Şimdi Ara

Araç kullanırken doğru bilinen yanlışlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
1
Favori
880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, 2005 model 206 hdi aracımız 300000 kmde rektefiye gördü, araç bugüne kadar çok özensiz ve bakımsız kullanıldı iş amaçlı. Rektefiye masraflarınıda görünce aracı elimizden geldiğince düzgün kullanma kararı aldık.
    1-Sizlere sormak istediğim sorular araç kullanırken hafif rampalarda direk boşa atıyorum, bunun aracın motoruna bir zararı olurmu?(trafikte yarattığı kaza tehlikesini biliyorum sadece motora etkisini merak ediyorum)
    2-Boşta giden aracın mazot tüketme mantığını anlayamadım, sonuçta motora binen yük sadece yolla arasındaki sürtünmeden kaynaklanan yük bana göre belki yanlıştır.
    3-Motor rektefiye gördükten sonra araç aşırı yakmaya başladı, belli bir piston yatak alışma süresidenden sonra düşermi?
    4-Son olarak kimisine göre motorun açılması için basmak gerekiyor kimisine görede alışma sürecinde motoru yormamak, doğrusunu sizlere sormak istedim

    Yardımlarınız için teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fbg0 -- 12 Ekim 2012; 16:39:06 >







  • yokuşta boşa atmayın viteste gaza basmadan inerseniz yakıt tüketiminiz 0 a yakın olur
  • 1- Aracın motoruna çok bir zararı yoktur fakat frenleme durumlarında motor freni devrede olmayacağından balatalara olduğundan fazla yukleneceksinizdir.
    2-Yokuş aşağı inerken aracı boşa aldığınızda normaldeki gibi bir tuketim tabii söz konusu değildir fakat anlık tuketiminiz yol bilgisayarından da anlaşılacağı üzere 0.8 - 1.2 lt arası olucaktır fakat eğer uygun viteste gaza basmadan inerseniz motor yakıtı kesip kompresorle yoluna devam edeceğinden anlık tuketiminiz 0 olucaktır.
    3- Evet bir nevi düşecektir . Bu muhabbet klasik Rodaj muhabbeti işte hatta motoru 1500-2000 km kullandıktan sonra yağı değiştirmek daha da faydalı olduğu söylenir.
    4- Motoru açmak diye bir terim kısmen dogru kısmen yanlış. Motor sıfır halindeyken tahmini olarak 1000-2000 km aracı uygun devrinde kullanmak lazım burdaki uygun devir mantigi önemli şöyle ki ; eğer motoru çok zorlamıyım diye 1500 devir civarlarında giderseniz yanlış yapmış olursunuz diğer turlu motoru açıyım diyede 4000-5000 devirleri gormekte doğru değildir. Ana prensip şudur; vites geçişlerinizi 2000-2500 devir aralığında gerçekleştirin ve mumkunse hep aynı hızla gitmemeye özen gösterin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KeN() -- 12 Ekim 2012; 17:37:32 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.