Şimdi Ara

Araç ısındıktan sonra geç çalışma problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
1
Favori
1.923
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Aracım Bmw 3.16Tİ Compact 2002 model. Benzin+Lpg'li araç. Aracım soğukken marşı hemen alıyor. Ancak araç ısınınca uzun marş yapmam gerekiyor. Buji ve bobinler 10.000km önce değişti. Tanıdık Bmw servisine götürdüm Bilgisayarda herhangi bir hata çıkmıyor. Ustamda tam olarak neyden kaynaklandığını anlayamadı bir süre böyle kullan dedi. Problem sizce neden kaynaklanıyor?


    Araçtaki diğer durumlar;

    • Aracımdan ara sıra benzin kokusu geliyor.
    • Uzun yol yaptıktan sonra rölantide sabit kalıyor fakat ara ara patlama şeklinde sallantı oluyor.
    • Titreşimli çalışıyor arıza oluştuğundan beri.
    • LPG'de çalıştırmayı denedim yine geç alıyor.
    • Lpg tamamen bitirdim bir süre benzinde kullandım yine aynı.


    Yardımcı olursanız çok sevinirim..




  • Krank yada egzantrik sensörü varsa değişim yapmanızı öneririm. Krank sensörü çok kritik parça. ısınınca değerleri değişiyor olabilir.
  • Map sensörüne de baktırın ve kablolarına benzin geri dönüş valfi ve oksijen sensörü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    Krank ve egzantrik sensörü her ikisi de var. Krank sensöründen şüphelendim fakat manifoldu sökmek gerekiyor benim araçta o yüzden çekindim açıkçası
  • PetrovaFire kullanıcısına yanıt
    Maf sensörüne baktık bi sıkıntı yoktu. Diğerlerine baktırayım
  • Ercan Kızılarslan E kullanıcısına yanıt
    Isınınca yapması sensörsel bir şey diye düşünüyorum. Bir iki yerde okumuştum bu şekilde soğuk yada ısınınca sorun çıkartan.
  • Önce sensörler kontrol edilmeli,onlarda bir sorun yoksa benzin pompası sonra da enjektörler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araç geç çalışma sorunu
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Sensör kaynaklı olursa OBD de hata vermesi gerekmez mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ercan Kızılarslan

    Sensör kaynaklı olursa OBD de hata vermesi gerekmez mi?

    Bana maf veya oksijen sensörü gibi geldi. Araç bu sensörlerden birinin hatalı veri göndermesi nedeniyle yakıt gönderiminde hata yapıyor, benzin kokusu da bundan dolayı olmalı.


    Sensör hatası genellikle arıza kodu olarak görünür ama bazen görünmeye de bilir. Tavsiyem araç üzerindeki sensör değerlerini okuyabilen bir atölyeye gitmeniz.


    Anlatılanlardan supap sorunu olabileceği de aklıma geldi ama öyle olsaydı sürekli ilk çalışmalarda zorluk yaşanırdı. Bu zorluğun sebebi silindir içi basınç kaçakları. Bu basınç kaçağı sebebiyle yanma verimi de tam olmayacağı için hem tekleme ya da sarsıntı hem de çiğ benzin atımı olacaktır. Benim tavsiyem kompresyon testini de yaptırıp silindir içi basınçlardan emin olman.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arabanın çekişinde bir problem olmadığı için kompresyondan veyahut maf'tan şüphelenmedim açıkçası. Aracın ısınmasına bağlı olan bir durum olduğu için krank sensörü ve hararet müşürü gibi geldi bana.

    Yakıt kokusu önceden de vardı. Genelde sıcak havalarda ara sıra geliyor. Hortumlardan birinde kaçak olabilir diye düşündüm. En son yakıt filtremin bağlantı yerinde çatlak vardı düzelmiştik onu.

    Görünen manifoldu söktürüp bu iki sensörü değiştirmek. 400 tl tutuyor ikisi +işçilik. Sökmüşken manifold contasınıda değiştireyim diyorum. Toplam 1000tl tutuyor gibi. Ama bir türlü emin olamıyorum.

  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt

    Bu okumaları yapabilen bildiğiniz bir yer var mı acaba?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ercan Kızılarslan

    Arabanın çekişinde bir problem olmadığı için kompresyondan veyahut maf'tan şüphelenmedim açıkçası. Aracın ısınmasına bağlı olan bir durum olduğu için krank sensörü ve hararet müşürü gibi geldi bana.

    Yakıt kokusu önceden de vardı. Genelde sıcak havalarda ara sıra geliyor. Hortumlardan birinde kaçak olabilir diye düşündüm. En son yakıt filtremin bağlantı yerinde çatlak vardı düzelmiştik onu.

    Görünen manifoldu söktürüp bu iki sensörü değiştirmek. 400 tl tutuyor ikisi +işçilik. Sökmüşken manifold contasınıda değiştireyim diyorum. Toplam 1000tl tutuyor gibi. Ama bir türlü emin olamıyorum.

    Hararet müşüründen neden şüphe ettiniz ki? çok komplike bir görevi yok onun



    Acaba geç çalışıyor dediğiniz marş çevriminde bir fark varmı?

    Farlar kalorifer rezistans aç motor çalışırken dalğalanma oluyormu acaba




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wehrmacht -- 5 Ekim 2020; 14:56:30 >




  • Şöyle ki şarj dinamosu akü kontrolü yapıldı. Herhangi bir sıkıntı yok o kısımda. Marş motoru da zorlanmıyor. Soğuk sıcak vuruyor. Ama dediğinizi denememiştim bi deneyeyim.

    Hararet müşürü bildiğim kadarıyla ısıya bağlı olarak ecuya yakıtın hangi sürede ne kadar gönderileceğini belirliyor. Benimde ısıya bağlı olarak aracın tepkisi değiştiği için acaba dedim. Bu parça krank sensörüne yakın bölgede fiyatıda 75tl gibi bi rakam bu nedenle krank sensörü ile beraber değişebilirim diye düşündüm.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ercan Kızılarslan

    Arabanın çekişinde bir problem olmadığı için kompresyondan veyahut maf'tan şüphelenmedim açıkçası. Aracın ısınmasına bağlı olan bir durum olduğu için krank sensörü ve hararet müşürü gibi geldi bana.

    Yakıt kokusu önceden de vardı. Genelde sıcak havalarda ara sıra geliyor. Hortumlardan birinde kaçak olabilir diye düşündüm. En son yakıt filtremin bağlantı yerinde çatlak vardı düzelmiştik onu.

    Görünen manifoldu söktürüp bu iki sensörü değiştirmek. 400 tl tutuyor ikisi +işçilik. Sökmüşken manifold contasınıda değiştireyim diyorum. Toplam 1000tl tutuyor gibi. Ama bir türlü emin olamıyorum.

    O halde en başından yakıt hortumunu sonuna kadar gözden geçirmen lazım. Gece el feneri ile kaçağı görmek daha kolay olabilir. 2002 model 740'da akaryakıt hortumu patlamıştı ve bütün yakıt yere boşalmıştı, şimdi sen de söyleyince şüphelendim. Bu otomobil sahiplerine bu konuyu sor ve bilgi al derim, hayati tehlikesi var bu işin. 


    Emme ve/veya egzoz manifoldunda çatlak, kaçak olabilir. Isınınca genleştiği için çatlak büyüyor ve sıcakken çalışma zorluğu yaşatıyor olabilir. Egzoz manifoldu kendisini kaput içinde egzoz kokusu ile belli eder ve ani vites düşüşlerinde egzoz patlaması yaşatır. Emme manifoldu ise tekleme ve sarsıntı yaşatır. 



    Sensörlere arızalı olduklarından emin olmadan bu denli para harcanması doğru olmaz. O para daha elzem parçalara harcanmalı. 


    Üstte bir arkadaş marşta bir gariplik var mı diye sormuş o konuya da bir bak derim. Marş dinamosunun durumu kötü olabilir ya da çalışma zorluğunu yaşatan ateşleme mi, yakıt azlığı mı anlamaya çalış ve bu zor çalışma sonrası egzozda duman var mı onları da gözlemle derim.


    Gördüğüm kadarıyla konuya hakimsin. Sadece basit düşün ve iyice etrafı gözlemle, sorunu bulacağından eminim. Bu otomobili uzun süre kullanmış olanlar varsa onlar çok çok daha iyi yardımcı olurlar veya bu otomobili iyi bilen ustalara gidersen onlar da çok zorlanmadan sorunu bulurlar diye düşünüyorum.


    Malesef yurtdışında yaşıyorum, o yüzden kimde bu olanaklar var bilmiyorum. Bilen arkadaşlar varsa yazsınlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lpg regulatorunden kaynakli. lpg isemesi diye tabir edilen bir olay var. regulatorun contasi eskiyince lpg kaciriyor kacan lpg bogulmaya neden oluyor. motor sogukken sikinti olmamasinin nedeni contadan kacan lpg nin uzun süre bekleyince ucmasindan. Diger bir olasilikta subaplarin erimis olmasi kompresyon testi ile ustalar anlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafa_atr -- 5 Ekim 2020; 19:20:2 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt

    Yakıt hortumlarını dediğiniz şekilde kontrol edeyim. Yakıt pompası kısmını kontrol etmiştim orada bir problem yoktu.

    Egzoz kokusu almadım bu zamana kadar. Emme ve/veya egzoz manifoldu kontrolünü yapayım. Emme manifoldu lpg enjektörlerinin bağlandığı nokta şüphe ettirdi siz söyleyince.

    Arkadaşın dediği yöntemi denedim herhangi bir dalgalanma olmadı. Marş dinamosu iyi vuruyor. Bu nedenle o kısmı kafadan attım.

    Bilgilendirmeniz için teşekkürler.

  • mustafa_atr kullanıcısına yanıt

    Söylediğiniz aslında benim ilk şüphelendiğim olmuştu. Lpg montajı geçen sene yapılmıştı. Garantisi devam ettiği için ilk oraya gittim. Lpg ayarı kaçak kontrolü vs yapıldı. Bir problem göremediler. Güvenemedim yine de LPGyi bitirip 2 gün o şekilde kullandım aracımı. Bir değişiklik olmayınca lpg olmadığı kanısına vardım.


    Aracım 106kmde ve çekişinde herhangi bir sıkıntı yok. Lpgyi taktıralı 20.000km oldu. Bu nedenle supaplara pek ihtimal vermedim açıkçası.

  • Ercan Kızılarslan E kullanıcısına yanıt
    Lpg yi bitirseniz de depo tam olarak boşalmıyor en sihatli yol vanadan kapatmak. Bir de oyle deneyin. Benzin kokusunun gelmesi zaten aracta hava yakit karisiminin dogru yapilmadigini gosteriyor. Bu tip arizalarda sanayi esnafina cart sensoru curt sensoru bogaz kelebegi vb deneme yanilma yolu ile para kaptirmayin bir suru parca degisir ama sorun yine cozulmemis olur. Lpg den kaynaklanmadigi kesin ise (bence lpg den) yetkili bmw servise gitmeniz en dogrusu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dediğiniz LPG vanasını kapatıp birde öyle deneyeyim. Keşke lpg'den kaynaklı olsa diyorum. Garantisi devam ediyor. Mali bir yük getirmez bana.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.