Şimdi Ara

Arabamın ibresi 100 gösteriyor, fakat 90 la gidiyorum neden ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
0
Favori
22.776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz




    güzel yazı olmuş,elinize sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    Kadranların gerçek hızdan daha yüksek göstermesinin 2 ana nedeni var:

    1- Avrupa Komisyonunun (European Commission) araç üreticileri için bunu bir zorununluluk olarak belirlemesi.

    quote:

    4.4. The speed indicated must never be less than the true speed.

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31975L0443:en:NOT


    Hiç bir aracın hız kadranı gerçek hızdan düşüğünü gösteremez.
    Kadranlar fabrikasyon olarak buna göre kalibre edilir.
    Hız arttıkça bu kalibrasyondan dolayı gerçek hız ile kadaran hızı arasındaki fark da büyür.

    Komisyon kararı gereğince motorlu taşıtlar hız göstergesi ekipmanı ile ilgili 75/443/EEC komisyon direktifi ve bu direktifin değişikliğe uğramış 97/39/EC direktifine göre, hiçbir hız göstergesi gerçek araç hızından daha düşük bir değer gösteremez.
    Bu direktifte hız göstergesi ile aracın gerçek hızı arasında bir eşitlik verilmiştir. Bu eşitliğe göre; hız göstergesi (V1) ile aracın gerçek hızı (V2) arasındaki fark 0’a eşit yada daha büyük ve bu fark aracın gerçek hızının onda birinin 4 km/h ile toplamından daha küçük ya da eşit olarak verilmiştir.

    0 ≤ v1 - v2 ≤ V2/10 + 4km/h

    Bu formüle göre 180 km/s gösterge hızına sahip olan aracın gerçek taşıt hızı 160 km/s olabilir.





    2- Otomobil üreticilerinin kendilerini yasal olarak koruma altına alma düşüncesi.

    Kadranda gerçek hızınızdan daha düşük bir hızı okursanız, yani, siz farkında olmadan kadaranın size gösterdiğinden daha hızlı gidiyorsanız, başınıza gelecek her türlü olaydan dolayı (kaza, trafik cezaları vs) üretici firmayı dava edebilirdiniz. "Ben 100 km ile giderken gerçek hızım 110 km imiş, beni yanıltarak tehlikeye attılar" diye davalar açılabilirdi.

    Bu gibi davalarla yüzyüze gelmemek için ve durumu garantiye almak için firmalar, kadaranları her zaman gerçek hızdan daha fazla göstermesini sağlayacak şekilde ayarlarlar.
    90 sonrasında %3-4 gibi farklarla başlayıp hız yükdeldikçe %10'ların üstüne çıkabilir bu fark.

    En doğru hızı, ihmal edilebilecek bir hata payıyla GPS cihazlarıı gösterir.









  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    8 km çok büyük fark eğer lastik ve jantlar orjinal ise büyük ihtimal baskı balatadandır.Sanayi de test yapan yerler var,oralara götürüp bir denetin.

    Baskı balata ile kadran sapmasının alakası yoktur.

    "der ve noktayı koyar....

    Dostum bilgi çağındayız,interneti aç oku biraz araştır...o yoktur bu yoktur diyerek olmaz.

    Burdan birşeyler kap , öğren,kendini geliştir.Baskı balata kaçıyorsa kadran düşük gösterir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    8 km çok büyük fark eğer lastik ve jantlar orjinal ise büyük ihtimal baskı balatadandır.Sanayi de test yapan yerler var,oralara götürüp bir denetin.

    Baskı balata ile kadran sapmasının alakası yoktur.

    "der ve noktayı koyar....

    Dostum bilgi çağındayız,interneti aç oku biraz araştır...o yoktur bu yoktur diyerek olmaz.

    Burdan birşeyler kap , öğren,kendini geliştir.Baskı balata kaçıyorsa kadran düşük gösterir.



    Bana bunu kanıtla bakalım, öğrenelim, kendimizi geliştirelim. Bilgi çağının gerisinde kalmayalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    8 km çok büyük fark eğer lastik ve jantlar orjinal ise büyük ihtimal baskı balatadandır.Sanayi de test yapan yerler var,oralara götürüp bir denetin.

    Baskı balata ile kadran sapmasının alakası yoktur.

    "der ve noktayı koyar....

    Dostum bilgi çağındayız,interneti aç oku biraz araştır...o yoktur bu yoktur diyerek olmaz.

    Burdan birşeyler kap , öğren,kendini geliştir.Baskı balata kaçıyorsa kadran düşük gösterir.

    Alıntıları Göster
    Baskı Balata ve Kadran Sapması İlişkisi

    Basitçe açıklayacak olursak ;

    Bildiğimiz üzere baskı balata motor ve şanzıman arasında bulunur. Belli bir ömrü vardır. Periyodik olarak ''debriyaj balatası'' değiştirilir. Peki debriyaj balatası bittiğinde nasıl anlarız?

    Debriyaj balatası ; eğer ömrünü tamamlamışsa görevini yapamaz hale gelir. Motordan alınan hareketi şanzımana devredemez. Motor devri artmasına rağmen araç o oranda hızlanamaz.

     Arabamın ibresi 100 gösteriyor, fakat 90 la gidiyorum neden ?


    Peki bizim aracımızın hızını algılayan sensörler nerede bulunur? Daha önce ''Hız göstergesi niye takılı kalır?'' başlıklı konuda yazdıklarımı aynen ekliyorum.

    Hız göstergesi ; genelde tekerlek şaftlarından ya da göbeklerinden ölçüm yapan sensör kullanır. Sensör, birim zamanda karşısından geçen dişleri (şekilde görülen mili üzerindeki dişler) sayar. Şekillerde görebilirsiniz.

     Arabamın ibresi 100 gösteriyor, fakat 90 la gidiyorum neden ?


     Arabamın ibresi 100 gösteriyor, fakat 90 la gidiyorum neden ?




    Günümüz araçlarında bu sistem yerine daha çok şanzıman çıkışından ölçüm yapılıyor. Yine tekerleklerde var bu sensör (ABS sistemi için tekerleklerin hızı ölçülmek zorundadır) mevcuttur. En basiti bu olduğu için koydum.

    Şekilde şanzımandan ölçüm yapan sensör görülüyor. VSS : Vehicle Speed Sensor (Taşıt Hızı Sensörü)

     Arabamın ibresi 100 gösteriyor, fakat 90 la gidiyorum neden ?


    Ek olarak ;

    Buradaki yazıyı okuyabilirsiniz.

    VSS : Vehicle Speed Sensor

     Arabamın ibresi 100 gösteriyor, fakat 90 la gidiyorum neden ?






    Sonuç olarak ;

    Baskı Balatanın bitmeye yaklaşması durumunda göstergedeki sapma oranı artmaz. Çünkü Debriyaj Kavraması , VSS ile tekerleklerin yere temas noktası arasında değildir. Bu nedenle göstergedeki sapma miktarına bir katkısı yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Baskı Balata ve Kadran Sapması İlişkisi

    Basitçe açıklayacak olursak ;

    Bildiğimiz üzere baskı balata motor ve şanzıman arasında bulunur. Belli bir ömrü vardır. Periyodik olarak ''debriyaj balatası'' değiştirilir. Peki debriyaj balatası bittiğinde nasıl anlarız?

    Debriyaj balatası ; eğer ömrünü tamamlamışsa görevini yapamaz hale gelir. Motordan alınan hareketi şanzımana devredemez. Motor devri artmasına rağmen araç o oranda hızlanamaz.

     Arabamın ibresi 100 gösteriyor, fakat 90 la gidiyorum neden ?


    Peki bizim aracımızın hızını algılayan sensörler nerede bulunur? Daha önce ''Hız göstergesi niye takılı kalır?'' başlıklı konuda yazdıklarımı aynen ekliyorum.

    Hız göstergesi ; genelde tekerlek şaftlarından ya da göbeklerinden ölçüm yapan sensör kullanır. Sensör, birim zamanda karşısından geçen dişleri (şekilde görülen mili üzerindeki dişler) sayar. Şekillerde görebilirsiniz.

     Arabamın ibresi 100 gösteriyor, fakat 90 la gidiyorum neden ?


     Arabamın ibresi 100 gösteriyor, fakat 90 la gidiyorum neden ?




    Günümüz araçlarında bu sistem yerine daha çok şanzıman çıkışından ölçüm yapılıyor. Yine tekerleklerde var bu sensör (ABS sistemi için tekerleklerin hızı ölçülmek zorundadır) mevcuttur. En basiti bu olduğu için koydum.

    Şekilde şanzımandan ölçüm yapan sensör görülüyor. VSS : Vehicle Speed Sensor (Taşıt Hızı Sensörü)

     Arabamın ibresi 100 gösteriyor, fakat 90 la gidiyorum neden ?


    Ek olarak ;

    Buradaki yazıyı okuyabilirsiniz.

    VSS : Vehicle Speed Sensor

     Arabamın ibresi 100 gösteriyor, fakat 90 la gidiyorum neden ?






    Sonuç olarak ;

    Baskı Balatanın bitmeye yaklaşması durumunda göstergedeki sapma oranı artmaz. Çünkü Debriyaj Kavraması , VSS ile tekerleklerin yere temas noktası arasında değildir. Bu nedenle göstergedeki sapma miktarına bir katkısı yoktur.

    Alıntıları Göster
    @liontech16

    Biraz sabretseydin keşke, şu bilgi çağında kendini buralarda geliştirmiş arkadaş beni ikna edecekti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    @liontech16

    Biraz sabretseydin keşke, şu bilgi çağında kendini buralarda geliştirmiş arkadaş beni ikna edecekti

    Alıntıları Göster
    Her araçta hız bilgisi tekerlek üstünden mi alınır? Bizim araçta km teli şanzımana bağlanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Her araçta hız bilgisi tekerlek üstünden mi alınır? Bizim araçta km teli şanzımana bağlanıyor.

    Şanzımana bağlansın fark etmez. Debriyaj motorla şanzıman arasında. Bu yüzden debriyajın yıpranması sadece motor gücünün şanzımana aktarılmasında sorun çıkartır. Örnek verecek olursak debriyajınız kaçırıyor ise, önceden 5 vites 3000 rpm de 100 km-h hız yapan aracınız 80 km-h hız yapar, fakat kadran yine 80 gösterir kadran sapması olmaz. Çünkü siz kadranı şanzımandan alıyorsunuz ama sorun şanzımana gelmeden daha geride, yani aktarmada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Araç marka/model ne? Hız göstergeleri binek araçlarda en az %3 daha fazla gösterir hızı, AB normları çerçevesinde trafik kazalarını ve kayıpları azaltmak için yapılmış bir durumdur. Merak etmeyin, çoğu otomobilde 100-120 gibi hızlarda 7-9 km/h hız farkı oluyor. Anormal bir durum değil yani bu durum. Aracın yol bilgisayarı varsa oradan da takip edebilirsiniz. Mesela daha önce sahip olduğum Laguna II ile 120 km/h sabit hızla giderken araç ortalama hızımı 113.7 km/h olarak ölçüyordu, aynı şekilde GPS ölçümüyle de 113 km/h ile gittiğim görünüyordu. Benzer şekilde diğer Renault modelleriyle aynı sonuçlara ulaştım. Kadran hatası sıfıra yakın olan gördüğüm ve ölçtüğüm araçlar ise travego ve setra otobüsler.

    Kamyon ve otobüslerde kadran sapmaı yok dediğiniz gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Her araçta hız bilgisi tekerlek üstünden mi alınır? Bizim araçta km teli şanzımana bağlanıyor.

    Şanzımana bağlansın fark etmez. Debriyaj motorla şanzıman arasında. Bu yüzden debriyajın yıpranması sadece motor gücünün şanzımana aktarılmasında sorun çıkartır. Örnek verecek olursak debriyajınız kaçırıyor ise, önceden 5 vites 3000 rpm de 100 km-h hız yapan aracınız 80 km-h hız yapar, fakat kadran yine 80 gösterir kadran sapması olmaz. Çünkü siz kadranı şanzımandan alıyorsunuz ama sorun şanzımana gelmeden daha geride, yani aktarmada.

    Alıntıları Göster
    Otomobillerde zaten belli bir miktar sapma oluyor ancak kamyonlarda mesela gerçek hızı gösterir çok uzun tartışılacak bir konu.




  • Araclarin 0-100 olcumlerini hicbir sekilde ibreye bakarak yapamayiz o zaman. Zaten prof. olcumler driftbox gibi aletlerle yapiliyor bildigim kadariyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Otomobillerde zaten belli bir miktar sapma oluyor ancak kamyonlarda mesela gerçek hızı gösterir çok uzun tartışılacak bir konu.

    Kamyon ve otobüslerde neden sapma olmuyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    8 km çok büyük fark eğer lastik ve jantlar orjinal ise büyük ihtimal baskı balatadandır.Sanayi de test yapan yerler var,oralara götürüp bir denetin.

    Baskı balata ile kadran sapmasının alakası yoktur.

    Ben de bir türlü mantık kuramadım.

    Baskı Balata-Kadran Sapması??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    8 km çok büyük fark eğer lastik ve jantlar orjinal ise büyük ihtimal baskı balatadandır.Sanayi de test yapan yerler var,oralara götürüp bir denetin.

    Baskı balata ile kadran sapmasının alakası yoktur.

    Ben de bir türlü mantık kuramadım.

    Baskı Balata-Kadran Sapması??

    +1907




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    @liontech16

    Biraz sabretseydin keşke, şu bilgi çağında kendini buralarda geliştirmiş arkadaş beni ikna edecekti

    Teknik bir konu olunca duramam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    @liontech16

    Biraz sabretseydin keşke, şu bilgi çağında kendini buralarda geliştirmiş arkadaş beni ikna edecekti

    Teknik bir konu olunca duramam.



    Alıntıları Göster
    Benim arabada 120 gösterirken GPS 116 diyor. Dijital gösterge bile biraz fazla gösteriyor.




  • Şu ''Kamyonlarda kadran sapması yoktur.'' muhabbetini bırakalım arkadaşlar. Yeryüzündeki her ölçüm cihazında olduğu gibi kamyonlarda da kadranda hata payı vardır.

    Aşağıdaki açıklamalar yetmiyorsa uzun uzun tartışırız.


    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Kamyonların ve otobüslerin hız göstergelerin hatasız gösterdiğine inanmıyorum. Bu bir şehir efsanesi olsa gerek

    Her mekanik cihazın mutlaka bir üretim tolareansı vardır. Göstergenin dijital olması ölçümün dijital alındığını göstermez. Nihayetinde tüm sistemler aks milinin dönüş hızını ölçerler veya tekerin dönüş hızını ölçerler (mesela ABS sensöründen alırlar) Eski göstergeler. Eddy-current dediğimiz yöntemle çalışırdı ve hata oranı çok yüksekti. Şimdikiler bir pulsemetre ile çalışıyor ama pulsemetre bile olsa hata payı var ve bu pay gözardı edilemez. Toleransı çok düşük bir sistem oluşturmak için hassas komponentler kullanmanız gerekir. Ben elektronikçi değilim ama basit bir voltmetrenin bile bir ölçüm hata payı olduğunu, ancak pahalı voltmetrelerde bu hatanın çok düştüğünü bilirim.

    Hata payı olmayan insan yapımı cihaz olmaz. Atom saatlerinin bile hata payı vardır.
    Gösterge hatası ile ilgili ve lastikten kaynaklı hatalarınızı ölçebileceğiniz bir kaç link:
    http://www.paspeedo.com/calculator.htm
    http://www.consumer.org.nz/news/view/speedometer-accuracy
    http://www.webcalc.net/calc/0787.php
    http://trafficlaw.com.au/speedos.html

    Ayrıca gösterge hata tıoleransları UNECE'nin 39 nolu yönetmeliği ile düzenlenmektedir.
    http://www.unece.org/leginstr/trans.htm
    http://live.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs21-40.html

    Buna göre;
    Gösterilen hız gerçek hızdan daha az olmamalıdır
    Gösterilen hız gerçek hızın %110 fazlası + 4 Kms fazlasını aşmamalıdır.

    Üreticiler bu toleranslar dahilinde üretim yaparlar. Yani Avrupada gösterge hataları yasayla düzenlenmiştir. Sizin sandığınız gibi keyfi bir durum söz konusu değildir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Kuşkusuz yeni kalibre edilmiş bir radar cihazıyla yapılan ölçümde dahi hata payı vardır. Ancak ihmal edilebilir hata payı ile ihmal edilemeyecek kadar büyük hata payı arasındaki farkı anlatmama gerek yok sanırım. Kalibre edilmiş radar cihazı 90 kms gerçek hızı 89,999999 hata payı ile ölçüyorsa aynı hızı 100 kms olarak ölçen kadranınızdaki hata payının aynı olduğunu söyleyemeyiz herhalde. Bu iki hata payına aynı gözle mi bakacağız?

    Öte yandan otobüs ve kamyonların göstergesi doğru, otomobillerinki hatalı göstermektedir iddianız şunu açıklamanızı gerekli kılıyor: firmalar neden otobüslere hata payı çok düşük kadran koyuyorken otomobillere hata payı yüksek kadaran koyuyor? Bunun rasyonel bir açıklaması var mı?

    Kaldı ki, UNECE'nin regülasyonu kamyon-otobüs -otombil ayrımı yapmaksızın tüm karayolu araçları (vehicle) için kadran hatası düzenlemeleri getirmektedir.

    Öte yandan, biraz araştırırsanız elinizdeki telefon veya basit mobil GPS cihazlarının yüksek hata payları ile çalıştığını da görebilirsiniz. Bu benim iddiam değil, bir vakıa. Bu tür GPS cihazlarında sapma metrelerce olabilmektedir. Yani GPS'e de bence çok güvenmeyin.

    Benim otobüs işletmecisi tanıdığım yok, dolayısıyla test edemem ama şunu gözlemledim: Otobüsün kadranı ile takometrenin göstergesi arasında fark vardı. Şimdi hangisi doğru? takometre mi kadran mı? Bu da benim kişisel gözlemim.

    Kişisel subjektif gözlemlerimizden ziyade somut verilere bel bağlasak daha doğru olur kanaatindeyim ve somut veriler kadran hatası konusunda araç tipi ayrımı yapmıyor. yaparsa da nedenini açıklamak gerek.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    @liontech16

    Biraz sabretseydin keşke, şu bilgi çağında kendini buralarda geliştirmiş arkadaş beni ikna edecekti

    Kendisinden haber alinamiyor halen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Her araçta hız bilgisi tekerlek üstünden mi alınır? Bizim araçta km teli şanzımana bağlanıyor.

    Şanzımana bağlansın fark etmez. Debriyaj motorla şanzıman arasında. Bu yüzden debriyajın yıpranması sadece motor gücünün şanzımana aktarılmasında sorun çıkartır. Örnek verecek olursak debriyajınız kaçırıyor ise, önceden 5 vites 3000 rpm de 100 km-h hız yapan aracınız 80 km-h hız yapar, fakat kadran yine 80 gösterir kadran sapması olmaz. Çünkü siz kadranı şanzımandan alıyorsunuz ama sorun şanzımana gelmeden daha geride, yani aktarmada.

    Benim araçta da ilk aldığımdan bu yana 5. viteste 3000 devirde 100 km hız yapıyor. yediyıl geçti yine 3000 devirde 100km hız yapıyor. yani hiç bir değişiklik yok 7 yıldır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetera

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Her araçta hız bilgisi tekerlek üstünden mi alınır? Bizim araçta km teli şanzımana bağlanıyor.

    Şanzımana bağlansın fark etmez. Debriyaj motorla şanzıman arasında. Bu yüzden debriyajın yıpranması sadece motor gücünün şanzımana aktarılmasında sorun çıkartır. Örnek verecek olursak debriyajınız kaçırıyor ise, önceden 5 vites 3000 rpm de 100 km-h hız yapan aracınız 80 km-h hız yapar, fakat kadran yine 80 gösterir kadran sapması olmaz. Çünkü siz kadranı şanzımandan alıyorsunuz ama sorun şanzımana gelmeden daha geride, yani aktarmada.

    Benim araçta da ilk aldığımdan bu yana 5. viteste 3000 devirde 100 km hız yapıyor. yediyıl geçti yine 3000 devirde 100km hız yapıyor. yani hiç bir değişiklik yok 7 yıldır.

    Araç nedir ? Kaç km de ?




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.