Şimdi Ara

Arabanı Eleştirebilir misin? (40. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
803
Cevap
34
Favori
29.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
28 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu zamana kadar kullandigim araclari da aklimda kalanlarla yazayim.



    2009 yilinda, 2005 model symbol dizel aldim. Paketini hatirlamiyorum. Aldigimda 80bin km de idi. Buyuk ihtimal dusurulmustu :) 12 bin tl gibi rakama almistim.

    +cok az yakiyordu. Yeni evlenmistim. Yakit parasi beni hic uzmedi. 2 yil kullandim. 2 yilda 50bin km yapmisim.

    Baska da bir artisi yoktu ;)

    -frenleri kotu bile degil berbat

    -cekisi tek kisi klima kapali ise iyi ama klima acik 2-3 kisi binerseniz araba gitmiyor. Gitse de durmuyor

    -donanim diye bisey yok

    Fazla bisey yazmaya gerek yok. Toros un dizel ve klimali hali. Bir insanin hayatina onem vermiyorsaniz ve yakit harcamasi dusuk olsun diyorsaniz alin bu araci verin.

    2011 de 13 bin tl ye filan sattim.



    Gittim symbol un benzinli sifirini aldim. Ne diye aldiysam ben de bilmiyorum. 22 bin tl ye filandi sanirim. Kasko dahi yaptirmadim :)

    +onceki dizeline gore ic trim sesi yok. Tabi yeni olmasina bagladim

    +vergi avantaji. 1.2 idi

    +frenler onceki dizele gore bi nebze iyilestirilmis

    -dizelden daha kotu. Performans yerlerde

    -klima hic iyi degildi



    Sonuc olarak ucuz bir araba. Lpg ile dizele yakin ekonomi ile kullanilabilinir. Cok buyuk beklenti icerisine girmemek lazim. 1 yil kullandim.



    2012 de 23 bine sattim. 15 bin kmde sattim.



    2012 de sifir d sinifi araclara baktim. Cocuk vardi artik. Once insignia yi test etmek icin bayiye gittim. Ellerinde yoktu test araci. Haftaya gelin dediler. Yine gittim. Yine arac yok. Oradan vw ye gittim. Passati denedim. Symbolden sonra tabi cok iyi geldi. Dedim ne kadar, passat 1.4 tsi comfortline manuel. 60 bin tl. Dedim tamam. Dedi elimizde yok. Siparis verecez. Onceki sifir symbolu gidip hemen almistim. Biraz garipsedim. Sonra internette baktim. Dizeller icin millet 5-6 ay araba bekliyormus. Neyse ne zaman gelir. Siparis verirsek 2 ayda gelir. 1000 tl kapora istediler. İyi dedim verdim 1000 tl yi. 2 hafta sonra aradilar. Dedi arac erken geldi. Bedeli gecin hemen islemlere baslayalim. Gonderdim parayi 2 gun sonra gittim teslim aldim. Bu arada otv zammi gelmisti. Onu eklemediler. Liste fiyati o zaman 61.5 du. 60bin tl ye aldim. Suan 4.5 yil oldu. Hals ayni araci kullaniyorum. Suan 60bin km de. Once eksileri yazayim.

    -ic trim sesi her yil artiyor. Servise gidiyorsunuz kesiyorlar ama sonra yine ortaya cikiyor. Ogrendim ben de. Kendim yapiyorum artik. Trimi sokup icindeki sungeri yenileyip tekstil bantla sungeri yapistiriyorsunuz. İslem tamam. Ses filan kalmiyor.

    -alt takimlardan ses geliyor bozuk yollarda. Bulundugum yerdeki yollardan kaynakli. Cok bozuk yollar. Bilmiyorum yollar iyi olsa yine ses gelirmiydi.

    -geri vitese ilk geciste biraz zor geciyor. Aldigimdan beri boyleydi. Her servise gittigimde soyledim normal dediler. Baska passat lara baktim. Onlarda yok. Ugrasmadim servisle. Hala ayni.

    -donanim gercekten az. Led farlar olabilirdi. Navigasyon yok. Almaya kalksaniz bir araba parasi. Koltuklarda en azindan parcali deri kullanabilirlerdi. Arka diz mesafesi cok da iyi degil. Biraz bagajdan kisip mesafeyi arttirabilirlerdi.

    -performans ilk kalkislarda zayif bence. Tamam 2500 devirden sonra fena degil ama alt devirde cok zayif geliyor

    -benzinli olmasina ragmen motor sesini fazla aliyor.

    -ayaginizi biraz gaz pedalina koyun kopek gibi yakiyor :)



    +sakin kullanimlarda 7-8 lt tuketimi kolayca yakalayabiliyorsunuz. Ama biraz yuksek devirlere cikin 15-20 lt hayal bile degil :)

    +yani konforlu sayilir. Ben pek rahatsiz olmadim

    +pasif ve aktif guvenlik bana gore yeterli. Bir kez dag yolunda giderken karsimdan gelen hatali sollamaya cikti. Banketsiz yolda idik. Mecbur seritten cikip sag tarafa dustum. Aracimin sag taraftaki lastikler tamamen mucur yolda, sol tekerler asfaltta kaldi. Cikar cikmaz en fazla 50 metre sonra yolun bittigini gordum. Solumda da hatali sollayan arac vardi. Korkarak frenledim. Cizgisini bozmadan durdu. Baska araclari bilmiyorum ama symbol ile olsaydim kesinlikle sonuc bu olmazdi :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araba benim olmasa da babamın arabasını biraz eleştireyim. Arabamız Skoda Fabia station vagon bir araba. 2012 yılında sıfırını 40.000'e almıştık. Arabanın iç malzeme kalitesine felan pek bahsetmiyeceğim. Bu segmentte olan arabalar klasik sert plasiktir.Araba'da 1.6 dizel motor olmasına rağmen ağır bir motor. Torkundan dolayı galiba. Yokuşlar'da sıfırdan kalktığınızda kalkıyor kalkmasına fakat hızlanmıyor :D. Normal yolda bile abansanız gaza sanki ivmelenme varmış gibi yavaş yavaş hantal hantal kalkıyor. Vites geçişlerini çok seri yapabiliyorsunuz bu çok hoş bir şey. Mekanik aksaı fena değil. Sesi biraz fazla içeri alıyor. Sanırım diyebileceklerim bu kadar.
  • 2011 Fiat Bravo Multiair
    Benzin çok yakması dışında bir sorunum yok şuan için :)
    Şehir içi 8-8.5 litre, spor modu açarsam arada 9 lt ortalama oluyor :/
  • CyberBot kullanıcısına yanıt
    aracı kullandınız mı bilmiyorum ancak performans göreceli bir kavram olduğu için bana yetiyor.
    elbette 90 hp veya 110 hp motorlar ile kıyaslamamak lazım.
  • honda jazz 2012 olumlu tarafları- içi büyük dışı küçük ferah geniş bir araç
    - gayet makul yakıt tüketimi (cvt)
    - sorun çıkarmaması
    - kullanım kolaylığı (oyuncak araba gibi tam acemilik atılacak araba)
    - ikinci eli
    - her sorununuza kolay yanıt bulabileceğiniz fan grupları

    honda jazz 2012 olumsuz tarafları
    - klasik honda işte boyası ince
    - ön tamponu göremiyorsunuz tipinden dolayı
  • konuyla alakalı değil ama tam hatırlayamadım şimdi, senin honda da mı vardı rölanti problemi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    konuyla alakalı değil ama tam hatırlayamadım şimdi, senin honda da mı vardı rölanti problemi?

    Evet. Ama artik ne durumdadir bilmiyorum Oksijen sensoruyle ilgili olabilir yalniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SirDavos

    2011 Fiat Bravo Multiair
    Benzin çok yakması dışında bir sorunum yok şuan için :)
    Şehir içi 8-8.5 litre, spor modu açarsam arada 9 lt ortalama oluyor :/

    Bendedede t-jet var multiaır daha az yakıyor bende lpgde var.
  • Fazla yakıt
    Fazla vergi
    Büyük olmasından dolayı park yeri sıkıntısı
    Her sene muayene
    Ticari şeklinde olmasından dolayı içerisinde ufak tefek yerlerden plastiklerden çok ses geliyor
    Daha da öyle bir şeyi yok sayılır

    2005 1.9 TDİ Caddy
  • 2008 dizel era select donanım paketi:
    -Donanım konusunda sıkıntı yok. Yeterli.
    -Lakin uzun yolda en ufak çukurda yumuşak olan arka amortisörler zıpzıp gibi oluyor.
    -6 lt altına asla inmeyen ort. yakıt tüketimi.
    -Bizemi özel bilmiyorum ama 3 yılda 15000 tl den fazla masraf. (yakıt hariç 3 seferde 6000+6000+3000 şeklinde. Extralar hariç)
    -Birde içeriye fazla ses alıyor başkada sorunumuz yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2003 Doblo:

    Bu arabanın koltuğunu tasarlayan mühendisin,kabul edinin,kumaşını dikenin,fabrikasıda elektrik veren tedaşın,elektrik teline konan kuşa kadar sövmek lazım
  • 2004 Dacia solenza rapsodie

    -Şehir içi 8.5 litre şehirdışı sakin 6 litre agresif 8-9 litre

    -Ses yalıtımı kötü

    -Klima ve elektronik diğer donanımlar yok

    -Yol tutuşu iyi değil



    Olumlu

    -Fren sistemi iyi

    -Amortisör yeni araçlara göre gayet yumuşak





    2016 Dacia Logan Mcv

    -Ses yalıtımı kötü

    -Amortisörler çok sert

    -Fren sistemi kötü

    -Arka da hoparlör yok

    -İnsan dokunmatik ekran koyar

    -Çukura girince araçta takır tukur ses geliyor



    Olumlu

    -Şehir içinde 5 litre uzun yolda normal kullanımda 4 litreyi geçmiyor ama agresif kullanımda 5-6 litre mazot yakar

    -Torku gayet iyi

    -İç hacmi geniş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2009 golf 6. Suspansiyonları fazla yumuşak , virajda yana yatıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 8 senedir kullandığım mitsubishi asx için yorumlarım;


    eksilerinden başlayayım;


    - çok ses alıyor. yol sesi özellikle. rüzgar sesi yalıtımı fena değil ama yol sesi yalıtımı cidden sıkıntı.

    - trim sesi çok fazla maalesef. km yükseldikçe daha da arttı. ben alışkınım artık. ayrıca yan camlardan da yarım açıkken tıkırdama sesleri geliyor, takozları sıkmam lazım.

    - vites topuzu derisi rezalet. direksiyon derisi eh işte (makyajsız kasada o da rezaletti ama makyajla düzelttiler)

    - sürücü koltuğu derisi çok kötü. maalesef minder kısmında yırtık var. yamadım geçtim. diğer koltuklar sağlam neyse ki.

    - egzoz sisteminde ciddi bir korozyon var. 150 bin km 2012 model araba. bu kadar korozyon bu yaşta arabada normal olabilir ama.

    - yedek parçası emsallerine göre pahalı sayılır. ve bazı parçalarını öyle hemen bulamazsın. yerli arabalar ya da piyasada tutulan arabalar gibi değil. yetkili servisinde mevcut ya da internette mevcut ama bir egea'nın en kıl parçasını bile maksimum 2 günde bulursun asx'in belki 2 haftada. örneğin benim araba cam tavan, allah korusun kırıldı diyelim. ya internetten çıkmasını alıcam (var neyse ki) ya da yetkili servisten alıcam ama muhtemelen japonya'dan gelecek o da bir ayı bile bulur belki uzar bile. neyse ki hayati parçaları hemen bulabiliyorum hayati olmayan parçaları da sağlam, öyle hemen bozulacak tarzda değil.

    - tutulmadığı için piyasası iyi değil. aslında çok iyi bir araba ama dediğim gibi tutmamış bir araba. bu arabayı alıp satmak için değil binmek için alacaksın. ben mesela 8 senedir biniyorum. benim için önemli değil ama al satçı adama yaramaz ciddi zarar ettirir hele bu ekonomide. ama binmek için alan memnun kalacaktır.


    artılarına gelirsem;


    + yakıtı gerçekten az. ben lpg takmaya bile gerek duymadım.

    + triger zincirli. 300 - 400 bin km yapıp hala triger değiştirmeyen asx'ler biliyorum.

    + bakımları oldukça basit. eli anahtar tutan biri 15 bin bakımını rahatlıkla kendisi yapabilir.

    + yol tutuşu iyi. frenleri iyi.

    + tasarımı göreceli tabi ama özellikle ön tasarımı çok şık. hormonlu evo :)

    +soğutma ve ısıtma sistemi muazzam. yazı kışa çevirir kışı da yaza. şu an havalar cidden soğuk ve arabanın içerisi yola çıktıktan maksimum 5 dakika sonra meşhur çorum kaloriferi gibi :) . mitsubishi aynı zamanda klima markası olduğu için fazla söze gerek yok.

    + içindeyken güvende hissettiriyor. yüksek hızlarda yola iyi oturuyor.

    +yaşına rağmen donanımı oldukça iyi. çalışmayan hiç bir aksamı yok. 150 bin km'de 2012 model bu araç.

    + amortisörleri orta sertlikte. konforlu bir yolculuk vaad ediyor.

    + geniş iç hacim. rahat ve ferah diyebilirim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 14 Ocak 2025; 21:27:40 >




  • 2014 Toyota Auris Advance donanım CVT otomatik.


    En kötü yanı farları.


    A y d ı n l a t m ı y o r.......


    Dünya para verip Amerikan LED aldım yine olmadı, yine olmadı.


    Mercekli far. Merceği mi çok kalın yaptılar, ne yaptılar bilmiyorum.


    Bunu planlayan gerzek Japon mühendisi Türkiye'nin ara yollarında bir de yağmurlu havada geceleyin oturtacaksın o koltuğa, yoldan çıkarsa vereceksin kutup ayılarına bahtı açılsın diye....


    Kapı içi kumaş döşemelerin altında nasıl bir dolgu malzemesi varsa, beyaz beyaz kumaşa bastırdıkça yüzeye çıkıyor. Koltuk kumaş temizleyici ve mikrofiber bez ile kolayca siliniyor ama işte...


    Keza koltuk döşemeleri aşırı leke tutuyor. Yine koltuk kumaş temizleyici ve mikrofiber silme işi...


    Ayda bir kez kapı içleri ve koltukları silmek lazım geliyor. Dışarıda iç dış 500 TL alıp bu işi yapmayan yıkamacılara pışık yapıp siz girişiyorsunuz.


    Ha bu işin çözümü 10.500 TL bayılıp "Otom" marka araca özel koltuk kılıfı diken işletmeden bir tane sipariş etmek ama şimdilik öteliyoruz işte ekonomi malum. Hem belki tam elektrikliye geçeriz.


    Klasik Japon işi biraz fazla yol gürültüsü alıyor içeri.


    Yol bilgisayarında anlık yakıt tüketimini göremiyorsun. Sıfırladıktan sonraki ortalama tüketimi veriyor.


    Multimedya'da gömülü Navigasyon yok. Cep telefonuna mahkum kalıyoruz. Servisler deli paraya navigasyon kiti takıyormuş ama onun yarı parasına en kalitelisinden Android multimedya alıp taktırmak daha mantıklı olur.


    Olumlu yanlarını ise say say bitmez.


    10 senedir kilometre bakımı hariç bir kez akü değiştirdim.


    7 yıldır LPG ile kullanıyorum hiç bir sorun çıkarmadı.





  • Lada Vega 1.5 8V



    Artılar


    Parçaları ucuz, periyodik bakımlar yetkili servsite 2000 TL tutuyor.


    Motoru 1.5 78 PS, iyi gidiyor, 320 binde olmasına rağmen.


    Yakıtı iyi, 27 litre LPG ile full şehir içi 220 km yol yapıyor araçta sıralı sistem yok.


    İçi yayla gibi geniş.


    Göğüs yumuşak plastik, kapılarda tam boy kumaş panel var, tavanda 3 tane tutamak, ön-arka tavan lambası, arka kol dayama ve bagaja ulaşma, kaput hidroliği, kaput halısı var.


    Eksiler


    Arka davlumbazlar plastik olarak yok, sac kısımları çürütüyor


    Fren servosu ve boğaz kelebeği arada bozulur


    Trim sesleri gelir

  • drexel D kullanıcısına yanıt

    Muhteşem bir araç bence. Bunun övülecek yanı yoksa dünyada övülmeye değer araç yoktur.

  • Jeremy Klakson kullanıcısına yanıt

    japon arabaları basit ve sorunsuzdur


    bu felsefe ile bende bir corolla cross aldım


    alıp kısmetse uzun soluklu binmek için.

  • Volkswagen Transporter (2016)

    -Bence bu arabayı alacaksın her boka yarıyor. Hem gidiyor hem yer çok. Mükemmel. Arkaya yatak matak at. Otomatik hem harika. 2 motor dizel. Hala özlem duyuyoruz rahatlığına :)) Tabi ilkeldi içi, ısıtma vs yoook.


    Hyundai Tucson 2020 N-Line

    (+):

    -N Line'a özel siyah jantlar için bile düşülür. Mükemmel detay hele beyaz arabaysa (bizim öyleydi)

    -Koltuklar alkantra (deri+kumaş) harika bir his. Deri sevenleri anlamıyorum. Arabada deri varsa premium diyorlar. Halbuki konfor ve rahatlık kumaş koltukta bence. Çok güzel bir şey.

    -Dizel olduğu için tabi yakıtı çok iyiydi. 750-800km kullanıma göre gidiyordu tek depo. Cidden bir araba minimum 700-800 gitmeli tek depo. (Elektrikli araç ise en az 600 olmalı )

    -Sunroof'u sonuna kadar açılan nadir araçlardan herhalde. 2 kişi çıkıyorduk :)))) (yeni kasalarda yarım açılıyor)

    -Dümdüz sadece hız sabitleyici var. Keşke adaptifi de olaydı xD

    (-):

    -4x2 olduğu için patinaja düşüyordu arada tekerlere de bağlı olarak tabi.

    -Direksiyon ısıtma yoktu, ama koltuk vardı. Kışın yeminlen direksiyonu ellerken ellerim katılaşıyordu :))))




    Hyundai Tucson 2024 N-Line (2021 kasa)

    (+):

    -Adamlar 2021'de direksiyon ısıtma, koltuk ısıtma+soğutma, arka koltuk ısıtma, 360 kamera gibi özellikleri artık standart seviyesine indirmeye başlamışlardı. Halbuki bunlar çok üst seviye araçlarda oluyor genelde. Standartlaşması çok iyi oldu. Ben milyonlarca TL verip kışın titreyerek direksiyonu tutuyorsam banane o arabadan. 200 basmasın bir yerde kalmasın ama götümü elimi ısıtsın :)))

    -Jantlar siyah olmasa da 2020'deki gibi "Kar tanesi" görselliğinde çok güzel bir jant.

    -4x4 akıllı olsa da patinaj sorunu hiç yok.

    -Hız sabitleyicinin her türlüsü var , sıkışık trafikte bırakıyorsun abi kendi mesafeyi ayarlıyor. bu rahatlık bambaşka.

    -Cidden subwoofer çok şey değiştiriyor. Ses sisteminin zevki bambaşka. Tiz seven biri değilim, bass ağırlıklıyım. Harika.

    (-):

    -Sunroof yarım açılıyor :')))

    -Kablosuz carplay yokkkk :'(( (bu hala üzen konulardan ama 2liralık cihazlarla halledilir, kablo yetiyor doğrusu)

    -Benzin olunca işte 580-650km arası yakıyor ECO kullanımına bağlı. Üzüyor bazen :))

    -Yani çok aşırı premium bir araba sürmediğim için karşılaştırma yapamam ama yol mu rüzgar mı artık ayırt edemesem de biraz ses alıyor doğrusu.



    Aile arabası sakin kullanıcı olduğum için dengesiz tecrübelerim yok. Sakin konforlu sürüşleri tercih ediyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MordSithh -- 26 Ocak 2025; 20:44:30 >




  • Peugeot 208, otomatik ve 2014 model. Güncelleme yapıyorum.

    Son bir iki aydır konsoldan ciddi zırıltı geliyor, sonunda bu da oldu yani. Konsolu söktürme taraftarı değilim.

    Silecek su motoru çalışmıyor.

    Kapı fitilleri iyice yıprandı ve çatladı, kopmak üzere.

    Arka sağ stop lambasının 1 adet ledi çalışmıyor (tamiri mümkün değil, komple arka stop değişiyor).

    Yarı otomatik şanzıman zaten leş.

    Devamını sonra yazarım ilaveler geldikçe.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 26 Ocak 2025; 21:18:55 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.