır bakımların ve masraf çıkaran şeylerin bu kmlerde olması, insanlar genelde nasıl bir masraf çıkaracağını bilmediğinden bu kmlerden çekiniyor.
  • 17 bine 272 binde 306 aldım 2 hafta önce yağ filtre bakımı yaptım devam 1000 km yaptım 2 haftada şehir içi yakıtı gidişi vs gayet güzel bu devirde binilecek en iyi araç arkadan şaseye kadar girseler 1000 liraya toplarım 😂 ne kadar pahalı araç o kadar cepten para çıkması stres bakım maliyetleri vs vs trafikte herkes aynı hızda gidiyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Toplumda korku haline getirilmiş kriterler, suistimalciler tarafından kullanılıyor. Sen değişen, boyanan, km korkusu yaşıyorsun diğer taraftan ;

    Boya mikronu tutturulmuş, çıkma parça kullanılmış, önü arkası ayrı araçlar çıkıyor.
    KM'si düşürülmüş araçlar çıkıyor.
    Muayene km sorgulaması çıkıyor, bu sefer adamlar muayene öncesi km düşürüyor.
    KM düşmesin diye gaz pedalı kenarına buton koyan vardı. Haberlere çıkmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antor -- 24 Mart 2019; 0:38:1 >
  • Benimde anlamadığım nokta madem araba 200 binde çöp oluyor ikince elde bu km lerdeki araçların fiyatları neden yüksek tutuluyor?
    Sıfırı 100 bin lira olan arabaların 200 bin kmde olanlarına en az 40-50 bin lira isteniyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-578C28641

    gm android one telefonum ilk çıktığı gün 799 TL ye aldım. 4 yıl oldu hala taş gibi... o dedikleriniz size öğretilmiş olan cümleler. sorgulamalı lütfen.

    Alıntıları Göster
    Dört mü? Hehehe! Benim telefon 6'ıncı yılına gidiyor. Aynı kafadayız, ama beni sanırım yanlış anlamışsınız.

    Özellikle telefonlarda ömür kasıtlı olarak, hem de yapay olarak azaltılıyor. Normalde, pili hariç 10 yıl hizmet edebilecek telefon büyük bir hızla yavaşlıyor. Halbuki telefondaki işlem gücü, ram ve hafıza eski bir bilgisayardan iyi. 12 yıllık bilgisayarımla aynı işlem gücüne sahip telefonum GPS açınca kanırıyor. Ama ofiste kullandığım 12 yıllık bilgisayarım kütür kütür çalışıyor.

    Bu öğretilmiş cümleler bir gerçekliği yansıtıyor. Ama dolandırılan insanların gerçekliğini yansıtıyor. Ben ise beni dolandıran adama gidip tekrar para verecek bir tip değilim. Root attım. Custom Rom kullanıyorum. Biraz daha iyi.

    -----------------

    Otomobillerde bunun daha masum halini görüyoruz. Ömür yapay olarak yazılımla değil, fiziksel olarak parça ömrü ile kısıtlanmış vaziyette. Bunun ana sebebi maliyet baskısı. Yan sebebi de, "eskisin ki yenisini alalım" sebebi. Tamir maliyetlerini yükseltmek de ayrı bir amaç. Tamir edilebilir parça kullanımı git gide azalıyor. Bir parça arızalandığında, bazen onu alıp değiştiremiyorsunuz. Onun bağlı olduğu üniteyi komple değiştirmeniz gerekiyor falan... Mesela: Arabanızda yan aynayı kırdınız. Kasası kırık. Mekanizma sağlam. Sadece kasayı alamazsınız. Mekanizma ile birlikte satılır. Tamamen üçkağıt.

    Şanzımanın selenoidleri barındıran hidrolik kutusunda bir selenoid bozuldu. Aracınız bir vitesi atmıyor diyelim. Bazı marka araçlarda şanzıman tamir kiti satılmıyor. O selenoidi bulamıyorsunuz. Onu geçtim, söz konusu hidrolik kutusunu da ayrı satmayan marka var. KOMPLE ŞANZIMANI SATIYOR ADİ.

    Daha çok şey sayarım... Bir motor sübabı neden Ferrari'nin motor sübabından daha pahalıdır? Doğru duydunuz. Çoğu Japon arabası sübabı, Ferrari sübaplarından daha pahalı.

    Böyle enteresan işler var. Bu adiliklere, namussuzluklara elinden geldiğince çözüm bulmaya çalışan tamirciler var. Ama bazı işlemler başarılı oluyor, bazıları başarısız. Bununla uğraşmak istemeyen adam da zırt pırt araba değiştiriyor. Ama ben uğraşırım. Bana göre araba dediğin 300.000km tık dememeli. Diyorsa, kullanım keyfinde çok ciddi bir avantaj yoksa, ben o arabayı bir daha almam. Kaybeden marka olur.

    Bilinçli tüketici olmak lazım. Seni bir kere dolandırana bir daha gidip "hadi beni bir kere daha dolandır" dememek lazım.

    Benden örnek: 1.8tfsi Audi A3 cabrio aldım. 38.000'de kavrama takımı değişti (garantiden), 70.000km'de yağ yakmadan ötürü araca komple motor yapıldı (kavga dövüş, garantiden), 72.000km'de mekatronik değişti, 160.000km'de araç zincir trigerli olmasına rağmen sente atladı, araca komple üst kapak yapıldı, 10.000TL masraf açtı. Bir daha VAG'dan araba alır mıyım? Almam.

    Aynı dönemde alınmış bir Subarum var. 32.000km'de LPG takıldı. Araç şu anda 210.000km'de. 178.000km boyunca LPG ile kullanıldı. Sadece bakımdan bakıma girdi. Bir daha Subaru alır mıyım? Kafama uyan bir modeli karşıma çıkarsa alırım. Subaru'da da başka sıkıntılar var. Şanzıman tamir kiti yok, çoğu ana mekanizmanın alt parçası satılmıyor. Takım olarak satılıyorlar falan... Ama işi biliyorum. ABD'de aynı hayvanlığı yapamıyorlar. O yüzden Avrupa piyasasında takım olarak satılan parçayı, ABD'de ihtiyacım olan parçayı alarak çözüyorum falan... Özetle işi biliyorum. O yüzden rahat yürüyor. Gene ideal değil. Ama hiç olmazsa Audi gibi yapılan geliştirmeleri müşteriye test ettirdikleri gelişme aşamasındaki teknolojiler barındıran bir sürpriz yuvası değil.

    Biraz bilinçli olmak lazım özetle.




  • Turkiyede arac ortalama yasi 13 degilmi? yilda 20bin km den ortalama 260bin km yani trafikteki cogu arac zaten 200bini cok tan gecmis 400-500bin km arac dolu sari sitede. O psikolojik sinir dediginiz size araci 10-15 kagit fazladan satmak icin uydurulmus seyler.

    Parce degisirken hos toyotaya gelipte anadolu motoru takmiyolar yada sahin kartal kapisi takmiyolar gene toyota parcasi oluyor ama naparsin herkesin elinde akilli telefon var ama kimse bir iki araba tamir videosu acayim demez ancak kulaktan dolma bilgilerle hareket eder...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.