< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Arabanı Eleştirebilir misin? (40. sayfa)



-
-
Araba benim olmasa da babamın arabasını biraz eleştireyim. Arabamız Skoda Fabia station vagon bir araba. 2012 yılında sıfırını 40.000'e almıştık. Arabanın iç malzeme kalitesine felan pek bahsetmiyeceğim. Bu segmentte olan arabalar klasik sert plasiktir.Araba'da 1.6 dizel motor olmasına rağmen ağır bir motor. Torkundan dolayı galiba. Yokuşlar'da sıfırdan kalktığınızda kalkıyor kalkmasına fakat hızlanmıyor :D. Normal yolda bile abansanız gaza sanki ivmelenme varmış gibi yavaş yavaş hantal hantal kalkıyor. Vites geçişlerini çok seri yapabiliyorsunuz bu çok hoş bir şey. Mekanik aksaı fena değil. Sesi biraz fazla içeri alıyor. Sanırım diyebileceklerim bu kadar. -
2011 Fiat Bravo Multiair
Benzin çok yakması dışında bir sorunum yok şuan için :)
Şehir içi 8-8.5 litre, spor modu açarsam arada 9 lt ortalama oluyor :/ -
aracı kullandınız mı bilmiyorum ancak performans göreceli bir kavram olduğu için bana yetiyor.
elbette 90 hp veya 110 hp motorlar ile kıyaslamamak lazım. -
honda jazz 2012 olumlu tarafları- içi büyük dışı küçük ferah geniş bir araç
- gayet makul yakıt tüketimi (cvt)
- sorun çıkarmaması
- kullanım kolaylığı (oyuncak araba gibi tam acemilik atılacak araba)
- ikinci eli
- her sorununuza kolay yanıt bulabileceğiniz fan grupları
honda jazz 2012 olumsuz tarafları
- klasik honda işte boyası ince
- ön tamponu göremiyorsunuz tipinden dolayı -
konuyla alakalı değil ama tam hatırlayamadım şimdi, senin honda da mı vardı rölanti problemi? -
quote:
Orijinalden alıntı: anaconda41
konuyla alakalı değil ama tam hatırlayamadım şimdi, senin honda da mı vardı rölanti problemi?
Evet. Ama artik ne durumdadir bilmiyorumOksijen sensoruyle ilgili olabilir yalniz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: SirDavos
2011 Fiat Bravo Multiair
Benzin çok yakması dışında bir sorunum yok şuan için :)
Şehir içi 8-8.5 litre, spor modu açarsam arada 9 lt ortalama oluyor :/
Bendedede t-jet var multiaır daha az yakıyor bende lpgde var. -
Fazla yakıt
Fazla vergi
Büyük olmasından dolayı park yeri sıkıntısı
Her sene muayene
Ticari şeklinde olmasından dolayı içerisinde ufak tefek yerlerden plastiklerden çok ses geliyor
Daha da öyle bir şeyi yok sayılır
2005 1.9 TDİ Caddy -
2008 dizel era select donanım paketi:
-Donanım konusunda sıkıntı yok. Yeterli.
-Lakin uzun yolda en ufak çukurda yumuşak olan arka amortisörler zıpzıp gibi oluyor.
-6 lt altına asla inmeyen ort. yakıt tüketimi.
-Bizemi özel bilmiyorum ama 3 yılda 15000 tl den fazla masraf. (yakıt hariç 3 seferde 6000+6000+3000 şeklinde. Extralar hariç)
-Birde içeriye fazla ses alıyor başkada sorunumuz yok.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
2003 Doblo:
Bu arabanın koltuğunu tasarlayan mühendisin,kabul edinin,kumaşını dikenin,fabrikasıda elektrik veren tedaşın,elektrik teline konan kuşa kadar sövmek lazım -
2004 Dacia solenza rapsodie
-Şehir içi 8.5 litre şehirdışı sakin 6 litre agresif 8-9 litre
-Ses yalıtımı kötü
-Klima ve elektronik diğer donanımlar yok
-Yol tutuşu iyi değil
Olumlu
-Fren sistemi iyi
-Amortisör yeni araçlara göre gayet yumuşak
2016 Dacia Logan Mcv
-Ses yalıtımı kötü
-Amortisörler çok sert
-Fren sistemi kötü
-Arka da hoparlör yok
-İnsan dokunmatik ekran koyar
-Çukura girince araçta takır tukur ses geliyor
Olumlu
-Şehir içinde 5 litre uzun yolda normal kullanımda 4 litreyi geçmiyor ama agresif kullanımda 5-6 litre mazot yakar
-Torku gayet iyi
-İç hacmi geniş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2009 golf 6. Suspansiyonları fazla yumuşak , virajda yana yatıyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
8 senedir kullandığım mitsubishi asx için yorumlarım;
eksilerinden başlayayım;
- çok ses alıyor. yol sesi özellikle. rüzgar sesi yalıtımı fena değil ama yol sesi yalıtımı cidden sıkıntı.
- trim sesi çok fazla maalesef. km yükseldikçe daha da arttı. ben alışkınım artık. ayrıca yan camlardan da yarım açıkken tıkırdama sesleri geliyor, takozları sıkmam lazım.
- vites topuzu derisi rezalet. direksiyon derisi eh işte (makyajsız kasada o da rezaletti ama makyajla düzelttiler)
- sürücü koltuğu derisi çok kötü. maalesef minder kısmında yırtık var. yamadım geçtim. diğer koltuklar sağlam neyse ki.
- egzoz sisteminde ciddi bir korozyon var. 150 bin km 2012 model araba. bu kadar korozyon bu yaşta arabada normal olabilir ama.
- yedek parçası emsallerine göre pahalı sayılır. ve bazı parçalarını öyle hemen bulamazsın. yerli arabalar ya da piyasada tutulan arabalar gibi değil. yetkili servisinde mevcut ya da internette mevcut ama bir egea'nın en kıl parçasını bile maksimum 2 günde bulursun asx'in belki 2 haftada. örneğin benim araba cam tavan, allah korusun kırıldı diyelim. ya internetten çıkmasını alıcam (var neyse ki) ya da yetkili servisten alıcam ama muhtemelen japonya'dan gelecek o da bir ayı bile bulur belki uzar bile. neyse ki hayati parçaları hemen bulabiliyorum hayati olmayan parçaları da sağlam, öyle hemen bozulacak tarzda değil.
- tutulmadığı için piyasası iyi değil. aslında çok iyi bir araba ama dediğim gibi tutmamış bir araba. bu arabayı alıp satmak için değil binmek için alacaksın. ben mesela 8 senedir biniyorum. benim için önemli değil ama al satçı adama yaramaz ciddi zarar ettirir hele bu ekonomide. ama binmek için alan memnun kalacaktır.
artılarına gelirsem;
+ yakıtı gerçekten az. ben lpg takmaya bile gerek duymadım.
+ triger zincirli. 300 - 400 bin km yapıp hala triger değiştirmeyen asx'ler biliyorum.
+ bakımları oldukça basit. eli anahtar tutan biri 15 bin bakımını rahatlıkla kendisi yapabilir.
+ yol tutuşu iyi. frenleri iyi.
+ tasarımı göreceli tabi ama özellikle ön tasarımı çok şık. hormonlu evo :)
+soğutma ve ısıtma sistemi muazzam. yazı kışa çevirir kışı da yaza. şu an havalar cidden soğuk ve arabanın içerisi yola çıktıktan maksimum 5 dakika sonra meşhur çorum kaloriferi gibi :) . mitsubishi aynı zamanda klima markası olduğu için fazla söze gerek yok.
+ içindeyken güvende hissettiriyor. yüksek hızlarda yola iyi oturuyor.
+yaşına rağmen donanımı oldukça iyi. çalışmayan hiç bir aksamı yok. 150 bin km'de 2012 model bu araç.
+ amortisörleri orta sertlikte. konforlu bir yolculuk vaad ediyor.
+ geniş iç hacim. rahat ve ferah diyebilirim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 14 Ocak 2025; 21:27:40 >
-
2014 Toyota Auris Advance donanım CVT otomatik.
En kötü yanı farları.
A y d ı n l a t m ı y o r.......
Dünya para verip Amerikan LED aldım yine olmadı, yine olmadı.
Mercekli far. Merceği mi çok kalın yaptılar, ne yaptılar bilmiyorum.
Bunu planlayan gerzek Japon mühendisi Türkiye'nin ara yollarında bir de yağmurlu havada geceleyin oturtacaksın o koltuğa, yoldan çıkarsa vereceksin kutup ayılarına bahtı açılsın diye....
Kapı içi kumaş döşemelerin altında nasıl bir dolgu malzemesi varsa, beyaz beyaz kumaşa bastırdıkça yüzeye çıkıyor. Koltuk kumaş temizleyici ve mikrofiber bez ile kolayca siliniyor ama işte...
Keza koltuk döşemeleri aşırı leke tutuyor. Yine koltuk kumaş temizleyici ve mikrofiber silme işi...
Ayda bir kez kapı içleri ve koltukları silmek lazım geliyor. Dışarıda iç dış 500 TL alıp bu işi yapmayan yıkamacılara pışık yapıp siz girişiyorsunuz.
Ha bu işin çözümü 10.500 TL bayılıp "Otom" marka araca özel koltuk kılıfı diken işletmeden bir tane sipariş etmek ama şimdilik öteliyoruz işte ekonomi malum. Hem belki tam elektrikliye geçeriz.
Klasik Japon işi biraz fazla yol gürültüsü alıyor içeri.
Yol bilgisayarında anlık yakıt tüketimini göremiyorsun. Sıfırladıktan sonraki ortalama tüketimi veriyor.
Multimedya'da gömülü Navigasyon yok. Cep telefonuna mahkum kalıyoruz. Servisler deli paraya navigasyon kiti takıyormuş ama onun yarı parasına en kalitelisinden Android multimedya alıp taktırmak daha mantıklı olur.
Olumlu yanlarını ise say say bitmez.
10 senedir kilometre bakımı hariç bir kez akü değiştirdim.
7 yıldır LPG ile kullanıyorum hiç bir sorun çıkarmadı.
-
Lada Vega 1.5 8V
Artılar
Parçaları ucuz, periyodik bakımlar yetkili servsite 2000 TL tutuyor.
Motoru 1.5 78 PS, iyi gidiyor, 320 binde olmasına rağmen.
Yakıtı iyi, 27 litre LPG ile full şehir içi 220 km yol yapıyor araçta sıralı sistem yok.
İçi yayla gibi geniş.
Göğüs yumuşak plastik, kapılarda tam boy kumaş panel var, tavanda 3 tane tutamak, ön-arka tavan lambası, arka kol dayama ve bagaja ulaşma, kaput hidroliği, kaput halısı var.
Eksiler
Arka davlumbazlar plastik olarak yok, sac kısımları çürütüyor
Fren servosu ve boğaz kelebeği arada bozulur
Trim sesleri gelir
-
Muhteşem bir araç bence. Bunun övülecek yanı yoksa dünyada övülmeye değer araç yoktur.
-
japon arabaları basit ve sorunsuzdur
bu felsefe ile bende bir corolla cross aldım
alıp kısmetse uzun soluklu binmek için.
-
Volkswagen Transporter (2016)
-Bence bu arabayı alacaksın her boka yarıyor. Hem gidiyor hem yer çok. Mükemmel. Arkaya yatak matak at. Otomatik hem harika. 2 motor dizel. Hala özlem duyuyoruz rahatlığına :)) Tabi ilkeldi içi, ısıtma vs yoook.
Hyundai Tucson 2020 N-Line
(+):
-N Line'a özel siyah jantlar için bile düşülür. Mükemmel detay hele beyaz arabaysa (bizim öyleydi)
-Koltuklar alkantra (deri+kumaş) harika bir his. Deri sevenleri anlamıyorum. Arabada deri varsa premium diyorlar. Halbuki konfor ve rahatlık kumaş koltukta bence. Çok güzel bir şey.
-Dizel olduğu için tabi yakıtı çok iyiydi. 750-800km kullanıma göre gidiyordu tek depo. Cidden bir araba minimum 700-800 gitmeli tek depo. (Elektrikli araç ise en az 600 olmalı )
-Sunroof'u sonuna kadar açılan nadir araçlardan herhalde. 2 kişi çıkıyorduk :)))) (yeni kasalarda yarım açılıyor)
-Dümdüz sadece hız sabitleyici var. Keşke adaptifi de olaydı xD
(-):
-4x2 olduğu için patinaja düşüyordu arada tekerlere de bağlı olarak tabi.
-Direksiyon ısıtma yoktu, ama koltuk vardı. Kışın yeminlen direksiyonu ellerken ellerim katılaşıyordu :))))
Hyundai Tucson 2024 N-Line (2021 kasa)
(+):
-Adamlar 2021'de direksiyon ısıtma, koltuk ısıtma+soğutma, arka koltuk ısıtma, 360 kamera gibi özellikleri artık standart seviyesine indirmeye başlamışlardı. Halbuki bunlar çok üst seviye araçlarda oluyor genelde. Standartlaşması çok iyi oldu. Ben milyonlarca TL verip kışın titreyerek direksiyonu tutuyorsam banane o arabadan. 200 basmasın bir yerde kalmasın ama götümü elimi ısıtsın :)))
-Jantlar siyah olmasa da 2020'deki gibi "Kar tanesi" görselliğinde çok güzel bir jant.
-4x4 akıllı olsa da patinaj sorunu hiç yok.
-Hız sabitleyicinin her türlüsü var , sıkışık trafikte bırakıyorsun abi kendi mesafeyi ayarlıyor. bu rahatlık bambaşka.
-Cidden subwoofer çok şey değiştiriyor. Ses sisteminin zevki bambaşka. Tiz seven biri değilim, bass ağırlıklıyım. Harika.
(-):
-Sunroof yarım açılıyor :')))
-Kablosuz carplay yokkkk :'(( (bu hala üzen konulardan ama 2liralık cihazlarla halledilir, kablo yetiyor doğrusu)
-Benzin olunca işte 580-650km arası yakıyor ECO kullanımına bağlı. Üzüyor bazen :))
-Yani çok aşırı premium bir araba sürmediğim için karşılaştırma yapamam ama yol mu rüzgar mı artık ayırt edemesem de biraz ses alıyor doğrusu.
Aile arabası sakin kullanıcı olduğum için dengesiz tecrübelerim yok. Sakin konforlu sürüşleri tercih ediyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MordSithh -- 26 Ocak 2025; 20:44:30 >
-
Peugeot 208, otomatik ve 2014 model. Güncelleme yapıyorum.
Son bir iki aydır konsoldan ciddi zırıltı geliyor, sonunda bu da oldu yani. Konsolu söktürme taraftarı değilim.
Silecek su motoru çalışmıyor.
Kapı fitilleri iyice yıprandı ve çatladı, kopmak üzere.
Arka sağ stop lambasının 1 adet ledi çalışmıyor (tamiri mümkün değil, komple arka stop değişiyor).
Yarı otomatik şanzıman zaten leş.
Devamını sonra yazarım ilaveler geldikçe.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 26 Ocak 2025; 21:18:55 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X