Şimdi Ara

Arabaya zarar veren şeyler ,buyrun okuyun ekleyin (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
115
Cevap
15
Favori
77.302
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • abi sürme daha iyi valla bu nedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hk@n

    ***Benzin deposunu çok boş bırakma pisliği çeker
    ***Kontagi kapatmadan once en az 30 saniye bekle motor dinlensin
    ***Otomatik sanzimanlarda S=Sport moduna araba hareket etmiyorken al(ben takmıyorum alıyorum valla bi zararinida gormedim)
    ***Araç kilometresi gelmese bile yıllık motor yağınızı değiştirin
    ***Mazot filtrenizi bakimdan bakima degistirin hem yakit tuketimi duser hemde performansta artış olur
    ***Ani hızlanınca ani yavaşlamayın motora zarar
    ***Yumusak lastik almayın çabuk aşınır, sert lastik almayın konforunuz bozulur( ben yumusak aliyorum konfor benim icin onemli)
    ***Replika jant almayın balans tutmaz ve guvenliginiz tehlikeye girer, orjinal jantlarin fiyati çok yüksek (ben replika kullanıyorum balans sıkıntısı olmadı)
    ***Otomatik viteste uzun ışıklarda vitesi n ye alın şanzımana yük binmesin
    ***Otomatik viteste kontagi kapatmadan once n ye alın el freni çekin ayaginizi frenden cekin sonra p ye alın


    Bunlarda benden yanlis bilgiler olabilir affola


    ***Otomatik viteste kontagi kapatmadan once n ye alın el freni çekin ayaginizi frenden cekin sonra p ye alın

    Bunun mantigi nedir acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crawlin'


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hk@n

    ***Benzin deposunu çok boş bırakma pisliği çeker
    ***Kontagi kapatmadan once en az 30 saniye bekle motor dinlensin
    ***Otomatik sanzimanlarda S=Sport moduna araba hareket etmiyorken al(ben takmıyorum alıyorum valla bi zararinida gormedim)
    ***Araç kilometresi gelmese bile yıllık motor yağınızı değiştirin
    ***Mazot filtrenizi bakimdan bakima degistirin hem yakit tuketimi duser hemde performansta artış olur
    ***Ani hızlanınca ani yavaşlamayın motora zarar
    ***Yumusak lastik almayın çabuk aşınır, sert lastik almayın konforunuz bozulur( ben yumusak aliyorum konfor benim icin onemli)
    ***Replika jant almayın balans tutmaz ve guvenliginiz tehlikeye girer, orjinal jantlarin fiyati çok yüksek (ben replika kullanıyorum balans sıkıntısı olmadı)
    ***Otomatik viteste uzun ışıklarda vitesi n ye alın şanzımana yük binmesin
    ***Otomatik viteste kontagi kapatmadan once n ye alın el freni çekin ayaginizi frenden cekin sonra p ye alın


    Bunlarda benden yanlis bilgiler olabilir affola


    ***Otomatik viteste kontagi kapatmadan once n ye alın el freni çekin ayaginizi frenden cekin sonra p ye alın

    Bunun mantigi nedir acaba?

    Hocam n ye alıp el freninizi cekip arac duruyor ve sonra pye alıyorsunuz, eger direk p ye alıp el freni cekmezseniz sanzimana yuk biniyor sallıyor öne arkaya dogru arabayı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Onu yapma bu olur bunu yapma su olur ıyı ozaman hıc kullanmayalım arabayı bu ne sacma tavsıyeler boyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu Yazıdan Sonra Yürüyüşe Başladım.
  • Elektronik bir aksamı sökmek istersen veya elektronik aksama sıvı surmen gerekirse veya kontaga kontak temizleyici sıkmak gerekirse vb. akünün (-) kutup başını çıkar yoksa olacaklarin sorumlusu sen olursun.

    Ya yanlışlıkla eksiyi biz tamamlarsak?
    Benim bildiğim böyle bir durumda artı sökülmeli. Yanlışsam düzeltin ama.
  • Okumayı seven biri olarak ben bile yarıda bıraktım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JC

    Okumayı seven biri olarak ben bile yarıda bıraktım

    önemli olan maddeleri başa yazmak lâzım o zaman,
    musait zamanda diğerlerini de okumanız dileklerimle

    hep birlikte bu konuyu guncelleyelim derim
    tüm kullanıcılara aydınlatıcı olması dileklerimle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Elektronik bir aksamı sökmek istersen veya elektronik aksama sıvı surmen gerekirse veya kontaga kontak temizleyici sıkmak gerekirse vb. akünün (-) kutup başını çıkar yoksa olacaklarin sorumlusu sen olursun.

    Ya yanlışlıkla eksiyi biz tamamlarsak?
    Benim bildiğim böyle bir durumda artı sökülmeli. Yanlışsam düzeltin ama.

    (+) olanı sökersen teyp şifre istiyor şifre yoksa
    servis bir miktar para isteyebilir
    o da zarar :)
    araba da şifre isteyebilir emin değilim ama

    resim ekte
    Arabaya zarar veren şeyler ,buyrun okuyun ekleyin




  • Eksiyi sökmenin de çok büyük bir esprisi yok sanıyorum.
    Çünkü (+) kutuptan akım gelmeye devam ediyor. Siz de bu sırada eğer bir eksiye temas etmiyorsanız sorun yok ama yanlışlıkla temas ederseniz aküdeki akım sizi etkiler. Akü voltajı düşük olduğu için ne kadar etkiler bilemiyorum ama 60 amper biraz yüksek bir volt ile gelirse öldürücü olur.

    Bakın mesela elektrik telleri, tek bir yüksek gerilim teline tek elinizle tutunabilirsiniz. Eksi kutbundan elektriğin atlayabileceği kadar uzak durursanız (1000 volt için 1 Cm gibi bir miktarı var, yani 30.000 volt için, size en yakın başka cisim 30 santim uzakta olursa) o 30.000 volt sizi çarpmaz. Ama olur da bir şekilde eksiyi tamamlarsa (Yağmur yağması ya da sis bile eksiyi tamamlatabilir) anında Tavşanlı Linyit kömürüne dönersiniz.

    Ha aracın sigorta kutusunu biliyorsanız, hangi sigorta neyi bağlar biliyorsanız, onun sigortasını söker, değiştireceğiniz şeyi yine değiştirirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Eksiyi sökmenin de çok büyük bir esprisi yok sanıyorum.
    Çünkü (+) kutuptan akım gelmeye devam ediyor. Siz de bu sırada eğer bir eksiye temas etmiyorsanız sorun yok ama yanlışlıkla temas ederseniz aküdeki akım sizi etkiler. Akü voltajı düşük olduğu için ne kadar etkiler bilemiyorum ama 60 amper biraz yüksek bir volt ile gelirse öldürücü olur.

    Bakın mesela elektrik telleri, tek bir yüksek gerilim teline tek elinizle tutunabilirsiniz. Eksi kutbundan elektriğin atlayabileceği kadar uzak durursanız (1000 volt için 1 Cm gibi bir miktarı var, yani 30.000 volt için, size en yakın başka cisim 30 santim uzakta olursa) o 30.000 volt sizi çarpmaz. Ama olur da bir şekilde eksiyi tamamlarsa (Yağmur yağması ya da sis bile eksiyi tamamlatabilir) anında Tavşanlı Linyit kömürüne dönersiniz.

    Ha aracın sigorta kutusunu biliyorsanız, hangi sigorta neyi bağlar biliyorsanız, onun sigortasını söker, değiştireceğiniz şeyi yine değiştirirsiniz.

    (-) yi sökünce aracın elektronik donanımı (-) ye temas etmiyor
    biri klimayı sıvı kullanarak temizlemek isterken teybi bozmuş
    başka elektronik elemanlar da zarar görebilir kısa devre halinde

    evde elektriğe çarpılmamak için KAÇAK AKIM RÖLESİ sigortaya takılıyor sanırım
    yeni yapılan evlerde zorunlu
    ab de bile zorunlu değil henüz

    sigortasını sökmek de iyi bir fikir
    ama akünün (-) kutup başına dikkat ettim de mandallı; kolayca sökülüp takılsın diye

    kaza yapmış arabaların (+) ucu sökülüyor direk güç kesiliyor
    yanma ihtimaline karşı




  • ne kadar zormuş araba kullanmak yaw
  • Hareket halinde iken mümkün olduğunca aracın lastikleri yere değmesin. Aksi taktirde lastikler aşınır.
  • Bu maddelerden sonra Herkes ''Arabaya binmeyin Zarar'' esprisi yapmış maddelerden çok bunlardan sıkıldım ben.Maddelere gelince teşekkürler çok faydalı bir konu olmuş mesela maximum torku aracın kaçta verdiğini nasıl öğreniriz araç 2000 astra g 16.16v.veya max torku verdiği an daha fazla basarsak motor hem zorlanır hem aşınır hem yakıt artar sanırım yanılıyor muyum?

    Edit:
    Motor hacmi 1598 cm3
    Tam güç devri 6200 devir/dak
    Tork 150/3200 Nm

    Maximum torku 3200 devirde buluyor sanırım bundan fazla basmamak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quatrros -- 4 Eylül 2013; 15:38:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Arabaya binme, zarar verir..

    Koltuklar aşınır. Fazla yemek yeme kilo alırsın ağırlık olur araba fazla yakıt tüketir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quatrros

    Bu maddelerden sonra Herkes ''Arabaya binmeyin Zarar'' esprisi yapmış maddelerden çok bunlardan sıkıldım ben.Maddelere gelince teşekkürler çok faydalı bir konu olmuş mesela maximum torku aracın kaçta verdiğini nasıl öğreniriz araç 2000 astra g 16.16v.veya max torku verdiği an daha fazla basarsak motor hem zorlanır hem aşınır hem yakıt artar sanırım yanılıyor muyum?

    Edit:
    Motor hacmi 1598 cm3
    Tam güç devri 6200 devir/dak
    Tork 150/3200 Nm

    Maximum torku 3200 devirde buluyor sanırım bundan fazla basmamak lazım.

    aracinizin kullanim klavuzunu internetten indirin
    bu bilgi kitapciklarda mevcut
    dizellerde genelde 1750 rpm de veriyor maksimum torku
    maksimum devir 4000


    veya aracınızı n forumuna yazin
    kisaca Allah bilir




  • bazı şeyleri öğrenmiş olduk . emeğe saygı
  • benim araba max torku 4bin devirde
    max beygir gücünü de 5bin devir civarı veriyor

    ben bu arabayı nasıl kullansam daha az yakarım, gazda kullanıyorum

    yol bilgisayarı falan da yok anlık tüketimi göreyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omarkatip

    Hareket halinde iken mümkün olduğunca aracın lastikleri yere değmesin. Aksi taktirde lastikler aşınır.

    Doğru.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alıntı: omarkatip

    Hareket halinde iken mümkün olduğunca aracın lastikleri yere değmesin. Aksi taktirde lastikler aşınır.

    Doğru.

    iyi hort yapmışsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.