Şimdi Ara

Arabanın aküsü kendi kendine bitiyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
15.086
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba, Passat aracımı dün akşam evin önüne park ettim. Sabah kalktım kontağı çevirdim ama araba çalışmadı. Sadece ön kaputtan tık tık diye ses geldi ama çalışmadı, ardından arabayı ittik yokuştan aşşağı araba çalıştı. Biraz tur atıp arabayı tekrar park ettik sonra 1 2 dk sonra tekrar kontağı çevirdiğimizde araç yine çalışmadı sadece motordan tık tık tık diye ses geliyordu anahtarı çevirdiğimizde. Sorun akü'de mi bu arada arabanın herşeyi kapalı yani ışığı falan yanmıyor. Akü mü kaçırıyor anlayamadık. Bilgisi olan varsa ve benimle paylaşırsa memnun olurum.




  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanın Aküsü Kendi Kendine Bitiyor: Nedenleri ve Çözümleri

    "Arabanın aküsü kendi kendine bitiyor" sorunu, araç sahipleri için oldukça can sıkıcı bir durumdur. Bu soruna yol açabilecek çeşitli nedenler vardır ve bunları belirleyip gidermek önemlidir.

    Kaçak Olmamasına Rağmen Akü Bitiyor

    Akünün kendi kendine bitmesinin en yaygın nedenlerinden biri, araçta gizli bir elektrik kaçağıdır. Ancak aracınızda bir kaçak olmamasına rağmen akünün bitmeye devam etmesi de mümkündür. Bu durumda, aşağıdaki olasılıklar göz önünde bulundurulmalıdır:

    • Kısa Devre: Elektrik kablolarında bir kısa devre, akünün sürekli olarak deşarj olmasına neden olabilir.
    • Bozuk Alternatör: Alternatör, aracın çalışması sırasında aküyü şarj etmekten sorumludur. Bozuk bir alternatör, akünün yeterince şarj olmamasına ve zamanla bitmesine neden olabilir.
    • Parazit Boşaltma: Aracınız park halindeyken bile, saat, alarm veya kapı kilitleri gibi bazı bileşenler az miktarda güç tüketir. Bu parazit boşaltma, uzun süreli park etmelerde akünün bitmesine neden olabilir.

    Akü Durduğu Yerde Bitiyor

    Akünün durduğu yerde bitmesinin nedeni genellikle parazit boşaltmadır. Aracınızı uzun süre kullanmadığınızda, bu bileşenler akünüzü yavaş yavaş boşaltabilir. Akünüzün kapasitesi düşükse veya eski ise, bu boşalma daha hızlı gerçekleşebilir.

    Akü Sürekli Bitiyor

    Akünün sürekli bitmesi, yukarıda belirtilen nedenlerin bir kombinasyonundan kaynaklanıyor olabilir. Ayrıca, aşağıdakiler gibi ek faktörler de rol oynayabilir:

    • Aşırı Soğuk Hava: Soğuk hava, akülerin verimini düşürür ve daha hızlı bitmelerine neden olur.
    • Elektrik Sistemine Aşırı Yüklenme: Stereo sistemleri, farlar ve klima gibi ek elektrikli bileşenler, aracın elektrik sistemine aşırı yüklenmeye neden olabilir ve akünün bitmesine katkıda bulunabilir.
    • Eski veya Arızalı Akü: Eski veya arızalı aküler, şarjı tutma kapasitesini kaybeder ve zamanla daha hızlı biter.

    Çözümler

    Arabanızın aküsünün kendi kendine bitme sorununu çözmek için şu adımları izleyebilirsiniz:

    • Aracınızda bir kaçak olup olmadığını kontrol edin.
    • Alternatörün düzgün çalıştığından emin olun.
    • Parazit boşaltmayı azaltmak için uzun süre park etmeden önce tüm elektrikli cihazları kapatın.
    • Akünüzü düzenli olarak test edin ve gerekirse değiştirin.
    • Aracınızı aşırı soğuk havalarda uzun süre dışarıda bırakmaktan kaçının.
    • Elektrik sistemini aşırı yüklemekten kaçının.

    Bu adımları takip ederek, arabanızın aküsünün kendi kendine bitme sorununu çözebilir ve aracınızın sorunsuz çalışmasını sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aracınızda sonradan takılma double teyp var mı?
  • srdn81 S kullanıcısına yanıt

    Var ama kontağa bağlı arabayı off a getirince kapanıyor.

  • Dijital Bilgisayar kullanıcısına yanıt
    Genelde ondan oluyor onun için sordum. Taktırdıktan sonra akü bitirmeye başladıysa büyük ihtimalle ondandır.
  • srdn81 S kullanıcısına yanıt

    Vallaha bayadır takılı o teyp ondan olacağını düşünmüyorum.

  • Dijital Bilgisayar kullanıcısına yanıt
    Anladım. Benim de Passat araciım var, akü bitirme sorunları çok görülüyor maalesef. İyi bir elektrik ustası sorununuzu çözebilir. Bazen çok basit sorunlar olabiliyor.
  • Kaçak yoksa alternatör gidici takribi 2500 lira mesarifin var geçmiş olsun

  • defiant82 kullanıcısına yanıt

    Off ya durup dururken bozuldu.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dijital Bilgisayar

    Off ya durup dururken bozuldu.

    İyi bir elektrikciye git kacqk kontrolü yaptır şarj dinamosuna baktır kömürler bitik olabilir yoksa 2500 lira gudici  

  • Geçen gün 8 yıllık orjinal akümü değiştirdim.
    Öncelikle sizin akü kaç yıllık ?
    Araç çalışır durumdayken multimetre ile voltaj değerini ölçün ortalama 14 ise alternatör sağlam.
    Daha sonra sabah aküyü ölçün 12,6 nın altında voltaj değeri varsa aküyü son bir kez şarj edin.
    Eğer şarj tutmazsa mümkün olan en kosa sürede aküyü değiştirin.
    Kaçak kontrolü için de herhangi bir oto elektrikçisine gidip ölçüm yaptırın.
    Şayet elinizde muştimetre varsa bunların hepsini kendiniz yapabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dreamerrrr

    Geçen gün 8 yıllık orjinal akümü değiştirdim.
    Öncelikle sizin akü kaç yıllık ?
    Araç çalışır durumdayken multimetre ile voltaj değerini ölçün ortalama 14 ise alternatör sağlam.
    Daha sonra sabah aküyü ölçün 12,6 nın altında voltaj değeri varsa aküyü son bir kez şarj edin.
    Eğer şarj tutmazsa mümkün olan en kosa sürede aküyü değiştirin.
    Kaçak kontrolü için de herhangi bir oto elektrikçisine gidip ölçüm yaptırın.
    Şayet elinizde muştimetre varsa bunların hepsini kendiniz yapabilirsiniz.

    Akü 6 aylık :D vallaha. Markası Mutlu ne zaman üretildiği falan yazmıyor.

  • Direkt aldığınız yere götürün. 2 yıl garantisi var bütün akülerin. Ayrıca yüksek ihtimal araçta kaçak var.

  • Akü beklemiş bir akü olabilir. elektrikçi araca yük bindirerek akünün kendi kendisini şarj edip etmedigine bakmasi gerek.kendisini sarj etmiyorsa akü beklemiş akudur.garantiden değiştirirsin.
  • arabada kaçak olabilir,şarz dinamosu bozuk olabili ,akü bozuk olabilir,


    bir elektrikçiye git sırasıyla kontrol eder ...yani akü derse akü al

  • Akü bozuktur

  • tekrar çalıştırdığınızda oto elektrikçiye gidin.Aküde mi, şarj dinamosunda mı sorun var anında söyler size. biraz tur atıp geri dönünce çalışmadıysa ya şarj etmiyor ya akü tamamen bitik.İkisinde de sorun yoksa başka şeyler olabilir. Bagaj kilidinden dolayı bagaj aydınlatması açık kalmış olabilir mesela.

  • Kutup başlarini bi kontrol et gevsek olabilir.

    Orda sorun yoksa hic ugrasma akuyu aldigin yere git onlar baksin.

    Garantiliymis akude sorun varsa degissinler
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.