Şimdi Ara

Araç Lastik Bayii açsam??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
1
Favori
33.212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese iyi günler,

    Kendime bir iş kurma düşüncesindeyim,

    Şu an Antalya Toptancı Sebze ve Meyve Hali içerisinde Zirai İlaç Bayiisinde çalışıyorum, burada işler genelde çek ile döner.

    Çiftçi'de para olmadığı için ürünlerini görütdükleri Komisyon dükkanlarından aldıkları çekleri değerlendirerek ilaç gübre vs. alırlar.

    Çiftçilerin en çok sıkıntı yaşadığı konular ilaç gübre ve tohumdur bundan sonra yakıt bakım lastik vs. geliyor.

    Hal içerisinde Lastik bayisi yok dışarıdaki bayilerde normal olarak nakit veya k.kartı ile çalışıyorlar, ben Hal'in içine Lastik Bayii açmayı planlıyorum henüz Hal Müdürlüğü izin verirmi vermezmi onu araştırmadım ama izin verdi diyelim bu konuda deneyimi olan veya bilgisi olan varmı aramızda? Bayii açmak için nerelere müracat etmeliyim?

    Lastikçiler'den lastik almak istediğimizde %10 ancak kazanıyoruz gibi klişe laflar söylüyorlar ama hiç bir dükkan %10 kar ile ayakta duramaz bununda bilincindeyim, Bayii açsam nereler ile irtibata geçmem gerekir?
    Genel olarak Ford Transit kamyonet tipi lastikler olacak.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araç Lastik Bayiliği Açmak: Bilmeniz Gerekenler

    Araç lastik bayiliği, otomotiv endüstrisinde karlı bir iş fırsatı olabilir. Müşteriler, araçları için yeni lastiklere ihtiyaç duyduklarında bayiliklere başvururlar ve bu da istikrarlı bir gelir akışı sağlar.

    Lastik Bayiliği Kar Marjları

    Lastik bayiliği kar marjları sektöre, konuma ve bayinin boyutuna göre değişir. Genel olarak, lastik bayiliği kar marjları %20 ile %40 arasında değişmektedir. Bu, parçalar ve işçilik dahil olmak üzere tüm maliyetleri kapsayan net kar marjidir.

    Başlangıç Maliyetleri

    Bir lastik bayiliği açmanın başlangıç maliyetleri, bayinin boyutuna ve konumuna bağlı olarak değişir. Tipik başlangıç maliyetleri şunları içerir:

    • Mağaza kirası veya ipoteği
    • Ekipman (lastik değiştiriciler, balans makineleri)
    • Stok (lastikler, jantlar)
    • Pazarlama ve reklamcılık

    Kazanç Potansiyeli

    Lastik bayiliği açmanın kazanç potansiyeli, bayi tarafından sağlanan hizmetlerin türüne bağlıdır. Lastik değişimi, balans ve hizalama gibi temel hizmetleri sunan bayiler, yalnızca lastik satan bayilere göre daha yüksek gelir elde etme potansiyeline sahiptir.

    Akü Bayiliği ile Birleştirme

    Bazı lastik bayileri, otomobil aküleri satmak için akü bayiliği ile birleşmeyi seçerler. Bu, gelir akışlarını çeşitlendirmelerine ve müşterilerine daha eksiksiz bir hizmet yelpazesi sunmalarına olanak tanır.

    İşletme Planı

    Başarılı bir lastik bayiliği için sağlam bir iş planı hayati önem taşır. İş planınız aşağıdakileri içermelidir:

    • Pazar analizi
    • Hedef müşteri profili
    • Rekabet analizi
    • Pazarlama ve reklam stratejisi
    • Finansal tahminler

    Sonuç

    Araç lastik bayiliği, doğru planlama ve yürütmeyle karlı bir iş fırsatı olabilir. Lastik bayiliği kar marjları önemlidir ve potansiyel girişimciler, bir bayilik açmadan önce bu marjları araştırmalıdır. Akü bayiliği ile birleştirmek veya temel hizmetler sunmak gibi ek gelir kaynakları da düşünülmelidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bayilik alabilmek için belli bir paraya ihtiyaç vardır.

    %10'dan fazladır o oran bence.

    Başvurmak için üreticilerin sitelerinde yerler vardır.

    Mesela Petlas'a şuradan başvurabilirsiniz :http://www.petlas.com.tr/tr/bayilik_formu.php

    Hadi hayırlısı
  • İlla bayii olmana gerek yok, spot çalışabilirsin ağırlığı lassa-petlas ve michelin'e verirsen zaten tüketicinin %70 ine hitap etmiş olursun, bayilerin kar marjı %10 dan çok daha fazladır...
  • Yazın açacaktım, tayinim çıkmadan önce. Biturbo arkadaşın dediği gibi bayiilik sistemi bu işlerde biraz farklı. Ben Petlas'ın üst yöneticilerinden birisi aracılığıyla açacaktım, kar marjının da fazla olmadığını başta söyleyeyim. Dükkanın kirasına karışmıyorlar, malzeme tedariğine karışmıyorlar, işçi maaşına karışmıyorlar. michelin, petlas, maxxiss, starmax, yokohama, toyo tires, bi kaç tane de jant markası, mutlu ve inci aküyü de dükkana koyacaklardı. Hatta ben yalçın aküyle, ve bi kaç tane farklı lastik firmalarıyla da görüşmüştüm, dükkan olunca onlar da malzeme tedariğini yapacaklardı. Petlastaki Yönetici tanıdığıma rağmen peşin çalışıyorduk. DBS sistemi zorunlu. Yani adamların istediği zaman banka ödeme çıkaracak. Yani biraz da fazla sermaye gerektiriyordu. Bir çok lastik tamircisi arkadaşım vardı, onlarla görüştüm. "O işte para olsa biz yapardık" dediler. Zaten o ara da çin'den giren lastikler piyasanın anasını ağlatmış, piyasadaki hitap ettiğimiz araçların çoğu çince konuşturuyor lastikleri. Lastikçi arkadaşlarda hem malzeme, hem işçilik olmasına rağmen yapılacak bi iş olarak görmüyorlardı. Tamir işinin daha karlı olduğu kanaatindeydiler. Çünkü bayii olunca rot-balans ücretsiz, tamir müşteri kaçar diye genelde ücretsiz, takma sökme zaten ücretsiz.. Ancak yalnız tamir dükkanlarında bunlar paralı. O yüzden vazgeçmiştim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: empire_loups

    Yazın açacaktım, tayinim çıkmadan önce. Biturbo arkadaşın dediği gibi bayiilik sistemi bu işlerde biraz farklı. Ben Petlas'ın üst yöneticilerinden birisi aracılığıyla açacaktım, kar marjının da fazla olmadığını başta söyleyeyim. Dükkanın kirasına karışmıyorlar, malzeme tedariğine karışmıyorlar, işçi maaşına karışmıyorlar. michelin, petlas, maxxiss, starmax, yokohama, toyo tires, bi kaç tane de jant markası, mutlu ve inci aküyü de dükkana koyacaklardı. Hatta ben yalçın aküyle, ve bi kaç tane farklı lastik firmalarıyla da görüşmüştüm, dükkan olunca onlar da malzeme tedariğini yapacaklardı. Petlastaki Yönetici tanıdığıma rağmen peşin çalışıyorduk. DBS sistemi zorunlu. Yani adamların istediği zaman banka ödeme çıkaracak. Yani biraz da fazla sermaye gerektiriyordu. Bir çok lastik tamircisi arkadaşım vardı, onlarla görüştüm. "O işte para olsa biz yapardık" dediler. Zaten o ara da çin'den giren lastikler piyasanın anasını ağlatmış, piyasadaki hitap ettiğimiz araçların çoğu çince konuşturuyor lastikleri. Lastikçi arkadaşlarda hem malzeme, hem işçilik olmasına rağmen yapılacak bi iş olarak görmüyorlardı. Tamir işinin daha karlı olduğu kanaatindeydiler. Çünkü bayii olunca rot-balans ücretsiz, tamir müşteri kaçar diye genelde ücretsiz, takma sökme zaten ücretsiz.. Ancak yalnız tamir dükkanlarında bunlar paralı. O yüzden vazgeçmiştim.

    Hocam mevcut bayiler nasıl ayakta kalıyor peki??




  • @Thomassee

    İlk kuruluş aşamasından bahsettim hocam. Dükkanın kuruluş aşaması bu şekil. Ben o kadar fazla lastik çeşidi, jant-akü çeşidine rağmen kendime güvenememiştim. Bu dediklerim yazlık kışlık lastik zorunluluğu olmadan önceydi. Bir de bizim memleket Adana. lastik olayı bizim oralarda pek abartılmıyor. Kabak lastiklerle 5-10 yıl takılanlar var :) Satış yapan bayiilerle de görüşmüştük o zaman abim aracılığıyla. Bildiklerimizin 2 tane petrolü, yedek parça dükkanı, 100 Dönüm üzeri portakal bahçesi. Falan falan... Eldeki parayı da gidip profil resmimdeki tıra bağladım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: empire_loups

    @Thomassee

    İlk kuruluş aşamasından bahsettim hocam. Dükkanın kuruluş aşaması bu şekil. Ben o kadar fazla lastik çeşidi, jant-akü çeşidine rağmen kendime güvenememiştim. Bu dediklerim yazlık kışlık lastik zorunluluğu olmadan önceydi. Bir de bizim memleket Adana. lastik olayı bizim oralarda pek abartılmıyor. Kabak lastiklerle 5-10 yıl takılanlar var :) Satış yapan bayiilerle de görüşmüştük o zaman abim aracılığıyla. Bildiklerimizin 2 tane petrolü, yedek parça dükkanı, 100 Dönüm üzeri portakal bahçesi. Falan falan... Eldeki parayı da gidip profil resmimdeki tıra bağladım :)

    O zaman şu an biraz daha rahattır durum.

    Siz de iyi bir seçim yapmışsınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: empire_loups

    Yazın açacaktım, tayinim çıkmadan önce. Biturbo arkadaşın dediği gibi bayiilik sistemi bu işlerde biraz farklı. Ben Petlas'ın üst yöneticilerinden birisi aracılığıyla açacaktım, kar marjının da fazla olmadığını başta söyleyeyim. Dükkanın kirasına karışmıyorlar, malzeme tedariğine karışmıyorlar, işçi maaşına karışmıyorlar. michelin, petlas, maxxiss, starmax, yokohama, toyo tires, bi kaç tane de jant markası, mutlu ve inci aküyü de dükkana koyacaklardı. Hatta ben yalçın aküyle, ve bi kaç tane farklı lastik firmalarıyla da görüşmüştüm, dükkan olunca onlar da malzeme tedariğini yapacaklardı. Petlastaki Yönetici tanıdığıma rağmen peşin çalışıyorduk. DBS sistemi zorunlu. Yani adamların istediği zaman banka ödeme çıkaracak. Yani biraz da fazla sermaye gerektiriyordu. Bir çok lastik tamircisi arkadaşım vardı, onlarla görüştüm. "O işte para olsa biz yapardık" dediler. Zaten o ara da çin'den giren lastikler piyasanın anasını ağlatmış, piyasadaki hitap ettiğimiz araçların çoğu çince konuşturuyor lastikleri. Lastikçi arkadaşlarda hem malzeme, hem işçilik olmasına rağmen yapılacak bi iş olarak görmüyorlardı. Tamir işinin daha karlı olduğu kanaatindeydiler. Çünkü bayii olunca rot-balans ücretsiz, tamir müşteri kaçar diye genelde ücretsiz, takma sökme zaten ücretsiz.. Ancak yalnız tamir dükkanlarında bunlar paralı. O yüzden vazgeçmiştim.

    DBS sistemi bizim işte'de var fakat DBS'ye geçince iskonto oranları biraz daha artıyordu lastik işinde bu olay standart ise bi karı yok demek oluyor.
    Birde ben zaten lastikleri muhtemelen 2-3 ay vadeli vereceğim için durum dahada zor oluyor.

    Bizim Zirai İlaç işinde vadeler 6 ay'dan başlıyor 8 veya 10 aylık vadelerde var. Ama lastik peşin para ise Hal'de bu işi yapmak baya zor o zaman.

    Teşekkür ederim bilgilendirme için...




  • Hocam siz işin içindesiniz daha iyi bilirsiniz tabi ama benim dedemde çiftçilik yapardı Antalya'da ben bildim bileli traktörün ayağındaki 4 lastikte değişmedi burda bi 15 seneden bahsediyorum en az.
  • ben hiç batan lastikçi görmedim aç gitsin nolcak
  • lastik sektörü biraz risklidir üstat bahsettiğin çek olayı eğer kamyon grubuyla çalışıyorsan her sektörde olduğu gibi lastik sektöründede vardır riskli işdir eğer riske girecek gücün varsa 90 gün vadeli mal verirsen para kazanırsın çünkü iyi karla veriyorsun ama riski çok yüksek bazı nakliye firmaları ile çalışıyoruz örneğin 1tanesinin 80 tane tırı var her tır 10 lastik takıyor (ortalama ) yüklü alım yapıyorlar ama arada ödememe durumu çıkabilir nakit perakende çalışmak en güzeli lastik sektöründe para yüksek janttadır yada senin düşündüğün gibi transit tarzı lastiklerde iyi para bırakabilir transite biz genelde lassa yada pirelli agırlıklı takıyoruz illa bayilik almana gerek yok ucuz mal bul koy dükkana karışan olmaz bir bayilik aldıgın zaman diğer markanın malını getirip dükkanına zor koyarsın
  • Bizzat yakın bi akrabam bu işi yapmak istedi siz gibi. Lastik ticaretinin Türkiyedeki ağababalarıyla görüşüldü. Hepsininde tavsiyesi bayilik almadan spot olarak başlayın oldu. Çünkü bayilikte firmanın size göndereceği satılmayan ebatlarda olacak kotayı doldurmanız gerekecek.
  • evet aynen öyle katılıyorum bayiliğin elbet avantajı oluyor fakat piyasada adınız varsa kendi çevreniz varsa ve sadece tek bir markadan müşteriniz varsa bayilik avantajlı ama yeni açacak birisi için kesinlikle tavsiye etmem çok riskli çünkü bize müşteri geliyor örnegin 205/55 16 lastik soruyor biz adını vermiyim bir firmanın bayisiydik adamın önüne o markayı ve onun yan ürününü cıkarıyorduk başka mal koyamıyorsun çünkü adam başka yokmu diyor çekip gidiyordu şu an bayiliği iptal ettik bazı bayiliklerimiz var müşteri geldiğinde şu an örneği 205den verdik madem michelinden tut en alt kategori çin lastiğine kadar 8 9 değişik markanın yaklasık 18 19 cesit lastiğini önüne koyuyoruz adam başka yere gitmiyor çünkü bizde mesela petlas olsa bide pirelliden fiyat alıp gelim diyordu artık bu olmuyor tabi bu bizim yaşadıgımız durum bunun tersi bayiliğinde cok avantajları oluyor ama isim lazım sabit müşteri potansiyeli lazım




  • arkadaşlar bu işi yapmak istiyorum. tecrübe edinmiş arkadaşlarımızın fikirlerini bekliyorum. Ankara da yapmak istiyorum. Lokasyon olarak niyetlendiğim 2 yer vardı , 2 sine de bir kaç ay önce lastikci dükkanı açıldı. şimdi düşündüğüm lokasyona ise bir lastikçi daha açılmadan hızlı davranmak istiyorum .
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.