Şimdi Ara

Araç değer kaybı davası( Acil Yardım ) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
2
Favori
12.134
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DayLight66

    Trafiğe çıkıyorsanız bu riski kabul ediyorsunuz demektir.

    qte

    "KTK 85. maddesinde motorlu bir araç işleteninin sorumluluğu, kusura dayanmayan bir tehlike sorumluluğu olarak düzenlenmiştir. Bu düzenleme; karayollarındaki motorlu araçların işletilmesinin doğurduğu büyük tehlike, bunların zarar doğurmaya müsait oluşu, sürücünün ekonomik durumun genelde zayıf olması gibi zarara uğrayan tarafı himaye düşüncesinden doğmuştur.


    Motorlu bir aracın işletilmesi cismani bir zarara ya da bir şeyin hasara uğramasına sebep olursa işleten kusursuz olarak sorumlu olacaktır. İşletenin bu sorumluluğu, ağırlaştırılmış kusursuz sorumluluk, başka bir deyimle tehlike sorumluluğudur. Eğer ortada bir zarar varsa karine olarak bu zarar motorlu araç işletilmesinin tabi ve normal bir sonucudur. Dolayısıyla bu sonuçtan motorlu aracı işleten sorumludur. KTK 85/1 göre işletenin sorumluluğu kusur sorumluluğu olmadığı gibi, B.K. 55. maddesinde öngörülen objektif özen ödevinin ihlaline dayanan bir sebep sorumluluğu da değildir. Bu itibarla işleten hiçbir kusuru olmazsa da, aracın işletilmesinin sebep olduğu zararı tazmin etmekle sorumludur. Sorumluluk kusura dayanmamaktadır. "

    uqte

    "KTK 85/1 göre işletenin sorumluluğu kusur sorumluluğu olmadığı gibi, B.K. 55. maddesinde öngörülen objektif özen ödevinin ihlaline dayanan bir sebep sorumluluğu da değildir."

    Bu kısım önemli.

    Kanun bu, aracı trafiğe çıkarıyorsanız oluşacak zararlardan sorumlusunuz. Sorumluluğun bu bağlamdaki tarifine dikkat ediniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: isocan01

    .Bu hukukta bir açık bundan faydalanıyorlar.

    Kavram kargaşası.

    Hukukta açık var demek, o konuda bir düzenleme yok demek. Halbuki mevcut duruma uygun bir düzenleme var. Bu durumda açıktan söz etmek mümkün değil. Olsa olsa yapılan düzenleme sorumluluğumu ortaya koyuyor, bu nedenle işime gelmiyor denilebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hay2010

    bugün yağmur yağdığı için benim bakkala kimse gazete, sigara almaya gelmedi. değer kaybı davası açabilir miyim?


    Uygun prim ödeyerek gelirinizi sigortalayabilirsiniz.

    Hyundai 1999 depreminde gelir kaybı zararını sigortadan tazmin etmiş idi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    sanırım bizim ülkemizden başka bir yerde de göremeyeceğim...!



    Son derecede haklısınız. Memleketin kanunları o memleketin insanlarının tutumlarını yansıtır. Ahali nedeni ile memleket mazbut değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 12 Nisan 2013; 8:15:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    Mahkemeyi kazanmadan ellerinde fatura yok, çek senet yok takip başlatma gibi şansları yok.





    1- Belgeli veya belgesiz alacağınızın tahsili için icra dairesine gidip sözlü beyanda dahi bulunabilirsiniz. (Bu pek uygulanan bir usul olmasa da) İcra dairesi sizin beyanınıza göre gerekli masrafları alarak yapılması lazım gelen işlemleri yapar.

    http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=864

    GİRİŞ

    Takip talebini alan icra dairesi takip talebine uygun bir ödeme emri düzenleyerek borçluya gönderir. İcra memuru ödeme emrini düzenlerken alacağın varlığını, miktarını, muacceliyet kazanmış olup olmadığını, zamanaşımına uğramış olup olmadığını, icra takibiyle istenebilir nitelikte olup olmadığını, seçilen takip yolunun doğruluğunu, derdest bir takip söz konusu olup olmadığını ve kendi yetkisini inceleyemez.

    http://www.turkhukuksitesi.com/makale_715.htm


    Yukarıda gösterilen durumlar değişti ise bir link verebilir misiniz?




  • show daha yeni başlıyor.
    daha herkesin haberi yok bu tip davalardan ama zaman geçtikçe duyulacak ve moda olacak zaten konular gittikçe artıyor. adamın zar zor binbir güçlükle aldığı 15-20 bin lik ayaklarını yoldan kesmek için belki hastasını rahat taşımak için aldığı araçla yola çıkacak ve piyasada zebil gibi olan 520d birine vuracak.
    arabasını satsa hasarını ödeyecek bir o kadarda değer kaybı ödeyecek. kişi belki 5 sene değer kaybı için çalışmak zorunda kalacak(hayatı kayacak) suçu ne trafikte hatalı olup kaza yapmak ve değerli bir arabaya çarpmak. bence "düşük ve orta gelir gurubuna ait insanlar araç kullanmasın"a gelecek olay. belki trafikte böylece rahatlar. hatta ferrari bently, vs.... gibi araçların ordan geçecekse yolun kapatılması gerekir diye düşünüyorum. 1 milyar değerinde lüx bir aracın değer kaybı ne kadar olur tahmin edin, 200-300 bin arası düşüncesindeyim. çünkü o değerdeki bir aracı boyalı satılması çok çok zor. O tip bir araç alıcak insan zaten 5 te 1 uygun diye fiyatı kazalı araç almaz.

    Kanunu bilmiyorum fakat eğer bu durum varsa acilen düzeltme yapılması şart gözüyle bakmaktayım.

    sanırım bu süreçte sigortalara yeni bir gelir kapısı açılacak.

    -merhaba aracımı kasko yaptıracaktım ne kadar?

    -1250

    -tamam yapalım. birde karşı tarafın değer kaybı için yapılacak bir eklenti varmış kaskoya farkı nedir.

    -1250 olarak ayrı bir sigorta o

    -uhhhh çok değilmi

    -ferrariye çarpmıyacağının garantisini verebilirmisiniz.

    - tamam onuda alıyorum






  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    Mahkemeyi kazanmadan ellerinde fatura yok, çek senet yok takip başlatma gibi şansları yok.





    1- Belgeli veya belgesiz alacağınızın tahsili için icra dairesine gidip sözlü beyanda dahi bulunabilirsiniz. (Bu pek uygulanan bir usul olmasa da) İcra dairesi sizin beyanınıza göre gerekli masrafları alarak yapılması lazım gelen işlemleri yapar.

    http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=864

    GİRİŞ

    Takip talebini alan icra dairesi takip talebine uygun bir ödeme emri düzenleyerek borçluya gönderir. İcra memuru ödeme emrini düzenlerken alacağın varlığını, miktarını, muacceliyet kazanmış olup olmadığını, zamanaşımına uğramış olup olmadığını, icra takibiyle istenebilir nitelikte olup olmadığını, seçilen takip yolunun doğruluğunu, derdest bir takip söz konusu olup olmadığını ve kendi yetkisini inceleyemez.

    http://www.turkhukuksitesi.com/makale_715.htm


    Yukarıda gösterilen durumlar değişti ise bir link verebilir misiniz?

    Konuyu unutmusum bastan kisaca okudum hatirlamama yardimci olursaniz sevinirim.

    Karsi taraf aracin yattigi sure zarfinda olusan parayi istiyor anladigim kadariyla 1500 tl yaklasik bunun icinde once dava acacak mahkeme kaybin bilmem kac tl olduguna karar verecek ki bu ilam ile takip yapilacak.

    Su an da ellerinde fatura yok imzali olarak araba yattigi sure zarfinda x birim odersin gibi sozlesme yok. Elinde belge yok ki takip yapsin. Sozlu olarak takibe gelirsek karsi taraf bu isi avukatla yurutuyor ve bir avukat sozlu olarak tutupda takip baslatmaz belge ister zaten sirkette baslat demez cunku haksiz yere icra takibi baslatirsaniz yuzde 20 (eskiden 40 di) icra inkar tazminati yersiniz. Olay takip baslattim bitti olmazsa olmaz degil.

    Sozlu olarak ne diyecekler bu sahis araca carpti arac yatti 1500 tl kaybimiz var icra takibi yapalim? Mumkun degil.

    Ek olarak hukukta en cok icra kitapda yazilana uymaz :) kitaba gore icra takibini memur yazirlar tebligati 3 gun icinde cikarir gercekte alacakli takibi hazirlar cogu zaman (yuzde 99) tebligati yine alacakli halleder. Mesela kitaba gore taleplere 3 gun icinde bakilmasi gerekir normalde 1 ay sonra bakilmayan talep bulabilirsiniz :) talepleride siz hazirlarsiniz tabi kanuna gore sozlu olarakta talep hazirlanir tabi sizi dinleyen bir memur bulabilirseniz. Pratikle teori arasinda dunyalar var maalesef.

    Karsi taraf boyle bir para isterse once mahkemeden zararini tespit ettirir sonra pasa pasa ilamli icra yoluyla alir. Ama sozlu olarak icra dosyasina itiraz edilir ve olay yine mahkemeye gider zaten borcun varligi hakkinda. O yuzden ilk ihtimal daha masrafsiz daha kisa ve daha kesin bir yoldur.

    Yanlislarim olabilir ustadlarim varsa forumsa seve seve duzeltsinler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi farks -- 12 Nisan 2013; 9:58:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu konuda şöyle düşünmek mümkün mü?

    Değer kaybı ve gelir kaybı iddiamızı mahkemede kabul ettirmemiz kuvvetle ihtimal dahilinde mi? Sorusuna "Evet" cevabı verebiliyorsak ;

    1- İlamsız takip başlatalım, eğer borçlu 7 gün içerisinde itiraz etmezse temerrüde düşürelim alacağımız kesinleşsin, hacze gidelim. Cüzi masrafla ve en az zaman kaybı ile alacağımızı tahsil edelim.

    2- Borçlu itiraz etti takip durdu. Mahkemeye başvuralım itirazın iptali davası açalım- muhtemeldir ki - kazanalım . İlamlı takip başlatalım. Bu durumda ekstra avukatlık ücreti ve belki de inkar tazminatı kazanalım.

    Yani alacaklı için kazan-kazan durumu.



    Bir örnek ;
    "
    İlamı ilamsız takip yoluyla icraya koyan bir kurbandan ziyade uyanık olabilir...İlamsız takibe itiraz ederseniz takip duracak ve takibin devamı için itirazın kaldırılması davası açılacaktır hakkınızda ve tabiiki bir de haksız inkar tazminatı...

    Bu uyanık alacaklı nafaka alacağına bir de inkar tazminatı ekleme peşinde gibi geldi bana..."

    http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=58069

    Hali hazır durumda kendisinden tazminat taleb edilen arkadaşımızın davayı kaybetmesi kuvvetle muhtemel ise, mevcut avukatlık ( kendi + karşı taraf ) ücretleri, bilirkişi ve mahkeme masrafları yekunu gözönüne alındığında bu miktarı uygun bir ibra ile ödemesi çok daha az masraflı gibi durmuyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 12 Nisan 2013; 11:27:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tifosi41

    show daha yeni başlıyor.
    daha herkesin haberi yok bu tip davalardan ama zaman geçtikçe duyulacak ve moda olacak zaten konular gittikçe artıyor. adamın zar zor binbir güçlükle aldığı 15-20 bin lik ayaklarını yoldan kesmek için belki hastasını rahat taşımak için aldığı araçla yola çıkacak ve piyasada zebil gibi olan 520d birine vuracak.
    arabasını satsa hasarını ödeyecek bir o kadarda değer kaybı ödeyecek. kişi belki 5 sene değer kaybı için çalışmak zorunda kalacak(hayatı kayacak) suçu ne trafikte hatalı olup kaza yapmak ve değerli bir arabaya çarpmak. bence "düşük ve orta gelir gurubuna ait insanlar araç kullanmasın"a gelecek olay. belki trafikte böylece rahatlar. hatta ferrari bently, vs.... gibi araçların ordan geçecekse yolun kapatılması gerekir diye düşünüyorum. 1 milyar değerinde lüx bir aracın değer kaybı ne kadar olur tahmin edin, 200-300 bin arası düşüncesindeyim. çünkü o değerdeki bir aracı boyalı satılması çok çok zor. O tip bir araç alıcak insan zaten 5 te 1 uygun diye fiyatı kazalı araç almaz.

    Kanunu bilmiyorum fakat eğer bu durum varsa acilen düzeltme yapılması şart gözüyle bakmaktayım.

    sanırım bu süreçte sigortalara yeni bir gelir kapısı açılacak.

    -merhaba aracımı kasko yaptıracaktım ne kadar?

    -1250

    -tamam yapalım. birde karşı tarafın değer kaybı için yapılacak bir eklenti varmış kaskoya farkı nedir.

    -1250 olarak ayrı bir sigorta o

    -uhhhh çok değilmi

    -ferrariye çarpmıyacağının garantisini verebilirmisiniz.

    - tamam onuda alıyorum




    evet çok haklısın.lüx araca aman ha çamur filan sıçratmayın.




  • 1- Peki hakim BK daki 2 yıllık zamanaşımı süresinin geçtiğine karar verirse veya o veya bu sebeple davayı kazanamazsa karşı taraf. Dava kazanma garantisi yoktur. 180 tane aynı dava sadece davacı taraf değişik yargıtayın 10 tanesini onadığı gerçeği var.

    2- Borcuna itiraz etmiyorsa ödesin zaten sonradan jeton düşerse dava açabilir. Haciz kısmına gelince şu anda yolluk 56,85 Rot parası derken hacze çıkmak 120 TL yi buluyor dersen ben mal kaldırıcam o zaman 120 yi mumla aratırlar sana. Kaldı ki satışa yönelme kısmından bahsetmiyorum. Tabi bu harcamalar borçlunun dosyasına yansıtılıyor.

    3- Borçlu itiraz ettiği takip için davalarda ek avukatlık ücreti doğmuyor olması lazım takipten kaynaklı işler. Bu takip ederken zaten aynı borç için başka takip başlatamazsınız. İlamlı takip içinde zaten borca itiraz edilmez tazminatta alamazsınız.

    Sadece borçlunun veya alacaklının gözünden düşünmemek lazım olayı. Ama güzel bir pratik oluyor sevdim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi farks -- 12 Nisan 2013; 11:02:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    1- Peki hakim BK daki 2 yıllık zamanaşımı süresinin geçtiğine karar verirse veya o veya bu sebeple davayı kazanamazsa karşı taraf. Dava kazanma garantisi yoktur. 180 tane aynı dava sadece davacı taraf değişik yargıtayın 10 tanesini onadığı gerçeği var.

    2- Borcuna itiraz etmiyorsa ödesin zaten sonradan jeton düşerse dava açabilir. Haciz kısmına gelince şu anda yolluk 56,85 Rot parası derken hacze çıkmak 120 TL yi buluyor dersen ben mal kaldırıcam o zaman 120 yi mumla aratırlar sana. Kaldı ki satışa yönelme kısmından bahsetmiyorum. Tabi bu harcamalar borçlunun dosyasına yansıtılıyor.

    3- Borçlu itiraz ettiği takip için davalarda ek avukatlık ücreti doğmuyor olması lazım takipten kaynaklı işler. Bu takip ederken zaten aynı borç için başka takip başlatamazsınız. İlamlı takip içinde zaten borca itiraz edilmez tazminatta alamazsınız.

    Sadece borçlunun veya alacaklının gözünden düşünmemek lazım olayı. Ama güzel bir pratik oluyor sevdim :)
    hatalı mesaj



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 12 Nisan 2013; 11:14:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    BK daki 2 yıllık zamanaşımı süresinin

    1- Değer kaybı ve gelir kaybı iddiamızı mahkemede kabul ettirmemiz kuvvetle ihtimal dahilinde mi?

    Benim önermem bu soruya evet cevabı verilebilmesi ( süresi içinde müracaat şartı dahil ) halinde geçerli. Bu sorunun cevabı hayır ise bahsettiğim yola girmek ve hatta mahkeme açmak zaten gereksiz olur.

    Yukarıda Bugün; 7:42:43 mesajımda verdiğim tavsiye de bu yönde, süre için bir avukata danışılmasını önerdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    BK daki 2 yıllık zamanaşımı süresinin

    1- Değer kaybı ve gelir kaybı iddiamızı mahkemede kabul ettirmemiz kuvvetle ihtimal dahilinde mi?

    Benim önermem bu soruya evet cevabı verilebilmesi ( süresi içinde müracaat şartı dahil ) halinde geçerli. Bu sorunun cevabı hayır ise bahsettiğim yola girmek ve hatta mahkeme açmak zaten gereksiz olur.

    Yukarıda Bugün; 7:42:43 mesajımda verdiğim tavsiye de bu yönde, süre için bir avukata danışılmasını önerdim.





    Değer kaybı davası ticariler için geçerli tabi kabul edilmesi de muhtemel. (İhtimalleri konuşuyoruz bir nevi beyin fırtınası) Ancak zaten 2 yıllık süren geçtiği için dava açamazsın. Benden kıdemlı avukatlar öyle söylüyor. Bunun yanı sıra söz ile de icra takibi başlatman imkansız belge lazım. Bu adam benim aracıma hasar verdi aracım yattı diyip takip başlatmak mümkün değil. İcra müdürü kabul etmez kabul etse itiraz edilirmiş. Pek işleri yokmuş. İşte bu yüzden en başta dediğim gibi önce ilamı alacaksınız sonra takip yapacaksınız. Dolaylıda olarak en başta dediğim hala geçerli.

    Avukata danışılmasını ben en baştada dedim :D




  • Geçmiş olsun. Mutlaka avukata danışın... 2 yıl olayı kesinse bir şeycik olmaz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zeytinbey -- 12 Nisan 2013; 11:47:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    Bunun yanı sıra söz ile de icra takibi başlatman imkansız belge lazım. Bu adam benim aracıma hasar verdi aracım yattı diyip takip başlatmak mümkün değil. İcra müdürü kabul etmez kabul etse itiraz edilirmiş.

    GİRİŞ

    Takip talebini alan icra dairesi takip talebine uygun bir ödeme emri düzenleyerek borçluya gönderir. İcra memuru ödeme emrini düzenlerken alacağın varlığını, miktarını, muacceliyet kazanmış olup olmadığını, zamanaşımına uğramış olup olmadığını, icra takibiyle istenebilir nitelikte olup olmadığını, seçilen takip yolunun doğruluğunu, derdest bir takip söz konusu olup olmadığını ve kendi yetkisini inceleyemez.

    http://www.turkhukuksitesi.com/makale_715.htm





    Yukarıda verdiğim link belgesiz takip başlatılabileceğini söylüyor. Eğer belgesiz takip yapılamayacağı kanaatinde iseniz (iseler) dayanaklarınızı (dayanaklarını) bildirmeniz ya da yukarıdaki makaleye bir şerh yazmanız (yazmaları) mümkün olur mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    Bunun yanı sıra söz ile de icra takibi başlatman imkansız belge lazım. Bu adam benim aracıma hasar verdi aracım yattı diyip takip başlatmak mümkün değil. İcra müdürü kabul etmez kabul etse itiraz edilirmiş.

    GİRİŞ

    Takip talebini alan icra dairesi takip talebine uygun bir ödeme emri düzenleyerek borçluya gönderir. İcra memuru ödeme emrini düzenlerken alacağın varlığını, miktarını, muacceliyet kazanmış olup olmadığını, zamanaşımına uğramış olup olmadığını, icra takibiyle istenebilir nitelikte olup olmadığını, seçilen takip yolunun doğruluğunu, derdest bir takip söz konusu olup olmadığını ve kendi yetkisini inceleyemez.

    http://www.turkhukuksitesi.com/makale_715.htm





    Yukarıda verdiğim link belgesiz takip başlatılabileceğini söylüyor. Eğer belgesiz takip yapılamayacağı kanaatinde iseniz (iseler) dayanaklarınızı (dayanaklarını) bildirmeniz ya da yukarıdaki makaleye bir şerh yazmanız (yazmaları) mümkün olur mu?

    Borcluya odeme emrinde ne yolluyacaksiniz? Uygun bir odeme emri ibaresi onemli. Hocam ankara icindeyseniz buyrun pazartesi gidelim sozle bana icra takibi baslatin memurun yetkisini yokmus varmis olurmus olmazmis kendiniz gorun. Sonra gelir serh dusersiniz. Keske hayat kitaplardaki gibi olsa kok sokturuyolar adama icralarda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi farks -- 12 Nisan 2013; 12:06:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    quote:

    Orijinalden alıntı: DayLight66

    Trafiğe çıkıyorsanız bu riski kabul ediyorsunuz demektir.

    qte

    "KTK 85. maddesinde motorlu bir araç işleteninin sorumluluğu, kusura dayanmayan bir tehlike sorumluluğu olarak düzenlenmiştir. Bu düzenleme; karayollarındaki motorlu araçların işletilmesinin doğurduğu büyük tehlike, bunların zarar doğurmaya müsait oluşu, sürücünün ekonomik durumun genelde zayıf olması gibi zarara uğrayan tarafı himaye düşüncesinden doğmuştur.


    Motorlu bir aracın işletilmesi cismani bir zarara ya da bir şeyin hasara uğramasına sebep olursa işleten kusursuz olarak sorumlu olacaktır. İşletenin bu sorumluluğu, ağırlaştırılmış kusursuz sorumluluk, başka bir deyimle tehlike sorumluluğudur. Eğer ortada bir zarar varsa karine olarak bu zarar motorlu araç işletilmesinin tabi ve normal bir sonucudur. Dolayısıyla bu sonuçtan motorlu aracı işleten sorumludur. KTK 85/1 göre işletenin sorumluluğu kusur sorumluluğu olmadığı gibi, B.K. 55. maddesinde öngörülen objektif özen ödevinin ihlaline dayanan bir sebep sorumluluğu da değildir. Bu itibarla işleten hiçbir kusuru olmazsa da, aracın işletilmesinin sebep olduğu zararı tazmin etmekle sorumludur. Sorumluluk kusura dayanmamaktadır. "

    uqte

    "KTK 85/1 göre işletenin sorumluluğu kusur sorumluluğu olmadığı gibi, B.K. 55. maddesinde öngörülen objektif özen ödevinin ihlaline dayanan bir sebep sorumluluğu da değildir."

    Bu kısım önemli.

    Kanun bu, aracı trafiğe çıkarıyorsanız oluşacak zararlardan sorumlusunuz. Sorumluluğun bu bağlamdaki tarifine dikkat ediniz.

    Olusacak zarardan tabi ki sorumluyuz. Zaten kusurlu taraf olarak karsi tarafin zararini tazmin ediyoruz.

    Belli ki kanunlarla araniz iyi veya ilgilisiniz.
    Peki bu yazdiklariniz deger kaybi diye uydurulan kalemi kapsiyor mu? Yani kanunda deger kaybi diye bir seyden bahsediyor mu?




  • Son durum ne acaba? sigortanın ödemesi gerekmezmi, bu da kaza ile ilgili, yani nedeni kaza olan bi masraf..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eurocv

    Son durum ne acaba? sigortanın ödemesi gerekmezmi, bu da kaza ile ilgili, yani nedeni kaza olan bi masraf..


    kasko yada sigorta ödemiyor.sigorta kapsamında değilmiş.kaybedersin avukatlarla görüştüm öde tavsiyesinde bulundular.mecburen ödedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elk-elektronik8606

    quote:

    Orijinalden alıntı: tifosi41

    show daha yeni başlıyor.
    daha herkesin haberi yok bu tip davalardan ama zaman geçtikçe duyulacak ve moda olacak zaten konular gittikçe artıyor. adamın zar zor binbir güçlükle aldığı 15-20 bin lik ayaklarını yoldan kesmek için belki hastasını rahat taşımak için aldığı araçla yola çıkacak ve piyasada zebil gibi olan 520d birine vuracak.
    arabasını satsa hasarını ödeyecek bir o kadarda değer kaybı ödeyecek. kişi belki 5 sene değer kaybı için çalışmak zorunda kalacak(hayatı kayacak) suçu ne trafikte hatalı olup kaza yapmak ve değerli bir arabaya çarpmak. bence "düşük ve orta gelir gurubuna ait insanlar araç kullanmasın"a gelecek olay. belki trafikte böylece rahatlar. hatta ferrari bently, vs.... gibi araçların ordan geçecekse yolun kapatılması gerekir diye düşünüyorum. 1 milyar değerinde lüx bir aracın değer kaybı ne kadar olur tahmin edin, 200-300 bin arası düşüncesindeyim. çünkü o değerdeki bir aracı boyalı satılması çok çok zor. O tip bir araç alıcak insan zaten 5 te 1 uygun diye fiyatı kazalı araç almaz.

    Kanunu bilmiyorum fakat eğer bu durum varsa acilen düzeltme yapılması şart gözüyle bakmaktayım.

    sanırım bu süreçte sigortalara yeni bir gelir kapısı açılacak.

    -merhaba aracımı kasko yaptıracaktım ne kadar?

    -1250

    -tamam yapalım. birde karşı tarafın değer kaybı için yapılacak bir eklenti varmış kaskoya farkı nedir.

    -1250 olarak ayrı bir sigorta o

    -uhhhh çok değilmi

    -ferrariye çarpmıyacağının garantisini verebilirmisiniz.

    - tamam onuda alıyorum




    evet çok haklısın.lüx araca aman ha çamur filan sıçratmayın.

    Bir arkadaş torosla toyotaya çarptı zarar trafik sigortası ödedi.Gel görki toyota sahibi aracım değer kaybetti diye dava açtı mahkeme arkadaşa 7500 tl ödeme çıkardı.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.